Seuraa 

Päätinpä aloittaa uuden pinon, oli edellinen jo sen verran pitkä. Hoh, viikonloppu sitte tuli ja meni enkä mä saanut taaskaan mitään aikaseksi.. Siivotaki ois pitäny mut ei yksinkertasesti jaksanu. Niin no eihän ne villakoirat sieltä nurkista mihinkää karkaa, kerkiää sitä vaikka tänään tai huomenna tai joskus.. =)

Voi voi, mulla on tänää se ultra!! Jännittää iha hirveesti, saa nähä miten jaksan oottaa et tää työpäivä loppus..

Mut nyt on mentävä, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Jonskeli 6+5

Sivut

Kommentit (135)

Ultrassa on jo moni käynyt, ihanan hyviä uutisia kaikilla!! =)

Oi mansemamma82, on kyl jänää tuo et samana vuonna tulee kaksi pikkuista!! =) Mun luokalla oli ala-asteella kans siskott jotka olivat samana vuonna syntyneet, toinen vaan just tammikuussa toinen joulukuussa =) !

Evien ja Piitu-Miina, joo maha pömpöttää täälki... siis ihan turvoksissa, näytän todellakin raskautuneelta =) Ei varmaan pysy tämä kauaa salassa, vaikka niin toivonkin!!

Jabbadai: Joo älä huoli, mul oli kans tos välis pari pvä et mietin et oonko vai enkö ja miksei nyt oo rinnat niin kipeet ku eilen... Tärekein oire kuitenkin et tätiä ei oo tuu niin kyllä se siitä!!

Pihlajatyttö: *halaus* Mä oon niin eniten pahoillani sun puolesta!! Voimia!!! Ei siinä oikeen sanat auta, mut tieto, että toiset ovat pahoillaan sun puolesta autaa ehkä vähän?!

Priscilla: Oooo halit sulle takasin! Kiitti tsempistä! ja hei, luin kans noit AV hörinöitä... ihan täyttä P***a, älä välitä! Kukaan ei ole mikään sanomaan sulle miten ja kuin paljon saat iloita raskaudestasi!! Niinkuin ennenkin totesin, Anna paukkua!! =)

ON: Ei ihmeitä, valkkaria lisääntyvässä määrin ja rinnat painaa!!

Shani@ ja Neilikka rv 4+5

Kaikki oli ok! Raskaus on luojan kiitos normaali ja sykeki siellä näky selvästi. Voi että oon ilonen, nyt voi huokasta ja todeta olevansa oikeesti raskaana!!

Tänää oli tarkotus kertoa vanhemmille asiasta, jännittää vaan aikalailla.. Tympäsee ku täytyy äitille ilmoittaa puhelimitse, se asuu n 700km päässä meistä nii ei voi noin vaan mennä käymäänkää..

Iloista odotusta ja tervetuloa kaikki uudet tulokkaat!!

Jonskeli 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mukava lukea,että monella on jo ultrat käyty ja kaikki ollu hyvin... meil odotellaa viel viikkoja sinne.... kerkii rv kertymään jo sinne mennes... meillä pikku neiti on kipeä-viim.yönä nousi kuume ja yskii-saa vain toivoa ettei tulisi itseen.

nyt pitää mennä kun neitiä kovin surettaa kun lilli ohjelma loppui....

aurinkoista päivää...

Eli plussatesti tehty ja laskettu aika osuu kuukautisista laskettuna jouluaatoksi. Eli pieni joulutonttu olisi toiveissa. Tosin tuo päivä tullee muuttumaan kun lyhyttä kiertoa ei luultavasti neuvolan laskennassa huomioida.

Odotuksessa siis toinen lapsi, esikoinen on jo reipas kolmevuotias. Kakkosta on toivottu ja yritetty lähes vuosi, takana 1 keskenmeno ihan tämän vuoden alussa. Aika rauhallisesti yritän ottaa ainakin tämän alkuraskauden (ja varmaan onnistuu...).

Turun seudulla asustellaan, täältäpäin näytti olevan useampiakin joulukuisia, Hippuskainen, Mintho, mayday_01, evien ja mytty ainakin. Kiva!

Mitään suuria raskaudenaikaiseen ruokavalioon/terveyteen yleisesti liittyviä päätöksiä en ole ede ajatellut. Jos nyt kohtuudessa kuitenkin pysyisi. Sekä liikunnassa että syömisissä.

Suolaista tekee selvästi jälleen mieli enemmän kuin makeaa. Tosin se on mulle aina ihan normaalia, ainoastaan esikoisen imetysaikana mieli teki enemmän suklaata kuin salmiakkia. Muita oireita ei toistaiseksi mitään merkittävää.

Nyt täytyy malttaa mennä nukkumaan, nämä vauvakeskustelupalstat vaan tuppaavaat koukuttamaan mua ja pahasti!

V2.1 ja " hurjat" viikot 4+3

Mulla viikkoja siis 8+2 nyt. Se pikkanen siellä masussa on vasta sen 2cm:ä niin ei millään kyllä taida voida vielä liikkeitä tuntemukseen asti saaha aikaseks. Veikkaan että ne ol just jotain ilmakuplaa tai jotain vastaavaa..ja tällä viikolla niitä ei olekkaan tuntunu. Ekasta tunsin viikolla 18 ja tokasta viikolla 13+ Kuukauteen siis tuskin vielä mitään tuntee! Toki nää on yksilöllisiä mutta 8 viikkoa tuntuu lähes mahdottomuudelta kun tosiaan ajattelee sintin kokoa....

Kohta on lähtö sinne synttäreille..toivotaan että kukaan ei reagoi mun juomattomuuteen mitenkään..tosin ne pitää meit tylsimyksinä muutenkin kun mun miehelle ei koskaa juur pari kaljaa enempi maistu ja minä taasen (jolle kyllä maistuu) niin olen ollu raskaana tai imettäny viimisen 4 vuotta =)

Mä olin muuten rohkee ja en jaksanu siivota kunnolla..siivotkoon anoppi sitten jos huvittaa!! Ompahan silläkin jotain tekemistä ;D

Joko metsinkäinen päätit mitä teet, tilaatko ultran?? Aika kylmän rauhallinsen olonen olet verestä huolimatta...mikä toki onkin hyvä tapa suhtautua koska kyseessä tuskin on mitään erikoista. Niinkuin täällä ollaan huomattu että on tooosi yleistä tuo veren tulo alkuraskaudessa!!

Meitä joulukuisia onkin jo aikamoinen pino!!

Tylsä ilma. Taisi tulla syksy ja kesä jäi välistä. Saa väkisinkin masentuneeksi.

Hih, voi kun mäkin voisin jo tuntea jotain liikkeitä jo. Oon tuntenut esikoisesta muistaakseni viikolla 18. ja tokasta sit 14. viikoilla. Varasin alkuraskauden ultran, silloin sit pääsee kurkkaamaan, mikä ja kuka siellä masussa asustaa!!

Mulla on Priscillaa ikävä!

Shani@ ja Neilikka rv 5+2

Mun tavoitteeni on kerätä paljon painoa raskauden aikana :) Saattaa kuulostaa oudolta, mutta ekasta raskaudesta mulle tuli 11 kg josta lähes kaikki jäi synnärille, ja imetys kuihdutti minut miltei olemattomiin. Olen 181 cm pitkä ja painoin alimmillaan 55 kg. Nyt olen taas normaalipainossani eli 69 kg. Pituuden ja ruumiin rakenteen vuoksi mulle ei myöskään tullut kunnollista vauvamassua missään vaiheessa :( Takapuoli levisi, reidet levisi ja posket suureni (tyypilliset tyttövauva-merkit siis), kyllähän mahakin erottui mutta ei ollut sellainen ihana rantapallo paidan alla-massu kuin monella. Sellaisen haluaisin :) Kun olin viimeisilläni raskaana, niin moni kuvitteli raskauteni olevan vasta noin puolivälissä. Talviaika kun oli, niin moni naapuri ei edes huomannut mahaa takin alta, ja kun sitten liikuin vauvan kanssa niin naapurit ihmettelivät mistä tuo tupsahti! Äitiysvaatteitakaan en olisi tarvinnut, mutta muutamia ostin silti. Tällä kertaa panostan kunnon imetysvaatteisiin enemmän kuin äitiysvaatteisiin.

Meillä on koko perhe mallia kukkakeppi, sukukirous siinä missä toisilla on pulleus. Asettaa muuten omat vaatimuksensa myös vaunuille ja rattaille, ei ihan matalaa mallia voi työntää ellei halua selkä kyyryssä kulkea. Mieheni on minua vielä kymmenisen senttiä pitempi. Esikoinenkin on 1-vuotiaana pitempi kuin moni tuttu lapsi kaksivuotiaana :)

Vaunuista ja rattaista tulikin mieleeni, on ehkä aikaista puhua niistä mutta ainahan suunnitella saa: mitä luulette, tarvitaanko me kaksostenrattaat kun lapsille tulee aika tasan 2 vuoden ikäero? Miehen mielestä riittää pelkkä seisomateline vaunuihin, mutta itse olen tuplien kannalla. Ne Phil and Teds- tuplarattaat ovat hyvännäköiset, enkä usko meidän Ofelian enää 2-vuotiaana nukkuvan rattaissa (niissä ei saa kuin toisen lapsen makuulle). Hinta on suolainen, mutta mihinkä sitä rahaa laittaisi ellei rakkaimpiinsa :)

Teidän ultrakuulumisistanne innostuneena varaan itsekin huomenna ajan alkuraskauden ultraan. Haluan nähdä massussa köllivän kultahippuseni :)

Vatsassa on kihelmöinyt hassusti koko iltapäivän ja illan. Tuntuu, kuin siellä tuntuisi jo pieni möykky, ja alavatsa on hieman kosketusarka. Täytyy kai vaihtaa lantiofarkut pyjamahousuihin. Pahoinvointia ei ole, eikä väsymystäkään ainakaan vielä. En ehtisikään voimaan pahoin kun on sata rautaa tulessa (työtä, yksityisyrittäjyyttä mieheni seurana, lapsenhoitoa ja harrastuksia)

T: Gia

Joukkoonne liittyy Gia, yhden tytön (joulukuussa 2005 syntyneen) äiti, joka kovasti toivoo tämän salamatkustajaksi ristityn masuasukin pysyvän matkassa joulukuuhun asti. Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi 12.12, esikoisemme on syntynyt 11.12. joten läheltä liippaa tuleeko alle kahden vuoden, yli kahden vuoden vaiko tasan kahden vuoden ikäero!

Pihlajatytölle suuret pahoittelut. Totta on, ettei keskenmenoon pysty koskaan todella varautumaan, vaikka sen aavistaisi etukäteen (itselläni viimeisimmässä keskenmenossa, tiesin jo odottaa vuotoa, mutta silti oli kova paikka) Halaus ja kovasti voimia sinne.

Kanelinen: Kiitoksia linkistä, minullekin teki hyvää käydä selventämässä asiaa. Jotenkin olen ollut niin pihalla, että raskausviikkojen laskeminen on ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa...

Mintho: Ihanaa oli varmasti kuulla ne lääkärin maagiset sanat! Toivotaan, että tiputtelu loppuisi pian. Käy vaan ihmeessä hakemassa erityisäitiyslomaa, niin pääset lepäämään ja keskittymään olennaiseen :)

Iloinen olen muidenkin ultrassa hyviä uutisia kuulleiden puolesta.

Janica: Samaa mieltä olen Hippuskaisen kanssa, ei muuta kuin neuvolaan yhteyttä.

ON: Ei edelleenkään oireita (jos ei hajamielisyyttä lasketa), että erittäin odottavalla kannalla olen. Ultran tilasin jo huomiseksi. Keskenmenon varuilta, kun lääkäri viimeisen km jälkeen oli sitä mieltä, että seuraavassa raskaudessa pitää heti ultrata, että ehditään ennen kuin menee kesken. (Näin luottavainen oli terveyskeskuslääkäri seuraavasta mahdollisesta raskaudestani). Olen päättänyt uhmata kaikkia keskenmenotilastoja ja lääkäriä ja viedä tämän raskauden loppuun, oli oireita tai ei.

Iksu 5+1 (vihdoinkin perillä viikoista)

Nyt et kyllä jätä meitä! On ilo lukea tunteikkaita viestejäsi ja sinä piristät monen päivää!!

Itse olen jättänyt koko av palstan juuri siitä syystä, että sen henki on mätä ja näillä hormooneilla se on kuin kerjäis verta nenästä lukea sieltä mielipiteitä ties mistä tai vielä uhkarohkeempaa on sinne kirjotella, eli jätä av, mutta älä meitä,pliis.

Piitu-Miina: En ole varsinaisia päätöksiä herkkujen tai muiden suhteen tehny, mutta mulla tulee olemaan hirveät tuskat salmiakin syömisen suhteen! Olen hulluna salmiakkiin ja edellisessä raskaudessa verenpaine oli hivenen yläkanttiin ja neuvolan täti kielsi salmiakin syönnin. Se oli tuskaa!

Ootteko kuullu väitteestä että jos raskausaikana himoaa makeeta olisi tyttö tulossa ja jos taas suolasta olisi tulossa poika? Onko kokemuksia?Mä himoitsin edellisessä jätskiä ja poika tuli...:)

uus odottaja ilmottautuu, ihanaa...!! l.a. 3.12, siis näillä näkymin.. olo on kyllä mitä mainioin vaikka ulkona vettä sataakin.

ens viikolla meen vasta neuvolaan kun en ollu uskoa ensin tulosta. 4. napero siis tuloillaan ja jännittää niin kovin kuin ensimmäistä odottais.

Jonskulille onnea ultraan !!

Mulla olisi iltapäivällä neuvola, harmi että meidän neuvolan varustuksiin ei kuulu ultraa:(

No kinuan sen lähetteen sinne alkuraskauden ultraan joka tapauksessa:)

Mua väsyttää vaan koko ajan, muuten oireet on masun nipistelyjä lukuun ottamatta aika pliisut.

Mies valkkas lauantaina eri merkkistä margariinia kun yleensä ja ei ollu hyvä juttu =X Aamulla tein siitä ekaa kertaa leipää ja kinkkua päälle ja yhdistelmä sai todella oksettavan olon!!! Aivan järkyttävää!! Vieläki puistattaa mielikuva tuosta mausta! Kuopuksesta en pystyny syömään kinkkua ollenkaan ja nyt näyttää siis samalta, hassua kun " vasta" nyt tuli moinen fiilis, eilen aamulla sama kinkku maistu vielä ihan hyvältä..tai sit se oli vaan sen margariinin kanssa yhdistettynä!

Yöllä taas kun uni ei tullut herättyä mietiskelin ja murehdin kun ei tosiaan mitään nippailuja tuolla masussa tunnu, josko se ei kumminkaan kasva ollenkaan =/

Jonskelille tsemppiä ultraan!! Mun pitää vielä keskiviikkoona asti ootella!!

Nyt laittaa lapsille aamupalaa, moips!

7+1

Ihanaa että täällä on " tuttujakin" . Oon jotenkin ihan pihalla taas näistä raskaus-hommeleista :) . Tuntuu että arki menee niin tuon 9kk pojankoltiaisen kanssa ettei meinaa oikein ymmärtää olevansa taas raskaana..kait tämä tästä alkaa taas sujua.

Kuvotusta on alkanut esiintymään päivittäin useita kertoja ja pissattaa alvariinsa ja naama kukkii täälläkin hurjana. Ja suolainen ruoka, sipsit ym ym maistuu ihan liian hyvältä.

Kukas täällä on saamassa toisenkin lapsen saman vuoden puolella ;), melkoista menoa voi olla tulossa. Ja pääsevät lapset aikoinaan sitten samana vuonna kouluunkin? :))

en ole ehtinyt vähään aikaan mitään kirjoitellakkaan.

Täytyy kohta lukasta teidän kuulumiset!

Mulla eilen kävellessä tuli yht äkkiä n lusikallinen tummaa verta ja sen jälkeen ei ole tullut mitään, outoa?!

Nyt mietin pitäisikö sitä käydä ultrassa...hmm

Älä välitä muista äläkä siitä mitä missäkin kirjoitetaan, taitaa olla kateellisten panettelua....

En tiedä keskustelua, mutta tuolla av palstalla tuntuu olevan meininki että lyödään lyötyjä ja haukutaan sekä pahoitetaan toisten mielet.

Sinä tunnut olevan tunneihminen isolla i:llä tämä kova ja kylmä maailma tarvitsee kaltaisiasi, jatka samaan malliin!!

Ompas siitä hurahtanu aikaa ku viimeks kirjottelin.. On meinaa tuo väsymys nii hirvee et ku töistä pääsee kotia, loppu illan makaan sohvalla ja viimestään 10 nukkumaan.. Joten ei oo yksinkertasesti jaksanu vaivautua koneelle..

Ja johan se ei toivottu ällötyskin on kuvioissa. En jouu oksentaan eikä e kauheen rajuna oo, joskus saattaa koko päivän olla semmonen inhottava olo, ei tekis miel syödä mitää vaik ois kauhe nälkä. Ja nää tissit, huh huh. Uusia liivejä pitäs lähtä ostaan ku nykyset ei mahu enää päälle ja voi tsiisus et ne on välillä kipiät. Ei kärsi hipastakaan ku itku melkeen pääsee..

Mut semmosta mulla.. Tosi mahtavaa kui paljo meitä on, toivotaan vaan et kaikki pysyis loppuun asti mukana!!

Nyt täytyy lähtä tutkaileen jääkaapin sisältöä, nälkä iski..

Jonskeli 7+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat