Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Uusi pino

Sivut

Kommentit (22)

Täältä löytyy viikonlopun turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10063473&p=2&tmode=1&smode=1

Ulkona on aivan ihana ilma! Aurinko paistaa ja lämpöä riittää. Valitettavasti tuo vissii loppuu tähän päivään, ainaki vähäks aikaa. Mutta onneks on kesä lähellä. Oonki tässä jo surffaillu hm:n nettisivuilla ja miettiny, että jokohan sitä vois tilata vähän mammavaatetta. Ainaki joku mekko ja hame olis kyllä kivoja. Mutta kun sekin on aina niin mallista kiinni, mikä istuu päälle ja mikä ei. No, ainahan ne voi sitten palauttaa..

Mistäs te muut ootte mammavaatteenne hankkineet?

Mie pärjäsin viime raskaudessa yksillä mammahaalareilla, äitiysneuleella ja 2 kpl äitiyst-paidoilla. Loput vaatteet oli tavan vaatteita 2-3 nroa isompana vaan. Nyt kyllä himottais ainaki noita oikeita kesävaatteita katsella jostain äitiysmallistosta.

Omanapa: ei supistellu spinningissä eilen, mutta illalla kyllä, kun ulkoiltiin esikon kanssa läheisessä leikkipuistossa (siis pelkkä seisominen aiheutti tukalaa oloa). Nyt aamulla myös tuli tuttu puristava tunne tuonne alamahaan kun kävelin töihin. Onneks ke on lääkärineuvola, niin nähää, ettei tuolla kohdunsuulla vaan tapahdu mitään.

sapa rv 14+3

Ja terkut neuvolasta...

Kaikki oli hyvin ja " Nupun" sydänäänetkin kuuluivat hienosti (160)! Kyllä nyt taas jaksaa! Hemoglobiini oli pikkasen laskenut 139 -> 128, mut se nyt taitaa olla ihan normaalia tässä vaiheessa. Rakenneultra aikakin varattiin samalla 14.5. eli siihen tähdätään seuraavaksi! Tässä vaan vähän mietityttää, että pitäiskö kysyä sukupuolta vai jännittää loppuun asti.

Äitiysvaatteista oli puhetta. Mä oon löytänyt Huutonetin, josta oon huudellu tosi kivoja äippävaatteita ja halvalla. Kesäksi on pari mekkoa, pari hametta, capreja yms.

Hankinnoista tais kans olla puhetta. Uusi turvakaukalo aiotaan ostaa autoon. Kuka osais sanoo mikä ois hyvä??? Niitä on kans niin miljoona erilaista. Ai niin ja sitten aion kyl ostaa uuden pinnasängyn. Vanha on ollu jo neljällä lapsella, joten on jo sen näköinenkin.

Eipä tässä kai muuta, kun nautitaan vielä tästä yhdestä lämpimästä päivästä!!

poikienäiti74 + Nuppu (16+2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänä aamuna olisi ollut lääkärineuvola, mutta taas vaihteeksi se peruttiin. Aika olisi alunperin pitänyt olla joskus rv9, mutta se peruttiin silloinkin, ja uutta aikaa ei voitu antaa. Tänään olisi sitten ollut lääkäri, kun se aika sitten joskus saatiin annettua, mutta taas peruttiin, eikä uutta aikaa taaskaan voitu antaa..Saa nähdä kuinka pitkälle tässä raskaus ehtii, ennenkuin alkuraskauden lääkäriin ehdin..Hyvin toimii meillä tässä kaupungissa nämä systeemit.

No, harmi vaan sinällään, kun olen lähdössä ulkomaille kohtapuoliin, ja olisi ollut mukava käydä lääkärissä ennen sitä, olisi voinut hyvillä mielin lähteä, kun olisi nähnyt, että kaikki on kunnossa. Nyt on jo nimittäin alkanut supistelemaan, jos tahti on kovempi:( Lenkillä eilen supisti aika ilkeästi, kun kävelin kovaa. Mutta luotetaan siihen, ettei ne nytkään mihinkään vaikuta, viime raskaudessakin supisteli, paljonkin eikä nekään paikkoja pehmentäneet yhtään.

No, mutta se siitä. Omaan napaan ei ihmeempää kuulu, nälkä on jatkuvasti ja paino nousee:/

Vanile rv14+3

Tänään oli toinen oikea neuvolakäynti. Ultrattu vauvaa on jo neljä kertaa... Hyvä kun en itkua tihrustanut jo odotushuoneessa kun olin TAAS varma, että vauva on kuollut kun pahoinvointi on helpottanut ja tissitkään ei ole kovin kipeät. Vaa siellä se polskutti iloisena. Iloinen mieli minullakin. Mulla edelliset raskauden olleet niin kamalia, että on ihan uskomatonta, että ihmisellä voi olla suht koht normaali olo (fyysisesti) vaikka on raskaana. Oon kuvitellut että taas olisi samaa tuskaa alusta loppuun asti. Ois se hienoa kun saisi tällä kertaa NAUTTIA raskaudesta (kun nyt pääsisi tästä km peikosta eroon)! Terveydenhoitaja lupasi, että saan mennä vaikka joka viikko tarkistuttamaan pikkuisen tilanteen, niin ei tarvi ahdistua.

Hankinnoista: En ajatellut hankkia mitään. Edellisiltä lapsilta on jääneet sänky, sitteri, kurjat vaunut (jotka saa edelleen kelvata, koska toimivat), rattaat, istuimet... vaatteita ehkä pitää jokunen hankkia sitten joskus syksyllä. Kirpputorilta löytää hyväkuntoisia ja halpoja.

marrge

miten jollain voi oikeesti olla jo yli 16 viikkoa =) Tuntuu että tuo on niin kaukana vielä vaikka huomenna tulee jo 13 viikkoa täyteen =))

olossa ei sen ihmeempiä, uudet rautalääkkeet hain ja niitä nyt kokeilemaan. ainakin nyt on jo yli tuon 12 viikon, tosin mulle niitä määrättiin jo aiemmin ja jonkun olen syönytkin, eikä kukaan varoitellut epämuodostumista. Pahoinvointia kuulema saattavat lisätä jos sitä sattuu olemaan.

mutta nyt taas iltapuuhiin kun vielä on hiukan voimia jäljellä

moonshine 12+6

Meilläkin oli eilen np-ultra, ja kaikki siellä ok. Monni istui peukku suussa aivan kuten isosiskonsa aikoinaan, ja minä kirosin... Esikolla oli nimittäin rakko peukalossa ja syntyessään liiasta imeskelystä, eikä tuo sitten koskaan tutille oppinutkaan. Kakkonen olikin sitten tarkoitus ihan opettamalla opettaa tutille (vierotus kun lienee helpompaa), mutta ans kattoo nyt... Mutta ihanaa ettei tämän vakavampia huolia ultrasta tarttunut matkaan! ;)

Sitä jäin sitten ihmettelemään, kun nuo naikkarilla siirsivät LA:ta kahdella päivällä. Kuulemma neuvola laskee väärin. Mutta mitä ihmeen väliä sillä kahdella päivällä on, luulin että vasta viikon heittoa korjataan? Eikä se heidänkään antama päivä mitenkään täydellisesti sitten vastannut sikiön mittoja, että sikälikin tuntui tyhmältä. Ärsyttää kun päivä muuttuu " koko ajan" ...

Mullakin on alkanut masussa nippailemaan, ja olen miettinyt onko ne supistuksia. Esikoisesta kun ei supistanut kertaakaan ennen synnytystä, ja ne synnytyskivut kyllä tunnistaa... Pitää neuvolassa huomenna mainita asiasta. Yritän nyt ottaa ihan rauhallisesti ja unohtaa turhat urheilut, mutta aika vähälläkin rasituksella saa jo kivut alkamaan. :(

Muuten on kuitenkin ollut aika mukavaa. Nämä lämpöiset säät tekevät kyllä ihmeitä, kauhulla odotan kylmää viikonloppua. Minun puolesta kesä voisi alkaa tästä!

Ja nyt ripustelemaan pyykkejä. Blaah...

Suhni & Monni (13+4 uuden laskennan mukaan)

Alun vaivojen (veristä vuotoa, tulehduksia, allerginen reaktio ym.) jälkeen alkaa taas elämä voittamaan & raskaus maistumaan mukavalle!. ;)

masu on jo tosi iso tai ainakin tuntuu siltä, joka raskaudessa vaan aiemmin pullahtaa esille. Ihan ekastakin tuli kyllä nopeasti, enkä ole mikään iso mahanen normaalisti kyllä.

Äitiysvaatteet siis käytössä jo minullakin & kesäksi aion ostaa lisää kevyttä vaatetta lämpille säille, koska vaikka onkin jo neljäs raskaus niin ensimmäisen kerran olen koko kesän raskaana ihan kunnon masulla. :)

Vauvan tarvikkeistakin oli puhetta & meille hankinnassa on ainakin uudet yhdistelmävaunut, kaukalo & ensisänky (ainakin haaveissa). Kaikki tuli tilanpuutteen vallitessa myytyä tuon nuorimmaisen jälkeen & kieltämättä uutta on ihanaa saada. Vaikka vahvasti vaikuttaa siltä että tämä on meidän viimeinen lapsukainen.

Onkos muita vauvan liikkeitä tuntevia jo?. :)

Minä olen nyt kohta viikon eli vkolta 13+5 tuntenut liikkeet, kevyitähän ne vielä on mutta kuitenkin ihan selkeitä vauvan liikkeitä. Eli ei todellakaan voi erehtyä. ;)

Tuntuu hassulta että ne nyt jo tuntuu, mutta joka raskaudessa olen ne aina aiemmin tuntenut. Lisäksi niskapoimu-ultrassa vauva vastasi noin viikkoa isompaa kuin minun viikot. Sydänäänetkin kuului jo selvästi masun päältä vkolla 10+2. Saa nähdä muutetaanko laskettuaaikaa rakenneultrassa..

Nuorimmainen oli syntyessään 4310g (solisluu murtui synnytyksessä) & kyllä luulen että iso on tämäkin tulokas. Pyysinkin jo seurantaa koon takia loppuajalle, pelottaa tuo kokoasia sen verran..

Lisäksi on pakko kysyä, että onko kellään jo vahvaa tuntemusta vauvan sukupuolesta??.

Minä olen 99% varma että neljäs poika meille tulee, ei ole aiemmin tälläistä tunnetta ollut. Kolme poikaa meillä jo siis on jo. ;)

Jaahas, pitäisikö sitä jättää muillekin tilaa kirjottaa... :)

Terkuin suklaapuffi rv 14+2

Ulkoiltiinkin tänään sitten oikein kunnolla! Täytyy ottaa kaikki irti näistä hienoista kevätpäivistä!

Hankinnoista: Vauvalle ei olla hankittu vielä mitään eikä paljoa hankintoja tehdäkään. Äitiyspakkaustakaan en ajatellut ottaa. Esikoiselta on tavarat tallessa ja ne otettaan uudelleen käyttöön. Jos uusi tulokas on poika, niin raukka parka joutuu pitämään vaaleanpunaisia vaatteita vauvana. Jää varmaan kauheat traumat vauva-ajasta :) Ai niin, unipussin olen ajatellut hankkia, jospa yöt kakkosen kanssa sujuisivat edes hieman paremmin kuin esikoisen kanssa...

Äitiysvaatteista: Mullakin on kova hinku ostaa kesäksi mammavaatteita. Muistelin just, että esikoista odottaessa siirryin äitiysvaatteiden käyttöön joskus rv 25 paikkeilla. Nyt maha pullottaa jo siihen malliin, että pakko siirtyä kohta mammavaatteisiin!

Omaa napaa: Olo alkaa olla parempi ja ruokakin maittaa paremmin. Makeasta tosin tulee edelleen paha olo. Jipii, raskaus alkaa tuntua hyvältä!

Enni rv 12+3

Onnea Tari ultrakuulumisista!

Terkut neuvolasta :-) Paino oli noussut kilon kuukaudessa, eli eipä mainittavasti. Verenpaine 112/62 eli normaalin alhainen mulle. Hb otettiin viikko sitten joten nyt sitä ei sitten otettu. Sydänäänet kuuluivat hienosti, esikoinenkin oli mukana ja huuli pyöreänä kuunteli vauvan sydämen ääntä. Sain sitten lähetteen pelkopolillekin kun käytiin neuvolatädin kanssa mun synnytyspelkoa hieman läpi. Mulla on taipumusta paniikkihäiriöön, ehkä silläkin on hieman tekemistä tuon lähetteen saamisen kanssa. Ylihuomenna marssin sitten labraan veriseulaan.

Äitiysvaatteita jäi ekasta raskaudesta yksi paitis, mustat suorat housut ja lappuhaalarit. Tätä raskautta varten olen ostanut caprifarkut, t-paidan ja saanut kaverilta lainaksi Mamaliciousin mammafarkut ja naapurilta ns. pihahousuiksi yhdet mammahousut. Ensi viikolla viimeistään käyn ostamassa H&M:ltä semmoiset vapaa-ajan housut lähinnä ensi viikon Italian-matkaa ajatellen,siellä kun on luultavasti yli 20 astetta lämmintä.Varmaankin tulee hankittua vielä joku(nen) mammamekko. Ehkä niitä sitten saa vauvan synnyttyä myytyä eteenpäin. Näin kesäodotuksessa tulee varmaan hankittua enempi vaatetta kuin talviodotuksessa edellisellä kerralla :-) Ootteko muuten huomanneet, että kevään ja kesän muoti on meille odottajille aika hyvä kun on kaikenmaailman tunikoita ja muita empiremallisia vaatteita, ei tarvi välttämättä aina mammaosastolle marssia!

Pahoinvointi on ehkä hiukkasen hellittänyt, onneksi! On jo aikakin! Kävin eilen innoissani tunnin sauvakävelylenkillä ja kyllä oli autuas olo sen jälkeen! Vielä kun jaksais sekstailla tuon miehen kanssa ;-) niin elämä alkais pikkuhiljaa asettua normaaleille uomilleen....

Hyviä vointeja kaikille!

Yrjö 15+2

Olen ollu vähän saamaton kirjoittelun aloittamiseen, koko ajan olis jotain puuhaa ja pojat tietty aina ulkona. Jospa nyt jotain et hengissä ollaan :)

Äitiysvaatteet -jotain löytöjä tein tuurilla viimeksi piipahtaessani Ideaparkissa mut aavistuksen harmittaa että menin lempivaatteeni myymään kolmosen jälkeen. Sitkuttelen näillä ja kesäalesta pari toppia tai jotain vois katsoa. Maha on iso mut lantiofarkut ja masutuubi pelastaa!

Hankintoja vauvalle -uusi kaukalo ostettiin kun sattumalta edullinen nähtiin, ja edellisillä on ollut lainakaukalo mitä en enää uudelleen kehdannut pyytää. Vasta ehdin pestä ja palauttaa ;)

Sukupuoli -hmmm.. :-D niin moni sanoo kolmen pojan äidille et nyt tämä on tyttö mutta en mä mitenkään vakuuttunut ole. Itse asiassa näyttäisin mielelläni pitkää nenää arvailijoille :P Ainoa mikä mua itseäni pohdituttaa tyttösuuntaan on nuo järkyt finnit mitä en aiemmin oo nähnykään!!

Äitiyspakkaus -päätöksen teen vasta kun katson kaikki kuvat et miellyttääkö ne. Kolmosesta ei otettu ja nyt luultavimmin kallistun ottamisen puoleen.

Liikkeet -vähitellen voimistuu! Reilun viikon olen tuntenut satunnaisia pyörähdyksiä mutta selinmakuulla tuntuu jo hyvin. Se vaan on ikävä asento olla. Neuvolassa olin eilen ja doppler soi kun häntä alettiin ahdistella :)

Nytpä en osaa muuta jutustella, mukavaa matkaa kaikille kohti puolivälin etappia ja samalla kesää!

Ä, pojat ja vaavi rv16+1

Ultra oli tänään ja la siirty sit sen 12 päivää myöhemmäks. Muutes kaikki ihan jees ei mitään vikaa mukelossa näyttäny olevan. Sen sijaan mammalla hiiva vaivaa ja apteekkiin pitäs mennä, argh. Se on mun yksi rassaavimmista raskausongelmista, tuo hiiva nimittäin on koko raskausajan ihana ystävä....

LIIKKEITÄ en oo tuntenu, mut viikkojakin on nyt mitä... 12+0???

SUPISTUKSET oujee, ne ne on sitten tosi kivoi. Mulla edellisessä alkovat nuo kivuttomat supparit rv 16, ekassa rv 18. Molemmissa raskauksissa mut on laitettu pariks viikkoo vuode lepoon jne jne ja ylihän aina ollaan menty siitä rv 40 kympistä ja sit jouduttu käynnistelemään. Minulla nuo kovotukset eivät siis normisti saa mitään aikaseks, mutta kipeitä suppareita ei tarvita ku muutama ja johan on paikat auki :S.

MAMMAVAATTEET yritän olla ostamatta mitään, mut ehkä joutuu syksyllä investoimaan sitten yksiin housuihin. Kesäksi on viimevuotiset mammacaprit.

HANKINNAT LAPSELLE ei hankita mitään. (tai no tutti ja tuttipullon tutti ja korviketörppö, heh)

ÄITIYSPAKKAUSTA ei oteta, nyt jo ihan liikaa tavaraa ja säilytystilaa ei yhtään.

OMA OLO alkaa viimein olla siedettävä... viikonlopusta lähtein en ole kertaakaan yrjönny tms, toivottavasti tämä ihanuus nyt myös on ja pysyy!

Kuopus heräilee partsilla joten gotta go...

väpä ja touho rv 12+

Pikkukakkonen tulee telkusta niin ehdin vähän kirjoitella kuulumisia.

Joku mainitsi autobaby istuimen, meillä on se myös ja oli hintansa väärti vekotin, tosi kätevä.

MAMMAVAATTEISTA ostin jo rv 7 kun maha alkoi kasvaa heti niin olen jo " ikuisuuden" käyttänyt niitä. On capria, farkkuja, kangas housuja, t-paitaa ja toppia.

ÄITIYSPAKKAUKSESTA aluksi olin satavarma ettei oteta mutta värit oli uudessa pakkauksessa miun mieleen niin saatampa muuttaa mieleni vielä.

OIREET jos ei olisi tuota mahaa niin en aina muistaisi olevani raskaana, pahoinvointi loppui rv 8-9 ja väsymyskin on jo huomattavasti helpottanut. Mahaa vaan venyttää kovasti mutta muuten olo on pelottavan normaali verrattuna esikoisen odotukseen.

LIIKKEET olen reilun viikon tuntenut, hentoja kuplia tuntuu mahassa ja välillä sellaista nykimisen tunnetta.

Olen sitten itse pari kertaa viikossa kuunnellut kotidopplerilla sydänääniä ja hyvin kuuluu, omien laskujen mukaan 150 kertaa minuutissa.

Selkä vähän on oirehtinut muutaman päivän. Esikoista odottaessa selkäkipu alkoi 12 viikolla ja en voinut edes nukkua ilman tyynyä jalkojen välissä ja se vaan paheni ja paheni. Nyt tuntuu lähinnä jos selällään ollessa koukistaa jalkoja niin sattuu alaselkään. Meillä on ilmainen työpaikkahieroja kerran kk ja eilen juuri kävin ja se sanoi että alaselästä huomaa jo löystymisen merkkejä mitä raskaus tuo joten pitäisi varmaan tehdä jotain selkälihasliikkeitä ihan tulevia kuukausia ajatellen.

AJATELKAA enää vajaa 5kk töitä ja sitten alkaa mammaloma. Mie vaan odotan sitä kesäkuun alkua että päästäisiin yli 23 viikon. Pelottaa että mitä jos tulee ongelmia ennen sitä niin annetaan mennä kesken vaan eikä tehdä mitään vai?

No pitää mennä hommiin, moi

Pepsi rv 13+4

Tänää oli mul ja kuopuksel neuvola.Ekax vaik mun ööö eli,terkka ei meinannu löytää vauvan sydänääniä mut sitte löysi kuitenkin kun hetken etsiskeli.Terkka sano et taitaa olla istukka ees ku nii vaimeet äänet kuulu.Muute kaik oli iha kohallaan.Vauva liikkuu tosi paljo masussa.Iha kunnol tuntuu jo ja kylkee sattuu hih hih...

Kuopuksen 2 wee neukku,palikat ja tornit sun muut meni ku vanhalta tekijältä.Pituutta hänellä oli 91,5cm ja painoa 14,3kg,(syntyessään 4315g ja solisluu meni myös synnytyksessä)Niinkui jollakin muulla,sorry en muista niccii...Puhuu jo lauseilla ja sanoo kolmella kielellä sanoja :-)Terkka halus ottaa kuopuksen mukaansa omaan kotii ku oli hänen mielestä niin sulosen reipas poika:-)

mewe ja viuhtis rv tasan 16

Olin viikonloppuna taas kovasti menossa, joten en ehtinyt kirjoittelemaan, mutta pinon luin kyllä.

OMA NAPA Täällä on nyt hyvät fiilikset, kun ultra meni hyvin. Tuntuu, että raskaus etenee hurjaa vauhtia ja lokakuu on täällä ennen kuin huomaankaan. Masua näkyy jo jonkin verran, mutta vielä pystyy peittämään vaatteilla, varsinkin kun en ole koskaan ihan mikään pyykkilautamaha ollutkaan.

HANKINNAT Joskos sitä pikkuhiljaa jotain pientä hankkisi. Rattaat varmaan hankimme itse, mutta kopan, sitterin ja vaatteita saamme paljon lainaksi ja lahjoituksena. Sänky meillä jo on, kun olemme sen hankkineen lapsivieraillemme jo aiemmin.

Mukavaa viikkoa

AJL 12+3

Puhetta oli mammavaatteista. Kirppikselta satuin löytämään ihanan äitiys farkkuhameen ja viikonloppuna lindexistä jo alennettuja ota 2 maksa 1. Varmaan koitan näillä pärjätä mitä ostin. Töissä kun ei ole, niin ei ekanakin ole varaa eikä toiseksi tarvetta suurelle määrälle siistejä äitiysvaatteita.

Vauvalle on jo hankittuna ihan kivasti. Kaukalo, vaatteita. Esikoiselta on jemmassa jumppalelu, sitteri, jne. Ne yhdistelmät on suurin hankinta, mikä pitäisi tehdä. En vaan tiedä mistä aloittaa, kun niitä on niiiiiiin hirveästi erilaisia menopelejä tarjolla.

Keskiviikkona olisi lääkärineuvola ja samalla otetaan verikokeita. Puntarilla en nyt viikkoon ole käynyt, mutta sitä ennen ei ainakaan paino ole vielä noussut. Ihan hyvä niin, kun tätä vararavintoa on jo ennestään =)

Aurinkoisista päivistä nauttiva Jonskuli ja Veikko Ernesti rv 13+6 (isä keksi uuden nimen tulokkaalle =))

Olipa monia iloisia ultra kuulumisia kertynyt viime käyntini jälkeen.

Onnea kaikille ultrassa käyneille. =)

Aika menee kuin siivillä. Tuntuu että raskaus etenee niin etten huomaakkaan. Nyt ollaan jo viikolla 15. Mihin se aika on mennyt?

Masukin on kasvanut. =)

Minulla on melkoisesti ylipainoa ja löysää massua edellisistä raskauksista että raskausmasu ei näy eikä tunnu niitten alta.=(

Mutta edellisessä raskaudessa keksin maata lattialla ja nostaa kädet ylös niin läskit tavallaan siirtyy ja kohdun näkee ja tuntee paremmin. Eilen sitten könysin lattialla ja haa siellä oli melkoinen kumpu. =)

Tyttö kyllä katteli vähän ihmeissään että on tuo äiti sekopää. Hih.

Tämän raskauden jälkeen on kyllä pakko saada itsestään irti ja laihduttaa ainakin osa ylimääräisistä pois jo sillä verukkeella että enempää en aio lapsia tehdä. Tähän asti olen vain ajatellu että mitä turhaa kohta se maha venyy taas ja se pullataikina jää siihen uudestaan.

Hankinnosta olen todennut että pinnasänky pitää ostaa. Tytön vanha on niin huono. Halpa kun piti ostaa niin saa sitten sen laatuistakin. Pinnat irtoili ja tytön ollessa alle vuoden ikäinen pohja tippui!

Todellakaan en vauvaa siihen sänkyyn laita, pohja tippuu toisesta päästä ja vauva kierii lattialle.

Se onkin meidän suurin hankinta. Sitten pitää jotku parveke vaunun raadot taas hommata nukuttamista varten.

Vaatteitsa: Itse löysin yhdet housut kirppikseltä, imetyspaidan myös ja maidonkerääjät. Imetysliivejä olen ihmetellyt että mistä niin isot löydän. Aikaisemminkin ollut sama ongelma kun koko on kuitenkin 85-90 D-E. Ja paitoja on vaikea saada kun on valmiiksi iso niin ei voi vaan ostaa kolmea kokoa suurempaa kun ei sellaisia ole. Enkä viitsi kulkea kesällä napa paljaana.

Voisin tietysti ostaa lindexin isojen tyttöjen osastolta isompaa kokoa mutta kun en normaalistikkaan tykkää niistä. Ne on kamalan värisiä ja kuin jotain hemmetin kaapuja.

Kyllä isokin ihminen voisi käyttää nättejä ja muodikkaita vaatteita mutta ei. Jos oot lihava niin kaapuihin ja pellen kirjavat vaatteet olla pitää.

No tulipas vuodatettua taas. =)

Mulla onkin kohta neuvola. Täytyy kai ruveta hipsimään pikkuhiljaa sinne päin.

Tsirppana rv 15+3

Viikonloppu meni niin nopeasti, etten ennättänyt koneelle lainkaan. Onneksi on taas kokonainen työviikko aikaa ottaa vahinko takaisin:)

Vakuutuksista oli puhetta? Me ei otettu esikoiselle, eikä nytkään varmaan oteta vauva-vakuutusta. Esikoiselle sen sijaan on lapsivakuutus ja se aiotaan tulokkaallekin hommata. On paljon kivempi tietää, että sairastumisen yllättäessä voidaan mennä yksityiselle eikä tarvitse jäädä terveyskeskusten aikojen varaan. No toistaiseksi ei olla tarvittu käydä yksityiselläkään kuin kerran, joten vakuutuksesta ei sinänsä ole ollut hyötyä. Mutta onhan se voimassa 17-vuotiaaksi asti, oletettavasti siihen mennessä voi jotain tapahtuakin.

ON: Niin on oireetonta että ellen jatkuvasti palstailisi täällä ja msn-yhteisössä, en varmaan muistaisi olevani raskaana.Satunnaisesti tulee välillä sellainen möllöttävä paha olo, muttei lähellekään oksennusta tms. Viime viikolla kuvittelin tuntevani jo jotain mahasta, mutta viikonlopulla ei taas ollut aikaa kuulostella, joten mitään ei tuntunutkaan. Voi olla ne viime viikon jututkin ihan kuvitelmaa. :)

Kiva olisi ruveta jotain hankintoja tekemään (lähinnä tarvitaan uusi turvakaukalo ja yhdistelmä-vaunut), mutta eipä noita vielä viitsi hommailla. Vaatteiden ostoon ei ole mitään hinkua, esikoisen vaatteilla pärjätään aika pitkälle. Ainakin ekat kuukaudet.

Vaan nyt on mentävä.

Uutu 12+0 (jee, minäkin saavutin tämän rajapyykin vihdoin!!!)

Ilmat on olleet nyt kyllä aivan loistavat, olisi vaan saanu jatkua pidempäänkin, juuri kun ke on vaan yks vapaa niin silloin on jo tosi kylmää ja kaikki nää oikein ihanat päivät tietenkin mennyt sitten töissä ollessa.

Tänään oli neuvola ja alusta alkaen on nyt tullut painoa 2kg lisää. Hemoglobiini oli tippunut 144:stä 126:een, mutta niin kävi esikoista odottaessakin et alkoi tippua ja sitten rautaa jouduin syömään mutta vasta tosi myöhään silloinkin. En vielä toki edes aloita sitten vasta jos vielä tuosta tippuu, sokerit ja valkuaiset -, vauvan sydänäänet oli 147 ja liikuskeli. Eli kaikki hyvin toistaiseksi ainakin.

Pari viikkoa kun vielä jaksais odotella niin sitten olis rakenne ultra ja pääsisi pikkuista taas kurkkaamaan, tarkasti laskien kyllä melkein kolme viikkoa, 4.5.

Seuraavalla neuvola kerralla saan jo kelan paperit, eli kyllä tämä aika sitten loppujen lopuksi menee aika nopeasti. Muita ongelmia ei juurikaan ole kuin sektiohaava joka tuntuu kiukuttelevan, eli tosi kipeää tekee jostakin missä haava on niin alta kirraa ja joskus niin kipeää tekee että lattialle lysähtää, mutta ei auta mikään siihen. Toivottavast asiasta ei vaan tule mitään ongelmia.

Mammavaatteista: niihin olen jo siirtynyt kokonaan ja h&m:ltä on suurin osa, esikoisen odotuksesta oli vielä vaatetta jäljellä kun eihän tätä ikäeroakaan niille juurikaan tule, mutta oli sitten pakko vielä ostella kesävaatetta kun tyttö syntyi jo toukokuussa niin kaikki olemassa olevat vaatteet on jotenkin paksumpia kun ihan kesävaatteet.

Esikoinen on onneksi oppinut jo kävelemään ja kesäksi sen luulisi jo sujuvan hyvin, niin ei tarvitse sitten enää kannella niin hirveästi tyttöä kun tähän mennessä.

Nyt takaisin työn pariin. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille.

Katuska ja 16+3

Työkaveri toi just töihin vastaleivottua lämmintä tuoretta pullaa, nam. Kiva alotus päivälle! :)

[b]Veera-J:[/b] mullakaan ei muita viitteitä ennenaikaiseen synnytykseen ollut kuin kivuttomat supistukset, mitkä alko rv 20. Kävin silloin rv 26 ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa neuvolassa, jolloin lääkäri ei löytänyt kohdunsuulta mitään poikkeavaa. Lisäksi tulehduskokeet otettiin, ei niissäkään mitään. Muuten neuvola suhtautuikin noihin supistuksiin " ne kuuluu asiaan" -mentaliteetilla vaikka niiden kivuttomuudesta huolimatta en edes pystynyt normaalisti edes kävelemään vaan liikkuminen oli todella hidasta. Lääkäri totesi tuolloin rv 26 että " pidä nyt sitten kolme päivää sairaslomaa" ja seuraava lääkärikäynti olisi ollut rv 34+4 jolloin vauva oli jo maailmassa. Jälkitarkastuksessa olikin sitten lääkärillä jo ihan eri asenne ja homma kääntyikin niin, että mun olisi kuulunut itse osata vaatia pidempää sairaslomaa ja useampia tutkimuksia. Huhhuh. Annoinkin neuvolassa palautetta viime raskauden hoidosta ja kauhulla odotan, että keskiviikkona tapaan taas sen idiootti-lääkärin.

Tulipa vuodatus. Kai mulla on jotain traumoja tuosta kesken katkenneesta raskausajasta ja ennenaikaisesta synnytyksestä jäänyt..

Nii, nyt tässä raskaudessa seuranta on myös keskussairaalassa, jossa mulla on erikoislääkärin vastaanotto rv 28. Mulla on kanssa tuntunut supisteluja jo nyt, kenties niitä oli edellisessäkin raskaudessa jo näin ajoissa, en vaan silloin niitä heti tunnistanut..? Keskiviikkona on nla-lääkäri, silloin aion kyllä ottaa asian puheeksi, että voiko tässä vaiheessa oikeesti jo supistella.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta nyt tuli kirjotettua niin pitkästi, että palailen myöhemmin uudestaan.

Mukavaa tiistai-päivää! =)

sapa ja emmi rv 14+4

tänään olis esikoisen neuvola, ajattelin samalla käydä kuunteluttamassa sydänäänet viereisessä huoneessa josko terkalla olis aikaa sen verran!

pahoinvointia ei oikeestaan oo, jos ei pientä etomista lasketa.. se on kivaa... mutta pahoinvoinnin tilalle on nyt tullut sitten kokoaikainen nälkä ja pakonomainen tarve syödä ihan mitä vaan ja niin paljon että kylkiluihin ottaa.. maistuu makea ja suolainen, kun jompaa kumpaa syä ni sit pitää saaha vastapainoksi myös toista, ja kierre on valmis!! jotenkin pitäisi saaha hillittyä tämä, kun tietäis vaan miten... mieluusti menisin tämän raskauden läpi vähemmällä kilomäärällä kun esikkoa odottaessa... mahaa turvottaa tai sit se vaan kasvo yhes yössä kovasti..

poikienäiti74 kyseli turvakaukalosta.... me ostettiin 2v sitten esikoiselle gracon autobaby jalustalla, ensin meillä oli käytössä tavan kaukalo, mutta hermot meni kun kokoaika sai vöitä irrotella ja kiinnitellä, joten marssittiin kauppaan ostamaan uusi, enkä hetkeäkään oo katunut, hintansa haukkui kyllä varmasti ja ei tarvinnut vöiden kanssa alkaa pelaamaan ja ressaamaan! eli jos autolla liikutte paljon niin suosittelen! nehän käy gragon matkarattaisiinkin nuo kaukalot!

mutta nyt syömään :p

piipii 15+3

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat