Vierailija

Mieheni on jo pitkään ollut työttömänä ja hän sais ehkä töitä alalta joka ei vastaa hänen koulutustaan. Hän haluaa omalle alalle millä ei nyt ole kuitenkaan niin kauheesti töitä ja kilpailu on kova niistäkin mitä on, hän hekee niitä kyllä kokoajan. Hänen uskoo kuitenkin mahdollisuuksiinsa ja hän haluaa kovasti töihin tälle omalle alleen eikä ole ollenkaan halukas ottamaan vastaan töitä muualta. Meillä on kuitenkin taloudellisesti hyvin tiukkaa ja minusta hänen tulisi ottaa vastaan myös työtä joka ei vastaa koulutusta ns. hanttihommia. Hän pelkää vaan ettei sen jälkeen saa enää oman alan töitä ja joutuu ottamaan tulevaisuudessakin vastaan näitä hanttihommia. Mutta siis kun minun palkasta menee lähes kaikki maksut, olen jo niin epätoivoinen ja hermot on tiukalla, ajattelin jo että jätän hänet jos hänen ei saa hankittua työtä itselleen. Mitä mieltä olette?

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sen verran vanhanaikainen etten voisi kunnioittaa tai katsoa hyvällä tuollaista miestä joka ei halua elättää perhetään. Oikea mies kyllä kaikin keinoin haluaisi tuoda leivän pöytään. Ei ole reilu tilanne, ei. Ja onhan mahdolllista että tilanne luisuu niin pitkäälle, ettei saa kohta edes niitä hanttihommia ja on pitkäaikaistyötön.

kerran, että hän ei ainakaan palkkaa sellaista, joka on tehnyt muita töitä työttömyyskausinaan (hyvin yleisiä meidän alalla), koska se osoittaa, että " hän ei osoita sopivaa omistautuneisuutta" ! Jessus, kun tyhmä kommentti! Tuli mieleen, että tällä naisella itsellään on käynyt ilmeisesti harvinainen tuuri, ja on työllistynyt suht hyvin alusta asti, tai sitten on elänyt miehensä rahoilla mukavasti pakolliset työsesonkien välikaudet.

Eli MUN mielestäni perheen elatus on etusijalla, mutta näitäkin työnantajia löytyy, joiden mielestä muiden alojen töiden tekeminen osoittaa, ettei oikeasti haluakaan omalle alalleen... :(

eruutta. Pitkään täysin työttömänä olleita sen sijaan aletaan vieroksua työmarkkinoilla. Ja voihan hanttihommia ottaa vastaan sellaisella sopimuksella, josta pääsee helposti irti. Voi tehdä esim. töitä jonkun rektyrointofirman kautta, eli ei mennä vakituiseksi mihinkään hanttihommapaikkaan. Tunnen parikin ihmistä, jotka tekevät näin ns. " keikkatyönä" töitä ihan täyspäiväisesti. Silloin voi koko ajan samalla etsiä myös oman alansa töitä, ja vapautuu niitä tekemään saman tien kun paikka tarjoutuu.

Kyllä työnteko kannattaa aina! Itse tein valmistumiseni jälkeen (FM/aineenopettaja) töitä mm. taksikeskuksessa ja ala-asteen sairaslomasijaisena. Puolessa vuodessa sain kuitenkin pestin omalle alalleni.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat