Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Poikamme 4.5v on kuumeillut pe illasta lähtien, aamulla lämpö 37.8 ja illasta 38-38.7. Ei ole muita oireita, hieman allergista nuhaa, muttei varsinaisesti flunssaa. Ainoastaann päänsärkyä valittaa lämmön noustessa.

Pamol-f olen antanut kun päätä valittaa, mutta sitkeästi vaan lämpöilee. Poika syö,juo,leikkii normaalisti.

Tässä pähkäilen, vienkö huomenna tarhaan vai jäämmekö kotiin???

Poika on kuitenkin terveen oloinen, mutta kuitenkin lämpöilee, eikä ohjeen mukaan tarhaan saisi viedä kuin 1 kuumeettoman päivän jälkeen. Äsken lämpöä oli taas 38.2, levosta huolimatta....

Kertokaa mitä tekisin??

Neuvoja kaipailee Vilperi

Kommentit (7)

Ei hoitoon jos tänään vielä lämpöä/kuumetta. Mä pidän takarajana 3 päivää kuumetta ja sitten lääkääriin. Kuume ilman syytä voi olla korvatuhlehduksen merkki tai esim. pissatulheduksen.

Niinkuin edellä todettiin, älä vie kipeätä, kuumeista lasta hoitoon. Lapsi vaan rasittuu ja tauti tarttuu muihin lapsiin. Meidän esikoinen on ollut nyt 6 päivää kuumeessa, lämpö 38 pintaan. Ekat 3pv oli pelkkä kuume, sitten paukkasi päälle kova nuha ja yskä. Luin jostain, että kuume voi kestää jopa 7pv. Mut lääkäriin viemisessä yleiskunto ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidänkin poika 1v3kk ollut jo piiiitkäään kuumeessa, alkoi jo 1,5 viikkoa sitten perjantaina, ensin viikon ajan 38-39 lämpöjä, sen jälkeen ollut pientä lämpöilyä, runsasta räkätautia ja yskää. Tänään vien lääkäriin...

Mutta ei kuumeisena hoitoon! Niinhän ne taudit leviää, kun sairaat lapset niitä hoidossa levittää! Tosin, monesti ne jo leviää, ennen kuin oireita ilmaantuu...

ennen tosiaan yhtä kuumeetonta päivää.

Lapsen veisin lääkäriin ihan yleiskunnon mukaan. Ennen oli vallala tuo sääntö, että kolmen kuumepäivän jälkeen lapsi lääkäriin, mutta nykyään suosituksena on, että lääkäriin, kun lapsi vointi selkeästi uupunut, väsynyt ja ruoka ei maistu. Eli lievää virusperäistä kuumetta voi olla vaikka viikon ennen kuin lääkäriin kannattaa mennä, jos lapsi muuten voi suht hyvin. Tai sitten tarvetta on lääkärikäynnille jo ensimmäisen kuumepäivän aikana.

Itse olen varmaan suht kovahermoinen siinä milloin lapseni lääkäriin vien, mutta siinä tiukkapipo, että lasta en puolikipeänä vie kyläilemään, hoitoon tai anna muutenkaan rasittaa itseään liikaa riehumalla. Vaikka tuo riehumisen välttäminen on joskus kyllä helpommin sanottu kuin tehty:)

lapsi pitäisi sitä suuremmalla syyllä viedä lääkäriin, jos kuumeilu ei hellitä. Minä en kyllä uskaltaisi asiaa lähteä arvuuttelemaan, vaan veisin saman tien. Nuhakuume nyt ei yleensä saman tien edellytä muuta kuin kotihoitoa, mutta pelkkä kuume on syytä tutkia.

Lääkärissä käytiin, ja olipa taas korvatulehdus kyseessä... Siinä syy pitkittyneeseen kuumeeseen! No, jospa antibiottikuuri pian tehoaa ja saa alkaa nauttimaan näistä lämpimistä kevätpäivistä:)

En halua olla ilkeä, mutta miten edes tuollainen tulee mieleen, että veisi kuumeisen lapsen päiväkotiin????! Oikeesti??

Muuten en olisi huolissani vielä, jos kuumetta tai lämpöä on ollut vasta 2 päivää ja noinkin " isolla" lapsella. 3-4 päivää voi seurailla mielestäni kotona tilannetta ennen lääkäriinkään soittoa. Varsinkin jos lapsi muuten virkeä ja ok. Mutta ehdottomasti vähintään yksi kuumeeton päivä ennen tarhaan menoa. =)

Ja toivottavasti en ollut liian " kova" , mutta tarhapäivä on lapselle rankka päivä, ei ne jaksa puolikuntoisina..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat