Vierailija

Tiedän, että riippuu tietysti ihmisestä, oppimiskyvystä ja siitä, kuinka paljon on aikaa opiskella. Mutta miten nopeasti sinä olet oppinut jonkun kielen ja minkä? Joku opettajani kertoi joskus, että oli kesän Virossa ja oppi eestin kielen sinä kesänä niin hyvin että pärjäsi päivittäisessä kanssakäymisessä. Aika nopea tahti, jos yhdessä kesässä oppii mielestäni.. Minä opiskelen nyt päivittäin kotona, luen oppikirjoja, kunntelen cd:ltä kursseja, toistan, puhun itsekseni, kuuntelen radiota.. välillä tuntuu että hei, minähän alan oppia, välillä taas tuntuu, etten osaa mitään... Ja kieli on siis venäjä.

Kommentit (7)

Suosittelen että pyrit keskustelemaan venäläisten kanssa, niin olen itsekin oppinut. Minulla kieli italia. Nyt kun olen oppinut kielen taustalla kursseja sekä suomessa että yliopistossa Italiassa, ylläpidän kielitaitoa netissä keskustelupalstoilla, niissä oppii puhekieltä ja sanontatapoja..ja slangisanoja... Lisäksi seuraan Tv:stä satunnaisesti italialaisia sarjoja.

Tsemppiä ja pitkäjänteisyyttä kielen opintoihin!

Jos itse lähtisin opiskelemaan kiinaa, niin veikkaan, että 3 kk ei riittäisi mihinkään. Ihan vain jo koska kirjaimista ei ymmärrä mitään, kieli ei muistuta mitään muuta osaamaani ja kieltä ei kuule koskaan mistään, joten ei ole edes ääntämykseltään tuttua.

Joillekin eri sanajärjestys on jostain syystä järjettömän vaikeata sisäistää, kun taas minulle niissä ei ole mitään ihmeellistä.

Itse olen opiskellut venäjää ja koska osaan ennestään puolaa, kielen oppiminen oli helppoa. Minun on myös helppo sisäistää uusia kieliä ihan kuuntelemalla (kieliopin avulla en opi mitään).

Venäjän suhuässiä tuskin tulet aikuisena koskaan oppimaan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käytyäni 5 viikon tehokurssin ja 3kk oleskelun aikana osasin kieltä niin hyvin, että pärjäsin kielellä ja loppuvaiheessa ymmärsin 99% siitä mitä minulle puhuttiin ja osasin itsekin puhua ihan perusjuttuja, jos nyt vaikeammat sanat piti tarkistaa. Asuin maaseudulla täysin saksalaisessa perheessä, jossa kukaan ei osannut edes englantia.

Minä opin espanjaa puolikkaalla alkeiskurssilla (pari kertaa 2h vkossa 2kk ajan) ja parin viikon maassa oleskelulla siten, että pystyin jutustelemaan ihmisten kanssa tavallisista asioista kuten ruoka, suku, ammatti, sää jne, tosin aika ukka-pukka kielellä :)

Kolmea muuta kieltä osaan sujuvasti, mutta mitä enemmän niitä opin, sen paremmin tajuan kuinka paljon opittavaa vielä olisi.

Tehokurssisi kuulostaa tehokkaalta, ja varmasti saat sen hyödynnettyä todella hienosti jos pääset esim. kuukaudeksi Venäjälle. Saat oppimasi aktiivikäyttöön ja opit nopeasti lisää. Tsemppiä opiskeluihin!

keskustelemaan jonkun venäläisen kanssa. Ässien ja muun ääntämisen takia.

Viron oppii varmasti nopeasti, itse opin nopsaan norjan, kun olen ruotsinkielinen. Kunhan sitten varoo " vääriä ystäviä" eli sanoja, jotka tarkoittaa esim. suomeksi ihan eriä kuin viroksi...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat