Vierailija

Vain yhteydessä Jumalaan ihmisellä on tarkoitus, ilman Jumalaa hänestä tulee pelkkä Saatanan pelinappula, kuten Kauhajoen ja Jokelan tapaukset taas osoittavat.

Sivut

Kommentit (159)

Suomi on kristitty maa ja katsokaa sen hedelmiä! Tähän nykytilanteeseen meidät on johtanut kristinusko, pimeyden uskonto. Kun ego pitää valtaa, eikä Jumala meissä pääse esiin, tulos on tällainen. Jos ihmiset oppisivat etsimään tietoa, sitä salattua tietoa, jota Jeesuskin opetti, he löytäisivät itsensä ja Jumalan. Niin kauan kuin ihminen ei tiedä alkuperäänsä, hän on kadotuksessa, eikä taivasten valtakunta tule hänen elämäänsä.

Heti alkumetreillä huomaa että ihminen ei pysty noudattamaan edes yhtä käskyä ja silti antaa sen rauhassa melskata. Eipä näytä Jumalaa paljon kiinnostavan ihmisten kärsimys. Aika outoa rakkautta! Me syntiset ihmisetkin sentään kykenemme rakastamaan lapsiamme ehdoitta, mutta teidän Jumalanne ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tästäkin Kauhajoen tapahtumasta, mutta ei hän itse ole sitä toteuttamassa. Mihäkin toivoisin että kiinaan ja intiaan tippuisi niin suuri meteori, että tappaisi 90 % väestöstä, muuta me muuta harvemmin asutetua alueet saisimme silti elää rauhassa tuolta meteorilta.

Ymmärrän näitä tappamis kommentteja, mutta en siten kuin ne Kauhajoella toteutettiin. Siinä on kyse jostain muusta. Toki rajanveto ei ole täisin terävä, vaan joku keksii veteen vedetyn viivan. Tällä ajatetlulla voi todeta, että Linkolan ajatukset tod. näk. provosoi herkässä mielentilassa olevia henkilöitä.

Mä häpeän ja voin myöntää, että vihaan teitä kristityt. En tiedä mitään etovampaa, mitään ällöttävämpää, mitään vastenmielisempää, mitään tekopyhempää, mitään alistavampaa, mitään tukahduttavampaa, mitään hirvittävämpää kuin te ja tiedän aivopesuyrityksenne.

HYI VITTU!!!!!!!!!!!!!!! Toivottavasti kaikki Kauhajoella kuolleet olivat kristittyjä, niin ei ainakaan koulun fiksuimpia menetetty.

Ensin luo epäonnistuneen tekeleen (ihmisen), sitten antaa sen riehua mielin määrin, eikä pärjää edes langenneelle enkelille, jonka senkin on itse luonut. Taitaa olla melkoinen aloittelija tämä teidän Jumalanne. Tai ehkä hänestä on vaan hauska leikkiä pelinappuloillaan, ihmisillä. Ettei vaan tuo Jumalanne muistuta tekelettään, ihmistä? Ei kai vaan olis niin, että onkin tuo Jumalanne ihmisen luoma, eikä toisin päin?

ja harmageddon ja south park. On kirjoitettu että Jumala on rakkaus. Toisaalta Pukkilan shellin vessan seinälle on kirjoitettu että Jari on homo.... Tulisiko tuomita sekä jumala että jari?

Lainaus:

Ihmiset menevät yhä kauemmas ja kauemmas jumalasta, kuten raamatussa on ennustettu, veriteot ym lisääntyvät. Ei ole enää samaa kristillistä kasvatusta kuin ennen vanhaan, kymmenen käskyn noudattamista painotettiin. Jos niiden käskyjen mukaan kaikki eläisivät, maailma olisi hyvä paikka elää kaikille, kuten Jumala tarkoittikin.

Ihmiset ovat uskoneet jumalaan, veriteot ja kamaluudet ovat siitä huolimatta lisääntyneet, usko menetetään. Tuohan on ihan sama juttu kuin jos lapsille kerrotaan että hampaisiin ei tule reikiä kun niitä pestään kunnolla. Ihmiset ovat vain heränneet, että todellakaan ei ole olemassa mitään suurempaa "voimaa". Olemme jokainen itse vastuussa omista teoistamme, ei niitä voi minkään jumalan vastuulle tyrkätä tai saada sitä kautta esim. anteeksiantoa :-))

Lainaus:

Itsekin sosiologiaa lukeneena pidin ajatuksiasi hyvin mielenkiintoisina! Sen sijaan se (olennainen) ero ajatteluillamme on, että itse kyllä uskon puhtaaseen (pyyteettömään) hyvään ja rakkauteen - eikä siinä ole mukana itsekkyyden häivääkään.

Käsitit minut väärin, kyllä minäkin uskon. Mutta en sotke siihen mystiikkaa, se vaan on ihmiselle kehittynyt ominaisuus. Itsekkyys (tai miksi sitä haluaa nimittää, en puhu mistään vaihtokaupasta vaan tunteista) on siellä taustalla tiedostamattomana, ei motiivina suoraan.

Lainaus:

Pelkkää sattumaa ei tämä elämä (maailmankatsomukseni) mukaan millään muotoa voi olla.

Jos tarkoitat abiogeneesiä ja evoluutiota, niin sattuma on vain puolet niistä. Toinen puoli on valinta, vain ne kehityskelpoiset molekyylit (ja muutokset eliöissä) jäävät jäljelle ja jatkavat kehittymistä. Aikaperspektiivi on niin huima, että pidän noita ihan mahdollisina selityksinä. Varma en tietenkään voi olla, mutta kun parempaakaan selitystä ei ole, niin...

Lainaus:

Tuossa ajattelumallissa on vaarana se, että ihmiset tekevät pahaa ihan surutta - ajatellaan, että se on "ok" kunhan ei vaan "jää kiinni". Tai että pahan tekemistä puolustellaan hedonistisella ajattelumallilla.

Niin, jos se empatiapuoli on kehittymätön. Suurin osa ei tee, ainakaan sellaista, josta on suuresti muille haittaa. Ja useimmat ymmärtävät äärimmäisen hedonismin haitat, erityisesti itsensä kannalta.

Lainaus:

Yksilön nautinnosta tulee jotakin tavoittelemisen arvoista.

Minusta se on ihan ok, kohtuudella.

Lainaus:

Yleinen moraali ja etiikka rappeutuu (minusta moraalin pohjana ei voi olla oman edun tavoittelu sillä hyvin usein se oma etu kiilaa toisen / yhteisöllisen edun edelle.) Moraali on mielestäni sitä, että ihminen ymmärtää sen mikä on oikein ja väärin - ja hän haluaa toimia oikein.

Niin, muunlainen moraali ei oikein toimikaan (siis sääntöpohjainen). Minäkin uskon, että suurin osa haluaa toimia oikein, heistä enemmistö pystyy vastustamaan kiusauksia ja nin me vaan porskutetaan. Mutta edelleen, uskon, että tuollainen käytös on sisäänrakennettua, evoluution yms. tuotosta. Ei yliluonnollisen voiman ohjelmoimaa.

Lainaus:

Omaa tervettä omaatuntoa. Mistä tulee huono omatunto? Uskotko sinä, että jokin niin vahva (ja primitiivinen) tunne kumpuaa ainoastaan siitä, että ihminen tiedostamisen tasolla tietää tehneensä väärin? Miksi ihminen ei pysty tietoisesti kääntämään tätä huonoa omaatuntoaan pois - ikäänkuin "Off-asentoon" niinkuin hän muita ajatuksiaan voi?

Voiko muita ajatuksia tai tunteita kääntää pois? Siis riemua, surua, inhoa, kateutta? Jostain primitiivisestä on tosiaan kyse. Vahvimmillaan se on oman jälkeläisen vauvavaiheessa, mutta minusta samaa tunnetta on siinä, kun auttaa jotain kaukaisempaa tuttua. Eirtyisesti lapset ovat ihmisten suojelun kohteita ihan kulttuurista riippumatta (poikkeuksiakin on, mutta verrattuna muihin ihmisiin). Auttaminen ja "oikein tekeminen" aiheuttaa meille mielihyvää, niiden laiminlyönti "huonoa omatuntoa" ja ahdistusta.

Lainaus:

Uskon asioitahan nämä mitä suuremmassa määrin ovat - ei näitä oikein voi järkisyin perustella. Sitä joko uskoo tai sitten ei usko. Sydämessään tuntee sen oikeaksi - oli se ratkaisu sitten millainen tahansa. :-)

Niinhän se on. Ja tällainen keskustelu on ihan posiitiivista. Nyppii vaan kun karjutaan, että ateisteilla ei ole moraalia.

Ja uskomisesta, minusta olisi hurjan hyvä uskoa. Helpottaisi monesti näissä monimutkaisissa ratkaisuissa . Mutta eipä vaan ole sitä tunnetta tullut, (reilun vuosikymmenen takaisesta) yrityksestä huolimatta.

Mutta pakko päästä sanomaan oma näkemykseni.

Minua ärsyttää ihmiset, jotka nostavat itsensä toisia ylemmäs uskonnon, atteen yms. varjolla. Tässä joku aloitti otsikolla muiden ihmisten tuomitsemisen. Eikö jeesuskin puhunut suvaitsevaisuudesta ja ihmisten hyväksymisestä? Juuri suvaitsemattomuus aiheuttaa syrjintää, kiusaamista jne. Aiheen aloittaja voisi kasvattaa lapsistaan suvaitsevaisempia kuin on itse, niin lasten ei tarvitsisi olla noin vihamielieisä, että käyvät netissä raivoamassa ja toisia (täysin viattomia) ihmisiä ja heidän maailmankuviansa syyttelemässä.

Et taida olla sen ihmisrakkaampi kuin nämä muutkaan netissä räyhääjät. Menisit itseesi ja olisit aikuinen vastuullinen ja erilaisuutta hyväksyvä ihminen. Älä syytä aatetta/ismiä/ideologiaa/uskontoa pahaksi vaan tuomitse ihmisten pahat teot ja kannusta itse muita positiiviseen yhteiskunnan rakentamiseen.

ihmisen kuoleman pelossa ja toisten kontrolloimishalussaan luoma myytti. Uskontojen nimissä on tapettu/paheksuttu lähimmäisiä niin paljon, ettei sinne ikuisuuteen liene jonoa..

Tänä päivänä sotaa lobataan toisilla perusteluilla. Mm. sillä että maapalloa suojellaan diktaattoreilta. Keskiajalla sitä lobattiin uskonnon nimissä, koska se oli se, minkä perustelun ihmiset hyväksyivät.

Ei sen kummempaa.

</p> <p>[quote kirjoitti:

ole aidosti vakuuttunut siitä että on oikealla (Jumalan) asialla ja tiennyt sen sydämessään. Nehän vaan sanoo niin, ei ne sitä oikeasti tarkoita.

Minä rinnastan rakkauden siihen, että aidosti kunnioittaa, arvostaa, välittää ja suvaitsee toista. Rakkaus ei vaadi muita muuttumaan kaltaisekseen vaan antaa kaikille tilaa olla itsenänsä. Kristinuskoon kuuluu varjona monella tämä toinen puoli tuomitseminen, demnisointi, suvaitsemattomuus ja sitä kautta syrjintää ja kiusaamista toisen arvottomaksi nimeämistä. Tästä varjosta en kristinuskossa tykkää. Onneksi olen ateisti ja saan valita itse, miten arvotan elämäni.

Ne joilla ei ole jumalaa rakentavat maailmankuvansa niistä eväistä, mitä ympäristöstään osaavat poimia. Ihan samoin kuin kristitytkin, joiden ympäristön pohjana on raamattu. Ateistilla ei jumala määritä suhtautumista asioihin ja siksi ne pitää arvottaa itse. Toki ympäröivä yhteiskunta vaikuttaa. Voidaankin kysyä, mitä ympäristöllä on tarjota? Jos ympärillä on vain vihamielisyyttä ja esim syrjintää ei varmaankan synny kovin hyvää mailman- tai minäkuvaa.

Itse olen saanut elää välittävässä ja hyvässä (ateisti)perheessä. Meillä elämänkunnioitus tulee ihmisestä, luonnosta, eläimistä siis elämänitseisarvosta. Siksi en hyväksy väkivaltaa. En elämiäkään kohtaan (olemme kasvissyöjiä). Kuolema on minulle todellinen ja lopullinen. Elämä täytyy elää tässä ja nyt mahdollisimman hyvin. Myös hyvä elämä on mahdollistettava muillekin.

Me synnymme maailmaan, joka on paha ja paholaisen vallassa ja tämä paha tulee osaksi meitä.

Jumala rakastaa lapsia, koska lapset ovat lähinnä sitä millaiseksi Jumala tarkoitti ihmisen, puhtaita, aitoja ja viattomia. Synti, joka on kuin syöpä, joka leviää sitä mukaa mitä enemmän ihminen antaa sille tilaa, ei ole vielä lähtenyt leviämään heissä.

Jumalassa ei asuu minkäänlainen pahuus tai synti. Kaikki paha maailmassa on peräisin paholaisesta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat