Seuraa 

Pinoa pystyyn tytöt.:)

Sivut

Kommentit (34)

Huomenet kaikille täältä työmaalta.

Oon ollu kaikkialla muualla paitsi tällä palstalla viimoset kuukaudet, mutta kai se on jo myönnettävä, että kun kuukaudet h-hetkeen vähenee, niin alkaa ajatuksissa pyöriä nämä vaavijutut aina vaan enemmän.

Rehellisesti sanoen työntekoki on ollu yhtä tervan juontia jo viimesen kuukauden; keskittymiskyky ei riitä tietokoneen ääressä kikkailuun enää ihan samalla mitalla kun aiemmin. Mutta, mutta nyt alkaa äitiyspaketit ja kohta vanhempien luota haettava " muuttokuorma" (sisko muutti juuri parahiksi muille maille ja jätti mulle perintönä koko lastentarvike/ -vaate omaisuutensa, ei jäänyt meidän esikoisen ostoslistalle kyllä juuri mitään) alkavat muistutella tulevasta... huh.

Mammajoogaan ajattelin vielä näin myöhäisherännäisenä, harmi, että Manipurassa oli täyttä jo, pitänee etsiä jostain muualta vielä tässä tämän työn" touhun" lomassa:D

Ensiviikolla onkin sitten Haikaranpesän synnytysvalmennus-tai-mikä-se-nyt-onkaan juttu... siellä sitten nähnee muitakin samalla ajalla olevia.... alkaa jo jänskättämään tuleva, pakko myöntää.

Mutta nyt, vielä töitä, huh! (mantra on: enää kuukausi tätä!)

Mamma 31+1

Viimeistä työpäivää tässä kuluttelen loppuun!

Muutto on pikkuhiljaa käynnissä, lauantaina päästiin eka kertaa asuntoon yli 2 kuukauden tauon jälkeen. Vähän jännitti mennä, että mitä sitä on tullut ostettua :D Kivalta näytti ja edelliset asukkaat olivat pesseet kämpän niin siistiksi ettei mun tarvi kuin pestä lattiay muuttohässäkän jälkeen, sain jo osan astioista laittaa puhtaisiin kaappeihin. JA siellä on kiertoilmauuni, joka oli iloinen yllätys 6 vuoden kaasu-uunikiroilun jälkeen, melkein kuin olisin voittanut lotossa!!!! Kultainen äitini kommentoi onneani sanoin: " no enpä tiedä onko se kiertoilmauuni nyt niin kummonen juttu" . Olen vaan taas kerran miettinyt että millainen äiti sanoo lapselleen moista ja miksi? No eipä tuo nyt ollut maailman kaatava juttu, mutta ottaa päähän taas oma äiti jälleen kerran.

Mutta uusi asuinpaikka vaikutti tosi kivalta, lähipuisto on tosi paljonkivepi kuin aiempi ja palvelut paremmin tarjolla (esim. Alepa alakerrassa, vetäsen sinne varmaan vielä joku päivä aamutakissa...) Tänään pitäsi soittaa uuteen neuvolaan, toivottavasti saan ajan normaaliin tahtiin ettei tule kauheeta väliä käynneissä. On sitten jo kolmas neuvolatäti tässä raskaudessa, ihan hyvä että olen käynyt yksityisellä lääkärillä että on edes yksi pysyvä hoitokontakti.

En enää muista että kenellä oli ADHD-vauva, mulla on vähän samoja ajatuksia Aatun rymistelystä (me oltiin ennen ADHD-perhe kun mä olen ammatiltani AD ja miehellä oli HD-moottoripyörä, nyt on Trimph :D). On ihan tajutonta riehumista ja nyrkkeilyä verrattuna esikoiseen. Kai se istukan pakka tosiaan vaikuttaa tuntemuksiin tosi paljon, edellisessä se oli edessä ja nyt ihan takana.

Kaunista kevätpäivä kaikille, tuli vielä viimeinen työnakki, täytyy mennä!

SM & Aatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosiaan kivan pitkä pino jo tässä vaiheessa viikkoa!!! H-hetket alkavat lähestyä selvästikin... :)!

ODESSA; tosiaan Haikaranpesässä mahdollista törmätä... Mulla l.a. vko sun jälkeen tosin mutta saa nähdä miten käy synnytyspäivämäärien kanssa.. Mul on nimittäin varmaan joka toinen pv sellanen fiilis (ku oikein supistaa ja painaa) että vauva syntyy just nyt, mut sit taas ku vähän rauhallisempaa, tuntuu et varmasti menee yliaikaseks... Tosiaan mulla ainaki tosi positiiviset kokemukset esikoisen synnytyksestä siellä; ihanat, ymmärtäväiset ja hienotunteiset kätilöt, kiva tunnelma, ihanan rentouttavaa loikoilla ammeessa avautumisvaiheessa, ja hyvä fiilis ku luomuna pysty synnyttämään!!

KUUMETTA; Onneks selvisit säikähdyksellä, varmasti kyl todella jännittävät paikat!!

SAARAMAARIA; Onnittelut vikasta työpv:sä ja muutosta! Ilmeisesti päädyitte nyt sit kaupunkiasumiseen kuitenki?

KOLMIPYÖRÄSISTÄ; Hyvältä näin S-etukorttilaisen näkövinkkelistä kuullosti toi Prisman vaihtoehto... Tykkäisköhän nyt 1v8kk lapsonen tuollaisesta?

ON; Ihan ok, ei kai mitään uutta. Paitsi että töitä mullakin enää ens vko, huh! Ja se että kengännauhojen sitominen alkaa olla pian hankalaa... Onneks tulee kohta sandaalikelit!

Päivikk11 rv 32+2

En ole minäkään menossa neuvolaan tällä viikolla. Ensi maanantaina mulla on taas äitipolille meno. Viime kerralla mä " tipuin" jo siitä täydestä äitipolimaksusta, on tullut siellä käytyä melkein useammin kuin neuvolassa. Jos nyt mitään hämminkiä ei maanantaina ole sillä käynnillä, niin ymmärsin edelliseltä kerralta, että kontrollit siellä voidaan lopettaa. Katoin taas noita vanhoja papereita aikaisemmista raskauksista. tokassa oli sama tilanne samoilla viikoilla kuin nyt ja kuopus syntyi 41+0...

Supistuksia tulee ja menee ihan kuin ennenkin. Lauantaina kävelin jopa pienen matkan lähikauppaan eikä ne siitä villiintyneet yhtään enempää kuin levossakaan. Ainut vaan, että vauva on jo niin alhaalla painamassa, että sen takia on mukava ottaa välillä ihan kunnon pötköttelysessioita. Kaikki mua tutkineet lääkärit toteavat joka kerta, että mun lantionmalli on semmoinen, että vauvat tipahtaa hyvin aikaisessa vaiheessa alas painamaan. Ihan normaalipäisiä nuo kumpikin ovat kuitenkin olleet :-) Se vaan tuntuu aika inhalta, kun on tunne, että pää tulee ulos hetkenä minä hyvänsä.

Jotain pesänrakennusviettiä on havaittavissa meilläkin. Tosin vähän pakostakin sen takia, että esikon huonetta on pitänyt järjestää ja laittaa kun ostettiin sille koulupöytä 7v lahjaksi. Niinpä sieltä huoneesta piti tilan puutteen vuoksi ottaa lipasto, josta nyt tulee vauvalle hoitotaso ja vaatteiden pitopaikka. Nyt siis ajattelin alkaa pikkuhiljaa laitella noita vaatteitakin valmiiksi. Joku hoitoalusta pitää vielä ostaa siihen lipaston päälle. Rintapumpun kunto pitää muuten myös tarkistaa... Kaikkea pientä tekemistä siis riittää vielä :-)

Voi voi, mun piti taas kommentoida vaikka kenen juttuihin... Jotkut jaksaa vielä pakertaa töissä, tsemppiä heille! Itse en jaksaisi kyllä enää olla töissä. Mullahan onkin nyt kesäloma menossa. Kahden viikon päästä alkaa oikea äitiysloma.

Ja niin, nuo verenvodot on tosi pelottavia ja säikäyttäviä juttuja, hui! Itsellä on kans vessakäynnillä pyyhkiessä tullut kirkasta verta paperiin, mutta tiedän varmasti sen tulleen vuotavista peräpukamista. Kyllä sen näkeminen ekan kerran sai sydämen jättämään yhden lyönnin väliin.

Miten te muut, joilla on jo isompiakin lapsia, teette äippäloman aikaan, ovatko lapset jossain hoidossa vai kotona? Meillä esikko aloittaa syksyllä koulun, mutta tuolle 5 veelle pitäisi keksiä joku oma juttu. Periaatteessa hänelle on hoitopaikka päiväkodissa koulun alkuun saakka myönnetty, mutta mä en oikein haluaisi viedä sitä päiväkotiin, kun olen itse kotona. Joku seurakunnan kerho voisi tulla kyseeseen tai jostain yksityisestä kielikylpypäikkäristä joku virikepaikka. Nekin pitäisi varmaan olla jo haettuna ja varattuna. Tässä vaiheessa kevättä taidetaan olla myöhässä..

Mutta, mulle on tullut postiin paketti, taidan tehdä retken hakemaan se. Sen verran hyvältä on tämä päivä tuntunut, että uskaltaudun vähän liikkeelle taas..

Vointeja kaikille!!

miira 32+4

Ootteko käyneet jo katsomassa taaperolle sänkyä vai tuleeko teillä se perintönä jostain? Sen vuoksi vaan ajattelin, että kun meidän sängyllä oli neljän viikon toimitusaika eli pian olisi tullut kiire saada pinnasänky vapaaksi. Meilläkin oli tässä se ajatus, ettei esikoinen ajattele, että vauva vei hänen sänkynsä.

Viime yö meni todella hienosti uudessa sängyssä. Yhden kerran illalla tyttö tuli sängystä olohuoneeseen, mutta kun vein vaan takas niin sinne nukahti :-). Käviköhän tää tosiaan näin helposti??

-satu-

Johan tosiaan on pino kasvanut :)

Mä mietin eilisiltana et täytyy kommentoida tuota ja tuota, mutta kun en paperille ylös laittanu ni eihän niitä muista :( Ja kun nikitkin taas yhtenä sekamelskana pääkopassa, niin enpä sit taida niin kommentoida mitään.

Mutta omasta navasta ainakin on nyt asiaa :) mulla oli tänään neuvola jo heti aamutuimaan. Kaikki ok; RR, pissa, liikkeet, syke (edelleen 130-140 eli olisko poika, tytöillä oli sykkeet aina tuon yli?!), sf-mitta 33 (31+4). Ainoa mikä aiheuttaa nyt miettimistä on vauvelin asento. Th ei osannut sanoa että onko asukki miten päin masussa. Laittoi korttiin perätilan, mutta.. Ens kerralla vapun jälkeen katsoo ultralla jos edelleen sama tilanne ja sit tietty aletaan miettiä äitipolia yms. Sanoinkin, että liikkeet tuntuu mun mielestä niin tuolla alhaalla enimmäkseen eli se tukisi ajatusta tuosta perätilasta. Ei tästä puuttuisikaan enää kuin leikkaus, kaksi edellistä kun jo ovat syntyneet niin eri tavoin: eka kesti ja kesti, ponnistusvaihekin oli tunnin verran ja melkein kaikki lääke" helpotukset" sain. Toinen taas syntyi nopeasti ilman kivunlievityksiä sun muita sairaanhoitajan vahingossa puhkaistua kalvon (oma toipuminen tuntui olevan hurjasti nopeampaa tuon kivunlievityksettömän ja nopean synnytyksen jälkeen - tietysti omat voimat säästyivät kummasti jne.)

Oma olo ei muutenkaan ole ollut paras mahdollinen tänään, hirveä sellainen krampin tapainen tuolla oikealla puolella mahassa/selässä. Ei minun mielestä ole oikein supistus kun ei taas ole " sellaista" kipua. Täytyy nyt seurailla ja sit soittaa neuvolaan vaikka uudestaan jos ei hellitä.

Mulle tuli viime viikolla äitiyspakkaus ja sen vanhanhan mä vielä sain. Toisaalta aivan sama, mutta kun monella tutulla on jo tuo, niin olisihan se ollut kiva saada tämän vuoden pakkaus. Nyt sitten vaan pitäisi alkaa sitten katsella että millaisia vaatteita tuolta kätköistä löytyy ja mitä pitäisi ostaa valmiiksi - mitään me ei ole vielä hommattu, kun tuntuu että aikaa on edelleen vaikka kuinka paljon. Kohta sitten taitaa tulla kiire ;)

Mutta nyt on lähdettävä laittamaan pyykit kuivumaan että ehtii taas töihin. Viimeiset reilu kolme viikkoa töitä käynnissä..

-Sykkis ja alhaalla taas sätkivä V-V 31+4

Täällä on ollu yhdellä jos toisella kaikenlaista mutta hienoa että kaikilla on masu naperot vie malttaneet pysyä masussa!

Hurjaa kyl silti et pian tässä alkaa varmaa tosiaan ekoja vauveleita syntyä???

Itel viikkoja ny 30+1,neuvola alkaa olla kahen viikon välein..Huh ku tuntuu et aika menis äkkii vaik tiän et loppuvaihe matelee kummiski..

Lääkäris olin tänään uupumuksen takia ja hän kirjoittiki saikkua äitiysloman alkuun joka on 19.5.Samal lähti lähete synnytyssairaalaan synnytystapa-arvioon kun esikoinen tuli sektiol ahtaan lantion vuoksi.

Juu ja neuvolas olin myös, kaikki ok; RR 100/68,hb 117,painoa oli tullu kolmes viikos 900g,eli kokonaispainoa on tullu tasan 5 kiloa johon olen tosi tyytyväinen.Sf mitta 27.

Joopas,en näköjään " osaa" kirjoittaa kuin hyvin omanapaista tekstiä..Olen muutenki huomannu itessä sen et ajatukset pyörii tosi paljo oman itteni ympäril..No ehkä se kuuluu asiaan!

Hienoa myös todeta et nää kesäkuisten viikkopinot on tullu näin isoiksi ja pitkiksi!Itse kun olen laiska kirjottaja mut käyn kyl useammankin kerran päiväs lukemas teiän kuulumisia!

Hyviä vointeja kaikille!

-Tessa-

Ajatella, että on vasta maanantai ja näinpitkä pino jo valmiina. Meni hetki kun luin kaikki kirjoitukset.

Kuumetta säikäytti kyllä kirjoituksellaan. Onneksi kaikki on nyt hyvin. Kyllä olisi tuollaisesta pelästynyt kuka tahansa.

Mä kävin myös tänään neuvolassa. Tää oli nyt vasta 5. käynti th:lla ja sit on lisäksi ne kaksi ultraa (np ja rakenne). Paino oli noussut 700g kolmessa viikossa vaikka olen herkutellut aivan liikaa. Ehkä oon sit syönyt vähemmän jotain muuta... Kokonaispainonnousu on nyt 8 kg ja se on oikein sopiva. Vähemmänkin tietty sais olla mutta ei ainakaan ole vielä liikaa (painokäyrän tasolla mennään). pissa oli puhdas ja hb 131. RR huikeat 100/60. Olikos se Tuuli@ jolla oli kanssa matalat paineet? Sf- mitta 28 cm oli aivan keskikäyrällä. Mutta oli yks ns. ongelmakin tai ei se vielä ole ongelma mutta jos ei muutaman viikon sisällä tapahdu muutosta niin sit se on ongelma eli vauva on vikosta 23 saakka majaillut poikittain mun massussa eikä sillä vissiin ole aikomustakaan kääntyä. Onneksi vielä on aikaa. Mä en haluais sektiota.

Joku kirjoitteli (anteeksi en muista nikkiä) et pelkää vauvan kuolevan tms. Mun serkulle kun kävi niin huonosti (kuoli vastasyntyneenä) tammikuussa niin väkisin sitä välillä miettii et toivottavasti ei meiän vauva. testit on kuitenkin tehty ja oli negatiiviset. silti asia välillä kummittelee mielessä.

Nyt tarttis tehdä pari koulujuttua ja sit lähteä koulunpenkkiä kuluttamaan. Tänään on luento 16-18. Sen jälkeen mennään katsomaan yhtä taloa, johon mies oli eilen ihastunut. Jännittää!

Kalamami rv 30+6

Olipa kiva tulla kurkkaamaan kuulumisia kun oli jo näin pitkä pino! Onneksi Kuumetta (menihän nyt oikein) kaikki on kunnossa. Naistenklinikalla ne onneksi tutkii kunnolla ja rauhassa, mähän olin siellä kanssa päivystyksessä pari viikkoa sitten kun mulla tuli vähän veristä vuotoa ja oli hengenahdistusta. Mullakaan se vuodon syy ei selvinnyt mutta vauva voi hyvin ja sehän se on pääasia.

Mulla on yhtäkkiä ihan järkyttävä selkäkipu. En ole eläissäni kärsinyt selkäkivuista ja nyt jokainen askel tekee kipeää. Onko kellään teillä kanssa sisaret mitään vinkkiä mikä tähän voisi auttaa? Muu kuin lepo ja panadol? Mies on nyt niin paljon töissä ja isovanhemmatkin reissussa että ei toi 2v pikkumies anna paljon äidin levätä ja en nyt ihan Panadolia toisen perään haluisi napsia.

Jaha nyt se sit heräskin maraton päiväunilta.

Aikas hurja pino on jo kasaantunut....Varmaankohta voi siirtyä päiväpinoihin.

En ole sitten kolmeen viikkoon käynyt koneella, ei ole ollut yhteyttä ; ) Toivottavasti tänne kuuluu kaikille hyvää, vanhat pinot on lukematta ja varmaan jääkin ; ( Kun hommiaon hullun lailla.

Me siis muutettiin kuun vaihteessa ihan vaiheessa olevaan asuntoon..... Muutama huone jo näyttää asuttavalta ; ) Hirveästi on kaikkee hommaa. Maalasin juuri olohuoneen seinän, jos sais peräseinälle illalla tapetin ja vaikka kattolistat viikonloppuna! Pihallekin olis ihana mennä rapsuttelemaan.....

Oma vointi on kohtalainen. Välillä on ihan hirveää turvotusta vatsassa, maha kasvaa päivän aikana kaksinkertaiseksi ja on niin kipeäettei tahdo voida kävellä!!! ONKO MUILLA OLLUT SAMAA???? Nyt olen jättänyt maitotuotteet ja ruisleivän sekä hiivajutut pois niin on vähän helpottanut......

Maha on törkeän iso! Keskikäyrällä mennään mutta elopainoa tullut huimat 16kg!!!!! Ahistaa välillä ja on huono omatunto kun olisin jo valmis luopumaan masusta! Kait mä olen liian vanha tähän ; ) Vauva liikkuu kovasti ja nyt tuntuu olevan hikka.....

Neuvolassa (uudessa) kävin viime viikolla, kaikki oli okei, veikkaili hyvänkokoista vauvaa?? Ens viikolla mulla onkin se ultra siellä perinnöllisyyspolilla niin saa vähän vinkkejä mikä jättiläinen sieltä on tulossa.

Kaamea yö taas takana. Supistelua, selkäkipua, liitoskipua, pissahätää... ei tullut taas nukkumisesta juurikaan mitään. :(

Mä en tajua, kun toisinaan on niitä öitä, jolloin saa todella hyvin nukuttua ja sitten on näitä... Huokaus!

Mä olen nyt huomannut, etten todellakaan pysty nukkumaan enää selälläni, kun tuntuu, että pään verenkierto loppuu siihen paikkaan. Millin mielestä kuitenkin selinmakuu on paras asento nukutella ja pistää aivan tosissaan hanttiin jos yritänkin kääntyä kyljelleni. Eilen illallakin heti kun vain aloitin kääntymisen, tuli kyljestä jalka ulos varmaan yli 10cm. Huusin ihan tuskasta kun iho tuntui repeävän. Ja kun kaikesta huolimatta käyn kyljelleni, alkaa sarjatulitus patjaa vasten (ja siis mun iho tietty välissä...). On se vaan hassu epeli. Todella kovapäinen. Mitäköhän siitä tulee, kun pääsee yksiöstään pihalle.

Meillä on tänään se haikaranpesän toinen valmennuskerta. Viimeksi oli ainakin todella hyvä ja vakuuttava kätilö kertomassa synnytyksestä. Tälläkertaa käsittelyssä olisi lapsivuodeaika.

Koitan tässä piakkoin vielä ottaa pienet unoset ja tulen uusiksi palstailemaan myöhemmin. Piti vaan päästä vähän valittamaan... hihi

Odessa79 ja Milli 33+3

kun joku ihmetteli sitä vuotajaa, mut nyt ei ilmeisesti johdu klexanesta, no keskiviikkona mä meen äitipolille joten kyselen siellä testien tuloksia. Eikä ollut peräpukamatkaan, kyllä joka reikä tarkkaan syynättiin ;)))

Tänään me vaan sit kökitään pihassa hiekkalaatikon reunalla kun en uskalla mennä kävelylle..ruokakaupastakaan en uskalla kantaa mitään raskasta, naureskelin juuri kaverille et aletaan syömään kevyesti.

Mulla kans toi vauva on edelleen rt:ssä ja todella alhaalla mut ei kiinnittynyt kai, en huomannut paniikissa kysellä.

Ihanan rauhallista kun tyttö meni päikkäreille kauheen mesomisen jälkeen. Meillä kans pienempi tyttö hoitaa vauvojaan antaumuksella,varmaan tulee karmee tappelu kuka oikeeta vauvaa saa hoitaa. Isompi tyttö taas sanoo vaan et kunhan vauva ei huuda yöllä, eikä tarvii vaippoja vaihtaa. Muuten kyllä oottaa yhtä kovasti ku kaikki muutkin.

Nyt meen minäkin tirsoille, kun ei kerran saa ikkunoita pestä, yritin viime viikolla pestä mut en käsitä mitä se edellinen asukas on niihin tunkenut kun ne jää koko ajan rasvaisiksi.

kuumetta edelleen

KANNATAN PÄIVÄPINOJA!! hirvee homma lukee neljä sivua kerralla.. ja nyt vasta tiistai..

Neuvolassa käyty tänään ja saldoa:

Hb 126 ( ^ )

pissi -

RR 133/81

paino +3,5kg (lähtöön) (vko +700g)

Sf 30

RT

syke ja liikkeet +, ++

Olo sama kun viimekskin.. ei juuri muutosta suuntaan tai toiseen..

Musta tuntuu että maha olis laskettanu kun jotenkin helpompi hengittää ja ahistustakaan ei oo..

Samaa mun äitikin on kysyny että onko sun mahas jo laskenu..? Tollanen roikutin se kyllä on.. ihan erinlainen kun pojista!

Eilen siivosin meidän varastoon tilaa eli kaatopaikalle kärryllä tavaraa vaan pois.. ikinä ei noin tilava oo ollu.. nyt mahtuu sit vaunut ja poikien akkumönkijäkin sinne ilman että tavarat tippuu/kaatuu päälle.

Kamalasti piti juttuja kirjotella, mutta en muista enään mitä kukakin oli kirjotellu.. liian pitkä pino... päivä pinot olis hyviä..muistais paremmin kuulumiset..

Mulla kanssa ollu eilen ja tänään pinna norm. kireämmällä.. eilen asiaa vauhditti saapuneet veroehdotukset ja tänään vaan ei jaksais mitään tehä... pelkän huushollin sotkut hermostuttaa ja sitten poikien mesominen... voi kun olis vaan hiljasta edes hetken... pää hajoooo!!!!

Pakko mennä sänkyyn makaan hetkeks.. se on mun rauhottumisalue!

ais niin... 3 viikon päästä viimenen lääkärineuvola edessä..

mani ja purri 32+5

Mulla on jotenkin niin super ärsyyntynyt, veemäinen, väsynyt, lyhyt pinnainen ja tuskastunut olo, että oksat pois. En etes tiedä mistä tämä tämmöinen johtuu, kun en yleensä kovin helposti näin stressaannu ja ärsyynny vaan jaksan olla rauhallinen ja positiivinen.

Miira: Minulla on kuulemma ihan sama juttu tuon lantion/kohdunmallin ja kanssa eli että vauva ikään kun itsekseen automaattisesti kääntyy RT:n aika aikaisessa vaiheessa ja laskeutuu alaskin aikaisessa vaiheessa. Näin kävi esikoisella ja näin kävi tämän toisenkin kohdalla on ollut jo rv 19+ lähtien RT:ssä ja nykyisin pää painaa jo todella alhaalla.

Olen alkanut miettimään, että josko vauva olisi jo kiinnittynytkin, kun on tämä olo ja vointi niin radikaalisti muuttunut ihan muutamaan päivään. Liikkuminen, istuminen ja seisominen alkaa olla hankalaa. Koko ajan ihan järkyttävä paineen ja painon tunne alapäässä ja supistelemaankin on alkanut ihan ihan eri tavalla ja kipeästi samaan syssyyn. Tähän asti olen voinut niin milettömän hyvin, että jotenkin tuntuu, että sekin tässä masentaa, kun yhtäkkiä olo niin raskas ja hankala. Pitäisi jaksaa puuhata tätä muuttoa ja istua autossa se n. 1000km viikonloppuna ja tehdä sataa muuta asiaa, mutta, kun ei jaksaisi eikä pystyisi... Kumartuminenkin tuntuu nykyisin pahalta ja kipeältä. Ja tuo kumartuminen ja kyykkiminen saa yleensä pahimmat supistukset ja paineen tunteet aikaan. Välillä jopa vihloo tuohon munasarjojen kohtaan tosi ilkeesti. Voiskohan ne olla niitä kohdunkiinnike kipuja???

Anteeksi tämä kamala ja loputon valitus, mutta nyt ei paljon pysty muuhun ja ei jaksa hymiöitä laitella. Tyttö nukkumassa ja niin menen minäkin tästä päikkäreille, jospas tämä elämä näyttäisi vähän positiivisemmalta unien jälkeen.

Tuuli@ 32+3

Tänään vetäsin esikon kanssa 2,5 h päiväunet, joten vielä ei uni maistu ja istun koneella. Olen ollut tosi väsynyt, vaikka yöt ovat menneet paremmin kuin pitkään aikaan. Esikko 2 v. on oppinut viimein nukkumaan öitä putkeen, ou jee! Joten joudun heräilemään vain omiin pissareissuihini.

jostapa GALLUP: montako kertaa käyt vessassa yöllä? Mulla yleensä 1, joskus 2 kertaa toistaiseksi.

KIINAN-PÖPÖLLE: Totesin taas kerran tänään esikon päiväuninukutusshowssa, että en varmaankaan voi siirtää häntä pinniksestä veke ennen kuin vauva on syntynyt. Meidän tättähäärä kyllä tulee sieltä sängystä pois varmasti sen sata kertaa ainakin päikkäreillä ja mulla ei ole voimia kantaa häntä sinne aina takaisin. Neiti on nimittäin varsin omapäinen tapaus ja joudun häntä roudaamaan potkivana lähestulkoon joka kerta esim. ulkoa sisälle, kaupassa yms. kun hän ei tule pelkästään pyytämällä. Meillä olis mummolassa yks vanha sänky, joka vaatisi kyllä kunnostamista. jos ei kukaan jaksa kunnostaa, niin turvaudumme Ikeaan ;) Mistä ja millaisen sängyn te hankitte?

Ostettiin la uusi lipasto Ikeasta lastenhuoneeseen, jota vauvan ja esikon kamat saa sinne. Se vaan haisee niin voimakkaasti maalilta, että ollaan nyt monta päivää tuuletettu sitä! siis sellanen valkoinen Malm-peruslipasto. Meillä on yöpöytinä tuollaiset tammenväriset, mutta ne eivät kyllä lemunneet yhtään. Varmaan se valkoinen maali tekee ton katkun ja mä kun olen niin herkkänenuinen, ettei viiti laittaa heti vauvanvaatteita sinne haisoomaan.

Joopa joo, torstaina pitäis lähteä esikon kans kyläreissulle 170 kilsan päähän. Ollaan vain 1 yö, ei jaksa enempää nukkua vieraissa nurkissa. Kukas se lähtikään 1 000 kilsan päähän, Tuuliako?

Muuttajille lohdutukseksi, että mekin muutettiin esikkoa odottaessa jotain viikolla 34 muistaakseni. Ihan jees meni, kun en nostellut mitään ja anoppi siivosi uudessa kodissa.

ON: ihan jees, vähän masuun koskee välillä, kun esikkoa roudailen, mutta ei selkeitä suppareita. Vaavi oli raivotarjonnassa maanantaina, toivottavasti ei ala kääntyilemään enää tuolla.

Ny nukkumaaaaan!

Uula rv 33 tasan

mulla ei oo neuvola tänään, eroan sillä joukosta. Mut eilen olin sairaalassa käyrillä, kävin vessassa ja veret hulahti pönttöön. Soitin naikkarille ja pyysivät heti sinne. Vauva oli alussa unelias, mut sit käyrät alko näyttämään hyvälle ja lekuri teki sisätutkimuksen ja ultran. Vuodon syy on edelleen epäselvä, vauvalla kuitenkin ja onneksi kaikki ok. Nyt mullekkin tehtiin se painoarvio ja jättiläisvauvaa odotellaan, nyt painoa 1,7kg..huoh paljonkohan kesäkuussa. Naamasta ihan samannäköinen ku edellinen tyttö! Mutta mutta, sukupuoli jäi vähän epäselväksi, lääkäri kyllä heitti arvion, vauva nimittäin puristi jalkoja yhteen ja nukkui eikä suostunut avaamaan jalkojaan.

Pääsin sit kotiin, jos vuotoa tulee heti sairaalaan tai jos menkkakivut alkaa niin heti vaakatasoon. Kohdunsuun tilanne oli ennallaan eli ei lyhentynyt eikä auennut. Hyvä niin. Vitsi et säikäytti, mut onneksi mitään hälyttävää ei löytynyt. Nyt sit vähän jomottelee mahaa, mut otetaan iisisti sit loppuun saakka.Että semmosta tänne.

Taas on tyttö pukeltanut karmeen katkusen kakan housuun..must go

kuumetta rv 32

Kuumetta: Onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä. Minä olisin tuossa tilanteessa ollut varmaan aivan hysteerinen! Otahan rauhassa!

Saaramarialla on viimeinen työpäivä. ONNITTELUT! Minä joudun vielä kärvistelemään 4 viikkoa :)

Kiisseli on päässyt 30 sakkiin! Taitaapi ihan kohta koko porukka olla 30 paremmalla puolella... ja mutaman viikon päästä saattaa alkaa kuulumaan jo vauvauutisia. AJATELKAA!! Just eilen laskettiin mieheni kanssa, että rv 38 ei ole enää kuin 7 viikkoa. Siis meille voi tulla vauva jo 7 viikon päästä!!! Tietysti kun tuolla tavalla hehkuttelee niin se tulee vasta rv 42, joten eipä hehkutella enempää...

Remukan vauva on jo kiinnittynyt. Siskoni kertoi esikoisensa kiinnittyneen myös hvyin varhani. Oli vauvan pää ollut kuulemma hieman hassun näköinen syntyessään, mutta palautui ns. normaaliksi ihan parissa päivässä. Itse olin kuulemma myös kiinnittynyt aikaisin. Minulla lerpatti toinen korva syntyessäni, kun se oli ollut kaksin kerroin niin pitkään. Äitini oli teippaillut sitä iholaastarilla pari viikkoa, ja sen jälkeen korva oli pysynyt " omin voimin" normiasennossa. Kieltämättä toinen korvanlehdistäni on tälläkin hetkellä vähän löysempi, mutta ei se mitenkään hörötä :)

Odessan hengitystuntemuksiin voisin kommentoida sen verran, että minä tunnene myös sellaisia pieniä nykiviä liikkeitä, mutta olen yhdistänyt ne ennemminkin hikkaan, joka vauvalla voi tässä " iässä" olla kuulemma varsin yleistä.

(.) Ihanat ilmat! Eilen sain miehenkin pitkästä aikaa mukaan kävelylle. Hän vähän ihmetteli kun minun lenkkeilyvauhti on hidastunut kuulemma todella merkittäväksi. Emme varmaan kävelleet kuin jonkun 3 km lenkin, ja lopussa piti jo pysähdellä kun mahaa kiristi ja selkäänkin sattui. Olikohan ne supistuksia?!? Lonkkia on täälläkin ruvennut nyt öisin kolottamaan. Kokeilin täältä saamaani tyynyvinkkiä, ja kyllä se taisi vähän auttaa. Yöt on jo aika katkonaisia kun vessassa on pitänyt ruveta rampaamaan, ja asennon vihtoja on niin usein yössä. Silti kokonais nukkumisaika on liki 10 h. Pitäisiköhän minunkin ruveta syömään sitä rautaa, kun olen selvästi normaalia väsyneempi.

Cana & Kirppu 31+0

Onkohan tänään taas yksi niistä valtakunnallisista neuvolapäivistä, ku myös mulla on tänään neuvola. :) Tosin vasta klo 15, eli mahdollisimman tyhmään aikaan. Tänään kun on vielä luvattu todella hienoa säätä, ei yhtään jaksaisi stressata tuollaista menoa iltapäivästä. " Innolla" odotankin sitä sf-mittaa, että miltä tälläkertaa näyttää... ja varsinkin sitä, mitä terkka siitä taas on mieltä. Lisäksi jännitän tietty puntaria ja hieman myös hemppaa, koska en ole pariin viikkoon syönyt rautaa lainkaan. Heh heh..

Muuten olo on sama kuin viimeviikollakin. Suppareita tulee ja menee. Suurin osa alkaa olla jo melkein kipeitä. Sellaisia, et on pakko pysähtyä kun henkeä alkaa ahdistaa. Nyt ovat supparit alkaneet tuntumaan myös selässä ja takareisissä, että kaipa tässä synnytystä lähestytään päivä päivältä... JES!

Olen muutamia päiviä ollut bongaavinani vauvan hengitysliikkeitä. Tosin voivat olla ihan jotain muutakin liikehdintää, mutta tosi pieniä ja hentoisia ovat ja tulevat joko ennen tai jälkeen hikan. Onko muut huomanneet samaa?

Nyt on kyllä niin hieno päivä, että pakko varmaankin lähteä ulkoilemaan. Palailen taas antamaan pakollisen valitusvirren neuvolan jlk. :)

T: Odessa79 ja Milli 33+2

Kylläpäs " kuumetta" tekstin lukeminen sai kylmät väreet kulkemaan selässä. Jollain toisellakin oli ollut runsasta verenvuotoa aikaisemmin. Varmasti säikäyttää ja mieleen tulee kaikenlaisia mahdollisia vaihtoehtoja. Onneksi kaikki on kuitenkin ollut hyvin... otat vaan nyt rauhallisesti.

itsellä olotila ihan normaali, supistuksia tulee ja menee. Ovat jo pitemmän aikaa olleet sellaisia, että kun supistus tulee niin on vaikea hengittää... mutta muuten kaikki ok.

Viikonloppuna äiti kävi tuossa ikkunoita pesemässä, mutta nyt kun niihin aurinko paistaa, on ihan pakko pestä ne uudelleen. Tiesin että niin tulee käymään, mutta en jehdannut hänelle sanoa, että antaa pesun olla. Hän kun haluaa olla niin kovasti avuksi.

Ensi viikolla olisi minulla vasta neuvola käynti, sitten ne onkin jo kahden viikon välein.

Eipä tässä mitään kummempaa.

Voikaa hyvin ja ottakaa rauhallisesti!

T: Kiisseli ja masuasukki 30+1! Nyt ollaan mekin jo päästy tähän asti

Sullahan oli sit samanmoinen kokemus kuin mulla 28+2. Mulla kans ihan yhtäkkisesti hulahti verta. Naikkarilla tutkivat (olin 2 yötä siellä) mutta syytä ei löytyny. Kohdunsuulta tuo vuoto näytti tulevan, mut ei osannu varmuudella edes sanoa tuliko se istukasta. Kuulemma suurin osa tulee. :/

Jatkuva pelkohan tässä on sit viimeset 3,5vkoa ollut, vaikkei ainakaan vielä uusia vuotoja oo tullu. Meiän pienen kirpun painoarvio oli 31+0 1,5kg vaikka siis ihan alakäyrää kulkee tuo arvio.

Saaramarialla on muutto vielä! Jaksamisia! Mä oon ite muuttanu esikoista oottaessa raskauden puolivälissä ja kyllä olinkin sit niin turvoksissa, että huh. Muista levätä!

Odessa: Mä en oo huomannu muita hengitysliikkeitä kuin hikan, mutta ultrassa viime viikolla näin, kun vauva hengitteli sisään-ulos. :) Lääkäri sanoi, että se ainakin on hyvä merkki, ajatellen jos vaikka syntyiskin aikaisemmin. Ja jos vauva oikein on selkä tota pintaa vasten, niin kyllähän ne varmasti voi havaita vatsan läpikin.

ON: Ilmoista on nautittu. Pihaa oon laitellu ja nukkunu/lukenu. Vauva viime viikon ultrassa oli kääntyny raivotarjontaankin! Ja nyt luulen, että on laskeutunu melko alas lantioon, kun viime päivinä on tuntunu ihan kauheeta paineen tunnetta ja vähän kuin istuis vauvan pään päällä. :O Siis tokaa oottaessa mulla oli tällaista paria viikkoa ennen synnytystä. Kävin synnärilläkin kun luulin, että nyt se tulee ulos. :D Ne sano, että se johtuu vaan siit, että vauva on niin matalalla lantiossa.

Hulda 31+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat