Seuraa 

Tietääkö kukaan, mistä johtuu leikki-ikäisen vapina? Ainakin aina päiväunien jälkeen vapinaa on niin, että hyvä kun pysyy välipalaa syödessä lusikka kädessä. Häviää sitten kyllä hetken päästä. Ei kuulemma ole kylmä.

Kommentit (4)

Minulla ei ole kokemusta, mutta voisiko vapina johtua matalasta verensokerista? Itselläni alkaa kamala vapina aina, kun verensokeri laskee liian alas ja olen nälkäinen. Mutta kannattaa tosiaan viedä lapsi ihan kunnon lastenlääkärille varmuuden vuoksi,

Meillä on keskimmäinen ollut kova vapisemaan aina päiväunien jälkeen ja äitini mukaan olin minäkin. Samoten siskoni tytär ruukasi leikki-iäisenä " jätistä" kun heräsi päiväunilta. Uskoisin sen olevan vaaratonta, mutta eihän siitä haittaakaan ole vaikka kysyisikin, vaikka ensin soittamalla neuvolaan. Sitten huolestuisin, jos näitä vapinakohtauksia tulisi esim. kesken leikin aivan yllättäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta kyllä itse pyytäisin joko lähettettä neuvolasta lastenlääkärille (ei siis tk -peruslääkärille) tai sitten yksityiselle lastenlekurille. Ei ihan kuulosta normaalilta, mutta tosiaan kun maallikon ei kannata diagnosoida - vie lääkäriin. Helpottaa kummasti kun on asiantuntijan arvio asiaan. Tuollaisesta en ole koskaan kuullut - joten parempi nyt heti varata aika - ajan saamiseen saattaa yleisellä puolella mennä kauan.

Meillä meni lähes vuosi, että päästiin yleisen kautta lastenpolille " pattitutkimuksiin" kun tytölläni on pattia jos jonkinlaista ympäri kehoa...

mutta itselläni ja tytöilläni on ollut vähän samantapaista eli jos herää kesken syvän unen (olen päätellyt näin, koska aina sitä ei tule) niin tärisee jännästi. Olen jotenkin automaattisesti ajatellut, että se liittyy nukkumiseen enkä ole asiaa sen kummemmin miettinyt. Toisaalta meillä se menee aika nopeasti ohi eli en itse tärise enää ylösnoustuani. Lapset kyllä hetken aikaa, mutta kun ovat " kokonaan" heränneet niin tärinä on kyllä loppunut (alle kolmevuotiaana erityisesti).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat