Seuraa 

Kantoliinan hankkimista tässä suunnittelen. Vaihtoehdoista olen jotain saanut jo rajattua ja nyt haluaisin kokemuksia niistä.

Näitä olen miettinyt:

Pikku Ruu

+ kotimainen

+ edullinen

- käyttäjäkokemuksia?

Mam Eco

+ kuullut kehuja

+ uutuus

- uutuus

- onko yhtä hyvä/parempi kuin trikoinen?

- onko kovin paksu ja kuuma?

Huh a bub

+ suosittu ja paljon ostettu

+ kaveri on kehunut, mutta ei hänellä ole kokemusta muista

+ ohut liina, hyvä kesävauvalle

- kallis

- kannattaako maksaa pelkästä nimestä, jos muitakin hyviä saa edullisemmin?

Muitakin saa kehua ja suositella. Tässä nyt vaan nämä, mitä itse olen katsonut.

Kiitos.

-supukka-

Kommentit (10)

Itse tykkäsin kesällä kapeista ja ohuista trikoisista. Hug-a-bub on hyvä, mutta kallis. Vastaavia kotimaisia saa ja huomattavasti edullisemmin. Kimperi on aivan ihana! Siinä on hyvälaatuiset trikoot ja edessä tasku.

Baby bundler on kesäksi aika paksu, ja on aika leveäkin.

Mam ecoa ovat monet kehuneet, itsellä ei siitä kokemuksia.

Meillä ollut käytössä ja suosittelen. Ihanan ohut ja siten myös kevyt ja helppo käyttää. Ei ole niin kauhean hiostava kesälläkään. Pituus on hoikalle juuri passeli kietaisuristi kakkoseen. Kokeilin joskus kaverin liinaa, jossa joutui vielä kieputtamaan paksumman liinan ylimääräiset lantiolle ja alkoi jo ahdistaa :)

Pikku Ruun jälkeen siirryimme Ergoon ja näillä pärjätty kantamisen suhteen mainiosti. Trikooliinaa en jaksanut enää isomman kanssa kieputella, joten koin sitten kantorepun kätevämmäksi. Käytin liinaa n. puolivuotiaaksi. Muksut nyt siis 3,5v ja 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä oon kantanu Kanto - kantoliinalla nyt 13 kg painavaa poikaani kohta 2 vuotta ja aina vaan se on hyvä. Ergo meillä on , mutta kun olen pieni ja hoikka, mua painaa Ergon hihnat pitempään kantaessa, liinalla jaksaa vielä montakin tuntia kanniskella. Näitä myy Kevyt shop eli keskosvanhempienyhdistys ja sit Kanto shop eli www.kestovaippa.fi ja toi on siis kan kotimainen.

..pikkuruusta. Ostin viime kesänä ohuen pikkuruun ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kesähelteilläkin pystyi käyttämään ja toisaalta on niin leveä, että isommankin vauvan varpaat ja pään saa piiloon liinan alle samaan aikaan. Ja ihanan helppo käyttää jopa tällaisen laiskan liinailijan, joka ei jaksa opetella kuin yhden sidonnan kerrallaan. Meillä on myös käynyt kudottu rengasliina, jonka nimeäkään en muista. Siitä en tykännyt; oli jotenkin hankala, vaikka rengasliinoja kehutaan helpoiksi. Eli tämä osoittaa, miten tumpelo mä oikeasti olen liinan kanssa ;) Suosittelen liinan ostoa paikasta, josta saat opastuksen. Helpottaa kummasti.

Ja laiskalta liinailijalta sellainen sidontavinkki: alkuun tuntuu, että sidonta on tehtävä just eikä melkein. Mutta usein sellainen vähän sinne päin -sidontakin riittää (kunhan vauva on hyvin tuettu). Ja leveää ja ohutta trikooliinaa on helppo justeerata päälläkin. Esim. alkuun etsin aina keskikohdan lappua liinasta (tosi kivaa parkkipaikalla). Nykyään sidon sen jostain ' noin keskeltä' ja solmu tulee sitten vyötärölle johonkin kohtaan. Ei ihan pro-liinailijan näköistä ;)

meillä on jokunen kappale liinoja, trikoisista tricott slen ja paksumpi pikkuruu. pikkuruu on leveämpi ja jämäkämpi kuin tuo tricott slen, ja pikkuruulla kannan mielumin vaikka tuo lapsi taitaapi painaa jo 9kg. toki isoa lasta kantaessa saattaa trikoisen sidonta löystyä, mutta sitten vaan kiristelemään-tricott sleniä saa kiristellä kyllä useammin kuin pikkuruuta.. kapenevat päät ovat ihanat! siksi meillä on trikoiset vieläkin käytössä enemmän..

Minulla ei ole ollut yhtään ns. merkkiliinaa, vaan 2 itsetehtyä trikoista ja yksi kudottu. Kaikki siis noin 5-metrisiä ja päät kavennettu.

En usko että liinojen välillä on suurtakaan eroa.

Yksi juttu, joka on aivan ehdoton liinaillessa, on edessä oleva tasku. Helpottaa sitomista (keskikohdan löytämistä) ja on lisäksi kätevä esim. avainten, tutin jne. säilyttämiseen.

Vastasynytneelle ehdottomasti Mam ECO on ihan omaa luokkaansa

Eli trikooliinan käyttömukavuus, mutta melkein kudotun kanto-ominaisuus. Eli tällä liinalla pystyy OIKJEASTI kantamaan lapsen vastasyntyneestä niin kauan kuin sitä kannetaan ilman,e ttä on hankittava uutta liinaa 5-7kk kohdalla.

Isommalle kannettavalle 6kk-> kudottu liina esim. Girasol tai Hoppediz. Siinä ne pehmeimmät kudotut.

Hugga on tosi ohkanen ja kapea, eli ei sillä ole oikeasti mukava kantaa enää yli 7kg lasta.......

Mutta jos trikoista halajaa niin on olemassa todella ihanai kotimaisia liinoja kaikissa maailman väreissä.... esim. Kimperi

Onko kantoliinakanava tuttu? Sieltä löytyy kaikki Suomesa myytävät liinat ja niiden esittelyt :) http://www.kantoliinakanava.fi/

Baby Bunder ei ollut listassasi, ja itse olen tykännyt siitä, yli 7-kiloisen vauvan kantamisessa. Vastaavia tukevahkoja interlock-trikoisia liinoja lienee muitakin.

PikkuRuuta on monenlaisia, ja ominaisuudet hiukan tietysti vaihtelevat materiaalin mukaan.

Mutta se liina on paras, jonka käytön jaksaa opetella, ja jota jaksaa käyttää! Joten liinan pitää olla omiin silmiin hyvännäköinen, ja myyjän mielellään sellainen, että häneltä saa käyttöapua, jos ei ole omaa " liinatukihenkilöä" lähipiirissä.

Pienet erot kankaiden paksuuksissa ja reunojan huolittelussa eivät ole niin tärkeitä. Jokin keskimerkki on hyvä olla, olipa se tasku tai tuotelappu tms. Tutti- yms taskuna se ei mielestäni ole tarpeen, tavarathan painavat helposti vauvan selkää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat