Seuraa 

Kysyn nyt nuorilta äideiltä tai no sellasilta jotka tietävät. Sattuuko synnytys sitä enemmän mitä nuorempi nainen/tyttö on? Kyselen ihan mielen kiinnosta sillä itse olen vielä aivan liian nuori äidiksi. :)

Kommentit (11)

joo elikkä mun kohdalla ainakin meni niin et eka ei sattunu kauheasti...tai siis sattuhan se,mutta se oli viel semmosta kipua et pysty jopa hymyilemään ja se synnytys kesti alta 6 tuntia.Toinen synnytys sattu taas vähä enempi.....ja sillon olin oikeesti kipeä ja ambulanssilla vauhdilla sairaalaan...ja lapsi samantien ulos ku saliin pääsin....tarvi siis vaan kerran ponnistaa niin synty,synnytys kesti1h50min.ja sit tää viimisin ja kauhein.mä olin niin kipeä et tuntu ku kuolen siihen paikkaan...mä vaan itkin ku samantien ku lapsivesi meni,niin alkoi ihan järkyttävät supistelut...ja taas vauhdilla sairaalaan ja lapsiveden menosta 50 min kuluttua lapsi syntyi....ja missään raskauksissa ei ollu mitään parin tunnin supistuksia ennen lapsiveden menoa,vaan ihan yht' äkkiä kaikki tapahtu....kyllä te synnyttäneet ymmärrätte=)Niin ja vain ekaan synnytykseen kerkesin saada epiduraalin....muihin ilokaasua joka ei vaikuttanut yhtää.Eli kait se on et mitä vanhempi,niin sitä enempi sattuu...mun kohdalla ainakin.MUTTA ONNEA SYNNYTYKSILLE!!Hyvin ne menee...

No ei mun mielestä..Sain esikoiseni n.17 vuotiaana ja ei sattunu yhtään enempää ku kaksi jälkimmäistäkään =) Tottakai synnytys sattuu mutta eikai se ikä sillee siihe vaikuta..Luulen ainaki niin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mut itse synnytys/ lapsen syntymä ei niinkään. tottakai paikat hieman venyy ja varsinkin ekan kanssa istuminen oli tuskaista parikin viikkoa synnytyksen jälkeen, mutta se onkin sitä jälki kipuilua.. toisen muksun kanssa oli helpompi, mutta tähänkin voi vaikuttaa lyhyt aikaero (eli lähes päivälleen vuosi) edelliseen kertaan.. ei kannata murehtia etukäteen asiaa sillä ei tuota itselle kuin korkeintaan paniikin itse synnytykseen.. hienosti kaikki menee ja osaava henkilökunta hoitaa kuitenkin työnsä hyvin.. :)

Koska meidan nuorten kroppahan on yleensa paremmassa kunnossa ja on kestavampi elli ole huumeiden kayttaja yms. Toki ensimmainen raskaus on yleensa kaikilla pidempi ja vaikeampi.

Kauhutrio:

[quote]

Mulla kaikista kivuliain synnytys oli viimeisen (neljäs) joka kyllä oli käynnistys tapaus, joka osaltaan varmasti vaikutti asiaan.

Tähän kipuiluun varmasti vaikuttaa myös aika paljon se henkinen kypsyys sietää synnytyksen aiheuttamaa kipua, ei niinkään itse kipu.

Joka kerta on supistukset ollu samanlaisia ei niistä eroon pääse :) Ainoa ero ollu että tiedän mitä odottaa. Esikoisen aikaan, kaikki oli ihan uutta ja jännää, mikä hermostutti tavallaan enemmän. Nyt " jännittää" se kun tietää mitä on edessä :)

itsellä on käynnistetty molemmat synnytykset.ekasta synnytyksestä ei istutta pahemmin eikä käyty vessassa vaikka vain kolmetikkiä tulikin,toinen synnytys oli taas kivuliaampi ja tuli kaks tikkiä mutta heti pystyin istuun ja vessassa käymään

sen unohdin kertoa minä vuonna lapset syntyny,niin siitä voitte päätellä minkäikäinen olen ollu.eli 2002,2003 ja 2006....siin ois lasten syntymävuodet.Niin ja kuten nimimerkistä näkee,niin mä olen vuosimallia 84=)

itse synnytys mulla ei sattunu, mutta supparit sitäkin enemmän.. toisaalta se voi johtua siitä, että mulla tavallaan käynnistettiin synnytys.. mutta niihin polttoihin on hyvät kivun lievitykset. mä pyysin epiduraalin ja kun sen sain olo helpottu saman tien :)

ei ainakaan itsellä,esikoisen sain 16 vuotiaana kaski vuotta sitten,ja nyt kuopuksen kk sitten 18 vuotiaana,ekasta en oikein muista mtn mut kupuksesta oli kipeempi.eli nuorempana sattu vähemmän.molemmat käynnistettiin

Mulla kaikista kivuliain synnytys oli viimeisen (neljäs) joka kyllä oli käynnistys tapaus, joka osaltaan varmasti vaikutti asiaan.

Tähän kipuiluun varmasti vaikuttaa myös aika paljon se henkinen kypsyys sietää synnytyksen aiheuttamaa kipua, ei niinkään itse kipu.

Joka kerta on supistukset ollu samanlaisia ei niistä eroon pääse :) Ainoa ero ollu että tiedän mitä odottaa. Esikoisen aikaan, kaikki oli ihan uutta ja jännää, mikä hermostutti tavallaan enemmän. Nyt " jännittää" se kun tietää mitä on edessä :)

itse sain esikoisen kun olin 16,ei se sen kivuliaampaa varmaankaan ole kun vanhempanakaan,synnytykset ollut nuoremmilla lyhyemmät mitä tiedän kun vanhemmilla,niinkuin kätilö sanoi kun kupuksen sain 18-kesäsenä että näköjään lapset tarvii nuorena tehdä kun synnytys ja ponnistus vaiheet todella nopeita.esikoisen synnytys kesti 5h40min josta ponnistus vaihe 5min ja kuopuksen tasan 5tuntii josta ponnistus 1min

Tata asiaa on ihan tutkittu :) ja itse asiassa niin kuin joku jo arvei synnytys on vahemman kivulias nuorille synnyttajille kuin yli 30-v (vaikka itse kokisit olevasti liian nuori biologisesti olet varmaan juuri sopivan ikainen). Synnytyskivun kokemiseen taas vaikuttaa monet asiat ja epavarmuustekijat ( kuten ei toivottu raskaus yh-aitiys ..) ja huono henkinen valmistautuminen tekevat synnyttyksesta kivuliaamman kokemuksen. Kannattaa yrittaa siis valmistautua hyvin henkisesti ja valita hyva tukihenkilo johon todella voit luottaa mukaasi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat