Vierailija

Ja näin siis ihan käytännön syistä, koska lapsi nukkuu paremmin, kun sänky vanhempien sängyn vieressä. Ja tosiaan -lapsi ei joudu todistelemaan vanhempien seksisessioita vaan makuuhuone on NUKKUMISTA varten. MItä mieltä ootte? Järjestelymme tuntuu herättävän ihmetystä!!????

Sivut

Kommentit (27)

Ja omaan huoneeseen siirtyi 3-vuotiaana kun itse halusi. Yöt nukkuu 12 tuntia putkeen, heräämättä välillä. Luulisin, että hänestä on turvallista nukkua kun on saanut sen turvan tunteen niin pitkäksi aikaa kun itse halusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä pian saman ikäinen, eikä kukaan ainakaan meille ole mitään sanonu vaikka lapsi nukkuukin samassa huoneessa.. Musta tuon ikänen on kuiten vielä aika pieni..

Tosin meille tulossa vauva, ja senkään takia ei nyt aleta mihinkään siirtämään.

Mutta mietin tätä asiaa kerran.. Itse kun olen sellainen, että pelkään pimeää ja muutenki vähän arka. Nukun todella mielellään miehen kans, joskus kun se on poissa niin minua saattaa pelottaa..

Niin miten sitten pieni lapsi? Varsinkin jos yksin joutuu nukkumaan, ettei ole edes sisarusta..

No, hyvähän se tietysti on joskus oppia yksinki nukkumaan.. =) Mutta kuinka pienenä, niin se kai on jokaisen vanhemman oma asia..

Vierailija:

Lainaus:

teille toimivat puitteet. Antaa höröpäiden olla ja eläkää te onnellista elämää.

Jos joku ei kestä sitä, että teillä nukkuu makuuhuoneessa 2,5 vuotias lapsi, niin eihän se ole teiltä mitään pois.

Meilläkin nukkuu tuon ikäinen vielä visusti meidän makkarissa ja nukkuu niin kauan kuin saa vähän järkeä päähänsä eikä tarvi pelätä että alkaa yöllä temppuilla...

Herää kuitenkin yöllä, joten samapa tuo nukkuuko samassa makkarissa omassa sängyssään. Enpä usko että enää 10veenä tulee samaan huoneeseen ;o)

ja kuopus melkeen 2-vuotiaaksi. Ei ole ollut mitään ongelmia saada omiin huoneisiin kun ollaan kaikki oltu sitä mieltä että on otollinen aika. Kuopus kipittää vielä yöllä viereen, isommat eivät - esikoinen lopetti itse yövierailut 5-vuotiaana. Lomilla ym nukutaan vielä usein samassa sängyssä (harvoin koko perhe) mutta jos on vaikka kaksi parisänkyä huoneessa niin silloin. Eikä silti ole mitään ongelmaa lomien jälkeen palata takas normaaliin. En yhtään usko tuohon, että mitä aikasemmin totuttaa sen helpompaa. (Ja juu, tiedän kyllä että jotkut nukkuvat vauvasta asti omassa sängyssään eikä siinä ole mitänä pahaa.) Meillä ei ole koskaan ollut mitään nukutusrumbia ja lapset ovat iloisia, päivisin viihtyvät hyvin päiväkodeissa ja missä nyt kukin käykin.

vielä tuossa iässä. Pari kk myöhemmin opetettiin omaan huoneeseen. Oppinut hyvin, ei vaeltele yöllä vaan nukkuu 12 tuntia omassa huoneessaan. Oli innoissaan sinne siirtyessään ;)

vähän samoista syistä meilläkin ;-D On todella touhukas tapaus ja joskus herääkin yöllä, joten en todellakaan halua, että alkais kömpimään alakertaan keskellä yötä :/ Ihmetyttää minuakin, että moni kehuu kuinka lapsi nukkuu laitokselta asti omassa sängyssään. Sitten käy ilmi, että nämä lapset ne juuri aloittavat sen yövaeltelun vanhempien makkariin :/

ap

Meidän kuopus nukkui laitokselta reilu 2-vuotiaaksi asti vieressäni. Siirtyi omaan sänkyyn siskon kanssa samaan huoneeseen sitten kun itse oli valmis.

Meilläkään ei ole ollut sellaista, että lapset vaeltelisivat viereen keskellä yötä, kuten joissakin perheissä, joissa heitä on nukutettu omaan sänkyyn tai jopa huoneeseen vauvasta asti. Muutaman kerran vuoden aikana kuopus on halunnut makuuhuoneeseemme nukkumaan kun on nähnyt painajaisia.

Uskon siihen, että tyydytetty tarve menee ohi aikanaan. Jos lapsi on saanut vauvana riittävästi läheisyyttä, hänen ei tarvitse sitä niin etsiä enää vanhempana.

Olen elänyt tähän asti yhdet elämäni onnellisimmista hetkistä silloin kun kuopus nukkui yöt vieressäni. :)

minusta on paljon luonnollisempaa ja turvallisempaa että tuon ikäinen nukkuu vielä samassa huoneessa.

Siis mikä tämän päivän vanhempia vaivaa? Jotkut tuntuu olevan sitä mieltä että suurinpiirtein heti laitokselta tultua pitäisi nukkua omassa huoneessa ja läpiyön, ja että vanhempien makuuhuone on joku pyhä mekka jonne lapsilla ei ole mitään asiaa. Herätys ja haloo me vanhemmat ollaan lasten tuki ja turva.

Kannattaisi joskus muistella omaa lapsuutta, mua ainakin joskus öisin ja iltaisin pelotti vielä isompanakin yksin omassa huoneessa!

Vauva tulossa ja aateltiin molemmat lapset siirtää sitten yhdessä samaan huoneeseen. Ei ole ollut mtiään pakollista tarvetta nukuttaa esikoista yksin omassa huoneessaan.

Meillä ei ole tullut mieleenkään siirtää kolmevuotiasta vielä omaan huoneeseen. Ja nyt on vauva tulossa, joten nukutaan kaikki neljä samassa huoneessa. Saavat lapset sitten aikanaan siirtyä yhdessä lastenhuoneeseen nukkumaan. Ihan turhaa karaisemista tuo lasten dumppaaminen omaan huoneeseen mahdollisimman nuorena, ihminen on hyvin vahvasti laumaeläin, ja onnellinen toisten ihmisten lähellä.

Kyllä meillä seksikin onnistuu omassa sängyssä, kuuleehan sen lapsen hengityksestä, että onko unessa vai ei.

Kumma kun pitäisi vauvat jo suoraan syntymästä laittaa tyyliin kesäleirille... Sanoisin, että kukin perhe itse tietää miten toimia.

Meidän kohdalla toivoisin, että 6-v pysyisi koko yöt omassa sängyssään omassa huoneessaan, mutta nyt mennään vielä näin. 3-v kuopus nukkuu omassa sängyssä ja omassa huoneessaan, että kovin on yksilöitä nämä lapset samassakin perheessä.

teille toimivat puitteet. Antaa höröpäiden olla ja eläkää te onnellista elämää.

Jos joku ei kestä sitä, että teillä nukkuu makuuhuoneessa 2,5 vuotias lapsi, niin eihän se ole teiltä mitään pois.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat