Vierailija

Tietääkö kukaan? Anoppi taas kunnostautuu ja vaatii, että kuopuksensa menisi ammattikouluun, vaikka haluaisi lukioon, kun anoppi ei halua maksaa lukion koulukirjoja. Mieheni lukiokirjat maksoi hänen isänsä, mutta pikkuveljen isä ei ole kuvioissa mukana. Meilläkin tiukkaa, mutta jos anoppi suostuisi maksamaan saman verran kuin ammattikoulukirjoista, niin voisimme maksaa loput, kun toinen kuitenkin ehdottomasti haluaisi lukioon.

Kommentit (11)

Eli amis tietäisi kaksinkertaisia kirjakuluja.

Ja sitten: tämä nuori voi mennä sossuun ja sanoa, että vanhemmat eivät salli hänen opiskella, suuria vaikeuksia kotona. Näin saa oman kämpän ja sossu maksaa kirjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta jos anoppisi haluaisi pojan ammattikouluun rahan takia, hän varmaan ajattelee niitä aloja, joista selviää muutamalla kympillä.

Itse en muista, oliko veljelläni yhtään itse ostettua kirjaa ammattikoulupuolelta, kun opiskeli autonasentajaksi. Lukio puolelta kirjoja oli kyllä yhtä paljon kuin minullakin. Tietysti jos ei olisi käynyt lukiota samalla, niin varmaankin ainakin matematiikasta ja kielistä olisi kirjoja pitänyt ostaa.

mutta minä jouduin ostamaan tosi paljon ammattikirjoja ammattikoulua varten. Yhteen aineeseen oli jopa 11 kirjaa. ja muihinkin useampi. Ja ne olivat ihan yhtä kalliita kuin silloin samaan aikaan lukiota käyvän sisaren kirjat.

Lukioon vaan jos kerran kiinnostaa.

maksaa ja saisimme sovittua, että hän antaa sen ja me maksamme loput. Sitten voimme kyllä etsiä niitä käytettyjä kirjoja (löytyy varmaan myös sen oman lukion ilmoitustaulun ja tuttujen kautta jne.)

Ap

jouduin ostamaan ammattikoulussa kymmenisen kirjaa ja hinnat olivat 30-70 euron väliltä, ja nuo olivat vain ihan välttämättömät kirjat, enemmän olisin ostanut jos olisi ollut varaa. Minun alallani kun ei voinut edes lainata noita kirjoja vaan niitä tarvitsi jatkuvasti (ja tarvitsee välillä vieläkin)

Lisäksi toisilla aloilla joutuu ostamaan työvaatteet, ja jos esim. käsi-ja taideteolliseen menee tai vastaavalle alalle joutuu ostamaan myös paljon materiaalejan joista työt tehdään ja ne maksavat yhteensä satoja euroja

Vaikka se varmaan riippuu koulusta ja tutkinnostakin. Anoppi nyt vain on saanut jostain päähänsä, että lukio on turhuutta ja kallista ja hänen poikansa eivät sellaista tarvitse. Harmi vain, että ovat molemmat enemmän lukuihmisiä kuin käsillään tekijöitä.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat