Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En hallitse lainkaan small talkia. Annan itsestäni hirveän tylsän ja varmaankin myös tyhmän ensivaikutelman kun oudompien ihmisten, enkä aina tuttujenkaan, kanssa en keksi en niin mitään puhuttavaa!! Tämä on alkanut ahdistaa minua aivan valtavasti, ja kun tiedostan asian niin menen usein aivan lukkoon enkä osaa puhua yhtään mitään oma-aloitteisesti ja koko jutustelu ihmisten kanssa menee jotenkin teennäiseksi :(((

Kiusallista!! Mikä tähän auttaisi? Pitäisikö vaan hyväksyä itsensä sellaisena ja lopettaa koko asian ajatteleminen ja olla vaan hiljaa :((

Kommentit (12)

Minua kiinnostaa erilaisten ihmisten elämä ja minulla on parin oikean hyvän ystävän lisäksi paljon " pinnallisempia" tuttavia joiden kanssa jauhetaan arkipäivän juttuja. Ei kaiken tarvitse olla syvällistä. Tosin ei tietysti kenenkään tarvitse tulla kaikkien kanssa toimeen. Jos sinua ei kiinnosta oikeasti muiden asiat, et tietenkään niitä kysele. Kyllä sen sinusta huomaakin, jos et oikeasti halua kuulla.

Minusta on kivaa tavata ihmisiä kun en viihdy erakkona joten nautin myös hyvänpäiväntuttavien seurasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitäs teette lomalla, oletteko jo suunnitelleet? Ai teillä on mökki, missäpäin? Onko mökillä kaikki mukavuudet vai tykkäättekö erähenkisestä mökkeilystä? Ai, on mukavuudet, no siellähän voi keskittyä sitten rentoutumaan, pidättekö uimisesta....?

Ai olette menossa Kreikkaan? Minnepäin, millainen kohde, hotelli...? Matkusteletteko paljonkin? Kuinka pienten lasten kanssa olette uskaltautuneet reissuun...?

Joko olette aloittaneet pihan kunnostamisen? Mitäs istutat penkkiin? Oletteko jo grillailleet?

Tämäntyyppisiä asioita vain kyselemään ja lisäkysymyksiä kehiin. Sitten voi kertoa itsekin omista suunnitelmista ja tekemisistä aiheeseen liittyen. Älä utele mistään yksityisasioista kuten koska teette seuraavan lapsen tai kuinka imetys on sujunut.

suurin osa ihmisista puhuu mielellään itsestään ja omista asioistaan kuuntelevalle tyypille. Kysy vaikka jotain lastenhoitoon liittyvää/siihen tilanteeseen liittyvää, missä tapaatte. Kysy vielä joku jatkokysymys joka osoittaa sinun kuunnelleen vastauksen. Usko tai älä, juttu lähtee luistamaan..

miettii etukäteen mistä olisi hyvä jutella. seuraa lähipäivän uutisia. miettii mitä erityistä on tapahtunut elämässä/maailmalla lähiaikoina. miettii mistä asioista voisi kysellä juteltavan kanssa jne.

Mä en edes vaivaudu keksimään jutun juurta ihmisten joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Enkä kyllä jaksa kuunnellakkaan mitään räpätätejä, jotka jauhaa kokoajan täyttä paskaa ja esiintyvät ja hoilottavat niin, että varmaan kuuluu naapuri pitäjään asti.

kuten sinä ja minä :)

Eli ap, tiedän mistä puhut! Mielenkiinnolla luen näitä vinkkeijä! Tota yritän muistuttaa itselleni, että ihmiset (myös minä) puhuvat mielellään itsestään! Mutta tunnen itseni tungettelevaksi jos kysyn vaikka perheestä tms...

mutta nyttemmin olen alkanut miettiä, että miksi ihmeessä pitäisi höpistä niitä näitä vieraiden ihmisten kanssa?! Voisihan sitä kysellä kaikkea, niinkuin tuossa yhdessä kirjoituksessa olisi kattavasti esitetty, mutta MIKSI, kun ei mua OIKEESTI kiinnosta paskan vertaa jonkun tuntemattoman mökit tai matkailut. Teeskentely nyt ei ainakaan voi olla hienoa, vai onko...? Ystäviä mulla kuitenkin on, joitain " uusiakin" jopa (ts. lapsen kautta tulleita), jotenkin sen vaan äkkiä jollain kummalla huomaa, että kuka on samalla aaltopituudella... ja ihan ilman väenvängällä väännettyä jutustelua.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat