Vierailija

ja suomessa voidaan huonosti.mun mielestä mamut pysyköön siellä missä ovat syntyneetkin.vittujako tänne vedetään kaikenmaailman pummeja.oman maan lasten ja nuorten asiat retuperällä.jonkinlainen järjeestys se olla pitää asioitten tärkeysjärjestyksessäkin

Kommentit (9)

ja on siellä aika paljon suomalaisiakin onnenonkijoita ollut mukana :)

Eikö kyseessä ole ihan normaali ja kautta historian toistunut ilmiö?

Lainaus:

vittujako tänne vedetään kaikenmaailman pummeja.

Ei tänne kukaan turvapaikanhakijoita vedä, ihan itse hakeutuvat kotimaastaan toiseen maahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ovat onnenonkijoita, jotka tulevat tänne saamaan paremmat elinolosuhteet itselleen. Semmoinen harmittaa minua. Pysykööt kotimaassaan ja rakentakoot sinne parempia olosuhteita.

moni lähtee pois kotimaastaan vastentahtoaan, mutta ajatuksella, että voisi tarjota omille lapsilleen jotakin parempaa. Eikö siihen ole ihmisellä oikeutta? Etkö saa muuttaa Tampereelta Helsinkiin työpaikan ja siten paremman elämän toivossa? Saako muuttaa Pihtiputaalta Kuusamoon rakkauden perässä? Entä kun koulu on Rovaniemellä ja itse asuu Turussa? Kautta ihmiskunnan historian on aina tapahtunut muuttolikkeitä, muutoin me asuisimme ihmisten syntyseudulla keskellä afrikkaa edelleenkin.

Ilmastonmuutoksen takia mm. Tuvalu tulee hukkumaan, koska merenpinta nousee. Moni maa aavikoituu (mm. Australiassa) on ongelmia. Pitäiskö näiden ihmisten jäädä aavikolle taikka merenpinnan alle jäävään maahan? On muitakin syitä: maanvyöryt, tulvat, sodat. Miksi kenekään pitäisi jäädä sodan jalkoihin? Siksikö, että jotakin suomessa saattaa kismittää? Onko sinusta sinun harmituksesi riittävä syy siihen, että muut ihmiset eivät saa muuttaa?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat