Vierailija

Kerro kuka on köyhin (taloudellisesti) tuntemasi ihminen ja erittele mahdollisimman tarkasti tulot.

Jos se olet sinä itse niin kerro minkä sosiaalietuuden lisääminen olisi sinulle kaikkein tärkeintä?

Kommentit (7)

Tuloni olivat silloin 60mk/pvä (10e), äitiyspäiväraha siis. Nettona käteen se taisi olla 1200mk (nyk. 200 e) kuukaudessa.

Lisäksi sain lapsilisän yh korotuksella, reilu 700mk (nyt 120e) ja elatustuen 630mk (nyk. reilu 100e).

Nykyisinhän sekä lapsilisä että elatusmaksu on suuremmat kuin silloin.

Mun vuokra oli jo yksin suurempi -reilusti suurempi- kuin vuokra oli (taisi olla 2030mk). Sain kyllä asumistukea vuokraan.

Soskussa jouduin käymään joka kuukausi.

Olin siis yh vailla ammattia. Minimi äitiyspäiväraha, minimi äitiyspäiväraha, minimi kunnana maksama elatustuki ja lapsilisä tuloina. Lisäksi sitten asumistuki ja toimeentulotuki. Ei ollut helppoa ei.

Onneksi nyt sentään on ammatti, töitäkin on tullut tehtyä, uusi mies, monta lasta, oma talo ja elämä muutenkin mallillaan. Enää ei tarvita asumistulia eikä soskun palveluja. Olen kyllä kiitollinen edelleen maamme sosiaalihuollolle. Se mahdollisti sen, että pystyin pitämään lapseni, esikoiseni -rakkaani-., vaikka hän syntyikin ehkäisystä huolimatta tähän maailmaan minulle, teiniäidille vailla miestä.

Häädön yhteydessä hän kysyi poliiseilta, että minne hän sitten menee.

johon poliisit vastasivat, että ei ole heidän asiansa. Talvipakkasilla kaverini nukkui käytännössä lähes taivasalla makuupussissaan.

Ympärillä on hyväosaisten omakotitaloja, joista valitukset olivat tulleet. Ympäristöä olivat töhrineet lähinnä em. taloissa asuvat nuoret, rikkomalla kaljapulloja ja töhrimällä spraymaaleilla. Ystäväni ei edes käytä alkoholia, ei yhtään, koska ei voi sietää edes hajua. Hän ei myöskään käytä mitään huumeita tms.

Omakotiasukkaiden murrosikäiset kakarat olivat kaiken lisäksi polttaneet ystäväni vähän maallisen omaisuuden. Makuusäkin ja vaihto- / varavaatteet.

Kyllä ovat törkeitä ihmisiä ainakin jotkut niistä hyväosaisista, jotka asuvat Turun Laukkavuoren omakotialueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Häädön yhteydessä hän kysyi poliiseilta, että minne hän sitten menee.

johon poliisit vastasivat, että ei ole heidän asiansa. Talvipakkasilla kaverini nukkui käytännössä lähes taivasalla makuupussissaan.

Ympärillä on hyväosaisten omakotitaloja, joista valitukset olivat tulleet. Ympäristöä olivat töhrineet lähinnä em. taloissa asuvat nuoret, rikkomalla kaljapulloja ja töhrimällä spraymaaleilla. Ystäväni ei edes käytä alkoholia, ei yhtään, koska ei voi sietää edes hajua. Hän ei myöskään käytä mitään huumeita tms.

Omakotiasukkaiden murrosikäiset kakarat olivat kaiken lisäksi polttaneet ystäväni vähän maallisen omaisuuden. Makuusäkin ja vaihto- / varavaatteet.

Kyllä ovat törkeitä ihmisiä ainakin jotkut niistä hyväosaisista, jotka asuvat Turun Laukkavuoren omakotialueella.

Kuinka monella teistä olisi tilaa/varaa ottaa koditon (ja näin ollen rahaton) kaverinne luokse asumaan? Jos hän ei ole saanut asuntoa edes kodittomana, mahdollisuudet siihen pienenevät rankasti, jos hänelle tarjotaan katto pään päälle edes väliaikaisesti. Minä veikkaan että tekin kauhistelijat tulisitte toisiin aatoksiin- ajatus likaisesta, varattomasti ihmisestä kotonanne olisi liikaa.

Niin ja siis minä en ole se, joka alunperin tuosta kodittomasta kirjoitti, tämä selvennykseksi.

Minulla sattuu olemaan 5 lasta ja vaimo, eikä kovinkaan iso kämppä.

Olen koettanut järjestää kaverille asuntoa tai todella edullisia paikkoja, jotka ovat paljon parempia kuin avoin bunkkeri. Olisivat olleet lämpimiä ja siistejä. Pari kertaa sainkin jo jutut sovittua, mutta sitten kaveri meni puihin: Ei vain tullut paikalle. Häntä vaivaa ihmispelko tai sitoutumisen pelko tai jotain. En oikein tiedä.

Mutta luulisi sossun voivan hänellekin jotain järjestää. Mutta ei, niin ei.

En ole tavannut häntä sitten viime joulun alusviikkojen. Toivottavasti ei ole paleltunut hankeen...

Nyt minulla olisikin paremmat mahdollisuudet majoittaa hänet.

eletään koko perhe. Lapsilisät tulee myös. Tiukkaa on ja vituttaa kun ei ole vähään aikaan edes toivoa paremmasta.

En tiedä mitä pitäisi saada enemmän, töitä nyt ainakin ehdottomasti. Kesätöistä saan 600¿ brutto harjoittelijan palkkaa.

Eli ei varmaan köyhimmästä päästä, mutta henkilökohtaisesti en kovin isotuloinen tuolla mainitsemallani opintotuella. Ja tietty kesällä se putoaa pois.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat