Vierailija

Sattui tällainen tapaus. Olin kylässä tuttavaperheelläni. Heidän lapsensa tappelivat koko ajan. Isosisko pahoinpiteli pienempää sisarusta raa`asti (siis tyyliin hakkasi päätä seinään ja repi tukoittain hiuksia, törkki silmiin jne..) Otin asiakseni huomauttaa tästä kiusaajalle kun satuin olemaan ainoa aikuinen huoneessa. Isosisko lopetti ihmeissään. Silloin äiti huusi toisesta huoneesta että " Lopeta komentelu!" Pikkusisko kuulemma ansaitsi kurituksen koska oli ensin kiusannut puolet pienempää sisarustaan. Onko teidän mielestänne oikein opettaa lasta kostamaan väkivallalla? Olin tyrmistynyt. Mielestäni se mitä tein on velvollisuuteni aikuisena ihmisenä. Välimme olivat aika kylmät koko loppupäivän eikä puhuttu juuri mitään. Kun lähdin äiti ei sanonut kuin hei vaikka ennen on kovasti kutsunut käymään uudestaan.

Kommentit (13)

Vierailija:

Lainaus:

Sattui tällainen tapaus.

" Pikkusisko kuulemma ansaitsi kurituksen koska oli ensin kiusannut puolet pienempää sisarustaan.

Onko teidän mielestänne oikein opettaa lasta kostamaan väkivallalla? Olin tyrmistynyt. Mielestäni se mitä tein on velvollisuuteni aikuisena ihmisenä. Välimme olivat aika kylmät koko loppupäivän eikä puhuttu juuri mitään. Kun lähdin äiti ei sanonut kuin hei vaikka ennen on kovasti kutsunut käymään uudestaan.

Iso lapsi pahoinpiteli puolet pienempää. Ja äiti oli sitä mieltä että sai kurittaa kun pienempi oli kiusannut aiemmin. Anteeksi jos olen epäselvä, korjasin väärin. Mutta sitä kysyin että miten muut asian ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tytöt käyttävät väkivaltaa koulussa. Mietinkin siis että miten tulisi kasvattaa omat lapset kun olen heille opettanut että väkivalta on väärin. Toisten lapset opetetaan puolustamaan itseään keinoja kaihtamatta. Ovatko omat lapseni siis helpommin mahdollisia koulukiusattuja koska ovat empaattisia ja herkkiä. Pitäisi toisaalta jo opettaa " viidakon lait" ennen esikoulua.

Pikkusisko kuulemma ansaitsi kurituksen koska ISOSISKO oli ensin kiusannut puolet pienempää sisarustaan.

Ei todellakaan ole mikään provo ketä kiinnostaa vitsailla tällaisella aiheella?

T. AP

Mielestäni tollaiseen on aina aikuisten puututtava, jos vain huomaa.

Oikeudenmukaisesti tosin.

Vaikka joskushan se turhauttavalta tuntuu kun erotat koko päivän nahistelevia sisaruksia, mutta kai se on vaan luotettava että kyllä se vielä joskus kantaa hedelmää.

Nim. kolmen uhmiksen äiti...

Sain tukuittain vastauksia tyyliin: " Hyvähän tuo on, että oppivat kotona tappelemaan ja pitämään puoliaan"

En jaksa ymmärtää, että lapsia ei opasteta selvittämään ristiriitoja sanallisesti, vaan annetaan heidän kaikessa rauhassa pikesää toisiaan.

minusta äiti oli idari ei voi mitään.

Meilläkin varsinkin tyttö rökittää pienempiään ja kun komentaa niin vastasu on " niin mut se alotti" silti se ei oikeuta lyömään mäiskimään hakaamaan vaikka kuka olisialottannu. väkivalta ei ratkaise mitään

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat