Seuraa 

Työhön paluu olisi syyskuussa. Jos irtisanoudun nyt, niin karenssiaikahan taitaa olla 90 pv. Kuluuko tuo 90 päivää nyt hoitovapaan aikana eli periaatteessa kun hoitovapaa päättyy, saisin jo ansiosidonnaista? Osaako joku auttaa?

Ja taas niille näsäviisaille, jotka näitä lukevat...kyllä, on hyvä syy irtisanoutua. Työpaikka ei ole enää terveellinen ja työnantaja ei siitä välitä. Töitä olen etsinyt jo puoli vuotta, mutta vielä ei ole tärpännyt. Olen liian koulutettu ja omalta paikkakunnalta ei tahdo löytyä oikeanlaista työtä. Olen laittanut hakemuksia myös kahdelle lähipaikkakunnalle. Mutta yritetään =)

Kommentit (3)

Itsekin olen vähän samassa jamassa mutta työpaikka on ihan ok, hätävarapaikka mutta olen aloittamassa oman yrityksen toimintaa niin siksi ajattelin irtisanoutua (ja tarvitsisin myös ansaittuja lomarahoja yrityksen toiminna alkuvaiheessa). Tiedätkö muuten, jos irtisanoudut, miten lomarahat maksetaan. Hoitovapaallahan saa irtisanoutua (mutta tuota en ollut tullut ajatelleeksi, että sittenhän olen työtön enkä hoitovapaalla). POikani täyttää kesällä 2v ja olin jotenkin ajatellut näin: irtisanoudu, olen hoitovapaalla ja saan hoitorahaa ja aloitan oman yrityksen toimintaa. Jos se ei lähde käyntii, niin sitten haen ihan palkkatyötä päivätyötä siis. Ai mitä tarkoittaa 90pv karenssi. Eikö tuolloin saa mitään rahaa. Jos siis irtisanoudun, saanko hoitorahaa vai työttömyyskorvausta?? Ja miten lomarahat? Joskus muistelisin että oli niin että pitää palata edes päiväksi töihin, jotta saa kaikki lomarahat+lomaltapaluurahat. Mitä jos en mene töihin ja irtisanoudun hoitovapaalla. Jääköhän jotain saamatta? Olishan se vähän naurettavaa palata töihin edes päiväksi kahden vuoden jälkeen!!

Auta, jos sulla tietoa tästä. En valitettavasti osaa auttaa kysymyksessäsi

kun itsellä myös ajankohtainen. Eli jos itse irtisanoutuu, on karenssi 90pv. Mikä lohdullista, se kuluu myös hoitovapaan aikana. Eli kannattaa irtisanoa itsensä ajoissa, niin työttömyyskorvaus/ansiosidonnainen alkaa juosta hoitovapaan päätyttyä. Karenssiajan saat pelkkää kotihoidontukea (ei siis työttömyyskorvausta). Mikä mukavaa, ansiosidonnainen lasketaan viimeisen kunnon palkan mukaan, ei siis kotihoidontuen mukaan. Se olisikin katastrofi =).

täpäkkä ja tuplat 2,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tietoni ei ole 100% varma, mutta ajattelisin asian olevan niin kuin kyselit.

Hoitovapaahan on työnantajalta haetun vapaan nimi lapsen hoitamista varten.Tulona sinulla on kelan kotihoidontuki, josta hoitorahan saamisen edellytys on se, että lapsi/lapset hoidetaan kotona. Hoitolisä on tulosidonnainen. Jos työkkäriin ilmoittaudut työttömaksi työnhakijaksi, niin laskevat karenssin pidemmäksi sen perusteella, että sinulla oli vakituinen paikka.Työnhakijana oleminen kuitenkin tarkoittaa sitä,että tarjottu työ pitäisi sitten ottaa vastaan kenties jo aiemmin kuin viimeistään ajattelit työllistyä- mutta töitähän olet kaiketi hakemassakin.

Työttömyyspäivärahaa ja kotihoidontukea et voi yhtäaikaa saada - tai periaatteessa voi, mutta kotihoidontuen määrä vähennetään työttömyyspäivärahasta, joten ei maksa vaivaa hakemuksia täytellä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat