Vierailija

Meidän 3v poika suuttuessaan hakkaa päätään seinään, lattiaan ihan mihin vain että sattuu ja joutuu itkemään. Miksi hän näin tekee ja mikä avuksi? Millä lopettaa sylkeminen?

Kommentit (17)

Ja ihan normaali aikuinen minust on tullut:). Ja te joiden mielestä on vanhempien vika niin mitenkä minä olin sitten neljästä lapsesta ainoa joka tuota teki? Minua ei todellakaan kohdeltu mitenkään erilailla kuin sisarruksiani. Itsekkin muistan kertoja kun päätä lattiaan paukutin, oikeasti jokin asia ärsytti hirveästi, mutta kun millään ei meinannut itku irrota niin tupa oli hyvä konsti:). Muutenkin olin/olen sisarruksistani se tempperamettisin ja pienenä oikea sättärä. Oma tyttäreni on luonteeltaan hyvin paljon samanlainen, tosin päätään ei ole vielä tarkoituksella minnekkän hakannut.

kova muuten kontrolloimaan käytöstään ja tunteitaan, mutta kun itsekontrolli joskus petti niin teki noin. Ohjeiksi oli kai annettu pettymysten tunteiden käsittelyn opettelua (miten, en tiedä) ja muutenkin kehotettu yhdessä pojan kanssa etsimään toisenlaisia tapoja ilmaista tunteita. Nyt poika on jo iso, 10-vuotias, ja hyvin ongelmaton ja ihana kaveri. Ja perheessä ei kaiketi suurin syy ollut, vaan jokin pojan temperamentissa sai hänet käyttäytymään noin.

Voimia teille vanhemmille - on se rankkaa katsottavaa ja keinot varmaan välillä vähissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... Ja olemme yrittäneet kiinnitää huomiota mutta mikään ei auta. Millä saamme sylkemisen pois? Olemme kieltäneet ja sitten kokeilleet kehua, näyttäneet mihin saa sylkeä. Mutta kaikki vain jatkuu... Kauppaan ikävä lähteä kun sylkee lattioille, hedelmiin ym... Nyt kokeilussa että toinen vanhemmista jää autoon pojan kanssa mutta sitten on koko auto syljessä kun räitään autossa.

Eihän tollasta käytöstä voi kukaan vanhempi sallia! Meillä jos sylkäsisi kerrankin autossa, niin varmaa olisi että siihen kaupan pihalle saisi jäädä. Ainakin hetkeksi! Vaikka tätä ei tietenkään sallita kasvatusoppaissa....

Vierailija:

Lainaus:

Voin vaan kuvitella minkälaisten vanhempien lapset tekee tuollaista... :(

Syy on teissä, ei lapsissanne... Herranjestas... :((((

Tänäänkin tarkoituksella löi päänsä terävään pöydänkulmaan, kun ei saanut tahtoaan läpi. Haavahan siitä syntyi, ja kauhea parkuminen.

...Lelua pois tai lue LELUJA pois... Hän muistaa noin 2sek itkeä lelua minkä menetti ja sitten taas kaikki unohtuu. Eli vaikka veisit kaikki lelut niin ei auta.

Lisäksi kun komentaa jostain, niin iskee esim. omat sormensa suuhun ja puree niitä niin kovaa että hirveät jäljet jää ja sitten itkien tulee valittamaan kipua. En oikeasti tiedä miten tuossa pitää suhtautua...?? Tai vaihtoehtoisesti rankaisee itseään esim. hakkaamalla jollain tai yrittää kiskoa omia sormiaan tai nenäänsä irti.... en ymmärrä mistä tuo itserankaisu on tullut, meillä ei ikinä fyysisesti rankaista mistään.

Olen kuullut että kovin stressaantuneet lapset tekevät tuota ja psyykkisesti sairaat nuoret. Kun lapsi satuttaa itseään on kyse on hieman isommista asioista kun uhma!

Olemme mitä tasapainoisin perhe. Meidän temperamenttinen tytär oli tuollainen 3v asti. Hän ei vain kyennyt kontrolloimaan tunteitaan, eteenkin pettymyksen ja raivon tunteita. Kun " kohtaus" tuli päälle, hän puri itseään, rikkoi tavaroita, läpsi itseään, jne. Teimme pelisäännöt jokaisella kerralla selväksi: Olet nyt vihainen ja raivoissasi koska ###. Saat olla vihainen, mutta tavaroita ei saa rikkoa, läpsi vaikka tyynyä. Vein hänet omaan huoneeseen raivoamaan ja kun hän oli rauhoittunut niin keskustelimme ja halimme, ja kerroin että kaikkia ihmisiä joskus harmittaa, ja että rakastan häntä kaikesta riitelystä huolimatta. Selitin että itsensä satuttaminen ei auta mitään, hänelle itselle tulee siitä kurja olla. Ja jos kohtauksen aikana syljettiin, niin rauhoittumisen jälkeen tyttö haki paperia ja siivosi jälkensä, kuten myös muut tuhot jota sai aikaan. Nyt hän on kohta 4v, eikä ole maailman aikoihin tullut raivareita. Ole itse rauhallinen ja turvallinen aikuinen joka luotsaa pikkujulmurin tunnemyrskystä ulos. Kyllä se ajallaan loppuu. :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat