Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

itse uskon että Sirius on elossa,

ja Kalkaros ei tietenkään ole paha.

Kommentit (25)

Jonka Sibylla lausui, ja jonka säilytyspallo hajosi. Kuitenkin on huomattava, että ennustus on aina tosi ja sitova vain niille, jotka uskovat siihen! Ei muille! Ja Harry EI usko ennustuksiin vaan on avoimin mielin liikkeellä, se juuri tekee hänestä rohkelikon. Voldemort USKOO ennustukseen joten hän on vakaasti sitä mieltä että jompikumpi, hän tai Harry kuolee toisen lyömänä, siispä hän on ennustuksen vanki eikä ole vapaa tekemään omia ratkaisujaan.

Hyvä käänne kirjailijalta olisi se, että Voldemort kasvaisi eroon fatalismista ja ihmisvihasta, mutta se nyt taitaa olla liikaa toivottu...

Dumble on kuollut.

Kalkaros... luulen, että hyvä.

Matohäntä?

Draco Malfoy...?

Mutta mitä jos Voldemort voittaakin?

Ron on liian ilmeinen kuolemaan. Olisi paljon rankempi ratkaisu, jos Hermione tai Ginny kuolisi. Sekä Harryn kuolema että hänen eloonjäämisensä tuntuvat molemmat turhan banaaleilta ratkaisuilta. Kumpi tahansa siis tulee yllättämään minut... Ja luotan siihen, että Rowling tekee sen samalla taidolla kuin ennenkin.

21.7. se ilmestyy, vai kuinka? Taidan lukea koko sarjan alusta juuri ennen kuin se ilmestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole lukenut edellistä kirjaa suomeksi, joten en tiedä välittyykö siitä sama tunnelma, mutta englanninkielistä lukiessa tuntui itsestäänselvältä, että Dumbledore oli käskenyt Kalkaroksen tappaa itsensä.

Silloin olis kai todennäköistä, että toinen olisi Harry. Päähenkilön nistimällä kirjailija myös varmistaisi, että mitään jatko-osia ei enää kukaan pääse kirjoittelemaan. Tai pääsee tietysti, mutta uskottavuus on heikompi... Itse kans odotan ihan innolla, en kyllä osaa mitään kovin pitkälle meneviä teorioita vääntää. Snape (Kalkaros?) varmaan tuottaa vielä yllätyksiä, ja jotenkin tuntuu, että Harryn kasvattiperhekin tulis vielä kuvioihin jollain lailla.

luulen, koska Kalkaroksen hyvyys (tai ei välttämättä hyvyys, vaan hyvisten puolella olo) tuo niin paljon ristiriitaisia jännitteitä tarinaan ja Harryn tunteisiin, että olisi suorastaan sääli olla käyttämättä niitä.

t. 7

Uskon vakaasti, että Kalkaros on hyvis ja auttaa jollain tavalla lopussa Harryä tappamaan Voldemortin. Ja voisin veikata, että Deathly Hallowsin suurin yllätys liittyy jotenkin Kalkaroksen suhteeseen sekä Harryyn, Dumbledoreen että Voldemortiin.

Jos kolmesta päähenkilöstä joku kuolee, veikkaan Ronia, ja ehkäpä vielä niin, että Ron luisuu tai meinaa luisua pahisten puolelle jossain vaiheessa. Päähenkilön tappaminen tuntuisi jotenkin aika tylsämielisestä ratkaisulta.

21.7. klo 00.01 ilmestyy eng. kiel. versio, suomennos sitten varmaan monta kuukautta myöhemmin.

Vierailija:

Lainaus:

Dumbledoren tappaminen oli kirjoitettu sillä tavalla, että hämmästyn todella, jos selviää, että Kalkaroksella ja Dumbledorella ei ollut asiasta diiliä.

En ole lukenut edellistä kirjaa suomeksi, joten en tiedä välittyykö siitä sama tunnelma, mutta englanninkielistä lukiessa tuntui itsestäänselvältä, että Dumbledore oli käskenyt Kalkaroksen tappaa itsensä.

Vierailija:

Lainaus:

niillä ollut niitä juttuja, millä pystyi " herättään" henkiin. Jotain kiviäkö ne oli?Niitähän ne Harry Ja D tuhosi.. Jos Dumble kloonautuu sen avulla, Kalkaros ja Dumble juoninut Voldeä hämätäkseen kuoleman?

ja kuka se puoliverinen prinssi oli? Jotenkin mulle tuli tunne että Neville(?se jonka porukat oli mielisairaalassa) osoittautuu vielä joksikin muuksi..Siksi joksi kaikki on Harryä luulleet??

Minulle on kyllä yllätys, jos paljastuu, että Kalkaroksessa on hyvän ripauskaan. Hän on tähän mennessä ollut vain paha, säälittävä, juonittelija. Mutta hänhän voi olla läpeensä paha, vaikka olisi oikeastikin hyvien puolella. Tai hänestä voi paljastua hyvää, vaikka olisi pahan puolella.

t. 12

Oon sarjan ekat osat lukenut vain suomeksi. Viimeksi en jaksanut odottaa vain luin englanniksi ja niin taidan tehdä nytkin. Mutta heinäkuuhunkin on pitkä aika. Pitäs tosiaan kai lukea sarja alusta sitä ennen että pääsis tunnelmaan. Tai ehkä ei ykköstä enää, se on tullu luettua jo aika monta kertaa..

Mä uskon (toivon) että Kalkaroksesta löytyy vielä jotain hyvääkin.

Dumble taitaa valitettavasti olla ja pysyä kuolleena.

Voipi olla että Harry kuolee, en tiiä, jos se uhrais jotenki itsensä? Mut toisaalta sit kyllä voldemortinki pitäs kuolla. Uskon, ett kirja loppuu jotenki periaatteessa onnellisesti mutta ei varmaankaan mikään täysin onnellinen loppu.

niillä ollut niitä juttuja, millä pystyi " herättään" henkiin. Jotain kiviäkö ne oli?Niitähän ne Harry Ja D tuhosi.. Jos Dumble kloonautuu sen avulla, Kalkaros ja Dumble juoninut Voldeä hämätäkseen kuoleman?

ja kuka se puoliverinen prinssi oli? Jotenkin mulle tuli tunne että Neville(?se jonka porukat oli mielisairaalassa) osoittautuu vielä joksikin muuksi..Siksi joksi kaikki on Harryä luulleet??

Toivon kovasti, että Kalkaros paljastuisi hyvikseksi, tai ettei ainakaan läpeensä paha ole.

Vitsit sentään, kun tässä osuu kirjan ilmestyminen samoihin aikoihin la:n kanssa. Kai nyt pikkuvauvankin kanssa saa luettua sen pari päivää ihan hullun kiilto silmissä, mutta minne mä noi vanhemmat muksut lykkään?;)

Puoliverisessä prinssissä oli asian suhteen selviä vihjeitä, joten luulen, että yllätyksiä on sen asian suhteen luvassa!

Netti pursuaa eri teorioita aiheesta, eli en ole yksin asialla:)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat