Seuraa 

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]

[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]

[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]

[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]

[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Sivut

Kommentit (22)

Oon jotenkin ihan pökkyrässä vielä eikä ajatus juokse?

Ja nyt tuli totaalinen dementia, mä en muista enää yhtään mitä mun piti kirjoittaa???

Levinialle jaksuja hematooman pirulaisen kanssa.( Sen mä muistin..)

Höh, kait mun on tultava illemmalla uudestaan josko tää pää silloin toimis. *Noloo*

ON: Tänään lähti räkä kunnolla liikkeelle ja kurkkukipu selvästi parempi, eli oiskohan tää räkätauti siirtyny menemään ohi, hope so!

Töhin meen koittaan silti, kun oon ollu 2vk poissa selän takia, niin aattelin mennä koittaa senkin kestävyyttä. Katotaan miten käy... Työmotivaatio on pahan kerran hakusessa, menispä äkkii nää pari-kolme viikkoo niin alkais LOMA!

Nyt niistämään...

Meijän ikävääkin ikävämpi kone on kiukutellu ja netti oli pimennossa monta päivää ja samalla mun pää, kun hajoilin, kun en päässy palstoille, mut nyt oon täällä ja tulen tossa myöhemmin kertomaan enemmän kuulumisia, kun nyt täytyy mennä syömään, ettei sokerit romahda.......Ihanaa olla taas täällä, olin sitten niin kiukkuinen ukollekin tästä koneesta ja se ihmetteli, et miten voit olla noin ríippuvainen, no te tiädätte, et helposti!!!! Palaan asiaan myöhemmin, mutta tänään kumminkin vielä!!!!!

-Emunainen ja ludemus 35+6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusi viikko käynnissä ja työpäiviä jäljellä 18! D.O, meillä siis vapaus koittaa suunnilleen samoihin aikoihin.

Olin viime viikolla ja tänään NKL:lla tutkittavana oman sydänvian ja aikaisemman tosi voimakkaan likinäön vuoksi. Olen ollut ihan puolisokko (-10,5 diopteria molemmissa silmissä), mutta laser-leikkauksella näkö korjaantui normaaliksi. Verkkokalvot silti vielä tutkitaan, ja arvioidaan silmänpohjaa synnytyksen kannalta. Ja samoin vielä tutkitaan omaa sydäntä vähän lisää. Saapi nyt sitten nähdä, päädytäänkö sektioon vai synnytykseen alateitse. Kunhan vaan Ilmari nyt pysyisi masussa ainakin tutkimustulosten valmistumiseen asti, niin ei tarvitsisi arpoa synnytystapaa ilman kunnon arviota.

Olen kyllä voinut todella hyvin ja aika hyvin riittää vielä virtaa. Saan ihan hyvin nukuttua, mikä tietenkin auttaa asiaa. Ilmari potkii kovasti, mutta sehän on tietty vaan hyvä eikä tarvitse ainakaan olla huolissaan.

Hupsan, tulihan taas omanapaista juttua. Kaikille kuitenkin kovasti terveisiä ja Limetille, Pirpaliinalle ja emunaiselle tsempityksiä loppusuoralle! Vieläkö Pirpaliinalla on vaavi mahassa vai onko jo sylissä? ;)

Aurinkoista viikon alkua,

Koala ja Ilmari (rv 29+5)

Onpas ollu hiljanen viikonloppu.. Minäkin vain nopeasti nostan pinon, ettei sentään neljännelle sivulle jouduta ennen huomista uuden pinon avaamista.. :)

Mahtaakohan Pirpaliinalla olla jo nyytti tuhisemassa vieressä..??

Entäs Limetillä?

Huh jännää kun saa taas ootella uusien ex-haahupienokaisten syntymää.. :)

Omaan (.) ei mitään erikoista.. Univelat alkaa olemaan kuitattu.. Tänään on ollu pariin otteeseen tosi huono olo, luulisin, että on johtunut kun on ollu pitempi tauko syömisessä.. Näköjään sitä täytys muistaa syyä tietyn väliajoin jotain TERVEELLISTÄ, kun makea ei siihen ainakaan tunnu auttavan.. ;)

Mukavaa uuden viikon alkua ex-haahuille masuasukkeineen! :)

Ihan hassulta tuntuu, että vauva jonka piti syntyä jo 10 viikkoa sitten on vieläkin kyydissä ja huomennahan poksuu jo se 36 vkon turvallisuus rajapyykki! Tämän päivän jälkeen tosin, jos ei lähde syntymään niin ei sitten millään. Olin huomista äitipolikäyntiä varten sokerikyttäyksessä, siis missä mitataan paastoarvo ja sitten 1½tunnin päästä ateriasta uudelleen. Kruisasin pitkästä aikaa bussilla kaupunkiin ja tein samalla vähän tarvehankintoja ja nyt tuntuu, että alapäätä hiertää kuin viimeistä päivää. Viimeiset metrit pysäkiltä kotiin olivat yhtä tuskaa! Siihen päälle vielä ne jumalaiset liitoskivut ja epäsäännölliset supparit, niin ei voi kuin ihmetellä mikä masokismi ajaa naiset tähän olotilaan.

Mun tuurilla mennään kuitenkin sen 2vkoa yli...

DreamOne: vinkkinä sokerirasitukseen: varo tankkaamasta ennen paaston aloitusta! Toiseksi, älä käy tänä iltana saunassa! Mä itse tein tässä ja edellisessä raskaudessa noi kaksi klassista virhettä ja jäin nippa nappa kiinni paastoarvosta. Sen takia ne nyt kyttää mun sokereita. Tämän päivän sokerikokeita varten itse passitin miehen mäkkäriin hommaamaan mulle salaattia iltapalaksi. Sitten just ennen paaston alkua naukkasin monta lasillista kraanavettä ja ruisleivän. Jos noilla on sokerit kohollaan, niin sitten sille ei voi mitään.

Jees, nyt pitäis varmaan heittää pitkälleen, kun olo on todella inhottava. Alhaalle painaa niin, ettei meinaa liikkeelle päästä. Jospa tästä pääsisi kohta tositoimiin.

Pirpaliina rv 35+6

Tulen vain pikaisesti ilmoittamaan, että täällä ollaan hengissä ja reissusta kotiuduttu :-) Kerrassaan ihana reissu oli!

Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää, täytyy kahlailla teidän viestit läpi...

Oma napa voi hyvin ja pulleasti :-) Liikkeetkin tuntuvat jo ihan selkeästi, ihanaa! Huomenna pitäisi töissä sitten tämäkin uutinen paljastua :-)

Jeps jeps, yritän kirjuutella huomenna lisää!

-Ultsi + Lahja 18+6-

Helgalle onnittelut uudesta talosta! Ihanaa varmasti päästä " pesää rakentamaan" .

D.O: Onnittelut tod.näk. pienestä tyttösestä!

levinialle jaksuja hempan kanssa.

Oma, iso, masu: Neuvolassa kävin ke, kaikki hyvin, Masumies jytäsi hurjasti sydänääniä kuunnellessa ja liikkui koko ajan alta pois. Kohdunkaulan tilanne oli hyvä, kaikki ok, oli samalla lääkärintarkastus nimittäin (hieman myöhässä kyllä, mutta väliäkös tuon). Terkka ihasteli kovasti sitä, että etuseinämäistukasta huolimatta tuntuu jo liikkeet hyvin ja ihasteli mun pallovatsaa myös, luultavasti istukka " työntää" mahaa vähän normaalia enemmän ulospäin. Mitattiin huvikseen sf-mitta, vaikka viikkoja oli 18+1. Tulos 19 cm eli sen verran, mitä keskimäärin kuukautta myöhemmin, rv 22... No, pallomaha mikä pallomaha.

Tuutis kera Masumiehen rv 18+3

Ikävä tuottaa pettymys kaikille jännittäjille; kasassa ollaan. Mulle tää on tietenkin suunnaton helpotus, että tähänkin aamuun olen päässyt ehjänä. Toisaalta ristiriitaisesti alkaa pikku hiljaa olo olla enemmän kuin kypsä. Eilinen päivä oli taas sellainen " bongaa supistus" , ja illalla leikilläni sanoin jo miehelle, että pitäiskö viedä varuilta lapset mummolaan yöksi. Nyt ei sitten taas enää mitään, muuta kuin tunne vauvan päästä puoliksi pursuilemassa ulos. Inhottavinta tässä on, kun tietää, että jokainen supistus edistää tilannetta mutta tilanne pysähtyy aina viimeistään yöksi. Ylihuomenna olisi poliaika ja tosiaan toivoisin, että miettivät jo vaikka käynnistystä. Tai no, jos viikon vielä jaksaisi, niin puhuttaisi täysiaikaisesta. Mutta kun ei meinaa jaksaa.

Limetti, kyllä mä luulen, että tosiaan tässä jakaannutaan suht samoihin aikoihin. Mutta onnea myös sinulle koitokseen! Voin sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu! Samoin Emunainen, mutta olehan sinä vielä hetken aikaa kasassa, niin vauvankin mahdollisuudet vielä paranee!

Ihme miten sitä tässä vaiheessa alkaa kaivata sitä vauvaa mahan ulkopuolelle, mutta miten paljon suuremmat mahdollisuudet onnelliseen alkuun on lähemmäs 4kg kuin alle 3kg:lla. Ja kyllä siitä vauvasta saa sitten nauttia seuraavat 18vuotta ihan kyllästymiseen asti. Mahaa ja tätä masokismia muistuttavaa olotilaa tulee kuitenkin kaipaamaan.

Tuutupiillahan on aikaisin alkanut liikkeet tuntumaan! Nyt nauti, kun vauva ei vielä kaiva kantapäätä kylkiluihin ym. epämukavaa.

Että näin tällä viikolla... Energiaa riittäisi nyt vaikka toisille jakaisi mutta mitään en tunnu mahani ja supistusten kanssa saavan aikaiseksi. Enää ei tosin pelota touhuta kotona, kun vauva kuitenkin alkaa olla melkoisen hyvällä mallilla. Pysyy mielikin virkeänä, kun tekee jotain.

Pirpaliina + Manu rv 35+5

Limetti: Kiitti, kiitti, me varmaan eksytään siipan kans niissä neliöissä, kun on tottunu toiseen lähinnä törmäämään joka metrillä =D

Dreamone: uuuuu jeeee Rinsessa teille! Voi vitsi, nii tsemiä sinne sokrutestiin, mulla siihen on vielä pari viikkoa aikaa. =/

Pirpaliina: *tsempittää ison poksauksen puolesta* ja siis mitä häh, ettäkö saunakin vaikuttaa sokrutestin tuloksessa? Nyt ei blondin pää ymmärrä yhteyttä.....?

Ai juu, sitä piti sanoo, et värit alkaa vähä selkiintyy ainakin vauvan huoneeseen, Jos odotetaan syntymiseen asti sen huoneen maalauksen kanssa, niin mulla on jo valmiiks iki ihanat vaalee roosa sekä vaaleen sinisen sävy. Mutta jos maalataan etukäteen niin löysin aivan ihanan syötävän hennon vihreän joka tulee sit seinäväriks ja sukupuoli väreillä korostetaan. Siitä vihreestä tulee jotenkin mieleen keijukaiset? Niin sellanen utuinen ja pastellinen se sävy on.

härregyyde sentään kun selkä paukkuu ja niksahtelee taas ihan sikana! Vaikkakin tiiän, et nivelet yms löystyy pikku hiljaa, mut mä alan kohta kuulostaa " riks-räks-naks" nikaman paukuttelu orkesterilta... Fyssäri kyl varotteli et normaalii notkeemmilla antaa kaikki periks vielä enemmän, et kaitpa tää siitä syystä sit johtuu.

Mut eilen nukahdin hetkeks sohvalle kyljelleen (hah, ihan kuin muita asentoja oliskaan!) niin herättyä tuntus et olkapää ois ollu vähä pois paikoiltaan? Sitä särki aivan hemmetisti ja pienen taaksevedon jälkeen kuului naksahdus ja kipu loppui.

Onko jollai ollu vastaavaa?

Kurkku vaan vaivaa edelleen ja aamulla sain yskiä oikein ison ja sitkeen limaklöntsän irti. Mahtaakohan tästäkin nyt tulla vielä kertaalleen joko poskiontelon tulehdus, angiina tai joku muu yhtä mahtava tauti....Kiva.

Nyt tarttee lähtee ottaa lihoi lämpiimään ja uunia päälle, et saa vielä ruokaakin tänään!

T helga & Maris rv 24+2

psst... Meiän vaunukauppias soitti, et vaunut on tuleet jo vaik ne piti tilata vasta toukokuun alussa.. Pikku vika, säilyttävät kuitenkin liikkeessä ne heinäkuulle asti. Mut vähänkö tekis mieli mennä kopeloimaan niitä nyt ihan livenä!!

Reissulta on palattu ja arki taas koittaa. Enää 19 työpäivää jäljellä, ihanaa! Aika alkaa taas madella kun odottaa niin kovasti että pääsee lomille. No, eiköhän se vapaus sieltä vielä koita! :)

Keskiviikkona kauan odotettu neuvolalääkäri, sitä myös odotellessa.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille toivottaa

D.O. kera nappulan rv 25+5

Keskiviikkopäivää vaan kaikille!

Tuutis: Sinullakin viikot poksuivat taas. Ihanaa kun olet jo tuntenut pienen liikkeet noin hyvin. Se tuntuu kyllä niin mielettömän ihanalta! :)

Koala: Todellakin vapautta odotellessa! Kivaa kun päästään niin samaan aikaan lomille. Tuntuu että aika alkaa madella niiiiin hitaasti kun vain odottaa sitä viimeistä työpäivää... Onhan tässä työelämässä jo oltukin, itsekin olen ollut tässä viimeisessä työpaikassani 4,5 vuotta. Ihan kiva saada välillä muutakin sisältöä elämään. Kerropa sitten heti millaisia tuloksia sait tutkimuksista!

Limetti: Kyllähän teillä ihan kivan kokoinen vauveli siellä on! Toivottavasti pysyisi noissa arvioissa ettei menisi kauheasti yli neljän kilon. Mutta sulla on aikaakin niin vähän enää jäljellä, että eiköhän se pikkuinen noissa mitoissa pysy.

Helga: Millainen kelan lappu sinulla oikein on, kun minulla ei tuollaista lomakysymystä ollut ollenkaan. Tarkistin ainakin 5 kertaa omasta paperista kun luin tekstisi. Ne laput ovat juuri vaihtuneet, saithan uuden version? Kannattaa varmaan mennä sinne kelaan kyselemään. Me käytiin neuvolan th:n kanssa kohta kohdalta yhdessä läpi, joten mun osalta tuo täyttely oli helppoa. Onnea muuten kovasti uuden talon hankinnasta! Olen tosi huono antamaan vinkkejä noiden värien suhteen makuuhuoneeseen, meillä mun sisko tulee aina apuun mikäli värisuunnittelua tarvitaan. Hän on lavastaja ja erikoispintakäsittelijä. Itse kyllä tykkäisin kovasti jostain vaaleanruskeasta tms. Etteköhän te ihanat värit kotiinne löydä! :)

Pirpaliina: Kiva kuulla että olet vielä kasassa! Jokainen päivä on voitto. Tsemppiä kovasti ja ilmoittelethan heti kun lähdön hetki koittaa!

Ultsi: Mukava kuulla että reissu meni hyvin! Mitäpä töissä sanoivat uutisesta?

omaa napaa: Tänään on sitten neuvolalääkäri. Odotan niin kovasti että lääkäri kertoisi nappulan sukupuolen. No, ans kattoo iltapäivällä! Huomenna on sokrurasitus, jaiks! Mutta eiköhän siitäkin hengissä selvitä :)

D.O. ja nappula rv 26+0 (POKS POKS POKS!)

vaan kaikille.

Ja kiitos kovasti kaikille tsempityksestä. Ei kyllä mitään merkkejä pikaisesta synnytyksestä, että tuonne lasketun ajan tienoille tähyilen. Viime viikolla oli neuvolalääkäri. Vähän oli kohdunkaula lyhentynyt ja pehmennyt, mutta sanoi lääkärikin, että eiköhän tämä laskettuunaikaan mene.

Olo on kohtuullisen hyvä, että sen puolesta jaksan kyllä odotella. Kummasti sitä myös tulee mieleen kaikenlaista mitä vielä voisi tehdä ennen vauvan syntymää. Ei vielä ole edes aika käynyt pitkäksi. Parveketta olen tuossa laitellut ja sitä varten tehnyt hankintoja. Ihana kesähuone saadaan tuosta parvekkeesta, kunhan tulis valmiiksi.

Painoa lääkäri arvio olevan 3100 ja laskettuunaikaan mennessä noin 3800, eli hurjasta mahasta huolimatta ihan sopivan kokoinen vauva. Yli 4 kilon arvio olisi kyllä ruennut hirvittämään. Ja vaikka se vauva nyt olisikin isompi niin helpompaa kun edes luulee sen olevan alle.

Helga: Mites talon kanssa kävi?

Emunainen: kovasti jaksamista sokerirumban kanssa. Eipä sinullakaan tosiaan pitkälti ole, jos ruetaan vielä käynnistelemään!

Pirpaliina: kovasti sinua jännäilen, että milloin tulee vauvauutisia. Etköhän sinä kuitenkin meistä ensin ennätä.

Kyllä tässä alkaa viikot käydä vähiin, hurja kuunnella ihmisten vappusuunnitelmia, kun sitten alkaa jo itsellä toivottavasti olla h-hetki käsillä.

Limetti rv 37+5

Neuvolalääkärikuulumisia! Vauva oli käyrien mukaan erittäin keskikokoinen ja kaikki muutenkin erinomaisesti. Raajoja mittailtiin ja katseltiin vauvan touhuiluja. Perätilassa näkyi vielä olevan, mikä on kuulemma normaalia vielä näillä viikoilla. Lääkäri kehui että ihan normaali raskaus, ei mitään huolenaiheita :)

Kyselin sitten tietenkin malttamattomana sitä sukupuoliasiaa ja mitäköhän siellä jalkovälissä näkyy... Lääkäri sanoi että kuvan laadusta johtuen ei kovin varmaksi voi tietenkään sanoa, mutta kiveksiä ei " ainakaan vielä" vauvalla näkynyt, heh :D Ja kyllähän ne jo näillä viikoilla näkyy mikäli ne sieltä pilkottaisi. Kierrellen ja kaarellen lääkäri puhui, mutta jos kovin epäselvä tuo asia olisi ollut, niin ei hän varmastikaan mitään olisi sanonut. Eli aavistukseni pitivät kutinsa, ihanaa!!

Pirpaliina: Kiitos kovasti tankkausvinkistä, olenkin tänään ollut kovinkin kevyellä ruokavaliolla ja illaksikin olen varannut kevyttä popsittavaa ennen sitä määräaikaa. Toivon niin kovasti ettei kokeissa mitään paljastu!

Pikkuprinsessaa kovasti odotteleva D.O.

Eilen siis kävin siellä polilla kontrollissa ja tilanne on nyt erittäin kypsä - 4-5cm auki ja monta sormea menee vauvan päätä vasten! Eilisen jälkeen supisteli taas paljon, mutta välillä n. 20-30min, joten tänä aamuna edelleen kasassa. Lääkäri kyllä kielsi jäämästä kuuntelemaan, jos säännölliset supistukset alkaa. Illalla kävin koiran kanssa kentällä ja nyt vauva painaa alas taas niin että lähentelee jo jonkiasteista invaliditeettia. Liikkuminen on todella hankalaa! En sitten tiedä painaako jotain hermoa, kun välillä meinaa kipu viedä jalat alta.

Painoarvio, joka on siis todellakin enää vain arvio on 2400-2500g eli hoikka... Pää on niin alhaalla, että antaa ihan hurjia mittoja muuhun kroppaan verrattuna.

Sokerit oli ok nyt.

Helgako se ihmetteli tuota saunan vaikutusta verensokeriin? Näin tosiaan on. Kun nestettä poistuu, verensokeri nousee; vertaa mahatautiin. Nesteytys taas laskee verensokeri arvoa. Sen takia ei saisi saunan jälkeen niin kuin ei mahataudin aikanakaan juoda hirveästi sokeripitoisia. Jenkeissä esim. mahatautijuomana ei ole keltainen jaffa niin kuin meillä, vaan cokis light.

Juu... täällä todellakin niin henkisesti kuin fyysisesti kypsää. Pysykäähän muut vielä kasassa.

Pirpaliina rv 36+1

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! En olekaan melkein pariin viikkoon päässyt juttuja lukemaan, mutta toivottavasti saan asian korjattua.

Oma maha: Paksusti voidaan, maha on kasvanut aika lailla ja liikkeitä tuntuu päivittäin. Tosin edelleen vaan sivuilla ja " katossa" , istukka etuseinämässä vaimentaa kyllä aika hyvin... Eilen masumies melskasi hetken ja pysähtyi sitten, tuntui navan yläpuolella kummalliselta ja koitin kädellä, niin siinä tuntui joku isohko, kovempi möykky, joka sitten " säikähti" ja meni pois, kun sitä tunnustelin. Oli siis joko pikkuisen pää tai pylly, vaikea sanoa. Meinasi taas iloitku päästä, niin mukavalta se tuntui silittää pientä siellä mahassa...

Tällä viikolla neuvolakäynti. Rakenneultra on vasta kolmen viikon päästä rv 20+6.

Aurinkoiset päivänjatkot!

Tuutis ja Masumies rv 17+6 (poksista poks huomenna...)

Helga: kovasti onnea omakotitalon omistajalle. ihanaahan se on kun on koko perheelle tilaa. Me muutimme tuossa joulukuussa 40m2:stä asunnossa tähän uuteen 65m2:een ja vieläkin tätä tilan " runsautta" jaksaa ihmetellä. Ainahan se riippuu mihin vertaa, mutta meille tämä on tällähetkellä aika luksusta näillä pääkaupunkiseudun hinnoilla.

Noista vauvanhuoneen väreistä, mielestäni sekä vaaleansininen, että roosa sopivat loistavasti vauvan huoneeseen sukupuolesta riippumatta. Eihän sitä aikuisenakaan sukupuolensa mukaan värejä kotiinsa valitse, vai? Kannattaa varmasti omia mieltymyksiä ajatella värin valinnassa, kun sinä sitä kuitenkin eniten ihailet. Sopivan rauhallinen väri kun vain olisi. Mielestäni myös vaalean keltainen sopii tosi hyvin vauvanhuoneeseen.

Jaksuja sinulle sokerirasitukseen, hyvähän se on että pidetään vauvoista huoli tuollaisiakin tarkkailemalla.

Ultsi: Ihanaa, että tunnet jo vauvan liikkeitä, paljon nautinnollisia yhteisiä hetkiä sinulle ja möyrylle!

DreamOne: kyllä täällä muutkin jo jännäilee teidän vauvan sukupuolta, tulehan sitten paljastamaan. Niin ja onnea viikoista, komeat lukemat!

Pirpaliina: Hurja meno sinulla päällä! Eikös vain ole ihanaa, kun viikot alkaa näyttää hyvältä, niin ei niitä tarvitse enää huolia? Kovasti olen onnellinen puolestasi, että vauva on noin hyvin matkassa pysynyt. Saapi nähdä mikä päivä et olekaan täällä kuulumisia kirjoittamassa.

Omat voinnit: maanantaina kun kirjoitin, että mitään merkkejä ei ole, niin viime yöstä meni sitten puolet supistusten kanssa valvoessa. Ei nuo mitenkään tiheitä olleet, mutta aika napakoita jo ja aina juuri kun vauva ehti rauhoittua ja olin nukahtamassa niin tuli uusi. Aamun jälkeen ei mitään tuntoja, vaikka koulullekin reippailin viimeisiä opiskeluihin liittyviä juttuja hoitamaan. Mutta jotenkin sitä rupesi taas miettimään, että ei tässä välttämättä kahta viikkoa enää mene. Ekan kerran tuntuivat nuo supistukset siltä, että jotain varmaan saivat aikaankin. Nyt lähden paikkailemaan rikkonaisia yöunia päikkäreille, kun tuo esikoinenkin rauhoittui sänkyynsä.

Leviniaa vielä huhuilen, että oletko kokonaan kadonnut palstalta, vai onko mennyt kuulumisesi ohi?

-Limetti, uus viikko 38: HUI ihan pian meillä on vauva!

Jepulista jeppaa =)

Täällä taas vähä myöhempänä ajankohtana, niinkuin mulla nykyään tuntuu olevan tapana...

Mulle tais käyä niin, et oon hommannu ittelleni kevät pöpön. =(

Kurkku on kipee toista päivää putkeen, eikä ainakaan oo parempaan suuntaan menossa. Ois vaan hauska tietää missä välissä oon mukamas liikkunu niin vähissä vaatteissa, et tuuli ois päässy tekemään tepposiaan, kun varta vasten oon yrittäny pitää tuulenpitävää yms. vaatetta päällä ulkona ollessa.

Mutta josko vähä iloisempiin uutisiin?

Meidän tarjous omakotitalosta meni kuin menikin läpi!! JES!!! Eli me saadaan sittenkin ihan oikee oma koti, tai siis isompi koti jonne mahdutaan kaikki kolme elämään ilman ahtautta.

Oon melkein kerenny nähä jo painajaisia siitä, et miten tiukkaan pakattu esim. meidän makkarista ois tullu sinne ois lyöny pinniksen sängyn viereen jne.

ja nyt ei tartte huolehtia siitäkään missä ristiäiset pidetään, siinäkin vierähti iso kivi sydämmeltä, kun on ihan iso olkkari käytössä sitten sinä ajankohtana.

Ainoo huono juttu asiassa on vaan se, et remppaamaan pääsee vasta heinäkuussa.... Jep, me asumme tässä vanhassa pari kuukautta ja " joku" remppaa sinä aikana uutta kotia.

Mies parka joutuu vaan koville jossain vaiheessa... Käydä samalla töissä, rempata ja tutustua vauvaan.

Tartteekin ottaa tuon siipan kanssa puheeks, että sumplii sen kesälomansa heinäkuun lopusta eteenpäin, niin voi sitten jatkaa isyyslomalla sujuvasti sen jälkeen, niin ei ainakaan tartte puolikuolleena raahautua töihin ja arki vauvan kanssa ei oo heti alusta niin tuhottoman vaikeeta jne.

Voi vaan kuvitella mitä pahimmissa mahdollisissa skenaarioissa vois käydä.. Koliikki...Ylitöitä...Joku menee pieleen raksalla...jne. Jaiks!

No toivotaan parasta ja pelätään pahinta!

Mulla onkin tää saikun alkuviikko menny aika jouhevasti siis pohjapiirustuksia tutkailemalla ja keittiöö suunnitellessa, ja tänään haettiin värilastuja, et saisin jotain inspistä seinien väreiks jne..

Mut onhan mulla ongelmakin! Siis uskomatonta mutta totta, mulla ei oo mitään hajua minkä väriseksi maalaisin lasten huoneen??

Antakaas ehdotuksia, ainoo iso " ei missään nimessä" on ruskean sävyt. en voi sietää beessiä, kellertävää, beigee jne.

Mielessä pyörii sellanen veden sinivihreen yhdistelmä, mut onko sekin liian poikamainen? Tosin löysin yhden aivan taivaallisen ihanan vaaleen roosan sävyn, joka sopis kuin nakutettu pikku tytön huoneen väriks, mut kun ei tiiä kumpi sieltä tulee... *Däm*

No voihan sen huoneen toisaalta tehä valmiiks maalia vaille, ja maalata sitten kun vauva on syntyny, mut..

Jaaha, jaahas...Sitä muuten sitten aletaan lähennellä eräitä aikoja... Mites Pirpaliinan vointi?

Limettikin taitaa aloittaa pikku hiljaa jännäilemään tulevaa, eikös?

Dreamone, hei alottakaa te vaan lomailu täs jonkun ajan sisään... Mä tuun messiin n.3vk päästä! jee en varmaan ikinä oo pitäny kesälomaa niin ajoissa!

ON: Arvatkaa kellä seisoo Kelan laput köökin pöydällä... Siis voi vattu ja vihtori, kyl asiat ois helpommin jos ois naimisissa. Oispahan ainakin vähemmän päivämääriä muistettavana! Kuten meistä ei kumpikaan muista mikä päivä on muutettu yhteen jne. =/

ja muutama muu juttu, kun kysytään vietetyistä vuosiloma päivistä, niin puhutaanko tästä vuodesta sit ennen äippistä vaiko siltä ajalta kun verotuksen mukaan tsekataan tulot, eli tässä tapauksessa vuoden 2005 lomista?

Mä niin otan sen lapun ja kävelen kelaan sen kanssa, et auttakee blondii, mie en tajjuu.

Massu se vaan olla möllöttää, tissejä kivistelee, ja sitä tahmajuttua niistä tuntuu pruuttailevan ulos öisin. Ällötys öllötys... Se tahmaisuus on kamalaa! Nännitkin on niin kipeet, ettei oo tarvinnu kuvitellakaan rasvailevansa niitä, hyvä et kärsii iltaisin ottaa rintsikat pois ilman kiljuntaa. Uus kasvu spurtti?

Mun hirvittävät määrät raskausarpia, siis peräti ne 3 viivaa toisessa lonkassa, punottavat ehkä enemmän kuin aiemmin, eli kasvaakohan masun ympärysmitta vähä niinku huomaamatta? Tarttiskin ottaa mittanauha käteen ja mitata tuo kuvun ympärys, et mitä se mahtaa olla.

Toukokuun alussa mä joudun myös sokerirasitustestiin, ja mä oon niiin näreissäni siitä.

Mua ärsyttää se, että paino enne raskautta katotaan niin pilkun viilamisen tarkasti numeroina. Ihmisen kropan rakenne sun muut tekijtä ei anna armoo pätkääkään.

Välillä tuntuu, et terveydenhoito alalla tuijotetaan vaan numeroita nenä kiinni kirjassa, mut ei viitsitä katsoa ulkoista olemusta, yms aikaisempaa terveyttä jne.

Niin siis täällä puhuu Bmi:iin mukaan lievästi ylipainoinen nainen.

Eikä sekään auta, et raskauden aikainen painon nousu on edelleen " ihanne lukemissa" 1300g.

ja juu ymmärrän kyllä, et vauvan/äidin hyvinvoinnin varmistamiseksi se tehdään, mut se asia ei paljon piikkikammoista auta.

Eikä neukkatädin asenne juurikaan auttanut, tuli tyly kommentti, että varataanko se aika vai ei, tyyliin koita nyt päättää, ettei tässä oo aikaa miettiä kauaa.

Ja siks toisekseen, mulle ei oo sanottu rakenneultrassakaan, et minkäkokoinen vauva siellä massussa on!

Kun asioiden järkeistäminen niin, et voittaa pelkonsa onnistuu mulla helpommin, kun mulla ois kaikki mahdollinen fakta tiedossa.

Ymmärtäisin helpommin, jos ongelmia olis jo, verenpaineessa, sokerit plussalla, isompi painonnousu, iso vauva jo tässä vaiheessa jne.

Mut äh, jos neukkatädin kanssa oiskin menny asiat hyvin loppuun asti niin sehän oiskin ollu enemmän kun lottovoitto, eikö....?

Mutta nyt näissä köhä-neulakammo mietteissäni lähen kiipeemään sängyn pohjalle yrittämään nukkumista.. Mies on yövuorossa ja on todella outoo nukkua ilman sen tuhinaa!

T Helga & Maris rv24 *Poksuti poksuttaa*

Meikäläinen yrittää täälä päästä matkaväsymyksestä eroon ja pikkuhiljaa tuntuis että alkaakin helpottaa.. Reissu oli hieno. Erittäin aktiivinen liikkeellä oltiin aamusta iltaan. Sielä jaksoin oikein hyvin, mutta kotiin tullessa väsymys iski..

Pirpaliinalle ja Limetille kovasti tsemppiä suureen koitokseen! Kuulostaa siltä että teillä se on lähellä.. :) Hieno homma, että pirpaliinakin on päässyt näin pitkälle!

Alkaa tuntumaan omakin la lähestyvän uhkaavasti, kun listassa oma nimi nousee kohisten ylemmäs.. Toisaalta aivan ihanaa ja toisaalta paniikki meinaa iskeä.. ;) Alkaa tuntumaan, että ehtiikö vauvaa varten laittaa kaikki valmiiks, en oo nimittäin vielä laittanut mitään.. Vaunut ja kaukalo on kyllä jo hommattu.. Ja pinnis on sukulaisella lainassa, niin se saahaan sit sieltä.. Ja hoitopöytäkin saahaan sukulaiselta, mutta sen alle pitäs hommata vielä lipasto, mihin sais vauvan vaatteet.. Ja vaatteita en oo vielä pessyt/laittanut yhtään.. Mutta onhan tässä vielä aikaa *koittaa rauhoittaa itseään*.. ;)

D.O: onnittelut hyvistä lääkäriuutisista ja todennäköisestä prinsessasta! Nuo rinsessat on kyllä aivan ihania! :) Ja tsemppiä sokrutesteihin. Ite kävin pari viikkoa sitten ja tulokset oli onneks ok.. Itseasiassa paasto oli rajoilla, mutta en kuitenkaan joutunut seurantaan..

Koalalle tsempitykset viimeiselle kympille! :)

Oma (.) Viimenen kymppi on lähtenyt vauhtiin.. Neuvolassa kaikki oli muuten eilen ok, paitsi hb oli laskenut, niin joudun alkamaan rautaa syömään. Nyt alkaakin sitten neuvolaramppaamiset kahden viikon välein.. Vaavi voi hyvin, liikkuu välillä enemmän välillä vähemmän. Itellä on vähän alkanut olemaan jo tukalat oltavat ja yöt rikkonaisia, mutta ei mitään suurempaa hätään onneks.. Mutta tällä hetkellä tuntuu hyvältä, ettei enää tarvi töihin mennä vaan saa lomailla rauhas..

-sani rv 30+2

Pirpaliina: Huijjui, jokohan olisi kohta lähdön aika?! Siltä kuulostaa kovasti, 4-5 cm on jo tosi paljon. Jännätään täällä sun puolesta! Tulehan ilmoittelemaan milloin on lähdön hetki. Saatko tänne jonkun kautta sitten viestiä kun vauva on syntynyt? Olisi niin kiva kuulla heti että miten meni ja millainen hoikka pikkuinen sieltä on tullut.

limetti: Kuulostaa siltä ettei sinullakaan hirveästi ole aikaa jäljellä, niin komiat on viikotkin. Teillä tosiaan on ihan kohta vauva! :) Meillä on nimet mietittynä molemmille sukupuolille jo etukäteen, tytön nimi on minun ehdotukseni ja pojan nimi tulee tuolta miehen puolelta. Molemmat nimet on tosi ihania ja kivoja ja olen ylpeä saadessani antaa niistä kumman vain. Mutta kyllähän tämä nyt siltä näyttää että tytön nimi tulee käyttöön :) Minun toukokuussa synnyttävä ystäväni ei ole miettinyt valmiiksi kuin pojan nimen, sillä hänellä on erittäin vahva tunne siitä että poika on tulossa. Aika hyvin heillä sukupuoli on ultrassakin erottunut, joten aika varmaa se onkin. Mutta monethan tosiaan miettivät tuon nimen vasta kun vauvan näkevät, jos vauva ei yhtään muistutakaan mietittyä nimeä. Mutta tapansa kullakin :)

Helga: Minulla on myös pompsahtanut sf-mitta viimeisen kuukauden sisällä hirveästi. Voitko kuvitella, 9 senttiä?! Tosin mittaajina olivat eri ihmiset, toiseksi viimeisellä kerralla th ja nyt lääkäri. Lääkäri ensin hieman kauhisteli, mutta kun ultralla katsottuna vauva oli hyvin normaalikokoinen, hän sanoi että huoli on turha. Minusta kyllä tuntuu, että th:n ja lääkärin mittaustapa oli hyvin erilainen ja lääkäri sanoikin että hän saa yleensä vähän eri tuloksia kuin th. Lisäksi minulla on kuulemma istukka juuri tuossa kohdun korkeimmassa kohdassa, joka nostaa tuota mittaa. Mutta jos vauva on normaalirajoissa, ei huolta varmasti sinullakaan ole! Vihreä lastenhuoneen värinä kuulostaa aivan ihanalta! Tosi mahtavaa kun pääsette sisustamaan uutta kotia.

sani: Ymmärrän tosi hyvin tuon reissun jälkeisen väsymyksen. Itsellänikin oli laivareissun ja nyt viime viikonloppuisen vierailukäynnin jälkeen ihan hirvittävä väsymys monta päivää, vaikka nukuin molemmilla reissuilla ihan kunnon yöunet. Huomaa selvästi, ettei jaksa samalla tavalla kuin ennen raskauttaja jalat ja selkä väsyvät tosi helposti. Kaipa tämä on ihan normaalia :) Onnea muuten kovasti puhtaista sokrutuloksista, hieno juttu! Ja onnea viimeisen kympin täyttymisestä! Olosi kuulostaa kyllä oikein hyvältä, ilman suurempia vaivoja olet päässyt raskaudesta nauttimaan :)

Levinia: Ikävä kuulla että sinulla se hematooma vuotelee edelleen! Voin kyllä hyvin ymmärtää tunteesi, ihan samaa kävin ensimmäiset 8 viikkoa läpi silloin alkuraskaudessa. Minullehan lääkäri sanoi silloin, että jotkut vaan vuotelevat läpi koko raskauden ja se pitää vain hyväksyä. Täytyy ajatella, että " tämä on ainutlaatuinen raskauteni ja tämä nyt vain on ominaista tälle raskaudelle" , Itseäni nuo sanat helpottivat tosi paljon, sai tavallaan " luvan" sille, että kaikki menee hyvin vuotelusta huolimatta. Kivaa kun pääset kohta 4D-ultraan! :)

emunainen: Heh, voi miesparkaa kun olet siellä ärräpäitä päästellyt netin takia! :) Ymmärrän kyllä, itse repisin hiuksia päästä jos en nettiin pääsisi moneen päivään. Onneksi meillä mies ymmärtäisi, itse on myös sen verran nettiriippuvainen :D Tulehan myöhemmin kertomaan kuulumisia!

Omaa naperoista: Sokrurasituksessa olin eilen, sekin oli taas sellainen farssi! Tai itse rasitus meni oikein hyvin, mutta edellisenä yönä heräsin ihan tajuttomaan migreeniin enkä uskaltanut panadolia ottaa kun kaiken nauttiminen oli kielletty ennen koetta. Aamulla sitten heräsin hirvittävään jomotukseen ja sain vaivoin puettua päälle ja join lasin vettä. Lähdin sitten autolla kohti labraa ja puolivälissä matkaa jouduin pysähtymään oksentamaan. Mulla on tuota oksentelua reippaasti aina migreenikohtausten aikana. Pääsin sitten labraan ja sanoin heti, että katsotaan pysyykö glukoosi sisällä kun juuri oksensin. Jotenkin pystyin sitten tsemppaamaan ja sain juotua ja jopa pidettyä nesteen sisällä. Minut ohjattiin laverille makoilemaan ja siellä torkahtelin koko sen kaksituntisen ajan mitä kokeet kestivät. Sairaalan kahviossa kävin juomassa kahvin ja söin lihapiirakan että pystyn kotiin ajamaan ja jo matkalla tunsin että nyt on maha kyllä aivan sekaisin. Juuri ja juuri ehdin kotiin ja vessaan. Siitä kaaduin suoraan sänkyyn ja nukuin neljään asti kunnes mies tuli kotiin. Täytyy näin jälkeenpäin ihmetellä, kuinka paljon vauva antaa voimia! Normaalisti en olisi kyennyt sängystä ylös nousemaan migreenikohtauksen aikana! Hammasta purren sitä vain jaksoi ja sai vielä pidettyä litkut sisälläkin meidän oman pikkuisen vauvan kuva silmissä, heh :D

Tuloksista sen verran, että neuvolan th lupasi ilmoitella joko eilen iltapäivällä tai tänään aamulla mikäli niissä olisi jotain häikkää. Eipä ole puhelua kuulunut, joten varmaankin puhtain paperein olen selvinnyt, jee!

Olen jo kertonut aika monelle, että todennäköisesti tytsyä tässä meille odotellaan. Kaikki ovat olleet ihan innoissaan, tosin olisivat he pojastakin yhtä lailla :) Mies puhuu koko ajan meidän pikkuprinsessasta :) Mulla on ollut jo hedelmöityshetkestä lähtien tosi vahva tunne siitä, että tyttö meille tulee. Jostain syystä olen vain sen tiennyt. Niinhän sitä sanotaan, että 95 % äitien tuntemuksista pitää paikkansa. Jännä juttu tuokin!

Mies tuolla jo imuroi kovaa vauhtia, mun hommana tänään on pyykinpesu ja pölyjen pyyhkiminen. Täytyy alkaa hoitaa omaa osuutta tässä pikkuhiljaa. Menenkin vasta klo 16 töihin, joten tässä on hyvää aikaa touhuta.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille murusille

toivottaa D.O. ja nappulatar rv 26+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat