Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ei kuulemma koskaan ole ollut " äiti-ihminen" . Ei tykännyt olla raskaana, ei imettänyt koska se oli hänen mielestään kuvottavaa, ei ole pitänyt lapsia sylissä tai lukenut kirjoja ym.

Tänään taas yksissä juhlissa kertoi kovaan ääneen (ensin karjuttuaan naama punaisena lapsille), että kuinka VIHAA lapsiaan. Vanhempi lapsista oli alle vuoden, kun kuulin ekan kerran hänen yleisesti sanovan että vihaa lastaan. Sen jälkeen olen kuullut sen kymmeniä kertoja.

He haluavat miehensä kanssa keskittyä toisiinsa. Lapset ovat hirvittävä lisä riesa. Yhtäkään hyvää sanaa en ole hänen kuullut ikinä lapsille sanovan. Lapset kasvavat niin, että rajoja ei ole, välillä on ja välillä kaikkea siltä väliltä.

Kaikki asiat selvitetään huutamalla.

Nyt olen tullut siihen pisteeseen, etten tiedä pitäisikö yli kymmenen vuoden ystävyys lopettaa sillä tulen todella surulliseksi kun näen lasten " eksyneisyyden" . Ja tämä äiti karjuu lapsille päin naamaa, että vihaa heitä. Ja mumisee perään, että miten voikin noin paljon vihata omia lapsiaan.

Olen täysin neuvoton, suljenko silmäni (niinkuin olen tehnyt jo 7 vuotta) vai laitanko asialle pisteen? Mitä teen? Ulkopuolisille kyllä esitetään täydellistä perhettä.

Kommentit (20)

Tee todellakin ilmoitus. Siinä ei voi menettää mitään, kun tilanne on tuo. Perheen elämä voi enää mennä parempaan suuntaan sen jälkeen, kun joku puuttuu siihen. Noin ei saa antaa jatkua enää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli esittävät niin kauan kunnes taas räjähtää. Hankala kuvailla.

Eli tänäänkin lapset olivat pihalla leikkimässä. Vanhemmat juttelivat mukavia ja hymyilivät puolitutuille. Sitten äiti vilkaisi ikkunasta, syöksyi ulos karjumaan ja tuli vihaisena sisälle vaahdoten, että vihaa lapsiaan. Ja tää kaikki tapahtui parissa minuutissa.

Niin kauan kaikki " on hyvin" kunnes jompi kumpi lapsista tulee näköpiiriin.

Kauan heidät tunteneena huomaan, että milloin vanhemmat oikein tsemppaavat ja esittävät. Haluavat antaa uusille tuttavuuksille hyvän kuvan heistä (kukapa ei haluaisi?), mutta se kuvitelma särkyy aina kun lapset tulevat paikalle. Eli puheet ovat ihan toista kuin todellisuus.

Ap

Ja henkinen väkivalta on todella vakava asia. Se suunnilleen oikeasti tuhoaa lasten koko elämän, jos omat vanhemmat tekevät noin. Tee palvelus niille lapsille ja ilmoita tuosta.

Sinä tai joku muu sivullinen voisitte auttaa noita lapsia saamaan normaalin ja onnellisen lapsuuden.

Et kai voi elää sen tiedon kanssa, että jätät lapset oman onnensa nojaan henkistä väkivaltaa käyttävän äidin kanssa?

en nyt ihan noin kaameessa, mutta.... yritä sinnitellä ja keksi joku keino miten voit sanoa kaverillesi... esim. kysy häneltä miltä susta tuntuis jos sulle koko ajan huudetaan?

sulla ei kuitenkaan oo mitään menetettävää...

Eikä näe siinä itse varmaan mitään väärää, että vihaa lapsiaan ja huutaa sen lapsille päin naamaa.

Jotenkin se vaan tuntuu ihan älyttömän vaikealta, että tekisi tuttavastaan ilmoituksen. Mutta luulen, että nyt on nähty sitä näytelmää tarpeeksi. Ja paras mahdollinen vaihtoehtohan olisi, jos pelästyisivät vähän itsekin tilannetta. Siis sitä, että muut ihmiset ovat huolissaan heidän lapsistaan.

Ehkä saisivat perheneuvolaan ajan ja...

No, lisää saa laittaa neuvoja. Olen jotenkin aivan eksyksissä tän asian kanssa.

Ei se ole " pelkästään" henkistä väkivaltaa. henkinen väkivalta on vakava asia. Soita vaikka nimettömänä ensin lastensuojeluun ja kerro asiasta.

Mistä sitä tietää, mitä siellä seinien sisällä tapahtuu, jos julkisestikin on tuollaista!?!

Jos ystäväsi suuttuu, ei se ole suurikaan menetys sinulle.

jos teitä olisi enemmän puhumassa. Ehdottomasti ilmoitat asiasta, mutta saisitko ketään muuta puhumaan sun kanssa. Noita juttuja on niin hankala todistaa.

Kenelle ulkopuolisille? Juurihan kerroit, että äiti huutaa koko ajan lapsille ja juhlissa kertoo kaikille kuinka vihaa lapsiaan!

Jos tilanne on todella noin kuin väitit, ota heti (huomenna) yhteys lastensuojeluun!!

Eli heillä ei (enää) tukisteta (ainakaan muiden nähden), mutta uhataan esim. vetää lättyyn, jos ei... Luulen, että ovat vain uhkauksia.

Lapset ovat " vanhuuden turvaksi" , mitä se sitten tarkoittaakin. Lapset ovat todella paljon (joka viikko vähintään kaksi yötä) isovanhemmilla hoidossa. Kuukauden kesälomasta isovanhemmat suostuvat hoitamaan lapsia vain puolet, mikä ärsyttää vanhempia.

Onko muilla vielä ehdotuksia, että mitä tehdä? Kaikki mielipiteet otetaan vastaan. Niin puolesta kuin vastaan.

Sen tiedän, että yksi heidän kavereistaan oli muutama vuosi sitten maininnut asiasta ja heidän kanssaa eivät sitten puhuneet ainakaan vuoteen mitään. Eli siksi on pohdittava jokaista sanaa etukäteen ; (

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat