Seuraa 

Sivut

Kommentit (57)

Juuri muutama viikko sitten kirjoittelin samasta asiasta täällä.

Meillä yöunet yleensä 21-06/07 ja päivällä nukutaan 2 päikkärit, aamulla 1,5h (tai 45min)ja iltapäivällä 45 min. Toki vaihteluakin on, mutta yleensä tuo on se normaali " unisaalis" päivässä. Yhteensä unta tulee siis 10,5-12h per päivä. Tuntuu tosi vähäiseltä, mutta kai maar se on normaalia sitten :) Meillä lisäksi öisin heräillään minimissään 3 kertaa, välillä useamminkin. Se vielä vähentää vauvan unen määrää. Onneksi ne pitkät yövalvomiset ovat suureksi osaksi olleet pois lähiviikkoina.

Jamssa + tytsy 1808

Siis eikö kaikilla on Briteissä oma Niles kulkemassa ympäriinsä valkoinen liina käsivarrella? Täh, mä luulin että sellanen tarjotaan heti samalla kun saa sinne oleskeluluvan?

Onko sun mies muuten suomalainen vai britti (tai joku muu)?

Ai kotityöt vai? Tehty tältä päivää, siivosin jopa keittiön jauhokaapit. Kuhan pojat herää niin lähdetään ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenta vaan kaikille. MEillä on pari yötä mennyt tosi hienosti Teemun osalta. Tutituksia vaan muutama kerta ja syönti kertojaakaan pari. Viime yö oli unelma ei syönyt kuin kerran ja senkin vasta puoli 5 aikoihin. Jospa tästä alkais meijänkin paremmat yöt. Toivossa on hyvä elää. No eipä tässä vuosien varrella oo paljooo täysiä yitä nukuttu ettei se niinkään haittaa.

Täytyy hehkuttaa kun meijän vitosen kanssa sujuu noi potta treenit nyt mukavasti tässä kuluneen viikon aikana. Kuukausi takaperin tyttöä ei saanut kun väkisin huudon kanssa potalle. Annoin sit olla vaikka hirvittää noi kauppa laskut noitten vaipppojen osalta. Nyt sitten on oma aloitteisesti käynyt potalla ja eikä vahinkoja ole saattunut päivällä juuri lainkaan. Kakkakin tulee pottaa. Viime yön jäljiltä oli vaippa kuiva. Meillä muut ovat olleet vitosen ikäisenä 2v3kk jo kuivia niin mulla oli stressi siitä oppiiko tyttö koskaan potalle. hyvä näin.

Teemu oppi nyt viime viikon aikana kunnolla konttaamaan. Onneks tein suuren työn tossa kuukausi sitten kun Teemu rupes harjoittelemaan konttaus asentoa ja siivosin isojen pikku lelut sen verta ylös ettei Teemu niitä saa. Ryömiminen jäi meiltä kokonaan väliin.

Jaahas nyt tarvii lähtee viemään poika eskariin ja sit ruokakauppaan kun toi jääkaappi on taas tyhjä viikonlopun jäljiltä.

Iloista viikonalkua kaikille.

puuhis ja Teemu 2908

Pumpuli, joo ei antaneet talokauppojen yhteydessä meille Nilesia, mutta ehkä vielä voisi sellaista pyytää?? Taikka nykyään on tainnut Nilesit korvata Pjotr Puolasta. Tänne on kotiutunut ihan virallisestikin 300 000 puolalaista sen jälkeen kun Puola liittyi EU jäseneksi...ja niillä kun on työmoraali ja kulukorvaukset vielä kohdillaan niin on Niles enemminkin työkkärin ovella.

Pia74, joo ei taida siitä pirpakasta pirkosta olla samaa iloa kun pascalista. Meidän siivoja on Puolan vastine Pamela Andersonille ja kun se 22vee tossa suihkii pölyjä niin en taida samoja kicksejä saada kun pascalista...:)

KK.lle osanotto, sukulaisen kuolema on aina surullista vaikkakin olisi vanha.

Ja juu, Bath on Somersetissa, siitä ohi ajoimme.

Pubu, sähän osaat viittoa kaiken tarpeellisen, piffiä ja kanapataa! Kun vielä opettelet sen punkun niin johan alkaa elämä voittamaan.

Nallu, kyllä nämä britit osaa juopotella siinä missä suomalaiset. Eivät ihan niin lärvätsalot tosin ole kun joskus Suomessa näkee ihmisiä kadulla mutta kuningataräiti kuulemma huiteli napaansa 8 gintonicia joka päivä. Mikäs siinä maata johtaa pienessä sirpakassa :) nuosukännissä.

Nyt poikanen vetää taas raivarit, sama juttu aina kun ollaan oltu reissussa niin seuraavat päivät arkea on yhtä huutoa :( Blaaaah sanon minäkin.

p.s pumpuli, ihan on mies suomalaista perua

Ajattelin taas tulla ilmoittautumaan...

Toivottavasti CALATHEAlla on jo saatu esikoinen parempaan kuntoon ja Noro selätettyä.

NALLU heitti ilmaan ajatuksen aupairista: kyllä on ajateltu, etenkin miehen taholta! Ottaisi varmaan jonkun tummahipiäisen etelän tytön. Jos olisi isompi asunto, niin voisi ajatella ihan tosissaan, mutta ei näin pieneen (2 makkaria) sitä pysty ottamaan vaikka haluaisikin.

PUMPULIn puhallusnäyte kuulosti ihan samanlaiselta kuin itselläni muutama viikko takaperin...Miksi se ikkunanaukaisunappi onkin aina piillotettu silloin, kun sitä tarvitsee?

K.H.P: myös meillä poika alkaa yhtäkkiä itkemään yöllä ja lopettaa sen sitten seinään ja jatkaa unia. Sen vuoksi en mene heti sörkkimään, koska usein tosiaan jatkaa uniaan. Nyt ovat yöt viimeisen viikon ajalta menneet ilman heräilyjä ja tutituksia aina 5:30 saakka, milloin joutuu tutittaa jotta uni jatkuisi edes sen 30 min... Eikä auta, vaikka myöhemmin nukkumaan. PITÄISIKÖ PÄIVÄUNIA LYHENTÄÄ? Pojan päiväunet ovat yhtäkkiä pidentyneet, nyt nukkuu usein aamupäivällä kolmekin tuntia yhtä putkea, mikä oli ennen TOSI harvinaista herkkua.

Nyt on sellainen vaihe menossa, että poika roikkuu lähes koko ajan housunlahkeessa kiinni ja haluaa syliin. Ei kuitenkaan viihdy sylissä istuvilleen, vaan pitäis koko ajan olla liikkeessä... Kotitöiden teko tökkii tätä mammaa nyt tosi pahasti, kun ei jaksais kantaa poikaa mukana. Lisäksi syöminen on yhtä taistelua. Valivali.

Taidan nyt poistua valittamasta...

Tintarella ja poika 2808

Neuvoa kysyn! Kiva jos joku osaa ja jaksaa vastata

Meillä on maanantaina (23.) tiedossa vehnäaltistus sairaalassa. Osaako kukaan kertoa mitä siellä tehdään ja erityisesti mitä pitää ottaa mukaan. Ja muutenkin jos / kun joku on ollut, niin olisi kiva kuulla millaista siellä on. En tajunnut viime lääkärikäynnillä kysyä.

Eli pitääkö vauvalle ja itselle ottaa mukaan päivän ruuat, se lähinnä kiinnostaa? Tiedän, että ne altistusruuat annetaan sairaalan puolesta, mutta miten muu ruokailu?

Entä miten jos ja kun altistusta jatketaan kotona. Kuinka kauan mahdollisesti? Entä saanko altistusaikana syödä myös itse vehnää (siis kun imetän ja nyt olen ilman kotimaisia viljoja)?

Kuulosti aika hurjalle se mitä siellä tarjotaan. Meille ehdotettiin mm. 17 kpl muumikeksejä. Tuo meidän likka kun on muutenkin aika nirso niin en kyllä tiedä miten saadaan jotain puuroja tms. menemään alas. No, sen näkee sitten.

Jamssa + tytsy pian 8kk (ei vielä muuta allergiaa todettu kuin maapähkinä)

Niin ihana päivä on kyllä ilmojen puolesta ollut!

Osaanotot Kerttukasperille papan poismenon vuoksi.

Erialle syndeonnittelut ja haet vaan sitä työtä, jos vähänkin kiinnostaa. Itse aattelen aina, et ei se ota jos ei annakkaan ja kokemusta kertyy haastatteluista ym.

Täällä on ruvettu heräämään 6.30, mikä on tosi aikaista meille. Meillä yöunia kertyy n. 8,5 h ja päiväunia 2-3 h eli K.P.H. ei meilläkään enempää nukuta. Vaikuttaa ihan tyytyväiseltä ja on aina pirteä kun herää.

Poliisijuttuja: kerran opiskeluaikana olin ylioppilaskylässä hakemassa kaverilta ginipullon, jonka oli tuonut laivalta. Lähdin ajamaan ja pullo oli etupenkillä. Ikkunat olivat höyryssä ja ulkona satoi. Näin poliisin ja käytin polleasti vilkkua kun käännyin heidän edessään. Ajattelin, että nyt ainakin toimin oikein. Kaarsin omaan pihaan ja katsoin takapeilistä, että sieltä ne tulee perässä. Siihen tulivat ikkunaan koputtelemaan ja sanoivat, että ei ole tytöllä valoja päällä. Olin nolona, mutta itsekseni ajattelin, että olinkin ihmetellyt, miksi näkyvyys oli niin huono. Antoivat varoituksen eivätkä huomanneet ginipulloa. Selvennykseksi vielä, että pullo oli avaamaton:)

Nyt ukko huutaa kaffeelle!

t. Lillefi ja Stella 2408

ps. tännekin kelpais yx jorgos. Jonkinnäköistä kielitaidon ylläpitäjää tänne tarvittaisiin, jotta kehtais palata töihin.

lähtee tämä kaksikko ihan kohta suunnistamaan :) Piti vielä pino käydä vakoilemassa...

Kerttukasperille osanotot myös täältä.

Minik, sinun kuvaus noista Pascalin touhuista toi minulle elävän kuvan semmosesta ryhmästä hiprakassa olevia, lähes penkiltä tipahtelevia, viinejä " arvioivasti" nauttivia eloisia jossain peribrittiläisen puutarhan penkillä.. Kikattelin ääneen täällä... Kiitos ;)

nyt maalle,

nallu ja aleksi2508

Laitan tännekin pinoon siitä, että joudumme jäämään tapaamisesta pois...

Valvoin viime yön kuunnellen sylissä huutavaa poikaa... Meillä alkoi joku tauti ja oli ihan tukossa poju. Nyt valuu räkä kunnolla, emmekä halua tartuttaa tätä kurjaa tautia muille. Meinasimme jo yöllä lähteä lääkäriin, ku itku ei loppunut millään. Lopulta panadol ja sylittelyt ilmeisesti sen verran auttoi, että nukahti vähäksi aikaa... :(

KYSYISIN KOKEMUKSIA ANTIBIOOTIN SOPIMATTOMUUDESTA/MAHD.ALLEGIASTA; Onko sattumaa, että antibioottikuurin jälkeen alkaa joku tauti; kamala nuha ja kipuitkut yöllä.. kun EILEN ILLALLA aloitettu kuuri (ihotulehdusta varten). Uskaltaako kuurin syöttämistä jatkaa? Mulla on polla ihan sekasin, ku valvoin yön... SIIS VOIKO KUURILLE OLLA ALLERGINEN JA REAGOIDA NÄIN? ilmeisesti tämä on jokin inhottava tauti... huokaush... Kiitos jos joku viitsii vastata!

Villa ja poju

Ihana ilma kuten on jo täällä yhteisestä suusta todettukin =) Tultiin puistosta ja nyt molemmat pikkuiset nukkumassa, ihanata!

AUPAIRISTA, joo mulle kelpais myös tänne yks Pascääl, silvousplait. Tasapainottais tota meitin elämää kummasti. Isäntä sais keskittyy elämän oleellisuuksiin kuten vormulaan ja rullaluisteluun ilman porstuan portaille kiukkuisena vilkuttamaan jäänyttä yh-äitiä. Ai että, sillä välin ku isäntä olis harrastemenoissa niin Pascal leipois croissantteja ja vaihtais kakkivaippoja. Lopuks siivois ja pesis ikkunat. Ja mitäkö minä sillä välillä? Nooh, lukisin ne kaikki kakskyt numeroa väliin jääneitä Kodin Kuvalehtiä ja Kotivinkkejä. Noin niinku alkajaisiksi.

POLIISIJUTTUJA oli, tuli mieleen tuttavan tapaus. Pitivät leikki-ikäiset tyttönsä takapenkillä kamalaa älämölöä eikä meinannut millään saada mukuloita aisoihin. Totesi että nyt jos ette oo hiljaa niin tulee poliisi. Ja kuinkas kävikään, tuttavani joutui tutkaan ja sai ylinopeussakot. Kävi poliisin puhuttelussa maijan takapenkillä mutta päätti käyttää tilaisuutta hyväksi koko rahan edestä. Takaisin omaan autoon palatessaan totesi tytöille että ' katsokaas nyt, näin kävi kun pitää älämölöä' Kyllä olivat tytöt hissukseen autossa pitkän aikaa tämän sattumuksen jälkeen!

nyt kuuluu huutoa vaunuista, täyty mennä

voimia ja paranemista kaikille sairastelijoille!!

t.tuuli ja Elisa 2308

Moi!

Taas ollut taukoa netteilystä kun ANOPPI ja appi oli kylässä koko viikonlopun ja tohinaa riitti. Onneksi selvittiin pahemmitta riidoitta. ;) Selailinkin vanhoja pinoja ja oli taas moni mm. Pumpuli ja Eria ym. jutelleet " ihanista" Anopeistaan... voi kamala millasia juttuja. Ei voi muuta todeta, kun jaksamista tollasten kanssa! (ja pinnaa teil on kyl enemmän ku mulla...) Jos mun anoppi aukois päätään asioista, jotka ei sille kuulu niin eittämättä lipsauttaisin pari valitsematonta sanaa... ;)

Meillä poju kävi lääkärissä ja antibiottikuurille laitettiin. Ihossa oli jo kolmatta viikkoa pieni punertava näppy (on kuulemma paise) joka ei parantunut millään. Kuulemma tämä on atooppiselle yleisempää, kun muille vauvoille. Kaikkea sitä tuleekin.

MEILLÄ OPITTIIN RYÖMIMÄÄN KOVAA VAUHTIA TÄNÄÄN!!! Omalla tyylillä mentiin ennen sivuttain ja pyörien, mutta nyt ryömitään ihan oikealla otteella ja riittävän lujaa... Menihän tuohon harjoitteluun aikaa jonkin verran. Konttausasennossakin ollaan keikuttu kauan. Saapa nähdä, josko seuraavaksi lähtee silläkin konstilla liikkeelle.

Töppönen ja kaikki muutkin elot; Tervetuloa huomenna tapaamiseen Jumboon! :)

Hyvät yöt toivottaa; Villa ja poju (joka oppi ryömimään tänään 7kk6pv)

villa: Antibiootin puklaaminen on ihan normaalia. Kokemusta on ja olen kuullut että muillakin näin. Se on pahaa tököttiä. Kokeile antaa ihan pienissä annoksissa ja pystyasennossa niin sitten se ei mene pahasti kurkkuun. Sitten tietenkin sylkee, mutta se ei niin paha kuin oksentelu. Makukin on niissä usein sellainen että lapset niitä oksentelee. Tämä ainakin on puklannut ne useamman kerran. Sitten vaan vähän odottelua ja uusi yritys. Eilen illalla kävi meillä niin.

Sataa sataa ropisee pili pili pom. Äsken kävin viemässä pojan eskariin ja olin kuin uitettu koira. En siinä kiireessä kerennyt etsiä sade vaatteita itselleni pojalla oli onneks omansa repussa kuten muutkin vara vaatteet eskaria varten. Nyt tarvis etsiä koululaisten sadetakit. Mihinköhän mä laitoin ne syksyllä. Ei muista ei sitten millään.

Sisko soitti ettei tyttö tuu hoitoon kun oli aamuyön oksennellut. Toivotaan et me säästytään siltä taudilta. Lauantaina olis nelosen 5v synttärit ja pitäis pikku hiljaa ruveta leipomaan. Leipomis ispiraatio hukassa. Nyt en millään jaksais ottaa viittä pikku kokkia avuksi.

Taputtamisesta oli tossa taannoin keskustelua niin meillä Teemu oppi viikonloppuna taputtamaan. Aina välillä on hauska kun Teemu konttaa pätkän eteenpäin menee istuun ja taputtaa. Jee mä osasin kontata nyt mä aploodeeraan itselleni.

Erialle synttäri onnittelut niin ja Tuulille kun en muistanut silloin onnitella.

Pumpulin poliisien tapaaminen sai naurut aikaan itselle. ihan kuin mun ajatuksia. Mä olisin ihan paniikissa jos poliisi pysäyttäis. Varmaan minis polkimetkin sekaisin painaisin jarrun sijasta kaasua ja sammuttaisin auton niin kuin just kortin saaneena. Mua ei oo kans kertaakaan pysäytetty. Miestä on pysäytetty sit munkin edestä.

Kerran kans kun ajoin lasten kanssa johonkin niin heillä tuli takana tappelu. Näin että poliisiauto ajoi vastaan. Sanoin että poliisi tulee viemään putkaan kun tappelette. Poliisiauto ajoi ohi. Lapset mulle sitten lällättään ettei ne meitä vienyt putkaan vaan ajoivat ohi. No ei mennyt kuin hetki kun poliisiauto tuli meijän takana pillit päällä. Ei meitä pysäyttäneet vaan ajoivat ohi. Mutta olivat lapset sen jälkeen hiljasta poikaa loppu matkan.

Jaahas nyt on mentävä etsiin ne sadetakit etteivät koululaiset myöhästy koulusta.

puuhis ja Teemu 2908

Tää käväs aamul uusinta ultras ja la siirty sitte 12 päiväl myöhemmäks eli 29.10. Kassellaan kuin paljo menee yli tosta parasta ennen päiväyksestä..

KK osanotot!

YÖLEVOTTOMUUDEET, se ikä se ikä... nää muksut kulkee vaan kriisistä kriisiin. Tsemppiä levottomille sieluille! Niin mammat ku murmelit! Yövalvominen on pylleröstä :(.

PUMPULI laitoithan paketin kulkeen toises luokas? :) ei oo postimies pate ovikelloo rimputellu... joskushan posti vaan hukkaa paketin, ei voi mitn.

tää palaa pian...

hanneli

Meidän tyttö on itkeskellyt nukkumaanmennessä kun aloitti antibiootit ekaa kertaa nyt viime lauantaina. Siitä menee vatsa tosi sekaisin jos on tuollaista ainakin mitä tuo käyttää. Ekana iltana tuli kaksi kertaa ihan löysää ripulia ja sitten vielä pulautteli. Mutta ei siis ole vatsatautia vaan ensireaktio tuohon antibioottiin. Pitäisi käyttää niitä rela tippoja.

Täälläkin olisi kiinnostusta Pascalia kohtaan. Mä voisin ottaa sen aluksi meille kaupassa kävijäksi, se on minusta nykyään taas niin hirveän vastenmielistä hommaa...ei tarttis kantaa niitä kymmeniä kauppakasseja enää näillä hiiren voimilla! Ja muukin apu saattaisi olla tässä kevään kynnyksellä tarpeen, miehellä on taas niin paljon työmatkoja tulossa, että ihan hirvittää. Eli loppukevät ja alkukesä vietetään täällä yh-elämää...

Ja Calathean pikkusairastajalle piti toivottaa paranemista. Kyllä minulla saattaisi jo usko loppua, niin hurjalta tauti kuulostaa.

Eloeppu

Aluksi Erialle mahtavat synttärionnittelut!

MiniK: Taitaa sun mies olla sukua mun miehelle :) Yhtä onnettomia taitavat olla kaupassa käymisen suhteen. Mies selviää kauppalapun kanssa siellä just ja just (tosin soittaa silti sen sata kertaa kotiin), mutta laitapa hänet sinne ja käske tuoda ruokaa pariksi-kolmeksi päiväksi. Ehei, ei onnistu sitten millään! Siksipä Pascal olisi oiva apu tähänkin pulmaan.

Kerttukasperille osanotto suruun!

Eloeppu

no ei ollu tarkotus näin pian palata mutta muistu mieleen...

PIA74: kiitoksia viime perjantain kommentistasi! Lämmitti niin tän mamman syräntä!

Hildu tuolla nostelee takalistoonsa kohti kattoa ja raivoissaan syö sukkaa kun ei muuta saa :S

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat