Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun lentää Lontooseen siis. Onko edelleen ne tiukat rajoitukset voimassa mitkä oli vähän aikaa sitten vai saako jo ottaa jotain tavaraakin matkustamoon? Olen ihan pihalla kun en ole vähään aikaan matkustanut enkä saanut lentoyhtiön sivuilta mitään tolkkua.

Kommentit (10)

Läpivalaisussa (turvatarkastus) kysyvät jokaiselta jolla on käsimatkatavaraa, että onko kannettavaa. Jos on, se täytyy laittaa yksinään menemään läpivalaisuun.

Tuolla annettiin ylempänä jo hyvä linkki, sieltä löytyy myös tietoa kannettavasta! (kohta Matkustajien turvatarkastukset)

Kyllä se on ihan niinkun Suomessakin. Läppärin SAA ottaa koneeseen, se vaan täytyy laittaa läpivalaisuun yksinään. Käypä katsomassa heathrowairport piste com, sieltä heti etusivulta on linkki security restrictions, jossa ihan selvästi on kerrottu käsimatkatavaran mitat ja mitä saa ottaa, ja mitä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun joku aika sitten oli kielletty ottaa mitään elektroniikkaa, kännyköitä tai koneita mukaan matkustamoon jos Britanniaan matkusti, onko tämä siis muuttunut?

Luin kyllä tuon linkin tekstin mutta kun olen ihmisiltä kuullut että jopa huulipunat joutui heittämään roskiin Lontoon lentokentällä ennen kuin pääsivät koneeseen.

Vierailija:

Lainaus:

Läpivalaisussa (turvatarkastus) kysyvät jokaiselta jolla on käsimatkatavaraa, että onko kannettavaa. Jos on, se täytyy laittaa yksinään menemään läpivalaisuun.

Tuolla annettiin ylempänä jo hyvä linkki, sieltä löytyy myös tietoa kannettavasta! (kohta Matkustajien turvatarkastukset)

Lentokentältä saa (tai kotona voi jo pakata) Minigrip-pusseihin sellaiset välttämättömät, nestettä sisältävät asiat jotka haluat koneeseen (kannattaa aina muistaa, että laukku saattaa jäädä matkalle ja tulla kohteeseen paljon myöhemmin; toisaalta Lontoosta voi kyllä ostaakin esim meikkejä). Mm. mascara ja huulipuna sisältävät nestettä ja joutuvat pussiin. Samoin kaikki vaikkapa käsirasvat, hajuvedet. Pussi on muistaakseni litran kokoinen, ja mitään yli 100ml kokoista pulloa tai tuubia, vaikka avattuakaan ei hyväksytä.

ilmeisesti kannettavaa konetta ei saa ottaa mukaan matkustamoon? Mutta kun lentoyhtiön sivuilla oli jotain juttua että sitä ei saa laittaa matkatavaroiden joukkoon ruumaankaan? Mihin sen sitten pistää? Ja jos se menee ruumaan niin miten sen saa pakattua niin ettei se särjy. Plääh kun pitäisi vielä paljon muutakin saada mahtumaan siihen laukkuun ja tiedän jo nyt että tiukkaa tulee tekemään

ja anteeksi tyhmyyteni, mutta kun itse löysin vain ristiriitaista tietoa ja lentoyhtiön sivuilla ei puhuttu muuta kuin mahdollisista vaarallisista esineistä mutta ei selitetty yhtään mitä saa olla ja mitä ei niin menin sekaisin. Iso kiitos kuitenkin teille jotka osaavat löytää näitä tietoja, itse olen usein vähän hukassa

T:ap (jonka elämä kyllä usein on vähän vaikeaa... )

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat