Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Käsittääkseni niitä ei tule kaikille, mutta mistä tietää onko itse sitä tyyppiä, jolle niitä tulee vai ei. Siis minulla on kamala vauvakuume, mutta en mietityttää mahdanko näyttää monsterilata vauvan jälkeen. Olen muuten hyvin notkea ollut aina, mutta ei kait se ihon ominaisuuksiin vaikuta.

Kommentit (19)

Olen muutenkin herkkä saamaan mustelmia ja kaikenlaisia nirhaumia, kättelynkin jälkeen mulla on tyypin sormenkuvat kämmenselässä. Olen seepra, so what? Ne ovat mun muistoja vaikeista raskauksista muutenkin. En ole bikinejä koskaan pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viimeisten raskausviikkojen aikana raskausarpia tuli koko mahan seudulle, vaikka rasvasin ihoa monta kertaa päivässä. Rumia ne ovat, mutta onneksi haalenevat hieman ajan kuluessa. Mutta, eipä tarvi enää bikineitä käyttää. Sen verran ruma mahasta jäi :(

että alat itse olla aikuinen.

Voin luvata, että suurella todennäköisyydellä törmäät vielä kurjempiin fyysisiin muutoksiin kropassasi lapsen saatuasi, niin että yhdet arvet ei siinä paljon tunnu.

esikoista odottaessa rasvasin ihan hulluna, sillä minulla tuli raskausarpia teininä rintoihin, kun ne kasvoivat niin paljon ja äkkiä. Ei auttanut rasvaaminen lainkaan. Kahdeksannella kuulla vatsani " repesi" . Eräänä iltana huomasin muutaman arven. Viikon päästä olin jo tiikeri. Kakkosen aikana oli nahka vielä niin löysää, ettei uusia tullut. Nyt jo vanhatkin ovat kohta vaalenneet. Kyllähän ne näkyvät hieman, mutta mitä sen on väliä. Alkavathan tissitkin roikkumaan, naamaan tulee ryppyjä. Ne ovat merkkejä elämästä, jota ainakin minä elän ihan täysillä. Viihdyn kropassani, eikä sitä viihtyvyyttä muutama arpi pilaa.

niin kuitenkin juuri siihen kohti eli navan alapuolelle tuli arpia, mutta ei muualle ollenkaan vaikka ylävatsasta iho oli paljon kireämmällä. Mihinkään muualle ei tullut arpia, ei edes rintoihin vaikka ne pullahtivat b-kupista DDhen imetyksen myötä.

Ei ne arvet silleen haittaa, enemmän itseäni ärsyttää kun iho on venynyt koko vatsan alueelta ja näyttää ihan erilaiselta kuin ennen raskautta.

Mieskin vaan totes arvista että ne on vähän niinkuin tiikerillä raidat, camouflagea... ;o)

Minulla ei auttanut ku ekassa raskaudessa. Toisessa sitten repesi ja kunnolla.

Tämä on vähän sellanen arvostusasia. Jos elämässä ei oo muuta kuin oma kroppa ja mahanahka niin ei kannata raskautua eikä hommata lapsia.

Joku paikka kärsii kuitenkin.

Kannattaisi nousta sieltä ikiteini-kuopasta ja alkaa elää aikuisen elämää.

Jos elämä kaatuu raskausarpien rumuuteen niin kaatuu sitten.. Sieti jo mennäkin.

Ja sellasen ihmisen korvissa tai sielussa, kenellä raskausarpia on syystä tai toisesta, tän tyyliset aloitukset kuulostaa aika idiooteilta tosi tosi pinnallisten ihmisten kirjoittamilta.

Mitäs jos sulle ei tuu arpia, mutta saat vammaisen lapsen tai pidätyskykysi menee synnytyksessä?

Ketä ja mitä sitten häpeät?

olin tosi pieni ja hoikka kun aloin odottamaan ja paino alkoi nousta raskauden puolivälissä ihan yht' äkkiä, ihan kuuli kun nahka ratkeili. Ja olin kyllä rasvaillut, s illä ei ollut merkitystä. Kun vuosi synnytyksestä oli kulunut, niin mun mielestä mulla oli niin ihana maha, että kehtasin kyllä käyttää bikinejä. Näkyyhän ne arvet tietenkin, mutta vaalenivat miltei huomaamattomaksi. Tietyssä valossa näkyy paremmin.

Toisen lapsen odotuksessa lisää arpia ei syntynyt. Painoa kertyi maltillisemmin ja hieman vähemmän.

Kun itsellä jo toinen raskaus menossa eikä ole yhtään arpea. Johtuisko se jotenkin ihon tyypistä tms.?

Joillakin tosiaan tulee heti, kun maha kasvaa ja aika rumiahan ne on. Mahaa kannattaisi kuulema voidella säännöllisesti jollain rasvalla, niin ei kuulema tule niin pahat arvet. Tiedä sitten onko siitä apua oikeasti...

Mulle ei tullut raskausarpia, mutta leikkaushaavoja vatsassa on parikin. En ole koskaan ajatellut että arvet ihossa jotenkin vähentäisi viehätysvoimaani tai veisi osan naiseutta pois.

Jos miehesi kylkiin tulisi venymisarpia, pitäisitkö häntä jotenkin vähemmän viehättävänä niiden takia?

Minusta eletty elämä saa ja sen tuleekin näkyä.

Raskausarvet on venymisen aiheuttamia vaurioita ihon alla. Samalaisia voi olla esim. rinnoissa tai käsissä, jos koko tai paino muuttuu nopeasti.

EHkä se nahan tiukkuuskin vaikuttaa? Minä olen ollut joskus lihavampi (n. 10 kg) ja mahanahka ei ole erityisen tiukka. Raskausarpia ei tullut ollenkaan. Ehkä pienellä ja hoikalla ihmisellä iho joutuu suhteessa venymään enemän.

Ja kuulemma ihon joustokykykin on yksilöllistä, toisella " repeää" helpommin kuin toisella.

Eivät ne arvet kauniita ole, mutta eipä ne meikäläisen elämää kyllä mitenkään haittaakkaan.

Rasvasin vatsanahkaa päivittäin, mutta kun kudostyyppi on, mitä on, niin eipä se auttanut. En ole kellään muulla näin arpista vatsaa nähnyt...mahtaiskohan tällä vatsalla päästä jo ennätyskirjaan?!? =D

Äidilläni on sama juttu ja siskoni vatsakin näyttää samalta, vaikkei hänellä ole raskauksia takana. Sensijaan 15 kilon nopea painonnousu sai sen hänellä aikaan.

Mitä ihmettä te naiset häpeätte vatsanahkaanne...bikinit päälle ja biitsille vaan. Ei siellä kukaan jaksa kenenkään vatsanahkoja toljotella =)

Alkoi tulla jo viikolla 15 vaikka painoa ei ollut tullut kun pari kiloa siihen mennessä. ensin tuli reisiin, en tiedä miksi. Sitten lantiolle, ja loppuraskaudessa rintoihin ja vatsaan. Onneksi ovat nyt jo vaalentuneet aika lailla.

Niitä tulee, jos ei rasvaa nahkaansa tarpeeksi usein. Jotkut ei vissiin jaksa/viitsi rasvata ja kulkevat sitten seeproina loppuelämänsä. Itse en kehtaisi.

arvet ovat kudostyypistä kiinni. Jos äidilläsi on raskausarpia, tulet kaiketi saamaan niitä itsekin.

Omalla kohdallani ne eivät rajoittuneet pelkästään vatsaan, vaan myös reidet ja rinnat saivat osansa arvista. Onneksi ne vaalenevat ajan kuluessa, eikä niitä kannata murehtia, niissä näkyy eletty elemä. Ei elämästä kukaan selviä siloposkena ;-) (eivät edes ne, joilla ei ole lapsia lainkaan...)

Niin uskomattomat, että lääkärinkin kommentoi niitä. Mutta väliäkös tuolla, bikineissä en ole muutenkaan koskaan kulkenut kun on vatsa muutenkin yhtä arpea leikkausten takia.

Äidilläni oli myös sama juttu, taitaa olla perinnöllistä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat