Seuraa 

Pitkästä aikaa availemassa! Tässä viikonlopun pinkka: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10061946&p=2&tmode=1&smode=1

Sivut

Kommentit (32)

Tänään olikin heti yhdeksältä rokotetutkimus. Pistettiin kaikki perusrokotteet ja se tutkimusrokote. Sampo parkaisi niiiiiin sydäntäsärkevästi :´( MUTTA ei mennyt kuin hetki, kun poika jo rauhoittui ja oli taas oma pirteä itsensä; jutteli ja hymyili kuin hangonkeksi :) Ja tällä kerralla isikin pääsi mukaan :)

Tän viikon pe alkaa miehellä isyysloma!!!!!!! :DDD :)))) ♥♥♥♥♥ Silloin lähdetäänkin toiseen mummulaan ekan kerran käymään. Matkaa on vaatimattomat 400km ja valmiiksi jo ressaan, että mitenköhän matka sujuu... Pitää vain lähteä ajamaan Sampon päiväuniaikaan, niin päästään mahdollisimman pitkälle ennenkuin pitää pysähtyä ekan kerran.

Jaah, Sampo taitaa heräilläkin aamutorkuilta. Pitääpä palailla myöhemmin uudelleen.

Han ja Sampo +2kk

Makkara on saanut nauttia pitkistä yöunista, mitähän unitautia lienee liikenteessä, meidänkin likka posotti iltaysistä aamu viiteen söi ja jatko sitten unia 9 asti aamulla.

Han pääsee mummula reissulle, matka varmasti menee kivasti, mä veikkaan että Sampo posottaa unta kuulaan melki koko matkan.

Burdella on ollut suruja matkassa koko kevään, jaksuja sinne kovasti !

Onnittelut pottasessiosta !!!

Viiperon alkesi on kääntynyt vautsi, meillä Aino kääntyi parikertaa tuossa reilu kuukausi sitten mutta sen jälkeen ei olla kääntyilty, toivottavasti pian päästään ympäri.

Jumbossa olis näköjään treffit, me koitetaan päästä Ainon kanssa paikalle, nähdään sitten kaimakin.

Meillä Aino seisoo kovasti, torstaina on neuvolalääkäri, pitää sieltä kysäistä että kuinka paljon saa seisottaa, ettei vaan tule väärät sääret.

Viime viikolla Aino piti ihan ite kiinni tuttipullosta, ei tosi juonut siitä paljon mitään kunhan pureskeli sitä tutti osaa.

Mä tilasin miehelle tänään synttärilahjaksi tandemhypyn, Anoppi ainakin lupasi tulla mukaan kustannuksiin, hintaa kun tulee 320 kuvauksen kera.

Veronpalautuksistakin oli juttua, mä saan varmaan tonnin verran takasin, kun saan vaan nuo matkavähennyksetkin sinne mukaan, tarttis varmaan soittaa tuohon matkahuoltoon jotta sais lippujen hinnat kysyttyä.

Me oltiin lauantaina anopin siskon hautajaisissa, vähän oli orpo olo kun ei tuntenut ketään mutta Aino hurmasi kaikki ja oli IHANAN kiltisti koko reissun vaikka matkaakin kertyi yhteensä noin 400 kilsaa.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille.

AA ja AE tasan 4 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yritin pinoja kahlailla läpi, mutta olitte niin ahkeria olleet että nyt ei kykene kommentoimaan... paremmalla onnella sitten kun saadaan tää muutto valmiiks. Meillä siis viime maanantaina katkes netti vanhalla asunnolla ja siks en oo koneelle paljon päässyt. Nyt oon käymässä vanhemmillani...

Burdelle iiiiiisot halit täältäkin! Kyllä teille nyt sattuu kaikki kerralla =/

Poppikselle ja Emiliinalle kiitokset lauantaista. Toivottavasti ootte jo toipuneet meidän hurrikaanista =D kivasti meni loppu reissukin ja eilen kotimatkalla Aksu nukkui koko matkan.

Viime yö oli ihan uskomaton.... Akseli söi vaan kerran!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä oon lähes shokissa vieläkin ;) Ihan hyvä tosin, että antoi äidin nukkua kun tänään oli tällä mamalla ensimmäinen koulupäivä. Yhden neljän päivän luentosarjan käyn istumassa tän kevään aikana ja tänään oli siis eka päivä... viikon päästä seuraava. Kauhee informaatiotulva iski kun näin ekan kerran yli vuoteen koulussa istui.

Vaatteista oli ollut puhetta. Meillä Aksu edelleen käyttää 74cm vaatteita... just viime viikolla laitoin viimeset 68cm pois. Ja kahden viikon päästä juhlitaan niitä ekoja synttäreitä :D

pikku-milli & Aksu 11kk

Nyt Aleksi näytti että pääsee pyörähtämään ympäri ilman apujakin (kun aamupäivällä vielä otti vauhtia lelukaaresta) :)) On se niin ihmeellistä miten me äidit aina jaksetaan olla niin tohkeissamme pikkuistemme uusista taidoista, mutta se vaan on niin hienoa kun nuo kasvaa ja kehittyy silmissä :)

Kiitos sosekommenteista! Näin ajattelin itsekin, että syöntikertoja vaan lisää jos siltä tuntuu.

Karssuli, ei mitään kiirettä vastaamiseen, laitat meiliä sitten jos aikaa/jaksamista on :) Sori kun tais tulla niin sekavaa tekstiä, kirjoitin ihan ajatuksenvirtana vaan..

Larskulle onnea asuntokaupoista, hieno juttu!

Poppis, toivotaan että ultrassa ei löydy mitään, tai sitten ihan jotain harmitonta.

Kysyinkin jo omassa aloituksessa johon sain kivasti vastauksia, mutta kysytään nyt täältäkin, täriseekö teidän muiden vauvat? Aleksi nimittäin on alkanut täristellä etenkin silloin, kun sylissä nojautuu eteenpäin jotain kiinnostavaa lelua tms. kohti. Koko kroppa tärisee ihan hallitsemattomasti.

Nyt tämä häirikkö poistuu taas takavasemmalle...

Soittelin siis tuonne kättärille ja ne sanoi just niinkuin kerroit, et 41+4 on yliaikaiskontrolli. Pitää siis loppuviikosta soittaa uudelleen sinne ja varata aika JOS juniori ei sitä ennen päätä itse vuokrasopimustaan. Meille ei " virallista" kokoarviota ole missään vaiheessa tehty muutenkuin yksityisen kätilön käsikopelolla viikolla 40+1 ja silloin tuo kätilö arvioi että vauva olisi n. 3800g... nyt siis varmaan jo reippaasti se 4 kg! ;) Toisaaltahan arviot voi mennä pahastikin pieleen, joten hullut jää täällä vielä jännitykseen...

Kiitos myös muille suppari-lähetyksistä ja toivotaan todella että ne tehoaa asap!

Leenis

[color=3A5FCD]Tyttö heräsikin tänään vähän aikasemmin ku yleensä tasan kahdeksalta alkaa ähiseen, eli ollaan nyt jo puuhamatolla ja mamalla hetki aikaa! =)

Mulla onkin tänään jälkitarkastus iltapäivällä..pitääkös sinne vielä se oma neuvolakortti raahata mukaan? Ainakin taitaa viimeinen punnitus olla..HUH =D

Mä olinkin niin aktiivinen viikonloppuna, ettei oikein jäänyt mitään kommentoitavaa..=)

Ossea vaan taitaa vaivata univaje..toivottavasti viimeistään viikonloppuna helpottaa kun mummu tulee kyläileen!

Nyt lisää kaffetta!

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

t. poppis ja Emiliina 2,5kk+

Kohta alkaa jo päiväpinotkin olla liian pitkiä luettaviksi näissä päikkäriväleissä. No, nyt on kahlattu läpi...;)

Poppikselle tsemiä ultraan! Mulla olis ens viikolla jälkitarkastus, vähän jänskättää mennä. Ostin nyt sitä Pausanol voidetta (eri nimistä mutta samaa mönjää). Pitää aloittaa kuuri ja toivoa että tepsii. Saihan ton aloittaa ilman lääkärin lupaa kun reseptivapaatakin on?? Tietääkö joku?

Leenikselle suppareita, toivottavasti pääset kohta tälle puolelle virallisesti=)

Makkarallakin nakki nukkuu. Meillä aloitettiin toi yönukkuminen jo laitoksella, vikana yönä sairaalassa nukuttiin jo 6,5h=)) Tällä hetkellä rytmi alkaa olla jo aika kellon tarkka. Luulin tosin ettei ton ikäisellä ole vielä rytmiä. Mut illalla nukkumaan, eka pätkä 7-9h, sit syödään ja jatketaan unia 3-5h. Aamulla valvotaan 3-4h, päikkärit väliin 4-5h ja sit illalla vielä 3-4h valveilla ja sit yöunille. Mennyt jo kohta pari viikkoa tän mukaan!

Burdelle jaksuja sinne! Kyllä teitä nyt koetellaan=( Ja onnea pottailusta:))

Kaima, kiva jos tulette torstaina Jumboon! Mut tuuttehan sit pe meille kumminkin?=)

Käytiin Oliverin kans kotivaa´alla. Näytti 6,2kg vaatteet päällä. Eli kahdessa viikossa ois tullut joku 650g painoa. No tarkentuu maanantaina kun on 10vkon punnitus.

Nyt heräs syömään, huuto kuuluu...........

Aurora & Oliver 9vkoa

En oo saanut, hyvä tietää! Pistin sulle sähköpostia, viitsitkö vastata ennen keskiviikkoa!

Ja " ihanaa" kuulla, että muillakin on edelleen rikkonaisia öitä, ei siks että toivoisin sitä kenellekään vaan siks, etten tunne itseäni niin surkeeks... :) Vähän on outo tää meikäläisenkin mieli. :/

Ollaan viikonloppu vietetty nyt niin ahkerasti mummoloissa, joten on palstailu jäänyt vähemmälle, ja viikonlopun juttuihin en kauheasti osaa kommentoida..

Ensiksikin onnea C:lle ja lämpimästi tervetuloa vauvallisten joukkoon!

(Huomaatkos, sun nicki on jo kotoisasti lyhennetty täällä ;)

Burde, voi kurjuus, otan osaa tätisi poismenon johdosta... Nyt alkaa olla jo ihan liikaa näitä tapauksia teidän perheelle :( Koitahan jaksaa..

Heidille (ja äidille) onnea ekoista pottapisuista :)

Opelle ja Ainolle turvallista automatkaa!

Hanin miehellä alkaa pian isyysloma, vau! Vitsi oon kateellinen, ei vaan oo täällä lomia pidetty.. :( Mut siis aivan ihana asia sulle ja Sampolle kun saatte isukin kotiin :)

Nakilla on kyllä mahtavat unenlahjat! Ole vain tyytyväinen kun olet saanut noin " helpon" vauvan :)

Leenikselle paaaaljon suppareita, toivottavasti pääset pian juniorin kanssa ihan lopullisesti tänne!

Kiva että Poppiskin on tehnyt comebackin palsta-aktiiviksi ;)

Osselle kovasti jaksamista väsymyksen kanssa!

Kandi kyseli vaatekoista (miten tuosta menee monikko?)

Aleksilla on nyt 5kk:n iässä 74cm ja joitain 80cm vaatteita käytössä.

4kk:n iässä ei enää mahtuneet 68cm vaatteet, mutta tuo poika onkin astetta isompi kaveri ;) Yhdyn Jenniin eli oisko toi 74 sopiva kesäksi.

Meilläkin ihan selvästi nyt kasvu hidastui 4kk:n jälkeen. Siihen asti tuli kilo tai enemmänkin per kk, mutta nyt 5kk neuvolaan enää 350g ja 1,5cm.

Aleksi kääntyi (viimeinkin) tänään ekaa kertaa!! Tosin en tiedä lasketaanko sitä, kun se otti jalalla vähän vauhtia lelukaaresta?

Mutta ekaa kertaa siis osoitti ees mielenkiintoa moiseen, tähän asti ei oo ollu pienintäkään mielenkiintoa kääntyilyyn (paitsi selältä mahalleen on kääntynyt jo pitkään).

Ai että on ihanat ilmat ollut nyt, tänäänkin näköjään niin hieno päivä tulossa. Mutta ärsyttää jo valmiiksi kun loppuviikoksi on taas luvattu kylmenevää säätä.. :/

Viipero & Aleksi 5kk+

Oi miten ihanaa, kun kohta on kesä =)))

Väsymystä täällä taisi Ossellakin olla, paljon jaksuja sinulle =)) ja mä sain ainakin ihan kivat väsynaurut täällä tosta ¿mummohuumorista¿ =)))

Mä olen kans ollut pari päivää tosi väsynyt ja mietin, et onkohan taas hg laskenut?? Meillä on kuitenkin nukuttu ihan hyvin yöt ja vaihdellen myös päiväunia. Taidan suosiolla taas ottaa tota rautalitkua, jotta olo tästä kohentuisi. Illalla olen niin poikki, että ukko saa puuhata pojan kanssa. Huomenna meen kyllä uimaan, jotta pääsee johonkin ilman poikaa, sekin saattaa piristää.

Sitä vaan ressaa jostain älyttömästä, kun kotona pölypallot valtaa kohta asunnon ja ikkunat on niin likaiset, ettei niistä näe läpi =) vaikka kuinka väsytti tänään, niin piti sitten kevään kunniaksi siivota kaappeja ja silitellä ukon vaatteita¿.poika meni sen hetken mukavasti liinassa.

No se siitä valitusvirrestä. Käytiin muuten poika kuvauttaa passia varten ja kyl pojasta tuli aika onnistunut kuva. Huomenna mennään poliisiasemalle jättämään passihakemus koko perhe, kun nykyään tarttee olla vauvallakin oma passi.

Mä jo laitoin kyselyä vauvauinnista ja katotaan jos vielä olisi jotain paikkoja vapaana, kun tuntuu tuo harrastus olevan aikas suosittu =)

Poppis, johan nyt teilläkin on paljon viime aikana ollut suru uutisia, voimahaleja =) toivotaan että ultrassa kaikki ok. Mul joskus aikoinaan sellainen kysta havaittiin ja ennen kuin sille mitään piti tehdä, niin se hävisi itsestään¿.ja ainakin yhden vauvan olen sen jälkeen saanut=)

Leenuliinu, paljon suppareita sinne ja tervetuloa tänne heti vaan, kun nyytin hakureissulta selviät =)))

Makkara, kiva että teillä nukutaan siellä hyvin =) kyllä noi yöt menee meillä vaihtelevasti. Välillä tahtoo herätä 4 tunnin välein, kun taas viime viikolla poika teki enkat ja nukkui 8 tuntia putkeen =) ja kyllä sitä heti aatteli, et onkohan poika nyt kipee =)) pitäis vaan uskoa, että joskushan niitten pitää vähän ottaa tota univelkaa takas¿.

Han, kuulostipa ikävältä tuo rokotus =() meillä se on kans ihan kohta edessä, apuva! Mitenkä pitkään iskä saa olla teidän kanssa nyt kotona, on se ihanaa, kun voi sitten puuhata kaikkea kivaa yhdessä =)

Burde, paljon voimia sinne, on varmasti rankkaa, kun joutuu paljon surua lyhyen ajan sisällä sulattamaan. Onneksi on nämä pienokaiset, jotka jaksaa aina muistuttaa, miten ihanaa elämä on =) ja onnea Heidille ekasta pottapissasta =))

Ope matkalla mummolaan =) toivottavasti reissu oli mennyt hyvin!

Viipero, onnea Aleksille, kun oli kääntymisen salat kekannut =) toi kantoliina on kyllä ihan huippujuttu. Tänään viimeksi sitä käytin, kun piti saada jotain kotona tehdyksi ja siihen poika simahti makoisille unille =)

Kesis, mulla meni kans nänni rikki toisesta rinnasta heti alkuun. Siihen auttoi tissikumi ja bebanthen voidetta laitoin melkein aina syötön jälkeen parina päivänä. Toivottavasti siellä jo helpottaa?

AA, Ainokin vallan on unen makuun päässyt =) ja oikein pullosta pitänyt ite kiinni, waude =)) HUI hurja et joku uskaltaa tollaseen tandemhyppyyn¿mä oon tollasessa kyllä niin arka ja vielä kun kärsin korkean paikan kammosta =))

Larsku, onnea uuteen kotiin!!! Eemelikin on jo puolivuotta, paljon onnea =)

Pikku-milli, aiku kivasti Aksu oli päättänyt vain kerran syödä yöllä =)) tsemppiä sinne luennoille!

Karssuli, eipä sitä jaksa ees taas huopaa ja soutaa, jos ei pikkuinen nuku. Niin meilläkin vaihdellen poika nukkuu välillä vieressä ja välillä omassa sängyssä (mikä on vielä meidän sängyn kyljessä).

Me laitettiin viime keväänä terassi pihalle uusiksi, kun oli niin ruma ja kulahtanut. Me siis revittiin osa laudoista kokonaan veks ja osa sitten hiottiin ja petsattiin =) lisäksi laitettiin pihalle nurmikkoa, kun siellä oli ollut vaan kukkia. Aikas moinen operaatio, joten tsemppiä sinne remonttiin =))

Jenni, onnea D:lle kivuttomasta uudesta hampista!! Tsemppiä sinne syömisiin =)

Aurora, kyl Oliver on jo aikas ¿jättiläinen¿ =))

NapNap, no johan on ikävä kuulla suru uutisia, kun pitäisi häíden järjestelyistä selvitä. Paljon jaksuja sinne!

Han, Sampo vallan siellä on oppinut hallittemaan kätösensä =) meillä poika ottaa silloin tällöin kuin vahingossa tavaroista jo kiinni.

täytyy varmaan mennä nukkuu, ku toi poika vihdoin ja viimein ysiltä nukahti...sillä on taas ollut niitä pakkuja ja se herää niihin aina itkemään.

Torstaina nähdään Jumbossa, toivottavasti sinne tulee paljon poppoota =)))

mykis ja S 2 viikkoa vajaa 3 kk

Osse, saa valittaa :) Vaikka en mä ainakaan oo mitenkään erikoisesti huomannut että sinäkö muka valitat! Nyt kuule teette samalla lailla kuin silloin aiemminkin, että menet vaikka naapuriin (:D) yöksi ja mies hoitaa yhden yön syötöt tai vaikka kahden yön? Teillä kun se varmaankin onnistuu, kun P suostuu juomaan pullosta. En edes viitsi sanoa että nuku päikkärit, kun tiedän kuinka vaikeaa se on!

D:lle tulossa jo kolmas hammas. Koskas ne 2 ekaa tuli?

Joko muuten pikku-millin Aksulle on tullut hampaita ;) Hienosti oli A nukkunut viime yönä. Miten koulupäivä meni?

Poppis, toivottavasti se on kysta vain mikä siellä muniksessa asuilee!

Viipero, meillä Ida saa noita puistatuksia ihan joka päivä ja yleensä juuri silloin kun on innoissaan jostakin. Juuri siis sellaisissa tilanteissa kun lähtee nojamaan jotain hienoa lelua kohti :) Mä en oo edes osannut olla huolissani ;)

Auroran pojan rytmi kuulostaa hyvältä. Pieni varoituksen sana vain, että meillä on rytmit aina kaatuneet päälaelleen kahden viikon välein ;)

Karssulin Ainollehan käy jo hyvin soseita. Onneksi ei ole tullut oireita ette neidin tarvitse vain yhtä laatua syödä!

Juuri kun pääsin kehumasta kuinka hyvin Ida syö soseita niin tänäänpä molemmilla kerroilla kiukutteli koko ajan. Kuten Jennikin sanoi, niin ei saisi tuputtaa, mutta kun mutta kun. Väkisin tulee ainakin muutama lusikallinen vedetyä melkein tuppisuuhun... Pitää yrittää välttää moista!

Koska olette alkaneet lukea kirjoja lapsillenne? Minä olen muutamia kertoja aikaisemmin lukenut ja nyt eilen haalin kirpparilta monia kirjoja ja niitähän sitten ollaan lueskeltu. Iitu istuu ihan innoissaan sylissä ja kuuntelee tarkasti. Välillä yrittää kyllä laittaa kirjan kesken kaiken kiinni :)

Nyt taitaa Idalla olla jo pää pyörällä kun on kiertänyt napansa ympäri 3 kertaa pienen ajan sisällä...

Piti kertoa että aion nyt vihdoinkin tutustua kantoliinaan. Parempi myöhään kun ei silloinkaan.. On hippasen raskasta retuuttaa tuota 9kg säkkiä mukanaan, joten liina lienee kätsympi. Saisi jotain kotihommiakin tehtyä kun poika hereillä (ja kun meilläkin nukutaan nykyään vain n.2tuntia yhteensä päikkäreitä). Mennään tänään käymään vuokraamaan liina MLL:lta, antavat siinä samalla myös opastusta sitomiseen.

Sitten kyssä: Onko ok antaa jo 2 kertaa päivässä soseita? Aleksi oli 4½kk kun soseet aloiteltiin, eli muutama viikko nyt niitä syöty ja hyvin uppoaa. Olen sitten nyt parina päivänä antanut kasvissoseen lounasaikaan (n.½prk menee), ja iltapäivällä marjasosetta (n.½prk). Varoen ollaan allergian takia otettu uusia makuja, nyt menee kesäkurpitsa, kukkakaali ja ruusunmarja (maissi ei sopinut). Koska marja-/hedelmäsoseista on kokeiltu vasta tuota ruusunmarjaa, niin onko ok jos joka iltapäivä antaa ruusunmarjaa? Toki sitten jotain muuta kun saadaan uusia makuja kehiin.

Voi vitsi Burde, otan osaa, sulla on kyllä ollut tosi rankka kevät. Haleja ja jaksamisia vaan sinne sulle ja perheelle.

Viipero, mä aloin jo viikon jälkeen antaa Ainolle soseita kahdesti päivässä, kun niin hyvin upposi. Nyt Aino on syönyt kiinteitä kolmisen viikkoa ja syö jo neljä ateriaa päivässä, klo 8 ja 20 puuroa ja klo 11 ja 17 kasvissosetta. Ruoka-aineita tosin on valikoimissa vasta bataatti, maissi, riisi, ruusunmarja ja mustikka. Piakkoin ajattelin minäkin ruveta iltapäivällä antamaan tuota ruusunmarjaa, ja parin viikon päästä sitten otetaan varmaan lihat kehiin.

Larskulle onnea uudesta kodista! Ja pikku-millille kans, en oo tainnut onnitella vielä muuton johdosta!

On kyllä noi Ainon päikkärit niin onnettoman lyhkäsiä nykyään... Jos tunnin nukkuu niin sekin on jo hyvin. Nykyään Aino nukkuu klo 9-10, 13-14 ja 17-18 suunnilleen. Mä en tunnissa vaan ehdi tekee yhtään mitään, vaan hölmötän aina vähän aikaa kun Aino on nukahtanut ja just alan jotain puuhata se herää.

Yöt menee niin ja näin. Yhtään yötä ei Aino ole vielä kokonaan nukkunut omassa sängyssä/huoneessa. Jos jaksaisin, aloitettaisiin tassuttelu, kun Aino ei yöllä enää syö mutta pitää kauheaa älämölöä aamuyöstä. Tuttia käyn laittamassa suuhun, mutta ei auta vaan viereen pitää päästä. Oon vaan ollut niin väsynyt etten oo jaksanut muuta tehdä kuin nostaa vauvan kainaloon.

Mun selkä on nyt kyllä ihan tulessa kun olin vähän lapioimassa äsken pihalla. Rakennetaan takapihalle terassi ja muutenkin menee piha aikalailla uusiksi niin siellä on kiitettävästi tekemistä vaikka pieni piha onkin. Mä en oo koskaan ollut viherpeukalo mutta nyt jopa istutin kukkia pihalle! :)

Meillä on muuten 6kk neuvola vasta keskiviikkona, joten saadaan vihdoinkin Ainon tuoreet mitat!

Niin ja se piti vielä kertoa että perjantaina mennään tutustumaan yhteen päiväkotiin, johon Ainolla olis mahdollisuus päästä syksyllä. Töihinmenokin on jo alkanut tuntua ihan ok idealta, tuntuu että sosiaalinen elämä on ihan tervetullutta.

Mutta nyt annan tilaa muillekin. :)

Karssuli & Aino 6,5kk

[color=3A5FCD]Burdelle ja perheelle voimia..teitäkin vähän koetellaan! =/

Tulin just sieltä jälkitarkastuksesta ja kaikki oli muuten ok paitsi lääkäri tunsi oikeassa munasarjassa jotain omituista..Ehkä kuulemma kysta..Sain kuitenki ajan ultraan, että nähdään nyt kuitenki mikäs siellä sit möllöttelee..piuh. Tulipa ensimmäisenä mieleen, että noooohh..ainakin on toi yksi lapsi jo tehtynä jos jotain pahempaakin löytyy =D

Nyt ei kerkii muuta kun tyttö herää!

Mukavaa päivää edelleen..

t. poppis ja Emiliina

En sit kerinny tulla sillon torstaina jatkamaan ja viikonloppukin meni touhuillessa kaikkee. Ja nytkin on vähän kiire...

MUtta kysyn nyt eka asiaa, joka on mua mietityttäny jo vähän aikaa... Eli saako vauva syödä vispipuuroo? Siis mannasuurimoista tehtyä? Mulla kun ois tuolla pakkasessa puolukoita enkä jaksa niitä alkaa uuteen kämppään raahaamaan eikä jotenki poiskaan viitti heittää.

Niin, me siis saatiin asunto!!!! Kerrostaloasunto, ihana!!! Vaikka onkin vanha, mutta silti kivasti rempattu melkein kokonaan. Ja mikä parasta, siel on ISOT huoneet :D Perjantaina tehdään kaupat ja vapun jälkeen pääsee muuttamaan. JIPPPPPIIIIII! Eikä onneks tarvinu lähtee Pirkkalasta pois!

Nyt vaan koko ajan haaveilen mitä kaikkee sinne uuteen OMAAN asuntoon sitten haluan ostaa. Eemelikin saa sitten oman huoneen, joka on niin tilava, että ois sit tilaa toisellekin lapselle ;)

Niih, meidän Eemeli täytti perjantaina puoli vuotta... Äitin pikkuinen on jo niin iso poika... Uskomatonta, että synnytyksestä on jo puol vuotta. Muistan sen vieläkin niin elävästi että tuntuu ku se ois tapahtunu eilen.

Joo, mut ei tän enempää tällä kertaa... Aurinkoista maanantain jatkoa kaikille!

-Larsku ja Eemeli 6kk

Moi.

Aamulla ku kävin lukemassa sähköpostit, saatiin taas huonoja uutisia. Meidän rakas täti oli kuollu viime yönä! :´( Se oli Italiassa käymässä (on asunu siellä suurimman osan elämästään, mutta muutti muutama vuosi sitte takas suomeen), ja sen tytär oli tullu n. klo 2.30 iltaa viettämästä ja oli löytäny äitinsä kuolleena tuolista. :( Ihan kamalaa.. Eilen illalla mun isä oli vielä soittanu sille ja ilmottanu, että ne on menossa mun serkun häihin sinne Italiaan kesällä ja Arja oli ollu siitä tosi onnellinen.. ja nyt se sit on kuollu! :´( Ensin Simba, sit miehen pappa ja nyt mun täti. *huoh*

No jos jotain pahaa, ni jotain hyvääkin.. Heidi teki tänään ekat pissat pottaan!!!! :D Vähänkö oon ylpee äiti. ;) Ja hieman hullu -> otin nimittäin siitä kuvan... siis siitä pissasta potassa. =)

C:lle ONNEA ONNEA ONNEA! Tervetuloa äiskien joukkoon.

Osselle jaksuja. Toivottavasti pääset lepäilee ja pääset univajeesta eroon!

Ei ny muuta tällä erää... Sisko sai just kuulla tädistä, joten got to go. :(

Burde ja Heidi kohta 7kk!!!

Just eilen, kun olin täällä pohtinut D' n hammasjuttuja, niin illalla huomasin, et ylös on tulos hammas. Ikenessä on jo reikä näkyvissä ja turvonnutkin se ien on. Aika kivuttomasti tulee taas. Alaetuhampaista D kiukkus päivän, mutta niitä tulikin 2 samaan aikaan. Nyt ei ole mitään kiukkua tms. ollut.

Lajittelin aamulla D' n pienimpiä vaatteita ja mun mammavaatteita, kun lupasin lähettää kaverille jotain mammapaitoja. Vitsit että tuli haikeus.. Ihan uskomatonta, et toi poika on joskus ollut liian pieni niihin 50 cm minivaatteisiin :).

Vähän on ihana ilma, ihan kesä :). Käytiinkin D' n kanssa jo kävelyllä ja D torkahti vaan hetkeks, kun menin kirppikselle ja heräs siellä. Nyt saakin sit nukkua omassa sängyssä päikkärit..

Makkara: Meillä D on aina miehen kans poikien pukkaris. Istuu turvakaukalos sen aikaa, et mies käy suihkussa. Pois tullessa mä haen D' n miesten pukkarin ovelta heti, kun D on puettu. Mies siis pukee ensin D' n ja sit vasta ittensä :). Jotkut tekee niin, että vauva menee vaikka äidin kans naisten pukkariin ja isä käy nopeesti suihkussa ym. Sillä aikaa äiti pukee vauvan uikkariin ja vie sit isälle altaalle ja menee vasta sit ite suihkuun. Ainakaan meidän uinnissa vauvojen ei tarvi peseytyä ennen uintia (jos ei ole kakkavaippaa). Meillä huomaa just mitä Tikru sanoi, et melkein kaikki vauvat on naisten pukkaris ja siel on hirvee ruuhka aina.

bd Queenin auton huollon valmistumiselle :D.

Osse: Mä ainakin tunnistan ton valitusjutun. Itellä on kans välillä sellanen olo et kaikki on päin pyllyä, vaik ei oikeesti ole. Pistän aika paljon tosta vaan väsymyksen piikkiin. Meilläkään D ei ole tähän asti nukkunut yhtään yötä kokonaan ja varmaan yhteensä 3 vaan yhdellä syötöllä, joten univelka vaan kasvaa (etenki kun aamuherätys on klo6, niin ei vaan ehdi nukkuun tarpeeks vaikka menen joskus 22 aikaan yleensä nukkuun)..

Leenikselle tsemppiä ja jaksamisia! Mulla on varmaan seuraavassa raskaudessa tuskaset viikot 36 eteenpäin. kun nyt pääsin 35 viikolla ja 5 päivällä niin ei mitään käsitystä tosta mitä toi voi olla :S.

Burdelle osanotto. Teillä on ollut kans rankkaa, mut onneks on Heidi piristämässä. Hitsi, pitäsköhän meidänki ostaa potta? Toi poika ei kyl istu paikallaan hetkeekään, mut voishan sitä testata..

Viipero: Onnea Aleksin uudesta taidosta! Toivottavasti toistuu pian uusiks :). Mä ostin tänään kantoliinan eli me ollaan viel enemmän myöhäs ;). Mies halus silloin raskausaikana rintarepun, et voi kantaa siinä vauvaa. Liina oli ihan akkojen juttu :). Repulla mies onkin kantanut D' a ehkä kerran :D, joten nyt vihdoin ostin liinan :). Mä aloin antaa aika pian kaks kertaa päivässä sosetta, et ois isompi todennäköisyys onnistua ;).

Nyt taas tuo ipana on syömälakossa, aargh! Noiden syömisten oikea ajotus on ihan tähtitiedettä ja jos vähänki menee pieleen niin suu ei aukee.. Aamupuuro osuu yleensä 100% oikeeseen aikaan, kun aamulla on aina vähän nälkä, mutta kun tekee puuron heti herättyä nii nei ole vielä liikaa nälkä, eikä aamulla väsytäkään. Lounas ja iltapuuro on hankalimmat, kun melkein aina väsyttää tms. Eli en aio vieläkään ottaa päivällistä, kun mun pinnalle (ja myös tuon lapsen) on ihan riittävästi istua ruokapöydässä 4 kertaa päiväs.

Larsku: periaatteessa varmaan joo (siis toi vispipuuroasia), mut ei saa käyttää maitoa (siis tavallista), suolaa eikä pahemmin sokeriakaan. Onnea uudesta asunnosta.

Poppis: bd ultraan. Varmasti vaan joku hormonien aiheuttama nestemöykky tai jotain (yks lääketieteen asiantuntija täällä ;) ).

Hyvä Aksu! Toivottavasti tulee tapa noista öistä!

Jenni ja D 9 kk

Kättärillä on yliaikaiskontrolli viikoilla 41+4, tai niin ne ainakin mulle sanoi ettei aikaisemmin saa ellei ole lähetettä neuvolasta. Terveydenhoitaja antoi puhelinnumeron mihin soittaa ja varasin ajan itse. Mä kävin terkan lähetteellä viikoilla 35+jotain painoarviossa Kättärillä ja sitten taas lähetteellä viikoilla 40+6 ekassa yliaikaiskontrollissa, koska terkkari epäili isohkoa vauvaa. Kaikki oli kuitenkin ok ja menin uudelleen viikoilla 41+4 jolloin synnytys olikin jo käynnistynyt ja pääsin suoraan synnytyssaliin. :)

Minkäkokoinen vauva sulle on painoarvion mukaan tulossa? Koska tosiaan jos isohkoa vauvaa veikkaillaan niin pitäisi kyllä olla mahdollisuus päästä Kättärille painoarvioon jopa jo ennen laskettua aikaa. Kysypä siltä terkalta tai jos ei se tiedä, niin neuvolasta varmaan löytyy joku kokeneempikin terkka joka osaisi auttaa.

En tiedä oliko musta nyt yhtään apua mutta kuitenkin...

Karssuli

Huomasinkin nyt vasta että olet lähettänyt mulle meiliä. Kirjoittelen sulle illemmalle kun mies ottaa neitokaisen hoiviinsa niin voin paremmin keskittyä. :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat