Seuraa 

moikka moo! ja ei kai haittaa että aloitin tälle viikolle jo uuden pinon??

jatkoa viikonlopun höpinöille jotka löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10043879&p=1&tmode=1&smode=1

MEIKÄLÄINEN PAKKAUTUU SIT RETKUUMAAN TEIJÄN PINNOON TAAS eli ilmottelempa minäkin itsestäni että hengissä täällä vielä edelleen ollaan. oon tainnu viimeksi ilmotella sillo ku lähin tammikuun alussa käynnistykseen. taisin olla toiseksi viimeisin kuka lähti synnyttämään joulukuisista kun toi meijän poika tosiaan viihtyi tuolla yksiössään sen 15 päivää yli ja käynnistettiin sitte lopulta eli syntyi 3.1.

jätkä oli ihan normi kokonen , sen 3920g ja alussa tosiaan ensimmäiset 2kk vaan söi ja söi. jos ei syöny niin huusi vaan. kaikki hereillä olo ajat märisi ja ei viihtynyt missään.

tosiaan söi vaan koko ajan ja painokin kyllä nousi kiitettävästi,yhes välis oli tullu 1,6kiloo 3viikossa. nyt jätkä oli 3kk neuvolassa reilu 7600g.

meillä on nukuttu jo pitkään koko yö (korkeintaan joskus aamu tuimaan yksi syöttö)jäbä menee nukkumaan tossa klo 20-20.30 ja nukkuu tonne 7.30-8 aamulla . pojun nimeksi tuli muuten Lenni hermanni (näin asiasta taas kukkaruukkuun....)

mulla on nyt tässä vähä " jänskät ja jänskät" paikat. en tiiä tässä tilanteessa ett itkeekö vai nauraa kun ei tosiaan oo ollu suunnitelmissa viel mut:

itellä siis tästä synnytyksestä se 3 kuukautta ja jälkivuoto kesti sen 5viikkoo sit oli vajaa viikko välissä ja menkat alko (tai ainakin luulin niin... ) tuli pari päivää vaan verta ja sit meni taas jonkun aikaa niin tuli yhden kerran yhtenä päivänä verta. mut sen jälkeen ei oo nyt sit kuulunutkaan

pari kertaa ollaan vällyissä tuohuttu vasta,ekalla kerralla kortsun kans ja toisen kerran ukkeli vetäsi mahalle

mulla on ollu kauheeta väsymystä tässä ja kaverille jo vitsailin että tietty raskaana mut ei kyl voi olla niin " huono" tuuri ett ois jostain touhutipasta tullu. aamulla ollu pari kertaa tosi huono olo ja kerran lensi pikku yrjökin. mut mulla monesti kyl on huono olo ku tyhjään mahaan juon aamulla monta kuppii kahviikiin ja tupakilla tulloo käytyy

ja kaikenlisäksi aattelin koklata noita ruusunjuuritabuja kun lisäävät kuulemma vireyttä niin mielellisestikki ku vällyjen allakin, KUULEMMA,

niin otin sit sillo yrjö-aamuna ensimmäiset sellaset napit tyhjään kahvi mahaan,oisko se tehny sit ton oksennus-paha-olon...

ei helekutti jos tässä jo nyt oiski raskaana.... oisin sit taas tuolla joulukuisissa.... ukko pomppis kyl seinille!!!!!

mulla ollu kyl kierto tavallisestikin päin prinkkalaa ja pitkä mut nyt ois niinku menossa jo 36päivä....

ja muutenkaan en oo helpolla tullu raskaaksi näiden kahden nuorimman aikana. toista tehtiin 3,5vuotta ja lennii nyt yli vuosi myös. eli enhän mä nyt tosiaankaan voi olla.... (viideshän tää ois sit ;D ) 5 tai 6 mä' oon aina halunnu mut ei ollu kyl ihan viel suunnitelmissa. mulle kyl kävis mut ukko repis kyl pelihousut.

ja olishan se kyl ett 2007 vuodelle olisi kaksi eri ikäistä lasta.

kait se pittää testi käydä ostamassa jos ei nyt ens viikon aikana kuulu tonne alapäähän mitään uutta...huh huijaa!!!

kiva ku pompin taas niin sekopäänä asiasta asiaan ja kukkaruukkuun. toivottavasti tästä mun söpöstyksestä sai nyt jotain käsitystä. oli vaan niin paljon asiaa kun en oo täällä käyny kirjottelemassa piiiiiiiiiiitkäääääääääään aikaan ett puolet jäi taas varmaan sanomata.

mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)

Sivut

Kommentit (80)

Täällä on tälle aamupäivälle huhkittu ihan riittämiin.. Kuuden jälkeen noustiin ylös hyvin nukutun yön jälkeen.Tai Johanna nukku hyvin ja heräs vaan kerran syömään,mutta äiti ei meinannu saada millään unta, se eilinen Oulun tapaaminen vain mielessä pyöri! Kiitokset vielä Pimmille,että ilmoitteli mulle siitä tapaamisesta,kun en ollu päässy moneen viikkoon näille vauvalehden sivuille.Tiedossa oli kuitenkin että tapaaminen Oulussa on ja ilmoitin halukkuuteni tavata..Joku tuossa explorerissa on kun ei avaa näitä sivuja,mutta eilen rupesin kokeilemaan tuota operaa niin hyvin nämä sivut aukeaa!:)

Tänä aamuna olen siis jo paistanu pullat, kerran pyykkikone on pyöriny ja talo on imuroitu. Joten taidanpa lopun päivää ottaa rennosti.Johannakin on nukkunu jo 2,5tuntia ulkona. Varmaan pian herää tai toivottavaa olis,kun muuten menee yö takuulla tissutteluks,jos päivällä nukkuu pitkät päikkärit.

Tintti ja Johanna

... 4kk neuvolassa 28.03. oli painoa 7060g ja pituus 63cm. Seuraava mittaus on 03.05. Elikkä ei hän niin kauhean iso ole mutta taitaa kuluttaa suurimman osan ruoasta kun on niin ' eläväinen' :))

RauPotar joka ei alkanutkaan kotihommiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on menny [b]yöt ihan hassuiks[/b]. Venla herää sellaset 4-6 kertaa yössä (...) ja tätä on jatkunu nyt pari vkoa. Ennen nukku niin hyvin ja heräs vaan kahesti syömään, nyt heräilee vähän väliä. Ei tunnu olevan nälkäkään (syö kunnolla vaan 1-2 kertaa) mutta ilman maitohörppyä ei taho nukahtaa uusiks. Kun söis tuttia ni varmaan riittäis että lykkäis sen suuhun ja neiti jatkais uniaan, mutta kun ei neiti sitä huoli :| En tiiä mikä noihin öihin on menny, miks ne niin levottomia on yhtäkkiä?? Silläkään ei oo merkitystä nukkuuko omassa sängyssä vai meidän välissä, samalla lailla heräilee. Nukkuu yleensä noin puolet yöstä omassa sängyssä ja loppuyön mun kainalossa (kun en enää jaksa siirtää;)). Ihmeen pirteä mää kyllä oon, että näköjään tämmösiäkin öitä jaksaa ihan hyvin. Toki mielelläni silti nukkusin yhtäjakosesti pitempään ku 2h... ;)

Muakin kiinnostais kovasti nähdä kuva Oulun tapaamisesta, mut sama juttu kun nanilla, eli spostiosoite on koko nimelläni niin ei viitti sitä tänne palstalle pistää. Pitäsköhän perustaa joku oma sähköposti tätä tarkotusta varten :) Oon nähnyt unta [b]Tampereen tapaamisesta[/b] jo ainakin kahesti :D Hih, enää vajaa 2 vkoa! Hauska kyl nähä miltä te näytätte kun on niin tottunut niihin omiin kuvitelmiin - voi mennä hetki tottua jos ja kun ne ei kohtaakaan ;)

Heh, Venla muuten kisko eilen nuorempaa koiraa huulesta kaikin voimin mut ei ollu koira moksiskaan. Huomaskohan koko asiaa.. Pelastin reppanan koirulin kyllä heti kun huomasin, neidin ote on kuitenkin melkosen tiukka ;) Koirien korvissa on kyllä roikuttu aiemminkin mut nyt näköjään ehtii tarttua muuallekin jos koira erehtyy tarpeeksi lähelle :) Oon kyllä aatelluki että tuota nuorempaa tyttö saa varmaan rieputtaa rauhassa eikä koira piittaa mitään, se on muutenkin sellanen ettei turhasta itke. Vanhempi sen sijaan alkaa kyllä vinkua surkeena jos vähänkin harjatessa nipistää - herkkänahkasempi otus :)

Ainiin, [b]Tinnis[/b] ja [b]Miilukka[/b] (oliko joku muukin vielä?), tervetuloa mukaan kirjoittelemaan taas :)

-nesselia & Venla 4kk ja 3pvää!

ps. Missäs Tinuri ja Alpi-Armas luuraa, ei oo hetkeen näkynyt?

Nam.. keksiä... olen ollut pikäään sokeri lakossa ja sillä sain painon takaisin lukemiin ennen raskautta. Ajoittainen sokerin himo vaivaa välillä.

Olipas eilen päivä: tiskikone hajos, samoin vessan lamppu, sisko kulta mursi nilkansa(tarvii mennä ulkoiluttamaan sen koira tänään ja tulevaisuudessa) ja muutenkin kummaa kaaosta koko päivä. Sellainen päivä jolloin pitäis vaan suosista jäädä aamulla sänkyyn.

Ikkunoita pitäis alkaa vihdoin pesemään. Minä vihaan sitä yli kaiken, meillä kun on vanha talo ja vaikeasti pestävät ikkunat.

PIMMI pistin sinulle postia. Jään innolla odottelemaan kuvia :)

Nyt en muista yhtään mistä ollaan puhuttu.... lahopäää

nefili ja Adam 3kk ja risat

Taitaa noissa minipillereissäkin eroja olla.Mulle lääkäri määräs jälkitarkastuksen yhteydessä yhtä merkkiä,eikä mulla oo ollu mitään vaivoja,oon muistanutkin joka aamu pillerin suuhuni laittaa. Ei oo ollu vuotojakaan ollenkaan,siksi mä jo luulin että oon raskaana,ja piti tehdä muutama viikko sitten testi mutta se olikin negatiivinen..Edellisen imetyksen aikana söin eri merkkiä minipillereitä,ne ei mulle sopinu niin hyvin..nous ainakin paino,nyt on pysyny samoissa lukemissa,jopa muutama kilo vähemmän on nyt kiloja mitä silloin kun aloin odottamaan tätä vauvaa.

Tänään muutes tulee tasan vuosi kun tein plussatestin Johanasta.Itkuhan tässä meinaa tulla. Paljon on ehtiny vuodessa tapahtua.

Tein tuossa aamulla Johannalle itse porkkanasosetta,saa vaan nähdä maistuuko se sitten muutaman tunnin päästä kun meillä on ruoka-aika,annan samaan aikaa Johannallekin sosetta..

tintti ja Johanna

Mirpa : on se tosiaan jännä miten palstailijoista muodostuu noin " hassuja" mielikuvia, jotkut asiat vain jäävät päällimmäisenä mieleen ja niiden perusteella muodostaa mielikuvan ;)

Heini06 : ymmärsinkö oikein - oletko aloittanut jo työt? Itselläni olisi sama asia mielessä, tarkoituksenani olisi alkaa tehdä lauantai- ja mahdollisesti sunnuntai-töitä toukokuusta lähtien. Palkkaa en saa (näin olen sopinut työnantajan kanssa) vaan pidän kertyneet päivät vapaana vanhempainvapaan päälle. Töihin palaamiselle pehmeämpi lasku ja hieman " omaa aikaa" . Pidän työstäni ja olen kai sitten semmoinen työnarkomaani kun haluan tehdä töitä näin lomallakin. Ikävä puoli on vaan se että Kelalle pitää ilmoittaa työpäivät ja niiltä saa minimipäivärahan vaikka palkkaa ei saakaan. Protestoin hieman asiaa Kelalle päin ja vertasin työtä ilman palkkaa vapaaehtoistyöhön joka kuulemma on ihan eri asia. No Kela on Kela ja sen työntekijät toki noudattavat heille annettuja ohjeita jotka ovat kaikille asiakkaille samoja. Itse kyllä noudatan samaa periaatetta töissä asiakkaiden suhteen, periksi ei anneta jos joku vaatii erikoiskohtelua :)

Joel on semmoinen " häntä-Heikki" , koko ajan kitisee perääni eikä suostu olemaan isän kanssa jos vain minä olen kotona. Pojan silmät seuraavat koko ajan minua ja voi kuvitella että kunhan hän pääsee liikkumaan niin ei taida olla hetken rauhaa. Meillä on kans semmoinen kävelyynopettelu/rollaattori-tuoli odottamassa Joelia ja sillä on sitten hyvä rullata äidin perässä joka paikkaan.

Minkä verran annatte päivässä kiinteitä? Joel saa vain noin puoli purkkia peruna-porkkana/parsa/kukkakaali-sosetta ja joskus illalla velliä, enempää en ole antanut vielä kun poju on muutenkin aika jäsäkässä kunnossa. Tissin syönti on aina välillä semmoista tahtojen taistelua, jos on pienintäkään häiriötä ympärillä niin se ei onnistu. Pullosta taas menee maidot ja vellit ilman minkäänlaista potkimista ja sätkimistä.

Nyt taas kutsu kuuluu...

MrsCruiser

Pimmi: Laitatko minullekin kuvia, en ollut niitä saanut. Sähköpostiosoitteeni on ylempänä ja lähetin myös sinulle viestiä. Kirsikkka34 kolmella koolla. ;)

Kirsikka ja jo nukkuva herra A

...juuh, eipä nukuttu viime yönäkään :// huoh... krooh... Ei malta pikku-ukko nukkua kun maailma täynnä ihmeellisiä asioita ja liikkumistakin pitäisi harjoitella :o Akseli sai uuden lelun: semmosen " kävelytuolin" . Se on nyt silleen matalalla ja istuvassa asennossa mutta jalat osuu lattiaan ja sen kanssa peruutetaan eri huoneisiin :)) On hauskaa pojalla kun maisemat vaihtuu :)) Ihan tärisi innostuksesta koko poika kun tajusi sen idean :))

Me puhuttiin eilen miehen kanssa siitä Treen tapaamisesta ja oli ainakin vielä ihan innokas lähtemään ajelulle :)) Meidän pitää siinä samalla sukuloida ympäri pitäjää eli kauan ei voida olla mutta näyttäisi toteutuvan. Isommille lapsille pitää vaan keksiä jotain viihdykettä siksi aikaa... Jos menisivät vaikka Lennostoon kattelemaan Horneteja kun siskon tytön mies on siellä töissä :))

Ois mukavaa saada meilillä kuva Oulun tapaamisesta :)) Meillä kans osoite nimellä eli en viitsi sitä tänne laittaa..

Enpäs eilen viitsinytkään kerätä ompelukonetta pois keittiön pöydältä kun isommat lapset eivät olleet syömässä ja hyvin mahduttiin ukon kanssa siinä syömään. Nyt on masiina valmiina odottelemassa rouvaa ja inspiraatiota :)) Eli siirrynpä sen pariin....

RauPotar silmät sikkaralla ja ulkona uinuva ukkeli

Just kun luulin et meillä mennään enään yhdellä heräämisellä per yö niin Aatu otti sellaiset luulot pois... kyllä taas sai heräillä. Jotenkin kolmen hyvin nukutun yön jälkeen tää tuntuu NIIN KAMALALTA, pääs hyvien unien makuun niin niistä on vaikea luopua.

Kiva et tapaaminen sujui hyvin, kertokaas nyt kuin pieleen meni kuvitelmat ja todellisuus? kihisee uteliaisuudesta.... Ja ne sähköp.osoitteet vois vaihdella niin sais kuvat kiertoon.

GALLUPPI nimistä by raupotar: meillä Adamin lisäksi poikaa kutsutaan Alluksi, Aatuksi,kumiankkuli,touhotin.... ei nyt muita tuu mielee.

Taidan käydä keittämässä lisää kahvia ja sit siirtyä vr:n sivuille katsomaan et millä junalla sinne tampereelle pääsee.

nefili the väsynyt ja nukkuva touhotin

Kiitos Pimmi kuvista! Ihania vauveleita meillä on! Ja ei äiditkään " pahan" näköisiä ollut. ;)

Tuli mieleeni siitä helsingin tapaamisesta, että Iituli1970 haluaisi varmaan mukaan ja hän lienee siellä pitkällä reissulla vielä. Eli varmaan se toukokuu olis ihan hyvä? Taidan minäkin tulla moikkaamaan teitä helsinkiläisiä, mikäli päivä on sopiva. Voisi samalla vähän kierrellä kauppoja, jos Akseli tykkäisi myös ajatuksesta...

Nyt sohvan kautta siivouspuuhiin, eilen tuli uudet matot eteiseen ja keittiöön eli hyvä syy pestä lattiat...?

Kirsikka ja kiukkuinen Akseli.

pino on pitkä!

Mulla on ollu pieni nettikatkos, kun järjestelin tässä viime viikonlopuksi miehelle yllätys 40v. juhlat, joihin kutsuin hänen lähisukunsa ja 6 parasta kaveria perheineen eli yht. 40 henkeä. Aika mukavasti riitti puuhaa, kun kaikki täyty tehdä salassa. Hankalinta kyllä oli Alkossa käynti kahden pinen lapsen kanssa!!!! Mutta juhlat onnistu loistavasti ja sankari pääsi vielä viihteellekin 4 vuoden tauon jälkeen!!

Ja sitten meidän teini muutti tähän pienempään lastenhuoneeseen ja lahjoitti pojille oman, aika ison huoneen. Muutossa on riittänny puuhaa vaikkei muuttomatka nyt niin pitkä ole;-)

Mutta nyt kahvin keittoon....

t. päivikki

menihän se luento ihan putkeen. Mrs Cruiser kyselit työhönmenosta, minä en varsinaisesti aloita töitä, mutta koitan pysyä ajan tasalla ja soitellaan pomon kanssa silloin tällöin ja sparrataan erilaisia juttuja. Lisäksi menen muutamiin koulutuksiin toisiin kuuntelemaan ja toisiin kouluttamaan. Ne on helppoja kun eivät imaise liikaan mukaansa kuten monet työprojektit.

Hienoa jos pystyt järjestämään pehmeän laskun työelämään. Kai saat jotain kompensaatiota sunnuntaikorvauksesta ja mahdollisesta lauantaikorvauksesta? Työnantaja saa sinut muuten puoleen hintaan sunnuntaina jos saat vapaan yksi yhteen viikonpäivinä. Tylsä tuo Kela homma!

Pistos sydämessä kun luin miten teidän vauvat liikkuu ja syö! Tajusin etten ole pitänyt Vauvea tarpeeksi mahallaan; eihän hän ole päässyt ryöminään! Hirviöäiti :-(

Kiinteitäkään ei olla vielä aloitettu, vaan mennään lapsentahtista imetystä. Pitää kyllä opetella tuota pulloa kun rupeaa tulemaan työmenoja. Miten se pullolle opettaminen tapahtuu?

Hyvä NANI että laitoit tapaamiselle oman pinon. Toivottavasti mekin päästään.

Nyt on pakko tehdä jotain täällä kotona...

t. Heini

Täällä on vain pakko käydä joka päivä! Kiva lukea teidän kuulumisisa.

[color=limegreen][b] Kiitos Pimmi [/b][/color] kuvista! Olipas mukava nähdä minkä näköisiä ihmisiä siellä tietokoneideen ääressä istuu. =) Tampereelta sitten seuraavat kuvat! Se onkin jo ens viikolla!!

Kateellisena luen kun [color=limegreen][b] nefili [/b][/color] on jo entisissä mitoissa. Mulla paino taas noussu, nyt siis +10kg ennen raskautta. Heti tuli lisää painoa, kun aloitin minipillerit. Ruokavalio ei muuttunut. Sama juttu oli kun aikoinaan aloitin pillereillä, niin paino nousi huimasti. Ei vissiin sovi mulle noi hormoonipillerit. Sit tänään alko taas vuoto. Jotain pientä tuhrua vaan mut ku edelliset menkat loppu 11 päivää sitten. =( Jos nyt alkaa kunnon vuoto niin lopetan heti ne h*t*n pillerit. Masentaa vaan ku vaaka näyttää +10kg ja kesä lähestyy!! Saan käyttää vielä tänäkin kesänä samat mammavaatteet ku viime kesänä, nyt vaan ei halua ylpeillä mahallaan. =( Voi kuinka saisin otettua itseäni niskasta kiinni?? Pitäis varmaan harkita sitä painonvartija ryhmää.

Viime yö ei ollut yhtä hyvä kuin edellinen. Senhän jo arvaskin. Syöty ollaan vaan kerran, mutta neiti on sit kyllä valvonu muuten vaan, itkeny unissaan ja halunnu tutin suuhun. Ei siinä äiti sit oikein hyvin nuku.

[color=limegreen][b] Raupotar [/b][/color] Tsemppiä sinne!! Voisko ne hampaat olla tulossa? Kyllähän monella lapsella se on tosi kivuliasta. Onko ikenet turvoksissa? Entä jos kokeilisit laittaa panadol-supon yöksi. Auttaiskohan?

[color=limegreen][b] Missä Tampereella kannattaa ostaa vauvanvaatteita?? [/b][/color] Ajattelin sitä meidän tulevaa treffiviikonloppua, pitäis päästä vähän shoppailemaan neidille vaatteita. Kannattaako ihan keskustassa kierrellä vai pitäiskö mennä sinne ideaparkiin?

Jaha, jos menis tekeen jotain sapuskaa.

rusina & M 4kk 2vkoa

Oli jo ikävä :DD Taitaa olla Venlallakin toi " 4kk-kriisi" :D, mietin nimittäin juuri itsekin että johtuskohan noi yöheräämiset kuitenkin siitä että päivällä ei taho malttaa syödä.. On niin kiire tutkia maailmaa. Todella pitkiä pätkiä tyttönen on päiväsaikaan syömättä, ei yhtään kitise nälkäänsä mutta äiti jo alkaa tuputtaa ruokaa.. Pitääpä koittaa seurata tarkemmin noita yöllisiä syömisiä. Ompas Alpikin jo iso poika kun noin hienosti liikkuu, meillä treenataan vasta niitä kääntymisiä ja navanympäripyörimistä :)

Mutta nyt neito taitaa herätä joten loppu jutut tähän..

-nesselia & Venla edelleen 4kk+3pvää

Kiitokset PIMMI kuvista, kyllä oli sit niin söpöjä nassukoita :)

Ja äititkin sai nyt kasvot.

Ikkunat on vaan edelleen pesemättä, meni niin paljon aikaa tuol siskolla.

Tosiaan, minäkin vähän ajattelin ostella siel tampereella jos vaan aikataulu antaa myöten. Mä kun tulen tekemään vaan päivä reissun sinne, niin saas kattoa ehtiikö.

Rusina muistanko oikeen et myös te olette pohjanmaalta?

nefili jälleen

menihän se luento ihan putkeen. Mrs Cruiser kyselit työhönmenosta, minä en varsinaisesti aloita töitä, mutta koitan pysyä ajan tasalla ja soitellaan pomon kanssa silloin tällöin ja sparrataan erilaisia juttuja. Lisäksi menen muutamiin koulutuksiin toisiin kuuntelemaan ja toisiin kouluttamaan. Ne on helppoja kun eivät imaise liikaan mukaansa kuten monet työprojektit.

Hienoa jos pystyt järjestämään pehmeän laskun työelämään. Kai saat jotain kompensaatiota sunnuntaikorvauksesta ja mahdollisesta lauantaikorvauksesta? Työnantaja saa sinut muuten puoleen hintaan sunnuntaina jos saat vapaan yksi yhteen viikonpäivinä. Tylsä tuo Kela homma!

Pistos sydämessä kun luin miten teidän vauvat liikkuu ja syö! Tajusin etten ole pitänyt Vauvea tarpeeksi mahallaan; eihän hän ole päässyt ryöminään! Hirviöäiti :-(

Kiinteitäkään ei olla vielä aloitettu, vaan mennään lapsentahtista imetystä. Pitää kyllä opetella tuota pulloa kun rupeaa tulemaan työmenoja. Miten se pullolle opettaminen tapahtuu?

Hyvä NANI että laitoit tapaamiselle oman pinon. Toivottavasti mekin päästään.

Nyt on pakko tehdä jotain täällä kotona...

t. Heini

Mulla on ollut vähän kiirettä kun sain tee se itse kuumeen tässä. Olen poraillut, maalaillut, tapetoinut ja ruuvaillut.

Pinoa kävin kuitenkin lukemassa pari kertaa jo, ja olevinaan kirjoitinkin teidän juttuihin kommentteja, mutta minnekähän se viesti on hävinnyt...

Anyway KIITOS Pimmi hienoista kuvista :-) Pistin siis sähköpostiosoitteeni suoraan Pimmille kun mulla on kans vaan mallia etunimi.sukunimi enkä halua tälle palstalle niitä laittaa ;-) Mut siis kyllä oli EDUSTAVAN näköisiä äitejä ja IHANIA SULOISIA vauvoja! Kyllä kelpasi ihastella. Hirmu hauskaa kun muutama nimimerkki on saanut kasvot :-D

Huomenna menen luennoimaan ensimmäistä kertaa sitten vauvan ja kyllä tuntuu oudolta, osaankohan sanoa mitään järkevää... Lisäksi pitää mennä töihin käymään yhteen palaveriin, ja sinne on hommattu lastenhoitajakin Vauvea varten... heh

Voi elämän kevät, hiukset on likaiset, missähän on työvaatteet, luentomatsku muistitikulla joka on hukassa... aargh ja kohta keskiyö. No maidot on nyt lypsetty jääkaappiin aamupäivän luentoa varten.

Nyt jo hirvittää miten vauva pärjää ilman äitiä!! Musta on siis tullut tällainen vauvatakiainen. Vauva on jo yli 4kk ja äiti vaan vauvassa kiinni...

Käkkärää nyt paras jatkaa tuota huomisen valmistelua ettei jää viimetippaan, kellohan on vasta puoli yksi yöllä ja lähtö olis hmmm. klo 7 aamulla.

t. Heini ja nukkuva nuhanenä Vauve

Kiitos Pimmi kuvista! Tajusin sit illalla että olis ollu sulle helpompaa jos olisin pistänyt se osoitteen suoraan sähköpostilla mutta ei aivot siinä vaiheessa toiminut... Mutta kävihän se näinkin!

Me tultiin just äiti-vauva-ryhmästä, aiheena oli vauvan ja äidin ensimmäinen vuosi ja oli neuvolapsykologi puhumassa. Ihan mielenkiintoista oli vaikka me kyllä mennään sinne enemmänkin tapaamaan muita äitejä ja lapsia. Ens viikolla aihe on lapsen suunhoito ja se mua kiinnostaa tosi paljon, mulla on itellä pakkomielle hampaidenpesusta. Joka kerralla siellä ei kyllä oo aihetta ollenkaan, silloin vaan jutellaan niitä näitä.

Mä sain tänä aamuna nauttia sellaisesta arkisesta ylellisyydestä kuin suihkussakäynti ovi kiinni! Tuntui hienolta olla ihan omassa rauhassa eikä sillain että siinä vieressä istuu pikkumies sitterissä... Kyllähän mä tietysti illalla saisin rauhassa käydä kun mies on kotona mutta käyn mielummin aamuisin. Tänään mun isä soitti että vois tulla käymään kun on lähdössä pyöräilemään. Siinä ne luki vierekkäin viltillä aku ankkaa ja mä puuhailin omiani.

Painosta vielä sen verran että mulle ei raskauden aikana tullu kuin kuus kiloa lisää mutta nyt tuntuu että synnytyksen jälkeen oon vaan lihonut. Mies kantaa kotiin kaikenlaisia herkkuja ja niitä tulee sit naposteltua pitkin päivää. Nyt täytyis ottaa itseään niskasta kiinni...

Meillä ei lempinimiä Nemolle oikeestaan ole, paitsi Nyytti joka oli työnimenä raskauden aikana. Mä käytän näitä tavallisia hellittelynimiä Kulta, Mussukka, Rakas ja varsinkin Muru. Ja kaikkia ällöttäviä yhdistelmiä niistä... Mulla oli lapsena rakas nukke jonka nimi oli Muru ja oon huomannut että se hellittelynimi sopii mun suuhun kaikkein parhaiten.

Helsingin tapaamisesta mulle kävis 26.4 ja 15.5. Muutkin päivät käy, täällä me kotosalla ollaan ilman mitään sen suurempia suunnitelmia, keskiviikkoisin on tää äiti-vauva-ryhmä mutta kyllä sen voi jättää joskus väliinkin.

Tinnis & Nemo

Mä oon ostanu Johannalle kesäks lyhythihaisia bodeja ja t-paitojakin on jo valmiina. Shortseja en oo ostanu,pitää kattoa millainen kesä tulee tarviiko niitä ollenkaan,kun mun isommat lapset viettivät ekaa kesää,ei tarvinnu niitä lainkaan kun oli aika viileet kesät ja oltiin sitten pelkässä bodissa kun hellettä piti. nyt meillä käytetään bodeissa ja paidoissa kokoa 68cm,ja lyhythihaiset mitä oon hommannu jo ovat 74cm. sopivat sitten luultavammin vielä elokuussakin.

nyt lähden suihkuun kun Johanna nukahti,ja sitten ruokaa vääntämään.

tintti ja Johanna

kuulostaa siltä kuin tuntisin tuon äiti-lapsi ryhmän. Meidän piti tulla sinne tänään mutta Lumialla olikin sitten tuo nuha joten jätettiin väliin ettei vaan tartu muihin vauvoihin.

Ensi viikolla me ei päästä sinne suunhoitojuttuun (olen menossa pariksi päivää töihin...) ja harmittaa jo vietävästi kun minulla olisi kovasti tietovajetta asian tiimoilta ja Vauvella ehkä on jo hampaita tulossa kun purulelua siihen malliin jyystää.

Asuttekohan jossain meidän lähellä, meinaan vaan että jos kaipaatte joskus Nemon kanssa lenkkiseuraa :-)

t. Heini

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat