Seuraa 

Ja onko se vaarallista? Esikoiselta vedet meni vasta ku kalvot puhkaistiin synnytyksessä mut nyt tuntuu ihan ku jotain valuis koko ajan mut ei valkovuotoa oo normaalia enempää (eikä limatulppaa näy vaikka kuinka sitä oottelen!). Että voiko sitä lapsivettä tihkua hiljalleen ilman että sitä kunnolla huomaa ja voiko se olla vaarallista? Vauva onneks liikkuu ihan hyvin ja supisteleehan tuo että jos sieltä vettä tihkuu ni varmaan synnytys on käynnistymäisillään... Vai?

Kommentit (8)

mulla esikoisen synnytys alko lapsiveden tihkumisella, ei tullu kokoajan, ainoastaan sillon ku nousin makuulta maattuani vähän aikaa ni n. ruokalusikallinen valahti housuun. Soita synnärille ja kerro tilanne, ne saattaa pyytää sinne ja ottavat sen näytteen et onko lapsivettä se mikä tihkuu. Ja sit saattavat ottaa sisään jos kattovat et aika on oikea. Tsemppiä

Meillä ne olisi ainakin käynnistäneet seuraavana aamuna,

rv 40+3, mutta eivät ehtineet kun synnytys alkoi itsestään yöllä. ( = meni kaikki lapsivedet)

Naistenklinikalla käynnistävät 24h sen jälkeen kun huomattu, että lapsivettä tihkuu.

Kai ne kuitenkin katsoo, missä vaiheessa raskaus on ja mikä

vauvan vointi.

Meillä ei edes tarkastettu, sanoivat heti, että aamulla käynnistetään.

(sydänääniä tietenkin kuunneltiin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

synnärillä siis? Siis että, jos lapsivettä tihkuu, mutta ei sen kummempia supistuksia eikä muuta. Itselläni nimittäin kanssa lorahtelee vähän väliä jotain pikkuhousuihin (jo yli viikon). Neuvolassa kyllä sanottiin, että voi olla lapsivettä, muttei haittaa vaikka olisikin. Sitä tulee vissiin kuitenkin lisää koko ajan. Ei kai ne tollasen takia synnytystä käynnistä (tämä on ihan aito kysymys, ei kyseenalaistaminen)? Nyt menossa rv 40+6 ja huomenna taas neuvola, joten kiinnostaa...

Kerttu

Mulla tihkui / lorahti lapsivettä vähitellen.

Kävin sitten asian takia synnytyssairaalassa ja jäinkin samantien sisään. Se oli lapsivettä. (vaikka neuvolassa veikattiin, että valkovuotoa)

Seuraavana aamuna olisi käynnistetty, mutta vauva syntyikin

vielä samana yönä.

Kannattaa käydä näytillä!

itseviikkositten ajattelin samaa, ollakko valkovuotoa vai mitä. soitin synnärille ja menin näytille. selvisi että on lapsivettä ja jäin samantien sisälle. viikkoja oli 37+1. samana iltana jo tablettia kohdun suulle, vaikka viikkoja niin vähän. mutta yleensä alkavat käynnistmään 18h tihkumisen alkamisesta. mulla sitä oli tipahdellut jo maanantaina. mutta vasta tiistaina reagoin asiaan.

tulehdus vaara on suuri jos ei päästä käynnistämään ja antamaan antibioottia. itselle laitettiin siis tippa kun synnytys vrk:n kuluttua ekasta tabletin annosta, kun synnytys oikeesti vihdoin käynnistyi.

kotiin lähdössä selvisi että mulla oli jo se joku bakteeri,mutta ei ollut vauvaan kuitenkaan levinnyt, mutta sain kamalat neuvot siihen jos vauva tuleekin sairaaks.

vastasyntyneelle on vaarallista saada tulehdus.

kannattaa oikeesti mennä, ei kannata leikkiä mahdollisuudella että vauvalle tai itselle sattuu jotain...

martina ja poika 6 pv

Olin epävarma kun limatulppa irtos ja tuli runsaan nesteen seassa ja pöksyt kastuivat loppupäivän ajan, koko ajan oli sellainen olo että jotain valuu..soitin synnärille ja käskivät tulla tarkastuttamaan että onko lapsivettä. Ja jos olis ollu lapsivettä, niin se ois infektioportti vauvalle auki (kätilö sano)..etenkin minun tapauksessa kun minulla todettiin streptokokki tuossa aijemmin. No jokatapauksessa se ei ollu minun kohdalla lapsivettä vaan sitä limatulppaa. Lääkäri sanoi että joillakin se voi olla todella nestemäistä! HÖMS aika sujuvaa tekstiä..:/

mutta eikö siinä ole tulehdusvaara, jos pitemmän aikaa on ollut kalvot rikki. Pienestä tihkumisesta ei mun kuulonkaan mukaan ole haittaa sillä tavalla, että veden määrä vähenisi.

Meillä on neuvolassa kans tikkuja, joilla voi käydä testailemassa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat