Vierailija

Mutta miten se voi mennä niin, kun sen mukaan mitä ite katoin, niin jos yksityinen päiväkoti maksaa 750 e / kk, niin tukea saa 200 e/ kk, niin jäähän siitä vielä 550 e / kk itelle maksettavaa...

Häh?

Kommentit (13)

Olen luullut että se koskee alle 3-v. Ei tietoa kun ei meillä päin ole mitään lisiä.

Vierailija:

Lainaus:

kolmesta osasta: hoitorahasta, hoitolisästä joka on riippuvainen perheen tuloista, sekä kuntalisästä. Kuntalisä esim. Helsingissä on peräti 280 e / kk yli 3-vuotiaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapsen yksityiseen päiväkotiin. Kun lapsen laittaa kunnalliseen päiväkotiin, mitään sellaista tukea ei saa. Lopputuloksena suunnilleen samansuuruiset kulut päivähoidosta - paitsi jos laittaa johonkin todella kalliiseen päiväkotiin, ja onko niitä edes hyvin paljon?

Googlesta esim. Montsa, on Montessoripäiväkoti. Sivuilta saa selvät maksuosuudet, muissakin yksityisten sivuilla on kerrottu ja laskettu perheelle jäävä maksu.

Joissakin kunnissa ei makseta kuntalisää, joten perhe maksaa yksityiselle enemmän kuin kunnalliseen, mutta tämähän on se perheen valinta.

Eityispainotteisia, kuten kielikylpylät, musiikki, liikunta, taide jne. Myös " Hoitopaikka net" on erittäin hyvä tietolähde, kun harkitaan lapsen hoitopaikkaa. Yksityiset pph:t saavat myös tukea n. 500 euroa yhdestä lapsesta yhteensä vanhempien maksun kanssa. Hoitaja saa tietenkin määrätä palkkansa itse, hyvälle maksaakin mielellään enemmän. Joku sanoi tienaavansa enemmän kuin jos olisi kunnallinen hoitaja.

kolmesta osasta: hoitorahasta, hoitolisästä joka on riippuvainen perheen tuloista, sekä kuntalisästä. Kuntalisä esim. Helsingissä on peräti 280 e / kk yli 3-vuotiaasta.

mutta käytännöt ja tuen määrät voivat olla erilaisia eri kunnissa. Joten kannattaa ottaa selvää omasta kunnasta. Mutta mainitsemasi summat pätevät itse asiassa Helsingissä varsin hyvin, jos lapsi yli 3-vuotias. (Alle 3-vuotiaalle esim. Helsinki-lisä on pienempi.)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat