Seuraa 

Se on taas uusi viikko, joku taitava saa hoitaa edellisviikon linkityksen ;)

Sivut

Kommentit (78)

Voikos kierukkaa laittaa jos ei oo alakautta synnyttäny? Mä haaveilin kierukasta mut onko niin ette sitä sitte saa kun on leikattu? Täytyyköhän mun taas tyytyä pillereihin :(

Yö ja aamu ollaan tissitelty ilman kumia..miten " helppoa" sen kumin kanssa pelaamiseen verrattuna! Eilen illalla ehti taas itku yltyä niin ettei auttanu kun tyrkätä kumi suuhun, mutta ei tarttenu kauaa pitää sitäkään.

Poika ei pörise yhtään niin paljon - johtuuko sitten tästä vai hyvästä tuurista, mutta ilma on vähentyny..muuten vatsavaivaa piisaa kyllä omiks tarpeiks.

Hop, Puksu huutaa vaativasti

Tappitaatti

Tehän ootte ihan hurjia.

Onneks meille sano äitiysnlan täti sillon vko synnytyksestä että vaakamamboa sitten mielellään vasta jälkitarkastuksen jälkeen..siihen mä olen hymyssä suin vedonnu, ei nimittäin nappaa tippaakaan - vaan kai se jossain välissä on " pakko" alkaa napata, ees vähäsen. Kai ne on nää hormonit yhä vain jotka tänkin tekee..kirottua.

TUKISUKKIS;

Sä taidat olla hurjista hurjin! Millä saamarin energialla sä oikein painat? Duracelilla? Jestas..*en oo kade, en oo kade, en oo kade..vihertää*. Mun urheilut on tällä erää jääny päivittäisee 4-6km:n kävelylenkkii koiran ja vaunujen kanssa, joskus harvoin sopivan tilaisuuden tullen oon käyny iltasella toisen koiran kanssa pikkulenkin lisäks. Muu aika menee kaiken maailman taloushommissa ja tissi vauvan suussa lojuessa..haaveilen kyllä josko tästä vkon kahen päästä pääsis jo ratsaille.

No ny se heräs...mistä se tietää..

Tappert

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aurinko paistaa, muttei ole yhtä lämmintä kuin eilen. Ihanaa silti. Meillä Sinja entisenlainen. Ei siis tahdo syödä tätä uusintakaan korviketta. No kokeillaan siihen torstaihin, jolloin on soittoaika lääkärille. Joku (möhkis?) kyseli mitä meillä epäillään syömättömyyden syyksi. Ei tiedetä. Röntgenillä kuvattu, ja ultrattu vauvan maha, eikä syytä löydetty. Nyt kokeillaan erikoismaitoa, josko olis maitoallergiaa. Jos tämäkään ei auta, niin sitten torstaina saamme lähetteen Tyksiin, jossa vauva nukutetaan ja tähystetään nielu ja maha. Pelottaa tuo nukutus minua hirmuisesti, jos ei herääkään...

Hereillä ollessa vauva on kuitenkin terhakka. Seuraa ympäristöään, hymyilee, jokeltaakin jo hieman.

Disflatylistä: En ole tiennytkään, ettei kannata antaa tuota maksimi määrää, eli 15 tippaa. Juuri tuon olen antanut, ajatellen, että mitä enemmän sitä suurempi apu. Miksi ei kannata antaa? Tietääkö joku?

Sinja heräs, mentävä!

Caius ja sinja

Nyt jos toi kakara herää ni voi helvata..anteeks vaan nii..pinnaa oikeesti kiristää, tahtoisin nähdä ihan oikeita aikuisiakin ihmisiä (muitaki kun anoppi), kohta 5vkoa kotona näkemättä ketään vaatii veronsa..etenki tänään.

LIINASTA;

Täytynee harjotella se sidonta ja kokeilla, kehdossa tuo ei viihtyny ollenkaan..pystyssä oon kannellu rintarepussa, mutta se ei kunnolla tue niskaa ja Puksulla on tapana " vatkata" päätään.

MAHALLAAN OLEILUSTA;

Millon lapsen sai nyt sitte mahalleen laittaa? Kun neuvolan täti sano ettei Puksua saa vielä paljoa pitää vatsallaan eikä röyhtäytellä olkapäällä kun tosiaan " vatkaa" päätään..siis väkisin kampeaa vatsaltaan pään ylös korkeelle ja monesti, loppujen lopuks pää " mäjähtää" patjaan kun ei enää jaksa kannatella. Samoin rintarepussa ja röyhtäyttäessä..koko jätkä menee ihan kaarelle kun pitää väkisin vängätä päätä. Vaan eihän tuo opi koskaan kääntymään eikä mitään jos aina vaan on selällään ja sylissä kannetaan puolimakuulla. Miten se nyt sitte oikeeoppisesti menee??

RINTAPUMPPU-helv#tti;

Mä tahtoisin joskus mennä jonnekin, siis niin että mies vahtii lasta - vaikka koiran kanssa lenkille kickbikella tai jotain. Rintapumppu on, maitoa on..mutta miten sen maidon saa sillä pumpulla ulos?? Syöttäessä toinen rinta valuu ja siinä on kerääjä..aina valuu joku 10-15ml..vaan koskemattomasta rinnasta ei lypsämälläkään saa irti kun vaivaset 10-20ml..mikä prkle on kun ei heru..tartten kohta jotain " helunan herätystä" . Valumamaitojen kokoamisella menee sata vuotta ennenku pääseen ees kauppareissulle itseksein...auttakee ny joku.

Mitähän vielä oli..en nyt muista, ruokaa pitäs mennä laittaa mut ei jaksa..ei vaan jaksa. Taidan mennä nukkumaa.

Tappitaatti kovin väsähtäneenä ja huonoutta tuntien kun lapsen päänkin oveen löi :(

Minäkin kerkeän pikkuisen kirjoittelemaan kuulumisiani... Äidin pojat ovat päiväunilla! :)

Eilen oli aivan mahtava ilma! Tänään ei taida ihan niin lämmintä tullakaan, mutta aurinko kylläkin paistaa... :) Eilen kävin poikien kanssa lenkillä ja kyllä oli kuuma! En vaan viitsinyt heittää takkia pois, kun on se rintatulehduksen vaara... Sitä en todellakaan itselleni halua!!

Iltaparkumiset ovat siis meillä loppuneet. En tiedä johtuivatko ne masuvaivoista, vaan Inton yliväsymyksestä. Hän nimittäin valvoo illalla tuntikausia ja ei meinaa millään rauhoittua...

Meilläkin toi aamuyö on levotonta. Into vaan pyörii ja öhkii! Ei ole märkä vaippa, on röyhtäissyt kunnolla ja ei ole nälkä. En tiedä mikä häntä oikeen vaivaa...

Tänään on meillä kerhopäivä. Ihanaa, saa edes hetkeksi jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä! Täällä kotona ollessa alkaa välillä seinät kaatumaan päälle. Minä kaipaan eniten aikuisten ihmisten seuraa... :)

Ainiin, saapi meidän esikoinen näyttää tänään kerhossa uuden taidonnäytteensä. Hän nimittäin oppi lauantaina kävelemään!! Vihdoinkin... Hän on nyt siis 1v 2kk vanha! Kyllä tulin niiiiin onnelliseksi. Hän on niin mahdottoman suloisen näköinen, kun mennä viipottaa. :)

Oikein kauniita nimiä on teidän pienet lapsoset saaneet... Meillä on nimi vielä vähän hakusessa. Tai 2 ensimmäistä nimeä on, mut kolmatta ei olla vielä päätetty. Meillä ristiäiset ovat 13. toukokuuta. Me halusimme ehdottomasti saman papin kuin esikoisellakin. Hän on meidän perhetuttava, joten siksi. Hän on siis huhtikuun lopun lomalla ja sitten toukokuun alussa äitini on miehensä kanssa reissussa, joten siksi menee niin pitkän matkan päähän... No voi sitten kerralla viettää kaikki juhlat, silloinhan on äitienpäivä ja minun syntymäpäiväkin...

Piti muuten kertoakin, että esikoinen kävi eilen todella kiltisti nukkumaan. Hän rauhoittui heti omaan sänkyynsä maitopullon kanssa. Sen nukkumaan käyminen on ollutkin viimeisien 2 kuukautta aivan tuskaa. Ei ole muuten rauhoittunut, kuin et minä tai mieheni on nukutettu se viereen ja sit nostettu hänet omaan sänkyyn... Hän heräsikin tänään vasta 9.30. Harvinaista, nimittäin monesti aamuisin herää jo klo7

MÖHKIS: Miten ihmeessä joku voi kieltäytyä niin arvokkaasta tehtävästä, kuin kummiudesta??? Ihmettelen!!

TAPPI: Mitä kertisvaippoja käytät, kun kerroit niiden fuskaavan koko ajan? Meillä molemmilla pojilla Pampers New Born- vaipat ovat fuskanneet... Liberot ja Lidlin kertikset ovat olleet tosi hyviä!!

Juu, ei se sairaalan jalkapohjahierontalappu ole mistään kotoisin... Ei se auttanut meilläkään liiemmin! Huomasin kuitenkin et meidän poikia se jalkapohjien sively on kuitenkin rauhoittanut, mut ei se mahakipristelyjä ole pois vienyt...

Koklaa muuten vauvahierontaa, ohjeet saat varmaan netistä... Meillä sitä aina tehdään kylvyn jälkeen ja molemmat ovat siitä nauttineet kovasti. Voin myös sen lappusen lähettää sen sulle postitse jos haluat??

Sateenvarjorattaista jutustelit.. Meillä on noi Gracon matkarattaat ja ovat olleet todella hyvät!!! Ei oltais mitenkään selvitty ilman niitä. ne ovat niin kätevät ja kevyet...Onhan noita matkarattaita paljon muunkin merkkisiä, mutta ihan perus sateenvarjorattaat ovat isommalle lapselle. Kuten itse jo mainitsitkin, niin niissä ei se selkänoja laskeudu...

K@TJU: Mitä teille kuuluu?

Mut nyt syöttöpuuhiin... :)

Hanna ja pojat

Pitkästä aikaa. Mähän sanoin etten enää ehdi palstailemaan kun vauva syntyy ;)

En edes ehdi nyt lukea ketjua läpi, laitan vain moikkaukset että täällä ollaan!

Vauva on nyt reilu 3 vkoinen ja tietysti ihana neiti. Yöt meillä menee käsittämättömän hienosti, kun toissayönä oli eka syöttöväli 7h!!! Onneksi uskallan antaa nukkua vähän pidempiäkin jaksoja kun tyttö on niin iso kokoinen. No, tuo nyt oli harvinaisempaa, mutta yöt nukutaan siis tosi hienosti ja ilman kitinöitä ainakin toistaiseksi.

Muutenkin kaikki on sujunut hyvin. Esikoisella ei ole mustasukkaisuusjuttuja, joku ylimääräinen pissavahinko öisin ehkä kielii isoista muutoksista perheessä. Mutta kyllä 3½ vuotias osaa olla jo ihanan iso vaikka välillä vauvattaakin ja hyvä niinkin ;)

Itse olen toipunut myös hyvin. Pari rintatulehdusta olen kärsinyt, mutta nekin olivat päivän juttuja eikä kuureja tarvittu. Olen jopa käynyt kertaalleen ratsastamassakin! Oli muuten äärettömän ihanaa niin monen kuukauden tauon jälkeen.

Tänään on ollut tehopäivä, kun olen pessyt pyykkiä ja puuhannut paljon muutakin. Vauva on tosin nukkunut hyvin ilman suuria parkuja. Nyt tosin vaunuista kuuluu kitinää ;)

Jaksamisia siis kaikille ja ihanaa vauva-arkea!

terkuin

Telma ja nimetön neiti reilun 3vkoa.

Noista tein ristiäisuutisista piti sanomani, että ovat aikalailla erilaisia, ehkei niin tavanomaisia, mutta erittäin kauniita kyllä. =)

Meidän poitsullakin on jo nimi on siis Anton Aapo Herman.

Mut nyt unille, kun Herppu uinahti. :)

Papu

Kolme yötä on pikkuinen valvottanut, kun on tod.näk. mahanpuruja, tai jotakin vaivaa- Mekin ruvettiin antamaan tuota disflatylia max. 5 tippaa kerralla, ja tyttö ei ole ollenkaan huutanut niin kuin silloin, kun annettiin se 15 tippaa(hui) Meillä alkaa tuo ähinä ja puhina siinä klo.4-5 aamusella ja se jatkuu sinne 7-8, kunnes on seuraava syöttö ja vaipanvaihto. Nyt on kolme yötä ja kaksi päivää mennyt huonosti, pikkuinen nukkuu kerrallaan sellaiset 15min-1h ja herää ja sitten saadaankin tehdä isotyö, että saadaan tyttö taas unille, menee sellaiset 1-2h. By the way, nyt tyttö on nukkunut sellaiset 45min ilman puhinoita, ja toivon, että nukkuisi muutaman tunnin lisää .. Saisi itsekin levätä kuin myös tyttö.

Hanna_N: Kiitti tuosta maito vinkistä, vaihdoin tuttelin nanniin .. Ja tyttökin tykkää siitä enempi kuin tuttelista. Edelleen annetaan vain max.20-40ml päivässä.

Raisa: Koittakaahan jaksaa sielläkin, mutta kyllä täälläkin on muutamat itkut tirautettu, kun yöllä on itsekin väsynyt, ja kun ei voi vauvaa auttaa se on kauheaa. Meillä mies suhtautuu paljon ' neutraalimmin' itkuihin, vaikka myöskin valvoo .. Ehkä meidän äitien kohtalo on juuri tuo suuri huoli.

Caius: Sinne lähetän todella paljon jaksuja, ja toivon, että pikkuinen alkaisi imemään pian. Mitä lääkärit ovat epäilleet ? Mun yhden sukulaisen lapsella todettiin jokin erikoinen maitoallergia parin kuukauden iässä, ja he ostivat myöskin tämän maidon apteekista ja se oli todella kallista. Toivotaan parasta !!!!

Nyt alkoi vauvan ääni kuulua kutsuvasti t. emmi + tyttö 13pv

...on aika monella näköjään, meilläkin. Tällä hetkellä poju nukkuu mun sylissä pää olkapäällä, mahallaan. Meillä nukutaan kyllä yöt(äitin ja iskän välissä parhaiten), mutta nämä päivät jää vähän tälleen tekemättömiksi, kun poika on tunnin välein kitisee ähisten ja puhisten naama punaisena, ja jos ei siihen hätään kerkeä niin sitten huudetaankin jo lujempaa, niin että ääni meinaa lähteä :/ Itse kun en ole syönyt mitään ihmeempiä, niin olen hieman ihmeissäni näistä pojun masuvaivoista. Hotkien tosin syö ja nyt on taas pari päivää mennyt " tissi suussa" eli meillä on syöty noin parin tunnin välein, paitsi tosiaan yöllä. Yöllä herätään vain kerran tai kaksi, vaipan vaihdan yhdesti. Vielä kun itse reipastuis ja jaksais aina yösyötön jälkeen tuon pojun siirtää omaan sänkyyn... onhan sinne jopa melkein metrin verran matkaa ;)

Vaippoja kuluu tuhottomasti, kun poju kakkoo joka välissä. Tekis mieli ostaa halvempia vaippoja, mutta kun pojun pylly alkoi punoittaa jo nuista dailyistäkin. Öisin tosin ei vaihdeta kuin kerran. Ohivuodot loppui kun vaihdettiin vaipat isompaan kokoon.

Raudasta sen verran, että meillä meni pahemmaksi nuo pojun masuvaivat kun lopetin obsidanin syömisen pari päivää sitten. Liekkö sattumaa vai ? Pitäis varmaan kokeilla taas syödä niitä tabuja jonkin aikaa... mutta ajattelin kysyä sitä huomenna kun on ensimmäinen " oikea" neuvolakäynti. Pitäiskin tehdä joku lappunen, että muistaa kysyä kaikesta.

Kummi-ongelmia on meilläkin, kun ei oikein ole edes ehdokkaita :( Olis kiva jos kummi olis sellainen jonka kanssa ollaan tekemisissä ja joka olis kiinnostunut pojusta ja sen tekemisistä, mutta kun ei oikein ketään sellaista ole minun puolelta...miehen puolelta meillä on jo yksi kummi. Täytyy varmaan ottaa joku sieltä puolen, kun ei muuten saa kahta kummia pojulle.

Nyt pitäis saada tämä poju syömään hieman enemmän kerrallaan ja sitten pääsis ulkoilemaankin. Ulkona poju sitten nukkuukin jopa 4 tuntia kerrallaan! Sais sitten itsekkin tehtyä jotain kerralla loppuun asti. Vettäkin pitäis lämmittää, ettei tarvi kylmällä vedellä pojun pyllyä pestä, lämmitykseen ei onneksi enään paljoa menekkään.

Jaksamista kaikille masuvaivaisten äideille ! Monilla tuntuu olleen jo ristiäiset, meillä on vasta toukokuun puolen välin tienoilla. Meillä on nimi valmiina ja suurin osa jo sukulaisistakin sen tietää. Aika jännää vaan, että anopin ehdottama nimi tuntuis myös sopivan pojulle, mutta eiköhän me pysytä tässä miehen ehdottamassa nimessä.

t.punkeli ja näppyinen poju

Meilläkin on vaavelilla ilmavaivoja ja seuraavista on ollut apua.

Jalkapohjien hieronta:

Käytiin vyöhyketerapeutilla vaavelin ilmavaivojen takia ja tälleen neuvottiin hieromaan kotona:

jalkapohjasta tärkeitä alueita ovat kantapää, jalkaholvi (se pehmeä alue keskellä), päkiät, isovarvas ja erityisesti koko jalkapohjan sisäreiden puoleinen reuna. Myös säärtä voi sivellä, aloita alhaalta nilkasta polveen päin ja jatka polven toiselle puolen säären toista puolta takaisin nilkkaan. Sellaista kohtaa jalkapohjassa päkiän alla, jossa jalkapohjan viivat kohtaa, voi painaa. Sivelyt voi olla ympyrän muotoisia. Pari kertaa päivässä noin vartti kerrallaan riittää.

Lisäksi kannattaa pumpata rupsuja ulos: lapsi makaa selällään, tartu kummastakin jalasta ja vie ne koukistettuina lapsen vatsan päälle, paina hiukan vatsaa kohden, pidä jalat aika supussa niin että polvet on enemmän kohti toisiaan kuin ulospäin auki.

Vatsaa kannattaa hieroa myötäpäivään paksunsuolen suuntaisesti, eli aloita lalavatsalta apsen oikean käden puoleta ja tee kaarta vasemman käden suuntaan ja alavatsan kautta takaisin. Auttaa paksusuolesta ilmoja pois.

Lisäksi kertoi että äiteen kova kahvinjuonti ja suklaansyönti aiheuttavat ilmavaivoja: laittavat lapsen sapen kovalle koetukselle.

Käytämme myös Cuplatonia ja yritän jättää ruokavaliostani kaiken ilmaa aiheuttavan (omenat, kaalit, ruisleipä...) pois.

Aamuyön ähinät kuulemma johtuu vyöhyketerapeutin mielestä just ilmavaivoista: pitkän paikallaan olon takia ilma on kerääntynyt suolistoon ja aiheuttaa kipuja.

Kantoliinasta ja just tuosta kietaisuristikakkosesta jossa ollaan pystyasennossa, on ollut paljon apua. Nukutan aina ainakin yhdet päiväunet siinä.

Tappert: vaippojen vuodosta. Ootko huomannut että kannattaa oikaista kertiksien reisien reunat suoriksi? Jos ne jää törröttämään sisäänpäin, ruttuun peppua kohden, vaipat vuotaa. En hoksannut itse tuota ennenkuin neuvolan täti neuvoi! Jo alkoivat pitämään!

Rintapumpusta: mikä pumppu sulla on? Avent Isis -pumppu on tosi hyvä sen erikoismuotoillun rintaosan takia.

Tässäpä näitä vinkkejä täältä perältä, jos auttavat, niin hyvä on! Meillä on ilmavaivat tasoittuneet - niitä on edelleen, mutta niiden kanssa nykyään pärjätään. Tsemppiä kaikille!

Kukka 74 ja Pauno 7 viikkoa

Aamupäivä meni sadetta kuunnellessa ja pientä nukuttaessa. Kovasti olisi uni painanut silmiä, mutta eihän sitä nyt voi nukahtaa! Lykytin kehtoa melkein tunnin ennen kuin iskin ulkotamineet päälle ja vein ulos sadetta kuuntelemaan. Sinnepä sitten nukahti het oitis :) Sain itsekin taas vähän unta päähän, ja nyt olo alkaa olla normaali.

Olen taas kokeillut olla ilman rautalääkkeitä eilisestä asti eikä samanlaista karkeloa ole nähty kuin toissayönä. Liekö sitten yhteys näillä kahdella, raudoilla ja mahavaivoilla. Kuulemma ne käyvät kovastikin joidenkin vauvojen mahaan, mutta kaipa sekin on yhtä yksilöllistä kuin muutkin mahakränöjen syyt. Mutta enivei, ilman rautaa nyt mennään. Perjantaina neidin 1 kk neuvolan yhteydessä äippäpuolen terkka tsekkaa minun hemoglobiinin sekä verenpaineet, joten silloin nähdään, tarviisinko noita lääkkeitä.

EMMI: Kovasti jaksamista sinnekin! Toivottavasti saatte avun disflatylista. Me annetaan samaan aikaan myös Rela-tippoja, jotka eivät ainakaan ole pahentaneet tilannetta. Ainahan maitohappobakteereista on suolistolle hyötyä. Miten sinä olet muuten toipunut pitkästä synnytyksestä? Toivottavasti saat itsekin levättyä tarpeeksi!

JALKAPOHJAHIERONNASTA: Kovasti mielellään myös täällä otettaisiin vastaan kunnollisia ohjeita tähän lajiin. Selkeästi kun neitiä rauhoittaa, kun jalkapohjia hieroo, mutta jotta niistä olisi mahaankin asti hyötyä, tarvittaisiin oikeat ohjeet. Jos jollakulla niitä siis on ja viitsii jollakin tavalla ne tänne sfääreihin laittaa, olisin enemmän kuin kiitollinen :)

TAPPI: Järkeä on tuossa sinun päätelmässä, miksi aina aamuyöstä/aamusta pahimmat kränät on päällä. Pitäisköhän kehittää jokin moottoroitu järjestelmä pinnikseen, minkä avulla sänky hytkyisi ja hötkyisi ajastimella... Ou gaad, äidin pitäisi olla siis myös insinööri... (tähänastisia po. ammatteja kun ovat vasta lastenlääkäri, vyöhyketerapeutti, manikyristi ja bodari)

Nyt kuuluu öhkinää itkuhälystä. Pitänee valmistautua, kohta karjaistaan. Kovasti jaksamista kaikille, etenkin niille joilla on isoja huolia pikkuisesta - syystä tai toisesta.

Raisa ja rimpsessa

Tyhmä, kun on taas koleaa ja sateista. :( Ehti jo siitä kesästä unelmoimaan.

Meillä meni yö erittäin hyvin. Poika eka kertaa antoi sellaisen päivän, jota oon jo ootellu. Mallikkaasti nukkui, valvoi ja söi ja nukkui päivän ja illalla tankkasi muutaman tunnin ja kello21 nukkumaan tyynesti. Puoli3 syömään puoleksi tunniksi ja takaisin nukkumaan. Kuudelta sitten ylös syömään ja aamupesulle ja sitä normia. Noita päiviä ja öitä mä haluan lisää! =)

Masuvaivoja on ehkä vähän, mut ei oikein enää häiritsevästi. Aloitin silti Relat eilen, jos vielä auttaisi vähän. Ei kait siitä haittaakaan ole. Mut jumalavita, minkä hintasia ne oli!! Hyvä, että jalat kantoi, kun kassatäti hinnan kertoi. Mikä hitto niissä maksaa?? Gefilus-kapseleita ois saanut 50kpl 4e halvemmalla. Mut minäpä halusin näemmä sitten just näitä tippoja..

Nyt on äidin aika nukkua, miehet lähtivät vaunuilemaan. Eli pitänee ottaa päikät näin aamusella jo. Ei sitä näemmä koskaan voi liikaa nukkua kuitenkaan.

Papu ja ulkoileva Hermanni 1kk 3pv

Minä täällä, sekoilen. :D

Päivitin just neuvolamittoja ja väärään pinoon, nyt on sitten molemmissa.

Kaikki on pojalla hyvin, kasvaa hurjaa vauhtia ja on kovin tomera ja reipas. :)

Painoa nyt 1kk:n ja 1pvä:n iässä 4570g, pituutta 55,5 cm ja pipokin jo 37,3cm.

En kauheesti oo ehtinyt täällä käymään, kun poju sairastui ja oli kovasti nuhainen, mut nyt ollaan jo parempaan päin menossa ja mielikin on siis parempi mulla. Raskasta se on, kun lapsi sairastaa. Oli se sitten minkä ikäinen tahansa.

Itse olen voinut hyvin, hurjaa huimausta lukuunottamatta. Syy siihen selvisi tänään, verenpaineet Vähän kenossa: 96/64. Että sitä sitten suolasta syömään vain. Nytkin on sipsejä nenun eessä. Toki aattelin vähän vähemmän rasvaista puputella eli kunhan kauppaan päästään tästä niin ostan kyllä suolakurkkuja ja ihan pelkkää mineraalisuolaa. Pakkohan tästä jotenkin on ylös selvittävä, kamala olo kun koko ajan keinuu! :(

Jälkivuodot on loppuneet jo, kolme viikkoa kestivät. Paino on pudonnut 9,5kg. Kokonaisuudessaan painoa tuli raskauden aikana 14,6kg, mutta normipainoon on matkaa nyt enää kolmisen kiloa. Mulle on kuitenkin aivan sama, että mitä se vaaka näyttää niin kauan, kun vaan mahdun vanhoihin vaatteisiin ja tunnen oloni hyväksi. :) Mahdun siis nyt jo ihan kivasti, lukuunottamatta tot kivaa isoa löllömahaa. Se siitä tuskin enää pienenee kamalasti ihan itsestään..

Hmm, mitäs vielä. Niin joo, pojasta.. Pikkuherra siis jo seurustelee, seuraa katseellaan, hymyilee, juttelee, kannattelee päätään pystyssä ja makuulla, kääntyy vatsalta selälleen ja kovasti jumppaa jalkoja olalla ollessaan mun jalkaa vasten. Älyttömän nopeasti kehittyvät nämä pienet!

Tuolla sängyssä nukkua tuhisee neuvolan jäljiltä mein Herppu ja kovasti tässä itsekin olen menossa, joten se on moro nyt tältä erää. :)

Papu

Hanna: Selityksenä oli, että on jo yksi kummilapsi ja sisko on varannut heidät kummiksi lapselleen, niin kolme kummilasta olisi liikaa... Hyvähän se on että kieltäytyy jos kokee, ettei pysty oleman hyvä kummi. Oli vain pettymys. Ei taidetakaa olla niin hyviä kavereita kuin me luultiin :(.

No tänään kuitenkin tuli parempi mieli postin mukana: Verlsput tuli ja palutuksia tippuu ihan kunnolla :D

Möhköfantti: Mie kans ajattelin, että ois aika noloa sukulaisille ilmotella, että meilleppä tulee sitten kolmas lapsonen heti tähän perään :P Siitä nimittäin ei ole todella kun vasta vajaa 11kk kun jätin pillerit pois.

Hormoneja ei kai suositella, kun imettää, joten jäämme odottamaan uusia keksintöjä. Jos kuitenkin kokeilis niitä kumeja sitten :/ Ottaa jonku allergialääkkeen siihen viereen.

Mutta taas hermostunut poju... tietää aina kun olen koneella tai syömässä !

t. punkeli ja pojunen

Jälkivuodon aikaanhan ei tod. näköisesti tule raskaaksi, mutta heti sen loputtua kai pitäisi ehkäisyä käyttää? Mitähän se voisi olla kun kumiallergia ja erikoiskortsut älyttömän hintaisia?

Meinaa meiän ketju hautautua välillä!

Tirppa makoilee mun jalkojen päällä mahallaan. Se on tällä kertaa ainoa asento, missä viihtyy. Jaahas, kaukalo veikin voiton... Välillä täytyy sylitellä pystyasennossa, puoli-istuva ei aina kelpaa. Kumma, että omassa kehdossa ei oo yhtään kivaa missään asennossa. Varsinainen seuraneiti mulla!

---

Soitin just neuvolaan, kun tirpalla on nuha, siis ihan vihreenkeltanen. Se sano, että jos vauva ei viihdy vaakatasossa, voi olla korva kipee. Tai sitten vaan ärsyttää, kun makuuasennossa menee nenä enemmän tukkoon.

[b]Mustat sukat:[/b] meillä kans ekavekara pissi parina yönä sänkyynsä, kun vauva tuli kotiin. Mitään suurta mustasukkasdraamaa ei ole ollut, *koputtaa päätään*.

[b]

Lypsyt:[/b] Oon ehkä hitusen pettynyt Isis-pumppuun, koska se ei tunnu yhtä tehokkaalta, kun toi sairaalan Ameda. Painan välillä liian lujaa kahvasta ja se irtoilee. Tää alkoi sen jälkeen, kun rasvasin kahvan kiinnityskohdat narinan takia. :( Onneks sain sen 20e käytettynä ja kaupan päälle Aventin tuulettavat maidonkerääjät.

Vähänks musta imetään mehut! Mulla on nääs mustat sammarit päällä, jotka oli alkuraskaudesta pienet. Ei tätä laihtumista voi estää, enkä usko että siitä kovin paljon haittaa on. Meillä ei syödä säilykkeitä, simpukoita tms. raskasmetallimoskaa. Jos kotimaisissa marjoista ja sienistä on jotain myrkkyjä kertynyt läskeihin, niin aika vähän kuiteski.

T:Hanne ja Alina-tirppa.... enpäs kerrokaan koko nimee vielä! ;o)

Nyt maltoin istua koneelle vaikka ulkona onkin aivan ihana sää, aurinko paistaa, hiukan tulee ja lämmintä on varjossa 19 astetta, joten auringossa tarkenee aivan mukavasti.

Meillä tytön kanssa on sujunut todella hyvin, mitä jos välillä on vähän vatsan puruja, mutta niistäkin on selvitty aika hyvin. Neiti kasvaa ihan mukavasti ja ruoka maistuu. Yöt meillä onneksi nukutaan, eli neito nukkuu 6-7 tuntiin yössä, joskus jopa kauemminkin. Mutta arvatkaa onko aamulla sitten kova nälkä. No hyvä, että nukkuu niin saa äitikin levättyä.

Kastajaiset meillä oli jo pääsiäisen aikaan, tytöllä oli ikää 2vk ja 6 pv, mutta kun ei olisi saatu haluamaamme pappia vasta kuin äitienpäivän aikaan halusimme pitää kastajaiset heti. Ja tytöstä tuli silloin Ida Enna Erika.

Nyt täytyy alkaa touhuamaan noiden vanhempien lasten kanssa kun neiti nukkuu vielä päikkäreitä.

Kaksosmamma1 ja Iita

jaksoinpa minäkin tänne kirjotella! lukenut oon jo kauemman aikaa mutta ku laiskottaa... tyttö voi hyvin ja painoa oli tullu kuukauden aina reilu kilo ja pituutta 4cm. mikähän hujoppi tulee isona! =) täällä oli joku antanu melkein saman nimen tytölle ku meillä en muista nyt kuka mutta meillä on alina jenny matilda. käyttääkös kukaan cuplaton nimistä lääkettä mahavaivoihin? lukee kyllä että vasta kolmen kuukauden koliikkiin. meillä nuo vaivat keskittyy kans iltaseen. päivisin ja öisin nukkuu tosi hyvin. pihalla nukku tänään ekat kunnon päikkärit ilman että vaunuja tarvi aivan liikuttaa ja kyllä nukkuikin kauan, kolme ja puoli tuntia putkeen. normaalisti nukkuu reilun tunnin unia kun viihtyy tissillä parin tunni välein.

tanja-77 ja alina 1 ja 1/2 kk

Kävin sitten katsomassa apteekin sivuilta ehkäisypuikkoja ja niitäkään ei saa käyttää imetysaikana! Nyt alkas olla kiire keksiä ehkäisy, ollaan nimittäin muutaman kerran jo touhuiltu ilman, ehdotuksia otetaan vastaan, että pärjäiltäs ainakin jälkitarkastukseen! Uskaltaiskohan sitä tavallista kumia kokeilla?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat