Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (27)

bussit ajavat vauhdilla ohi. Nyt 3-vuotiaana ajelee pihalla pyörällä yksinään. Pesee kuulema itse hiuksensa ja ottaa itse ruuat kaapista. Äiti sitten kotona vaihtelevien miesystävien kanssa, isompi lapsi päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä ei kulje kun omakotialueen suht rauhallisia teitä mutta 50m päässä menee syvä jo lähes jokea muistuttava oja ja myös lampi on ihan tontin vieressä!

vanhempien sisarustensa kanssa ja musta se ei oo ihan normaalia... Vaaran paikkoja pihassa ja lähistöllä on monia. Yleensä lapset pysyvät pihassa, mitään aitaa ei ole mutta miten noin pienstä tietää mitä se saa päähänsä.. ap

on ollut yksin pihalla, tosin kaverin/kavereiden kanssa. Meiltä näkyy ja kuuluu leikkipaikalle ja ihan lähellä ei ole autotietä. Seuraan koko ajan touhuja ikkunasta ja kuuntelen, että äänet kuuluvat.

En ollut vielä ehtinyt lukea tuota lisäystä, että kyse on tosiaan kaksivuotiaasta kun kirjoitin tuon kypsyydentestaamisjutun. Mulla meni vastauksen kirjoittamiseen vähän aikaa... En tokikaan kuvittele, että kaksivuotiaalta voisi kypsyyttä odottaa.

Kypsyyttä kannattaa testata ainakin kyselemällä minne lapsi saa mennä ja minne ei (tunteeko lapsi rajat) ja juttelemalla esim. siitä mitä lapsi tekee jos joku houkuttelee häntä näiden rajojen ulkopuolelle.

olla kerrostalon pihalla yksin. Tällöin kyllä vahdin koko ajan ikkunasta ja hänen kanssaan on säännöt tehty selväksi. Toistaiseksi vielä ei ole ainakaan tapahtunut mitään. Hän tiietää tula pyytämään lupaa jos tahtoo jotain " erikoista" . Lisäksi ikkunat on auki ja ulko-ovi, jotta kuulen ja hän pääsee liikkumaan. Asumme 1. kerroksessa, joten ikkunasta on helppo vahtia ja puha hänelle.

olla yksin ulkona. Harmittaa toi naapureiden touhu...meidän olohuoneen ikkunat on niiden pihan suuntaan ja aina vaan nään kun lapset tyrkätään yksin ulos..ap

Nuoremmat lapset olivat poikia ja venhemmat tyttöjä, arvatkaapa vaan ketkä niitä tempauksia tekivät? Jälkeenpäin kuulimme mitä pojat n. 5-vuotiaina olivat tehneet. Mm. kävivät laittamassa autotielle (joka meidän mielestä oli kaukana, ojan ja melkoisen pusikon takana) roskia ja juoksivat sitten reunaan katsomaan. Huh. Vieläkin sydäntä kylmää kun ajattelee, tie oli tosi vilkasliikenteinen, 60km/h rajoitus... Niin että tarkkana saa olla! Ja hyvät suojelusenkelit.

Meidän pientaloyhtiössä joissakin perheissä jo 3-vuotiaat ovat ulkona ilman vanhempia. Me ollaan nyt päästetty juuri 5 vuotta täyttänyt hetkeksi pihalle puoli vuotta vanhemman kaverin kanssa. Käydään sitten välillä roskia viemässä ym., jotta nähdään miten menee. Meiltä ei harmi kyllä näy sinne missä lapset leikkivät.

Hankala asia!

Vierailija:

Lainaus:

bussit ajavat vauhdilla ohi. Nyt 3-vuotiaana ajelee pihalla pyörällä yksinään. Pesee kuulema itse hiuksensa ja ottaa itse ruuat kaapista. Äiti sitten kotona vaihtelevien miesystävien kanssa, isompi lapsi päiväkodissa.

Mun mielestä 4vuotiaan voi päästää omakotitalon pihalle yksinään jos käy koko ajan kurkkimassa tai pitää ulko-ovea auki niin että kuulee. Kerrostalon pihassa antaisin varmaan vasta kouluiässä ulkoilla yksinään. ap

Mitään kypsyyttä tarvitse testata, alle 2-vuotias ei MITENKÄÄN voi olla niin kypsä, että voisi olla yksin pihalla! Minä uskallan päästää vähän alle 4-vuotiaan lapsen rivitalon turvalliselle pihalle korkeintaan muutamaksi minuutiksi yksin. Ikinä ei voi tietää mitä lapsi saa päähänsä. Ja isommat lapset ne vasta vaarallisia ovatkin, houkuttelevat pienen mukaan sellaisiin juttuihin jotka itse handlaavat hyvinkin, mutta pienelle käy huonosti. Nähty on tämäkin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat