Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (41)

Oltiin pojan kanssa koko aamupäivä puistossa ja nyt se onneks nukkuu tuolla joten mäki pääsen kohta päikkäreille!!

Martina: Tuo kyllä kuulostaa jo liian runsaalta vuodolta ollakseen valkovuotoa, mutta tuleeko sitä kokoajan vai tollai rypäyksittäin? Kannattaahan sun mennä sit näytille, jos vaikka kalvoihin on tullut pieni reikä jo.. Ja vielä kun supistelee.. Jos vaikka alkais jo synnytys olee tosi lähellä! voi kun jännää:)

Onko muilla jo aika tuskaista pitkien matkojen kävely?siis mulla alkaa pitemmällä matkalla supistaa sellasta kestosupistusta ja samalla tuolla alakerrassa varmaan kohdunsuulla tuntuu kun joku kaivelis ruuvimeisselillä siellä sillee kipeesti. Mullahan meni se häntäluu tässä kolmisen viikkoa sitten mutta nyt se ei oo enään niin kipee että ajattelin jos vielä' ehtis kokeilla pyöräilyä. Meillä kun on perhekerhoon kävelymatkaa puolituntia/suunta niin se rupee jo kirpasee..

Seksistä: meilläpäin viime aikoina ollut hiljaista. Siis mulla niin kipeet paikat ja ei vois kyllä muutenkaan vähempää kiinnostaa.. Ja jatkuvasti väsyttää, illallakin kun olis aikaa kun poika nukahtaa niin on itse jo niin väsynyt ettei muuta jaksa ajatella kun nukkumista vaan. Ja aina iltaisinkaan kyllä ei oo aikaa moiseen kun poika suurimmaksi osaksi menee nukkumaan klo 21-22 välisenä aikana vasta. Mieskin menee aina arkisin nukkumaan kymmeneen mennessä kun joutuu herää ennen kuutta aamulla.

Paljon tsemiä supistuksissa kärsiville ja tietty kovempia suppareita toivotaan niille ketkä niitä haluaa:)

Niin ja Laru: kyllä meillä kohta se 34 rv poksahtaa:)

t:minnis rv 33+5

Minäkin täällä aikaisessa kun en saa nukuttua. Lapset nukkuu vielä ja minä olen tehnyt jo vaikka mitä. Neljästä asti supistellut ja kuuden aikaan tuli niin kova supistus että veti oikean kyljen kramppiin ja nyt se on ollut siitä asti kesto krampissa, eikä laukea mitenkään, vaikka mitä yritän. Joka supistuksen kohdalla meinaa itku tulla ku vetää tohon kylkeen niin rankasti... Tämä raskaus se uhkaa jo meikäläisen mielenterveyttä, tää ei ole enään tervettä nämä supistukset ja kaikki. MÄhän olen ihan hermoraunio synnytykseen mennessä.

Möhömahalla eilen mukavat paikat:) Mulla käyny vähän samalla tavalla, paitsi etten huomannu repeämistäja ihmettelin mitä ihmiset kyttäävät. Ja kun totuus sitten valkeni, niin........ Ja kerran olen ihmetellyt kaupassa mitä ihmiset mun mahaa vahtaavat, kunnes sitten kassalla paljastui että paita oli rullautunut ylös ja puolimahaa raskausarpineen oli paljaana, ja minä vaan kävellyt nenä pystyssä:) Huh,huh.. Nykyään saa muutenkin vahdata tota paita hommaa kun mitkään paidat eivät tunnu riittävän peittämään kunnolla. Mulla kun ei ole hankittuna mitään erikoisia mammapaitoja.

Taas supistaa, tuntuu tosi inholle... Selkä ja kylki ihan tulessa. JOspa nää nyt edes avais paikkoja niin ei tarttis ku käydä pyllistämässä sitten sairaalassa kun mun tuurilla sinne ehkä vasta kuukauden päästä päästään...

NO tänään on ohjelmassa lasten kanssa puistoilua ja sellaista mukavaa.. Täytys keksiä jotain millä sais nää supistukset jatkumaan ja voimistumaan:)

Martina,tilliäinen 37+0( keskosraja ylitetty:)) ja 2 pientä nukkuvaa 2v10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

" eksyn" kun sain pojan päikkäreille:D hiton yskä vaan vieläkin kiusaa...koko ajan kuulostelen joko heräs ku yskii välillä!

Nauratti muakin aivan tuo MÖHÖMAHAN housujuttu ja teidän muiden kertomat kömmähdykset!voi kamala kaikkea sitä kyllä sattuukin.... elämää tää vaan on ja kaikkea noloa sitä voi sattua... inhottavia tilanteita :(

Eipä oo tuo seksielämä tääläkään suunnalla parhaimmillaan!! Mies parka...mua ei huvita yhtään!ei jaksa eikä kiinnosta....ollut jo pitkän aikaa. hyvä jos kerran viikossa jaksaa miehen mieliks,mut kyllä huomaa et mitä lähemmäs loppua tullaan sitä vaikeemmaks käy...ja harvenee touhut:( kyllä tää saa mielen aivan surkeeks,mut lohduttelen aina sillä että tää on väliaikasta!onneks kuitenki tuo mies on niin ihana ja ymmärtäväinen vaikka välillä vähän puhetta tuleekin tästä meidän köyhästä makuuhuone-elämästä!kyllähän tää hiljaiselo pistää stressaamaan molempia,mut se auttaa ku ajattelee et väliaikaista;)

ALMAEINOLLA oli ollut lähellä piti tilanne. onneks tilanne tarkistettiin ja vauva vielä toistaseks pysyy mahassa!toivottavasti viihtyis vielä vähän aikaa ja pikkasen tulis lisää viikkoja:)

Mut nyt lopettelen ja kohta poikakin heräilee niin jospa me sinne ulos lähdettäs;)

toymama viikolla 35 mennään

onneksi ei käynyt pahemmin! Onnettomuudet tulevat kyllä tosi yllättäen.

Mirmuskalle: minä syön noita Obsidaneja, enkä ole saanut vatsaoireita. Ensin napsin niitä innoissani aamupalan yhteydessä, otin aina kaksi kun laskeskelin, että vaikka ruokailu imeytymistä vähentääkin, niin kun ottaa tuplamäärän, niin edes jotain imeytyy. Kattia kanssa! Hemppa ei noussut mihinkään l. ilmeisesti kahvi estää imeytymisen täysin, vaikka ottaisi kymmenen tabua. Nyt mulla on Obsidanit vessassa, nappaan yhden aina aamuyöstä kun käyn vessassa, onpahan ainakin riittävä aika syömisiin.

Meillä oli rikkinäinen yö, tyttö (nyt 1v 1,5kk) heräili vähän väliä itkemään, särkylääkekään ei rauhoittanut. Aamulla oli kuumetta 38,9 ja arvattiinkin jo se, minkä lääkäri myöhemmin päivällä vahvisti l. korvatulehdus molemmissa korvissa. Edellisen kerran korvatulehdus todettiin vajaa kolme viikkoa sitten, enkä edes ole enää pysynyt laskuissa monesko tämä kaikenkaikkiaan on. Nyt on sitten putkitusaika varattuna 4.5. Onneksi hänellä on vakuutus, niin ei tarvitse jonottaa julkiselle puolelle, kun tuo tulehduskierre on ihan jatkuva. Alkoi siitä, kun meni päiväkotiin tammikuun alussa.

Ja mua väsyttää ja kolottaa, ei tämä nelikymppisenä odottaminen enää suju yhtä mallikkaasti kuin nuorempana :-)

Onneksi aurinko paistaa ja tulee kesä! Katselin tuossa juuri kauhuissani ikkunoita, ihan järkyttävässä moskassa. Kukahan ne pesisi, taidan houkutella kohta 13-v. esikoisen hommiin, jos vaikka maksaisin ihan tuollaisesta ylimääräisestä ponnistuksesta :-)

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Skyy2 34+5

Pääsin ennen yhdeksää liikenteeseen piiperon kanssa ja perhekerhoon puolen kilsan päähän. Toinen oli onnessaan kun oli leikkiä ja laulua. Mulla vaan alko supistella ja mielettömät liitoskivut.

Joo unohtakaa ne ihanat laventelikylvyt joista eilen puhuin; ihan hirveet sätkimiset ja kolotukset yöllä jaloissa. Kaurapussin lämmitän yleensä kerran niin nyt piti neljästi. Kohta alkaa yöt oikeen pelottaa, että mikä seuraavaksi unta häiritsee. Vauva ainakin jossain vaiheessa ;)

Seksi, mitä se on? Meillä loppu siihen, kun supisteli ihan hirveesti. Muuten halitaan ja mies on jotenkin semmonen ettei edes vaadi eikä mitenkään osoita mieltään, aikuinen siis.

Martinalla vaikuttas lähtö olevan käsillä, varsinkin kun vatsa toimii aktiivisesti ja supistelee noin. Hyvät viikot kuitenkin syntyä.

Nyt pihalle istuksimaan ja Hesaria lukemaan.

rv 34+3

Nyt mä pateilen :)

Almaeino, kiva etten ole ainut vihreeseen ihastunut. Ihan turhaan häpeilet tota käyntiä. Ja suthan lähetettiin sinne. Mutta tiedän kyllä tunteen. Kävin ite sillon rv 18 päivystyksessä puoliväkisin, kun suppaili ja nipisteli. Ne ei olisi millään halunneet ottaa mua sinne " kun ei noilla viikoilla kuitenkaan mitään voida tehdä" . No, onneksi oli kaikki hyvin sillon ja olin niin helpottunut, että se nolostuskin jäi siinä kakkoseksi.

Niin piti siitä sitteristä kirjoittaa taaaaaas, sori vaan. Yritin tilata sitä Onnipapusen bongaamaa sitteriä sieltä Baby Stylestä, mutta se oli loppu. Siis se väri jota mä halusin. Yllätys, että just se oli loppu :) Sitten mulla meni hermo ja tilasin sen kuolaamani sitterin Saksasta. Mies pitää varmaan illalla oppitunnin rahojen käytöstä, mutta siitä viis :)

No niin, nyt kun sain tääs törsäily" syntini" teille tunnustettua on jo vähän helpottunut olo ja lopetan pateilun tällä erää.

Laru

Painosta, pointti on se, että on helpompi synnyttää kolmi- kuin nelikiloinen. Tai näin lääkäri ja hoitaja ekassa raskaudessa sanoivat, kun paisuin kuin pullataikina liian varhain.

Vauvahan voi viimeisillä viikoilla kerätä painoa puolikin kiloa viikossa, joten ei tartte mikään iso olla vielä... Arviot on aina arvioita.

Nämä on tämmöisiä luokittelujuttuja. Iso vauva on kuitenkin (?) helpompi hoidettava. Tietysti jos pahemmitta vaurioitta pääse syntymään :-( Mutta joo, peukutusta ja tsempitystä kaikille.

Täällä oli tuskaisa yö, ei löytynyt yhtään hyvää asentoa :( Vauva ei juurikaan liikkunut eilenillalla eikä aamusta ( 6 jälkeen herätty ) soittelin jo synnärillekkin ja sanoivat, että jos ei rupea liikkeitä kunnolla tuntumaan, tulla käymään. Nyt onneksi aloittanut mesomisen masussa.

Mulla itselläni alkaa oleen jatkuva oksettava olo, kun tuntuu, että vaikka olisi mitenpäin vauva painaa aina johonkin paikkaan ja olo on kamala.

Martinalla oli kestokramppi, toi on tosi inhottava! Mulla kesti 4 tuntia tuollaisen laukeaminen :( Jaksuja!!

Vernerimaijalle onnea käynnistykseen!! :)

Möhömahakin pääsee sektioon jo perjantaina, onnea! :)

Ja Sussun on oltava sairaalassa, koska ei ole mitään kuulunut, varmaan tälläviikolla kuullaa, iik :)

Noista noloista tilanteista tuli mieleeni yksi ilta teininä ( 13-14 vuotiaana ) kaupungilla. Käytiin kaverin kanssa vessassa Hesessä ja tullessamme vessasta suurinosa Hesen väestä tuijotti meitä, noh, minähän siitä sitten suutahdin ja nostin nekun pystyyn käppäilin niin ylpeennäköisenä ulos kuin osasin!! Kaverini tuli perässä ja repesi, mulla oli vessanpöntön reunapaprut roikkunut housujen vyötäröstä.... Juu, eikä nolottanut yhtään :)

K.A:lla oli parempi olo, kiva juttu! :)

Martinako poti huonoa omaatuntoa kimmastumisesta, täällä sama vika. Ihan kamala olen välillä kun kaikki ei mene niin kuin minä haluan. Sama pätee ruokaan, jos jotain tekee mieli, sitä on saatava, vaikka jääkaappi olisi täynnä ruokaa!! Ne on nää hormonit :)

Nyt rupean valmistautumaan pojan kerhoon, palaan myöhemmin lukemaan kuulumisenne.

OP, Käpy 36+6 ja " Iivari" 1v7kk

Käytiin tarkistuttaa ja testien mukaan ei ollut kyse lapsivedestä. Eipä siellä muuta tutkittu ja muutenkin oli tosi hätäinen keikka. Nyt tosta 3+1 jutusta että testi näyttäny negatiivistä ja silti lapsivesi tihku niin rupes mietityttää et mitäs jos meilläkin niin sitten. KYllä tota nestettä vaan niin rajusti tuolta tulee että on kyllä super hyber rankka valkovuoto jos sitä on...

No mutta supistuksetkin loppu tossa kuuden aikaan ja nyt on niin ihan olo ettei tosikaan. Kyllä toi 14 h supistelu putki laittoi jo mielen aika koville. Nyt ei vaan huvita mennä edes nukkumaan kun pelkään että alkaa taas ja muutenkin toi yö on niin vastenmielistä aikaa kun kaikki paikat puutuu.

Ei siis syntynyt meidän mukula tänään, tuskin ikinä.. SUoraan sanottuna olin jo melkein varma että tänään se päivä koittaa, mutta ei.. Tykkää äitiäään kiusata vaan..:(

martina 37+0

Jännää...niin niitä toukovaaveja alkaa pikkuhiljaa syntymään. Meidän täytyy tehdä sit sellanen toukotoukkien pino johon kootaan synnytystapahtumat eiks joo ? :) Vaik huhtikuisiahan nää nyt syntyvät oikeesti on, mut meidän " toukotoukkia" silti :))

Jollain oli tänään käynnistys ja muitakin potenttiaalisia synnyttäjiä alkaa olemaan, vitsi kuin jännää! Se on vaan edelleen niin hassua et vauvoja alkaa syntyyn, mut en vaan osaa ajatella että oma synnytys vielä käynnistyis..varmaan mennään taas yli ja vauhdilla :/

Vapun aikaan mun oma äiti tulee meille ja on siihen saakka kun vauva syntyy, joten tuohon parin viikon päähän voisin kyllä oman synnytykseni tilata, kiitos :)

Seksistä oli puhetta. Hiljasta ollut meilläkin, muuten oon kyllä aina odotusaikoina ollut normaalia innokkaampi mut nyt viime viikkoina ei ole kyllä tehnyt mieli kun paikat niin kipeät. Kun kääntyminen ja nouseminen sattuu, niin koita siinä sitten seksiä.. Tosin ei innosta enää miestäkään, meillä vauva lasketunut jo tosi alas ja sen pään tuntee myös alakautta. Kerroin tästä miehelle, niin totesi että " joo, selvä, palataan asiaan sit synnytyksen jälkeen" ;)

Tänään oli neuvola ei mitään erikoista, kateltiin että ihan samoilla käyrillä kasvaa maha edellisten raskauksien kanssa. Viime viikolla äit.polilla lääkäri antoi painoarvioks reilu 2700g ja totesi ettei ehdi millään samoihin lukemiin kasvaa kuin meiän edelliset lapset (mol. yli 4kilosia syntyessään). Itse kyllä suhtaiduin tuohon painoarvioon kovin epäilevästi, paljon pienemmäks meidän lapset on aina arvioitu, kuin mitä ovat olleet. Eiköhän tämäkin sinne neljän kilon tienoille yllä..

Lasten kanssa jaksamisessa on välillä tekemistä, täytyy myöntää. Nyt on taas loppuajan väsy iskenyt ja perässä kun ei jaksais samaan tapaan juosta, niin hermo alkaa välillä olla turhan kireellä. Tietosesti kyllä yritän tsempata ja pysyä rauhallisena...mutta kyllä välillä vaan räjähtää.. :/ joo ja sit on morkkis...tuttua.

Ei mun mainostama ompeluinnostus ole kovin pitkälle kantanut...piti sillon pari päivää sit alottaa niistä tytön fleece-housuista, mutta pienempi heräsikin unilta flunssaisena ja se ilta meni siihen. Nyt on housut jo hyvällä mallilla. Tyttö vaan järjesti äidille lisä haastetta, kun ei tavalliset housut kelvanneetkaan (kun oli riittävästi kaapissa vaan tylsää beigen äristä fleeceä)...peppuun piti saada pinkki tähti, sen jo ompelin vau, mutta polvien pinkit sydänpaikat vielä odottavat tuossa pöydän reunalla. Tätä vauhtia taitaa päiväpeitot ym jäädä ompelematta ennen kuin vauva syntyy... ;)

Taidan heittäytyä hetkeks tuonne sängyn päälle kun lapsetkin nukkuu...vielä...

Ida-Antonia 36+6

Nyt on tosiaan hyvä muistaa, että kyse on vain arviosta.

Esim. jos lapsesi on jo todella alhalla lantiossasi, painoarviota ei kannata tulkita kuin raamattua, päästä ei silloin tietty saa kunnon mittaa, kuten mulla kävi.

35+5 saatiin arvioksi 2,7 kiloa, ihan hyvä.

esikoisesta 37+5 arvio oli sama, eli 2,7 kiloa. poika syntyi 39+3 ja painoi 3220g ja tuo oli ihan tarpeeksi tuskaisaa pukata pihalle :)

Nyt en ihan ymmärtänyt Minran kommenttia siitä, että isompi vauva olisi hempompi hoidetava?

Varmasti synnytys voi olla helpompi, itsestäni tosin tuntuu, että vauvan päänkokokin vaikuttaa siihen kuinka " helppo" synnytys on.. Luulisi 33 cm olevan helpompi synnyttää kuin 36 cm...

Kipeätä se tekee kuitenkin :)

taas OP

Mä oon sitten jo ehtinyt kaikenlaista tänään. Heräsin puol 4 yöllä, kun supisteli kunnolla ja eipä se sit laantunut. Viideltä vääntäydyin suihkuun ja nappasin panadolia, mutta uni ei tullut ja kellottelin suppareiden väliä 10 min. Mulla oli aamulla YTHS:llä yleislääkäri ja kun noi supparit eivät laantuneet, vaan tuntuivat edelleen kivuliailta, niin kyselin tädiltä, että mites näiden kanssa. Se ei halunnut katsastaa mua siinä, vaan laitto mulle lähetteen Tyksiin äippäpolille ja tilas taksin. Eipä mulla mitään vuotoja ollut, mutta meinas, että on hyvä käydä kattoos tilanne.

Tyksissä käyrille ja piirteli vauvasta hyvää sydänkäyrää ja liikkeitä ja multa niitä supistuksia. Lääkäri katsoi, että on vielä kiinni, mutta pehmennyt. Mikä oli kyllä suuri helpotus, koska mulla vielä sen verran vähän viikkoja, että ois sen oton hyvä pysyy masussa ja kun sillä on nyt painoakin se 2 200g. En tiedä kuinka psykosomaattista tollanen on, mutta kun sain vastauksen, niin helpotti supparitkin. Nyt vaan on sellasta menkkamaista jomotusta. Lepoa sit vaan taas.

Meillä on puol 5 Tyksin synnytysvalmennus, joten sinne sitten tutustumaan synnärille. Äippäpolin mä sit jo tunnenkin:)

Täällä nauran noita teidän kömmähdyksiä:)

Seksistä: mun tekis mieli, mutta mies on vähän turhan varovainen. Ei kuulemma uskalla, kun sit mulla kuitenkin supistaa tvs. Olen tasan yhden kerran seksin jälkeen voinut sen verran huonosti, että se on saanut päähänsä sen johtuvan hänestä. Lisäksi se jotenkin vierastaa tota mahaa. Toivottavasti se nyt tokenis jossain vaiheessa:)

Larulle sellasta, että kun otit puheeksi ton vihreän niin rupesin kattoo ympärilleni tossa tulevassa lastenhuoneessa, että kovasti olen haalinut just vihreen värisiä juttuja vauvalle. Hassua:)

Nyt on olo jo parempi ja jotenkin nolottaa, kun kävin siellä polilla. Mut mistä tällänen ensisynnyttäjä mistään mitään tietää!?

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!!

Ae 35+2

Juu, kyllähän se taitaa niin olla että ens kerran ku Sussu kirjottaa niin se kertoo miten synnytys meni.. =)

Miehen juomisesta.. Mies kyllä ottaa, ja käy baarissakin. Sanotaanko että noin kerran kuussa. Mutta nyt on juomiset juonu ennen vauvaa. On sovittu yhessä, en mäkään haluis humalaista miestä synnytykseen..

Tuuteliruu: tervetuloa joukkoon! Ja täytyy sanoa, että myös minulla eka raskaus oli helpompi. Mutta johtunee kai ihan siitä, ettei voi nukkua ja rauhottua miten haluaa, kun on toi esikoinen jaloissa. Mä olin sillon poikaa odottaessa viel sellases työs, et oli tosi paljon iltaa. Nukuin monesti 12 tuntia yössä, heräsin tyyliin niin että menin suoraan töihin.. =)

Alpukalla ainakin tänään lääkäri! Tulehan sit kertomaan kuulumisia!

Pikku-tyyppi: mulla teki tuota yhteen väliin aina, että en muka ollu kirjautunut. Piti aina sit kopioida tää teksti, ja kirjautua uudelleen.. Varsinki ku pitkästi kirjotti niin varmasti pomppautti pois..

Martina: kiukuttelua on pojan kans täälläkin puolin toisin.. Mulla on kans tosi huono omatunto siitä.. Meillä tuo on uhmiksen kourissa, joka asiasta pitää sillä itse saada päättää, tai ainakin yrittää.. Maailman ihaninhan tuo on, mutta joskus tuntuu että hermoo menee!!!

Ja supistuksia sitten lisää sulle, kun niitä toivoit! =) On se varmasti aika turhauttavaa, kun niitä tulee muttei tarpeeks..

Ja sinähän sen eilen taas siman mainitsit.. =) No, miehen sain houkuteltua kauppareissulle, mutta siellä ei ollut simaa!! Ihan törkeetä! =) Sitten se toi Pommacia, se on edes sinne päin..

Möhömaha: nauratti tuo sinun kertomus!! =) Samoten muiden nolot kohellukset.. =)

Mä nukuin kyllä hyvin taas! Onpa kyllä mukavaa pitkästä aikaa, saas nähä kuinka kauan tätä kestää.. Aikuisten uniakin näin, mikäs siinä.. =) Seksihommat on nimittäin aika vähissä nykyään, jotenkin niin painaa että mulla ei oikein fiiliksiä tuu. Miten muilla?

Pitäis alkaa vähän imuroimaan ja siivoilemaan, mut sitä ennen aamupalalle, MoiMoi!

Plussat

+ yöunet

+ vauva mahassa mölskää

miitu rv 37+1

Heippa!

Täällä on maanantai alkanut vauhdikkaasti...huh huh...mutta ihan hengissä ollaan...ja yhtenä kappaleena.

Eli oltiin menossa aamulla neuvolaan yhdeksäksi, kun siinä " neuvolakadulla" kerrostalon pihalta ajoi auto päin. Ehdin nneksi jarruttamaan (jäi 2 metrin jarrujäljet asfaltiin) ja niin törmäys tuli etupuskuriin eikä etuoveen. Olin siis kuskina ja vatsa-asukin vointi olisi ollut paljon enemmän uhattuna, jos isku olisi tullut siihen.

Nooh. Siinä sitä sitten selvitettiin, toinen kuski myönsi syyllisyytensä yms... mutta soiteltiin pakolliset puhelut jne... aviosiippaani saapui paikalle ottaen tilanteen hallintaansa (perui tärkeän palaverinsakin!) ja niin minä pääsin lyllertämään neuvolaan.

Arvaatte varmaan että oli verenpaineet kovat! Ja onneksi oli lääkäripäivä niin pääsin tutkimuksiin ja sydänääniä kuuntelemaan!

Ja kuuluivat vahvoina, ihanaa!

Mutta sain lähetteen ens viikolle ultraan vaavin asentoa tarkastamaan.. kuulemma joku vako tuntui käteen, joten perätila saattaa olla kyseessä. Mutta kummasti tärkeintä tänään, että kaikki selvittiin kolarista pelkällä säiköhdyksellä. Huhhuh. Ja sain antibioottireseptinkin....leukkarit plussa ja ketot myös....eli kyllä se pissatulehdus siellä sittnekin vissiin luurasi. Mutta enpä jaksa murehtia edes tätä...saati perätilaa....oon vaan onnellinen, ettei käynyt pahemmin masuvaaville eikä vuosikkaallemme tai äidilleni, jotka olivat myös kyydissä.

Semmosia...palaillaan paremmalla ajalla joku kerta.

Tsemppiä kaikille!

Mama2006

Tuntuu ihan uskomattomalta että toukomamat täällä jo synnyttelee!:)

Äskenhän viime syksynä tein raskaustestin.. kyllkä aika on lopulta mennyt enemmän kuin nopeaa. Ekat toukolapset(tai siis huhtikuun) on jo syntyneet ja osa jo hyvää vautia perässä.. Tsempitykset martinalle!

onneksi mama oli selvinnyt kolarista ehjin nahoin eikä pahemmin ollut käynyt. Kaikenlaisia hulluja sitä liikenteessä tapaakin ja niitä on paljon..rattijuoppoja, narkkareita..hyi:(

Täällä kun olette kertoilleet vauvojenne painoarvioita, minusta on alkanut tuntua että onkohan meidän pikkuinen oikean kokoinen näillä viikoilla. Rv 36+0 Lääkärin tekemän painoarvion mukaan tyttelimme paino olisi vain 2,3 kiloa. Sehän on hirveän vähän verrattuna muiden lapsosten painoihin...En ole kuullut että kellään olisi noin pientä ollut, vai olenko väärässä?? Tiedän, että ei saisi verrata, kaikki ovat yksilöitä, mutta huolestuin kuitenkin...:(Eikä se lääkärikään mitään sanonut, totesi vain ettei ole liian suuri, kun raskausdiabetekseni takia painoarvio tehtiin.

Minäkin olen ostellut vihreitä vauvanjuttuja(pari bodya, puolipotkarit), vihreä on jotenkin niin raikas ja herkullinen väri! Himoa kaupassa aina niitä granny smith(?) omppujakin, ihania:)

-heidi ja varsa rv 36+5-

Ihan ensteks kiitokset tervetulotoivotuksista!!

Minun päivä onkin ollut sitten enemmän tai vähemmän itkuinen... Todella huonosti nukuttu yö takana ja aamulla siis heti 8 neuvola, jossa täti totes heti et näytätpä turvonneelta (tiesin sen itsekkin) taidat synnyttää ihan lähipäivinä...

No viikkoja minulla 35+6 joten en nyt ihan viel haluis laitokselle lähteä. No, sitten otettiin veri arvo, joka huimat 102 kun olen ottanut Obsidania 2-3 kertaisen annoksen kolmenviikon ajan. Edellisellä kerralla kun oli 91, no noussut kummiski. No turvotus näkyi painossa kilo/viikko ja olin että just joo, mitähän seuraavaks. Onneks pisu puhdas ja verenpaineet alhaalla niin ei tarttennu siltä istumalta synnärille lähteä. Sitten olikin vuorossa sydänäänet, joita neuvola täti ettikin taasen yli 10 minuuttia ja totesi, että kyllä ne täältä kuuluvat ei hätää, mutta vauvan pää ei olekkaan alhaalla vaan viistosti oikealla ylhäällä. Jep, jep.

Viikon päästä ois ollu vasta aika synnytystapa-arvioon, mutta kaiken tämän jälkeen katsottiin viisaammaksi aikaistaa tuo torstaiksi. IHAA78 taisikin tuolla aiemmin kysellä tuosta vauvan kääntämisestä ja itsekkin sitä tänään äitipolilta kyselin ja heidän vastaus oli se, että vaikka sektioon olisi edellisellä kerralla jouduttu, niin vauvaa voidaan yrittää kääntää. Riippuu kuulemma monesta seikasta: kuten vauvan koosta, lapsiveden määrästä ja tietenkin vauvan asennosta kohdussa. No torstaina olen ainakin itse viisaampi mitä tuleman pitää.

Tuli vaan hirveä paniikki, ja muistot edellisestä kiireellisestä sektiosta, johon en toivo kenenkään joutuvan. Jos sektioon joutuu niin olisihan se hienoa, että mies pääsisi tueksi ja turvaksi. Viimeeksi kun mies jäi synnytyssaliin seisomaan kun minua vietiin ovenkarmit kolisten leikkaukseen...

Tulipa tuota teksiä, jo kerrakseen joten lopettelen ja lähden vihdoin nauttimaan tuosta kesäisestä säästä ja haen pojan samalla hoidosta. Ajoitus on siinäkin tarkka, että ehtivät leikkiä pihalla ennekuin menen, muuten tulee huuto...

Tuuteliruu 35+6

Nyt alkaa tositoimet: tällä viikollahan noita toukovauvoja alkaa sitten tulla maailmaan enemmänkin! Ajatelkaa tytöt, maaliviiva häämöttää jo! Ja sitten alkaakin vaippamaratooni..

Myös mulla on takana hankala yö. Uni oli katkonaista ja heräsin neljän aikaan koviin vatsakipuihin, sellaisia menkkakipuja. Siinä vierähti ainakin tunti ennen kuin kivut hellittivät ja sain vaivuttua takaisin uneen.

MARTINALLE kovasti voimia suppareiden kanssa! Tuo kramppi kuullosti tosi ikävältä, toivottavasti olo on jo parempi!

NOLOT TILANTEET: MÖHÖMAHAN tilanne sai sympatianaurut! Näitähän sattuu kaikille ja minä olen aina ollut aika" tapaturma-altis" : Tästä on myös aikaa jo vuosia. Oltiin tyttöjen kanssa baarissa kesähamosissamme. Olin sinkku ja hiukan iskenyt silmäni baaritiskillä istuvaan komistukseen. Tulin vessasta ja sipsuttelin näyttävästi ripsiä räpsytellen ja lanteita keikutellen miekkosen ohi kavereideni luo. Ystäväni tuijotti minua kauhuissaan eikä aluksi saanut sanaa suustaan. Ohikävelyni tepsi, koska komea miekkonen tuijotti minua..kuten aika moni muukin. Siinä sitten poseerasin, kunnes ystäväni sai kuiskattua, että hameenhelmani oli jäänyt takaa sukkahousujen sisään! Ilmankos sain katseita!

Olen myös viipeltänyt ympäri kyliä valkoisissa housuissa kuukautissiteen vuodettua oikein urakalla. Eikä kukaan sanonut mitään! Huomasin asian vasta noustessani penkiltä, johon jäi veritahra..

Minä olen juuri niitä ihmisiä, joiden ei koskaan kannata juoruilla, koska kohde seisoo AINA selän takana.

Mutta aina ei ole helppoa olla se, joka tuo uutisen munauksesta: Viime syksynä näin kaupungilla tytön, joka käveli peppuaan keikutellen pääkadulla TODELLA lyhyessä hameessa. Hame oli noussut toisesta kyljestä vyötärölle. Ajattelin, että koska tiedän, miten noloa moinen on, kerron asiasta tytölle ennen kuin hän ehtii kulkea koko kaupugin halki. Niinpä kiihdytin hänen rinnalleen ja koetin ilmaista asiani varovasti ja kohteliaasti. Reaktio on varsin järisyttävä: Tyttö pysähtyi, repi hameen alas, tuijotti minua kuin hirviötä ja alkoi KIRKUA! Hän vain seisoi ja kiljui enkä lopulta osannut kuin jatkaa matkaa.

Siinäpä kevennyksiä tälle aamulle!

Ajatukset ovat jo kesässä. Haistan jo nurmikon, mansikat ja vauvan ihon. Tämä on ihanaa!

+Miehellä vapaapäivä

+Pääsen ensimmäistä kertaa Tampereen legendaariseen vohvelikahvilaan..mmm kermavaahtoa!

+Huomenna on tamperelaisten treffit!

Jansku 36+2

Takana mukava ja toimelias päivä. Huomaa heti,kun on ohjelmaa päivällä, illalla väsyttää ihan eri lailla. Ei ole ollenkaan sellainen kärttyisä väsymys vaan ihan puhdasta uupumusta, mikä tuntuu kivalta.

Käytiin ensin kaupungilla ja sain Vohvelikahvilassa ihanan vohvelin, jonka päällä oli iiiiso läjä kermavaahtoa. Muistokin oikein hymyilyttää!

Mun sisko ja miehen äiti putkahtivat yhtä aikaa kylään, joten vilinää oli koko päivän ihan riittämiin. En tosiaankaan valita! Yksinäisiä päiviä ja iltoja on ollut ihan riittävästi!

Heti, kun vieraat lähtivät, säntäsin tänne katsomaan teitä. Oli jo oikein huoli, että mitä päivän mittaan on tapahtunut :)

MINNIS puhui pitkien matkojen KÄVELYSTÄ. Mulla riippuu täysin päivästä, kuinka paljon jaksaa. Pitkät matkat tosin eivät ole onnistuneet enää vähään aikaan ollenkaan.Tai no, mikä on pitkä matka? Jonain päivänä saattaa mennä parikin kilometriä ilman tuskaa mutta joskus supparit ja selkäkipu alkaa ennen kuin ehdin edes korttelin päähän.

MARTINALLA kuullostaa kyllä siltä, että H-hetki on lähellä. Koetahan sinnitellä!

MAMA2006: Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä! Pelästyin oikein, kun luin kirjoituksesi otsikon.

SEKSIstä oli puhetta. Mulla kyllä mieli tekis mutta nyt vain aamuisin. Silloin olo on yleensä suht hyvä. Jo parin tunnin jalkeilla olon jälkeen maan vetovoima on tehnyt tehtävänsä ja olo on niin ankea, ettei kovin tee mieli. Miehen suhtautuminen on aika söpöä. Se vähän aristelee, kun pelkää esim horjahtavansa mun päälle ja satuttavansa vauvaa. Ja supparit ja muu heikko olo ovat saaneet miehen tosi varovaiseksi. Siksi se ei oikeastaan juuri seksiä pyydä. Mutta on kyllä hyvin suorasanaisesti ilmoittanut olevansa käytettävissä aina, kun mua huvittaa ja vaan pystyn (ja on pitänyt sanansa).

Nyt vaan saunomaan ja sitten möngin miehen kainaloon leffaa katsomaan.

Tsemppiä kovasti kaikille ja erityisiä jaksuja huonovointisille!

Jansku 36+2 (ihanan isoja lukuja)

Yllättäen nukuttiinkin piiperon kanssa päikkärit, minä nukahdin pienemmälle sohvalle (autss) ja piiperolla oli tyyny ja peitto lattialla :) Huono äiti: lapsi lattialla nukkuu, mutta nyt kostona mulla kipeät jalat ja selkä, ai mut nehän oli jo.

Ootko Martina ihan varma ettei sulla vaan olis synnytys käynnissä? Eikös sulla ollu jo paikat vähän aukikin? Voimia sulle toosii paljon ja älä epäröi mennä sairaalalle.

Mullakin alkaa äippäloma keskiviikkona, vaan hirveestipä vaikuttaa kun oon kotona sukkaa kuluttanut jo monta kuukautta. Tietty konkretisoituu se, että vauva on tulossa!

Vaikee on olo suorastaan tukala. Onni ettei kesällä tartte puuskuttaa kun tääkin lämpö jo ahdistaa.

Ai juu joku oli ollu kolarissakin, onneksi ei käyny kuinkaan! Paljon taas tapahtumia tällekin päivälle. Vernerimaija tais vauvansa tänään saada?

Huoh nyt on mentävä makoilee tai jotain...

Olipas täällä taas tapahtunut...

Onneksi Mama2006 olet kunnossa masuasukkisi kanssa!! :)Varmasti säikäytti!

Martina; Nyt lähdet kyllä sinne synnärille näytille! Ihan hyvin voi olla lapsivettäkin, parempi tarkistuttaa tilanne. Ja voihan olla, että sisätutkimuksen jälkeen alkaa viimeistään supparit voimistumaan ja synnytyskäyntiin, sitähän sä toivoit :)

Ukko lupasi hakea Hese ruokaa, jee!! :) Ja huomenna syömään hyvässä ja mahakkaassa seurassa, ihanaa :)

Uusikin oli ilmoittautunut, sori nyt en muista nikkiä :( Tervetuloa kuiteskin munkin puolesta!! :)

OP, kera erittäin liikkuvan masuasukin :)

.... Olipas noita hymiöitä taas...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat