Vierailija

Kommentit (24)

puhutaan mieluummin elämäntilanteesta. Toisella 35-vuotiaalla on vauva ja toisen lapset ovat menossa lukioon. Joku on uransa huipulla, toisella se on vasta alussa. Joku on tehnyt töitä 20 vuotta, toinen vastavalmistunut.

kuuntelee radio rockia, menee kesällä HIMin keikalle, pitää minihametta, suutelee miestään julkisella paikalla, nauraa ja nauttii elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaan ihan fysiologisistan tosiasioista. Olen 36-vuotias, mulla on jo ekoja ryppyjä ja runsaasti. En näe millä kaavalla voisin väittää olevani nuori. Tuossa kolmenkympin puolivälissä koin myös suuren henkisen kypsymisen kauden. Tunnen olevani lähes eri ihminen kuin 20-30-vuotiaana. Sekin erottaa mut nuoruudesta. Kyllä minä olen keski-ikäinen...

Toisaalta, mitä se keski-ikäisen elämä sitten on? Äitini on 51-vuotias. Eilen kävimme katsastelemassa asuntoja, ostaisi itselleen taas yhden. Sitten menimme syömään ulos. Äitini lähti siitä sitten vielä Zetoriin istumaan.

Hän matkustelee, käyttää rahaa itseensä, nauttii työstään, tapaa ystäviä, harrastaa kaikenlaista, opiskelee kieliä jne.

keski-ikäisen elämää jo vuosia. Lapsia on kaksi kouluiässä, pari pienempääkin on, oma koti ja pari autoa, valmistumisesta on jo yli kymmenen vuotta ja töissäkin on jo ehtinyt olla. Ja omat kasvukriisitkin on jo ehditty käydä läpi. En tiedä miten elämäni olisi kymmenen vuoden päästä yhtään enempää keski-ikäistä.

Mutta tuosta mitä saa tehdä. Ei saa matkustaa lastenlipulla jne. Sellaista ' teinielämää' nyt en muutenkaan harrastaisi, eikä nuorella ihmisellä ole mielestäni mitään erivapautta moraalista, joten sikäli saan tehdä ihan sitä mitä kymmenenkin vuotta sitten.

Mua ei olisi parikymppisenä voinu vähemmän kiinnosta raha ja materia. Keski-ikäisenä ihminen muuttuu konservatiivisemmaksi. Nyt minuakin jo vituttaa olla edelleen köyhä ja ajaa paskalla autolla. Olis kannattanut ottaa raha-asiat parikymppisenä huomattavasti vakavammin. Olishan se kiva, jos voisi joskus vähän matkustella tai ja törsäämisellä olis muutakin merkitystä kuin puoleen hintaan myytävän naistenlehden osto.

Niin se aika menee. Ajan kulun huomaa vain omista lapsista.

Pitäisi jo kaiketi alkaa valmistautumaan eläkeikään ja kuolemaan...

Nuo uskon asiatkin ovat alkaneet saada paljon syvempää merkitystä...

ikävänä? Itselleni keski-ikäisyys ei ole negatiivinen sana, ja asia, ei ainakaan sen jälkeen, kun olen selvinnyt siitä ' shokista' etten ole enää nuori. Nimenomaan sen jälkeen kun olen tajunnut, että yli viisikymppiset naiset elävät tosi aktiivista ja mielenkiintoista elämää, ja ilman pikkulasten hoitoon liittyvää stressiä, olen ollut aika sinut oman keski-ikäisyyteni kanssa. Ja odotan ilolla myöhempää keski-ikää, jos vaan saan terveenä olla, ja kaikkea sitä vapautta mikä siihen liittyy.

14

Ihminen elää keskimäärin 80-vuotiaaksi, joten nelikymppinen on jo keski-ikäinen.

Av-palstan mukaan 35-vuotias ei enää saa hankkia lapsia, koska riskit on niin suuret (just joo..).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat