Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä mieltä olette, kun olemme lainanneet kaikki vauvatarvikkeemme miehen veljelle (vaunut, kaukalo, sitteri, syöttötuoli, jumppakaari, leluja, amme, vaatteita, rintapumppu, hyppykiikku, kantoliina ym. pientä). Näistä tarvikkeista suurin osa on minun vanhempieni ostamia ja lainasimme ne hyvää hyvyyttämme miehen veljelle.

Nyt minun veljeni vaimoineen on saamassa lapsen ja he toivovat saavansa meiltä lainaan näitä tavaroita. Miehen veli vaimoineen on myös saamassa perheen lisäystä eli molemmissa perheissä tarvikkeita tarvitaan. Veljeni perhe ei kuitenkaan ole kovin varoissaan eli vanhempani varmasti avustavat heitä erinäisissä asioissa.

Minusta vaan tuntuu ikävältä, että eläkkeellä olevat vanhempani ostavat toiseen kertaan samoja tarvikkeita. He itse asiassa kuvittelevat, että pyydän tietenkin lainatavarat takaisin.

Miten toimisitte? Voisiko ajatella, että pyytäisimme osan lainaamistamme tavaroista takaisin? Mietin jo, että ostamme itse osan kamppeista veljelleni, kun en kehtaa pyytää niitä takaisin.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija:

Lainaus:

Ihanko oikeasti joku ajattelee, että kirjoittajan pitäisi ostaa itselleen uudet tavarat ja antaa kaverin lainailla rauhassa? En tajua tuota logiikkaa.

.

Et tajua logiikkaa koska olet kokematon

Lainattu tavara tulee takaisin rikkinäisenä ja huonokuntoisena, jos edes tulee takaisin

nykyään vaatteet ja tarvikkeet ei ole rakennettu niin että ne 10 vuotta kestäisi. Ei ne ole edes muodissa niin kauan.

älä lainaa jos et ole valmis luopumaan ja antamaan pois.

säästyt monelta vaivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tavaroiden omistaja päättää mitä tavaroillaan tekee! Eli takaisin vaan tavarat. Ehkä tästä syystä emme lainaa mitään kenellekään. Opimme tämän miehen työkaluja lainatessamme. Ei ne ainakaan paremmaksi tule lainakeikoilla!

Ap:n tilanteessa kannattaa kysyä miehenkin mielipidettä, koska tuollaisesta asiasta ei kannata mielestäni tehdä perheriitaa.

Toinen ketjun lainaaja tottakai pyytää tavaransa takaisin kun ne ovat omalle lapselle. Ihmeellisiä loisia ihmisten joukossa!

" minun vanhempani ostivat ne tarvikkeet ja odottavat, että myös veljeni voi niitä sitten käyttää, joten voisinko saada ne takaisin?"

Sinä kuitenkin olet se, joka päättää siitä, kuka niitä saa lainata, ei tavaroiden nykyinen lainaaja. Toki heilläkin olisi niille käyttöä, mutta koska te ette ole niitä ostaneet, vaan vanhempasi, niin sekin pitää ottaa huomioon.

-haluaako/tarvitseeko veljesi perhe tosiaan ne kaikki tavarat? vai oletatko vain?

-mikä niiden vauvojen ikäeroksi tulee, eikö mikään tavara vapaudu oikeasti?

laina on laina, siis LAINA. Omistaja omistaa tavaran ja saa päättää sen hallinnasta. Ei kukaan voi olettaa, että joku antaa tavarat lainaan kymmeneksi vuodeksi. Aivan idioottimaisia juttuja " älä lainaa ellet ole valmis luopumaan" . NO totta kai juuri siksi lainaan, jos olen valmis luopumaan, silloin LAHJOITAN.

Me saimme esikoisen kun vielä opiskelimme, olimme tosi kiitollisia joistakin lainatavaroista kun rahaa ei ollut kovin paljoa. Palautimme tavaroita sitä mukaa kun voimme itse hankkia uusia. Nyt omamme ovat lainassa ystävillä -- ja kaikki tajuavat, että jos me tarvitsemme, pitää palauttaa.

meillä on tuttavapiirissä monet vaatteet kiertäneet niin, että annan aina yhden koon vaatteet lainaan ja lainaksi ottaja palauttaa pienemmät. Sitten lainaan jollekin toiselle tai laitan myyntiin. Itse saan samalla lailla lainaan tuttavilta ja palautan aina. Kierrätys todella toimii ja tavaroista pidetään huolta. Ne harvat vaatteet, jotka säästän, laitan alun perin talteen, niitä saa lainata ainoastaan erikoistilanteissa jos silloinkaan. Mutta periaatteessa on parempi, että kaikki omistamani on koko ajan käytössä -- se on ekologista ja järkevää. Toisaalta lainaamalla varmistan, että saan tarvitessani tavarani takaisin.

kyseinen tapaus kun taisi olla sellainen, että kirjoittaja halusi kaverilleen lainaamat tavarat takaisin, koska heille tulee vauva. Ihanko oikeasti joku ajattelee, että kirjoittajan pitäisi ostaa itselleen uudet tavarat ja antaa kaverin lainailla rauhassa? En tajua tuota logiikkaa.

Juu, toivottavasti kirjoittajan kaveri ei kauheasti stressaa nyt =) Onhan se vaikeaa olla itsekäs kakara. Kauhulla ajattelen millaisia lapsia tällaisille ihmisille tulee.

tavarat ovat sinun vanhempiesi ostamia ja annettu miehesi veljen perheeseen lainaan. Tottakai pyydät ne takaisin koska veljesi perhe tarvitsee niitä.

Eri asia olisi jos olisitte itse ostaneet tavarat, mutta koska ne ovat vanhempiesi ostamia niin tottakai veljesi saa ne tarvittaessa käyttöön.

ollaan lainaamassa pinnasänkyä miehen siskon tulevalle vauvalle. Sanottiin heti kättelyssä, että saat lainaan, mutta jos meille tulee toinen, niin haluamme sen takaisin. Ehkä kannattaisi jo lainatessa sopia pelisäännöt, niin tällaista vääntöä ei tule.

Muuten kantapään kautta opittuna, en lainaile mitään kenellekkään.

Kälylle lainasin ja osan myin. Ja selvästi sanoin että nämä myyn nuo tahdon takasin.. nyt väittää että mä olen myynyt kaikki.... Joten nyt sitten olen päättänyt että mitä annan senkin vain myyn. en lainaile enään mitään kenellekkään.

Sen kummemmin ottamatta kantaa tuohon lainaamaasi viestiin, johon en perehtynyt, olen kyllä kanssasi täysin eri mieltä. Jos lainataan jotain tavaraa, tarkoittaa se sitä, että se tavara palautetaan. Sama kuin lainaat kirjastosta, se kirja palautetaan sinne takaisin mahdollisimman hyvässä kunnossa.

Jos lainaa tavaran, ei ole tarkoituskaan, että siitä luovuttaisiin.

Eli lainasimme sukulaisperheelle lähes kaikki vauva/lastentarvikkeet, lelut ja vaatteet, jotka olivat olleet vain yhden lapsen käytössä ja uutena hankittu. Lainatessamme teimme selväksi, että vain lainaamme tavaroita, koska toivomme saavamme jossain vaiheessa toisen lapsen. Nyt kakkonen on tulossa mutta tavaroita emme ole vieläkään saaneet takaisin. Syy selvisi tänä viikonloppuna, heillekin on tulossa vauva. Eli he haluavat pitää tavarat vaikka meidän vauva syntyy toukokuussa ja heidän myöhään syksyllä... Heidän esikoisensa on jo parivuotias, joten vauvatarvikkeita he eivät tällä hetkellä tarvitse. Joten ilmoitin heille tänään, että ensi viikonloppuna tulemme hakemaan tavarat (ainakin vaunut, hoitopöydän, pinniksen ja turvaistuimen), koska minä en aio ostaa uusia kalliita tarvikkeita kun ne on jo kerran hankittu. Olivat selvästi loukkaantuneita, kun viemme heiltä tavarat...

Ymmärrän jonkun erikoistarvikkeen lainauksen tai lapsen juhlapuvun, mutta käyttövaatteet tai vaunujen...? Musta olisi ainakin ikävää käyttää lainatavaroita päivittäin ja pelätä, että niihin tulee jotain pysyviä vauroita. Lisäksi vaatteet kulahtaa kuitenkin pesussa. Mulle yksi kaveri tarjosi lainaan tarvikkeita ja sanoin, että haluan ne sitten omaksi ja olen valmis maksamaan. Sovittiin hinta ja tavarat siirtyi lopullisesti mulle.

Luonnollisesti tavarat kuullu palauttaa teille käytön jälkeen, mutta jos uusi lapsi tulossa, niin tavallaan älytöntä että esikoinen menee laina kamoilla, mutta seuraavaa varten tavarat pitää palauttaa, vaikka niiden lainaajilla (=teillä) ei ole niille tarvetta.

Tarkoitan, olisi helpompi perustella -tarvitaan ne takasin ME saadaan vauva- kun että -tarvitaan ne takasin kun veljeni saa lapsen-

Ehkä kysyisin jos edes osan saisitte takaisin, ja ostaisin jotakin veljesi lapselle itse lahjaksi, ja esim. isovanhemmat sitten loput... Kulut ikään kuin " jakaantuisivat" ...?

Asiat ovat niin hankalia sovittavaksi, sillä lapset ovat yksi asia elämässä jota on ihan mahdoton suunnitella tarkasti etukäteen.

Minä olen sitä mieltä, että jos tavaroille ei ole sovittu mitään palautuspäivää (ja miten korvataan hajonneet ym tavarat???) niin sitten ne ovat lainaajien käytössä niin kauan kuin he tarvitsevat. Vaikka sitten 12 lapsella.

On hullua " auttaa" kaveria lainaamalla heille tavaroita esikoista varten, mutta vaatia ne sitten takaisin kun toinen on tulossa. Siinä laitetaan kaveriperhe todella paskamaiseen asemaan, ihan hirveä ajatella jos meiltä olisi joku tullut hetki ennen kuopuksen syntymää hakemaan kaikki vauvatavarat pois ja olisi sitten hädässä yritettävä kerätä rahoja kasaan ja hankittava uusia!!! Kauhea tilanne, toivottavasti kaverisi selviää tuosta eikä raskaus vaarannu tulevan stressin takia. :(

Yks tuttavapariskunta ruukaa lainailla tavaroita milloin keneltäkin. Eivät palauta niitä, vaan lainailevat jopa eteenpäin. Loukkaantuvat, jos tavaroiden perään kyselee. Saattavat särkeäkin jotain kallista, mutteivat " muista" ikinä muistuttelusta huolimatta korvata särkemiään tavaroita.

Yks sukulainen on huippuhärski. Lainaa esim. oppimateriaalia ja myy sen eteenpäin, pitää eurot tietenkin itsellään. " Höh, ethän sä niitä kirjoja enää tarvi!" Jotenkin raivostuttaa joutua idiootin rooliin ihan viattomuuttaan. Joidenkin mielestä kun on ääliömäistä kysyä lainaamaansa (arvokastakin) tavaraa takaisin.

No, mä olen läksyni oppinut. En lainaa tietyille härskeille tuttaville mainoskynääkään. Mieluummin olen heidän silmissään pihi ja itara. Tietäisivätpä vaan, mitä heistä ajattelen.

Onneksi niitäkin ihmisiä löytyy, jotka saattavat lainata tavaroita, mutta pitävät niistä huolen. Heidän käytössään tavara tahtoo jopa parantua lainassa. Sellaisille kamaa lainaa ihan mielellään.

Ap menee ja hakee tavarat reippaasti vaan takaisin. Ellei porukka ymmärrä, olkoot ymmärtämättä. Jos on lusikalla annettu...

Oletko edes varma siitä pitääko veljesi vaimo noista tavaroista jotka on miehesi veljen luona.

Minä antaisin asian olla.

Näin on parempi. Veljesi vaimo voi valita ja ostaa sitä mitä itse haluaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat