Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Toivottavasti olisi muita virkeitä vinkkejä / neuvoja antamaan. Täällä nimittäin on sen verran univelkainen äippä että vitsit alkaa olla vähissä. Nimittäin perheessäni on 3 alle kouluikäistä lasta joita hoidan kotona tällä hetkellä, mutta ongelma on tämä perheen pienin 1 v 7 kk vanha poika, joka ei ole sitten vauvaaikojen jälkeen nukkunut yöllä 4 tuntia putkeen, takana meillä 3 kk iässä alkanut korvakierre, joka on kyllä helpottamaan päin putkituksen jälkeen. Pieni herra nimittäin heräilee tunnin - puolentunnin välein yöllä huutamaan, joskus saattaa tietysti vahingossa mennä kaksikin tuntia, mutta yössä heräämisiä on kuiten tosi monta. Itse asiassa nukun tällä hetkellä suurinman osan yötä kylppärin lattialla patjalla huutajan kanssa, että muut saisivat edes nukkua. Mies ei oikeastaan pysty asiassa auttamaan, koska hänenkin unet on jo muutenkin hakusessa kolmivuorotyön takia. Yritän nukkua kyllä päivällä, mutta aina sekään ei ole mahdollista kun on hommia jotka ei onnistu kun tämä pikku riiviö on hereillä.

Eli antakaa vinkkejä millä pojun saisi nukkumaan pidempiä pätkiä, tiedän kyllä että pienet lapset heräilee ja se kuuluu asiaan, mutta kai siinä joku raja täytyy olla. Itsellä ei ainakaan kohta riittä paukut pyörittämään arkea , kun tuntuu aamulla saa melkein miettiä mikäs se oma nimi olikaan kun muistikaan ei tunnu enää pelaavan...

T. Sonkka

Kommentit (4)

Meillä kans kolme alle kouluikäistä lasta.

Suunnilleen vuosi sitten minä väsähdin ja keskimmäinen lapsemme (silloin 1v8kk) pääsi kiireellisellä lähetteellä unikouluun sairaalaan.

Se kannatti. Ihmisellä on jo alkuajoista ollut uni jaettuna sykleihin, jotta elämä jatkuisi. Välillä uni on " kevyttä" , jolloin ihminen pystyy tarkistamaan ettei vaara vaani. Lapsi tarkistaa sen itkemällä ja varmistamalla et se rakas vanhempi on lähellä. Lapsella näitä kevyitä vaiheita on yön aikana tiheämmin kuin aikuisella. Meilläkin herättiin 1/2-1 tunnin välein lähes joka yö.

Nyt äkkiä apua hekemaan. saatte selkeät ohjeet. Ja tietysti mahdolliset allergiat tarkistetaan. Lapsi ei sitä tahallaan tee, mutta kierre ei ilman selkeitä ohjeita ja ulkopuolisen apua parane!!!

Voin privatisti kertoa lisää. Lähetä luukkuun postia sml1 :lle =)

selväksi, että yöllä nukutaan.

Sun pitää olla tosi raaka sen kanssa. Annat sen itkeä pari yötä. Luultavasti on sulle vaikeaa, mutta tuo nyt on vielä vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pyytää apua neuvolasta (sieltä saanee ainakin yhteystiedot sairaaloihin/ensikoteihin, jotka auttavat opettamaan lapsen nukkumaan paremmin).

Sitäkin voisi koettaa jos ei tunnu pahalta ajatukselta ja on käytännössä mahdollista, että tarkastuttaa korvien tilanteen, että lapsi on terve, ja sitten pitää lempeää unikoulua lapselle.

Meillä poika heräili vain n. vuoden ikään asti puolentoista tunnin välein, ja olin ihan rauniona. Lempeä unikoulu auttoi. Käytännössä tehtiin niin, että kun poika alkoi huutaa, mies seisoi vieressä ja rauhoitteli, sitten meni vähän kauemmas jne., ja parin yön jälkeen pojan unet rauhoittuivat huomattavasti. Minä en naamaani näyttänyt. Ekana yönä poika huusi melko pitkään (40min), mutta isä oli lähellä juttelemassa rauhoittavasti.

Ihan ensiapuna: Pääsisitkö vaikka yhdeksi yöksi jonnekin muualle nukkumaan? Tiedän, ei ole helppo järjestää, eikä tunnu kivalta jättää miestä pulaan, mutta ehkä kannattaisi olla tässä itsekäs. Itse en koskaan saanut aikaiseksi...

Mutta korvakierteen saisit aika taatusti katkeamaan välittömästi kun jätät maitotuotteet pois kokonaan joksikin aikaa. Siitä ei ole mitään haittaa muuten mutta loppuis toi ikävä kierre.

Vähän vaivaa se teettää ruuanlaitossa jos ei ole tottunut, mutta kannattais mun mielestä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat