Vierailija

Kommentit (22)

Kyllä kai normaali hyvinvoiva raskaana rv:llä 32 oleva nainen voi laivalle mennä, jos itsestä siltä tuntuu! Itse olin rv:llä 34 kaupunkilomalla Barcelonassa ja kivaa oli!

Ihmeen huonovointista porukkaa täällä. Itse ainakin olin vielä viikolla 32 viikon lomalla Etelä-Euroopassa ja joka ilta käveltiin vähintään 5 km. Laivalla oltiin vielä viikolla 36 ja ihan yhtä kivaa kuin muutenkin oli. Viikolla 38 oli kahdet häät Keski-Suomessa ja Helsingistä mentiino. Hyvin jaksoin jopa tanssia. Eikä muuten siellä Tukholmassa nyt marotonia tarvi kävellä! Eli älä nyt ap vaan sitä varten jätä menemättä, että joku on voinut pahoin laivalla!!!

Ja ettei kukaan vedä hernettä nenään, että kehuskelen omalla olollani, tarkoitus oli vain vastata ap:lle että oloja on niin monenlaisia. Varmaan itse parhaiten tiedät, mitä jaksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kävimme vielä viikolla 38 aika pitkällä automatkalla ja synnytystä edeltävänä päivänäkin kävelin yli 12 kilometrin lenkin kun oli niin ihana keväinen päivä. Olin siis " elämäni kunnossa" koko raskausajan. Mieti siis itse.

Ja jos hätä yllättäisi, niin helikopterilla sinut saataisiin nopeasti maihin.

Itse olen ollut 30-35 viikoilla Tukholmassa (en muista nyt tarkkaan) ja ihan samanlaista oli, kun ilman raskauttakin. Ainoastaan seisovassa pöydässä syö helposti liikaa ja siitä seuraa todella paha olo.

Mulla on aina raskauksien aikana ollu hyvä vointi ihan laskettuun aikaan asti ja olen tehnyt kaikkea normaalia synnytykseen asti. Esim. ollut häissä 40+1 viikolla.

Mutta jokainen raskaus on yksilöllistä, tarkkaile vointiasi ja päätä sen mukaan. Mitään hätää laivalla ei kyllä ole.

Laivayhtiöillähän on jotkut suosituksetkin, minkä rv:n jälkeen ei kannata enää risteillä. Etsi laivayhtiön sivuilta tai kysy matkatoimistosta. Mä muistelisin, että se olisi ollut rv 35 tai 38.

ensin piti junalla matkustaa sinne laivalle ja olo oli todella pahoinvoiva. laivan keinuminen lisäsi pahoinvointia. kävely turvotti jalat ja maa kenui jalkojen alla kuivallakin ollessa. olo oli loistava lähtiessä, mutta huono viikon reissun jälkeenkin...toki, eihän kaikille tule, mutta itse en enää lähtisi

Viikolla 30 reissussa ja oli aivan karseaa. Mulla ei ollut mitään pahoinvointia muuten, mutta laivassa aivan kauhea olo. Ja siis se jatkui pitkään vielä kotiintulon jälkeen. Ihan kuin olisin hirveässä krapulassa ollut koko ajan, oli siis aivan kamalaa!

edellisen kirjoittajan kanssa. Itse tiedät vointisi parhaiten, itse olin Tukholmassa viikoilla 32 ja kaikki meni hyvin, ei mitään ongelmia.

itselä oli la 15. heinäkuuta, ja oltiin juhannuksena kaksi viikkoa ruotsissa mökillä (eli viikot silloin jotain 36-37), takaisin tultiin Espooseen laivalla Turun kautta ja sieltä autolla (minä ajoin) eikä ollut mitään ingelmaa.

myös mökillä puuhastelin kaikkea mahdollista, mm. maalasin leikkimökin jamieheni rakentaman saunarakennuksen. Mutta raskaus oli sujunut hyvin, eikä supistuksia ollut, ainoat " vaivat" iso vatsa ja yli 20 kiloa lisää painoa.

olin myös kesäkuun alusssa ruotsissa viikon, jolloin myös laivalla mentiin molemmat suunnat, eikä ollut sen kummempaa kuin ilman raskauttakaan oli ollut.

En suosittele, itse olin viikolla 28, ei ollut mitään vaivoja eikä edes alun pahoinvointia ollut. Mutta laivalla voin todella huonosti. Ei ollut edes mitään myrskyä mutta se laivan tavallinen keinuminen sai voimaan tosi pahoin. Ja vielä tätä kesti 2 päivää kotiintulon jälkeenkin, tuntui että vauva velloo ympäri ympäri mahassa. Ei mulle enää ikinä koskaan.

Itse jäin laivalta äitiyslomalle 35 vko:lla, joten noilla viikoilla olin vielä töissä siellä. Tosin paras kesäaika, eikä myrskyjä. Tuohon laivalla oloon on niin tottunut, ettei noita edellämainittuja keinumisia enään tule. Olin raskauden ajan hyvävointinen, ei supistellut ym. ja reilulla viikolla vauva meni" yliaikaiseksi" . Joten hyvä niin, että olin töissä loppuun saakka.

eikä mitään erityisiä riskejä ennenaikaiselle synnytykselle ole olemassa niin tervemenoa vaan!

Itse matkustin laivalla nuo reittimatkat rv32 ja takaisin rv34. Raskaus ei ollut mitenkään erityisen helppo, mutta koska tuolloin ei ollut mitään akuuttia ilmassa niin lähdin ja hyvä oli että kävin. Sai hetkeksi muuta ajateltanaa ja piristyi kummasti, ihan kiva reissu!

Siis oikeasti mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa, eli jos kaikkea varoo niin ei kai sitä uskalla kauppaankaan lähteä. Pitäisin omaa vointia aika hyvänä mittarina sille mitä kannattaa tehdä.

Tämähän on ihan henkilökohtaista, että minkälainen olo on. Toisethan on tosi hyvässä kunnossa koko raskauden ja jaksavat ihan loppuaikoinakin vaikka mitä. Mulla oli älyttömän iso maha, selkä paskana ja supisteli aina kun vähänkin liikahti. Että olo oli tukala. Marketissakin piti pysähtyä nojailemaan kärryjä kesken ostosreissun... Saati sitten jos olis pitänyt jaksaa kävellä pitkin Tukholmaa.

t. 6

Syitä: en mitenkään olisi jaksanut tuossa vaiheessa nauttia a) hytissä nukkumisesta (kun kotisängyssäkin, monien tyynyjen tukemana oli hankalaa) b) kaupungilla kävelystä, kun muutaman metrin välein piti pysähtyä supistelujen takia ja kävely oli älyttömän hidasta lyllerrystä c) laivalla olosta ylipäätään, tungosta, tupakansavua...

Mutta toki jos itse pystyy nukkumaan hyvin missä vaan ja jaksaa nauttia kaupungilla kävelystä ja risteilystä ylipäätään, niin siitä vaan. En mä siis niinkään mieti että syntyiskö vauva just laivaan vaan sitä, että itse en ainakaan olisi nauttinut em. reissusta tipan tippaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat