Vierailija

Paljonko palkkasi, montako lasta, ja paljonko laina?

Itse vielä opiskelen, mutta toivon että saisin sen verta hyvän työpaikan opiskelun jälkeen että voisin uskaltaa ottaa riskin ja ostaa meille oma asunto.

Kommentit (7)

Vielä sen lisään, että oli mullakin tosiaan aika hurja määrä lainaa, jos ajattelee, että tuon 90000 lisäksi oli kahden asunnon kulut (ehkä 350 euroa kuussa yhtiövastikkeet, sähköt ja vedet yhteensä) ja auton kulut (auto maksaa noin 400 euroa kuussa), mut ei mulla missään vaiheessa tiukkaa tehnyt. Silloin tulot oli sen verran hyvät et jouduin lapsen hoidostakin maksamaan täydet 200 euroa.

Niin, mut kyllä " huipun" veti tuttavani, jolla oli lähihoitajan koulutuksella 170 000 euroa lainaa ja kaksi lasta hällä. Vaan hyvin on hänelläkin mennyt ja löysi toisen lainamaksajan nopeasti niin kuin oli pankinjohtaja kai hälle ennustanutkin ;-)

Lainaturvan nappasin osalle lainaa silloin kun olin yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä itse vaan pelkään, koulun jälkeen uskon saavani suurin piirtein saman palkkaluokan työpaikan kuin sinullakin. eli jos 1500 jää käteen, niin en tiedä uskallanko mitenkään ottaa yli 100000 euron lainaa, ja täältäpäin en " normaalikokoista" asuntoa saa mitenkään alle 100 000 eurolla. ja kun on vielä opintolainat päälle..

Kyllä olen. Käteen jäävä palkka on 1500e + lapsilisät ja elatusmaksut. Emme matkustele emmekä harrasta maksullisia harrastuksia. Asumiskulut yhtiövastikkeineen ja lainoineen tonnin luokkaa.

2

2003 otin lainaa 110 000e ja nyt minulla on asunnonvaihdon myötä lainaa 150 000e. Kuukausitulot lapsilisineen ja elareineen n. 2000e käteen. Ja kaksi kouluikäistä lasta elätettävänä.

jos sulla käteen jää yhteensä 2000e, niin elarit ja lapsilisät pois, nettopalkkasi on vain reilu tonni. et kai sillä tulolla ole ottanut noin paljon lainaa?!

Mulla oli yksinhuoltajana lainaa 90000 ja kulut kahdesta asunnosta ja autosta vielä päälle.

Työni on sellainen, ettei sitä oikein etukäteen tiedä, että paljonko aina seuraavana vuonna palkkaa saa, mutta olisko joku 2400 brutto/1600 netto aika lähellä minimitotuutta. Yksi lapsi siis vaan.

Uskon kyllä, että sinäkin pystyt jonain päivänä asunnon ostamaan. Mun veikkaus on, että asuntojen hinnat tippuu seuraavan 5-6 vuoden aikana vielä aika paljon, joten jos sitä ennen valmistut ja mahdollisesti säästät jotain syrjään, niin voi olla asunto lähempänä kuin arvaatkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat