Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (16)

[color=deeppink]ONNEA SERELLE JA MIEHELLE PIKKUPIKKU PRINSESSASTA[/color]!!! ♥ Rankalta kuulosti synnytys, mutta hyvä jos äiti jo vähän toipumaan päin :)

Et varmaan, Sere, just nyt jaksa ajatella niitä treffejä, mutta linkitän nyt tuon ouluntreffipinon tänne, niin voit käydä kurkkiin :) Ja tietty kaikki muutkin kiinnostuneet! :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10041776&p=3&tmode=1&smode=1

Han ja Sampo +2kk

kiva että olen tervetullut ;)

Cana: e-kuppi kuullostaa aika valtavalta, otan osaa.. mullaki on pari kuppia tullut kokoa lisää mut onneksi oon aina ollu pienirintanen eli nytki käytän " vain" C-kuppia (normaali a/b) mut silti tuntuu et hirveet lollot ja painaaki nii pirusti.. ja roikkuuki melkein mahaan asti..

mä olen tässä alkanu täyttelee Kelan papereita, hermot meinaa mennä ku ei niitä tajua.. toiset sanoo et laita palkkalaskentaan ja toiset että älä laita.. soitin sitte ite sinne palkkalaskentaa ja ne sano et vie Kelaan.. ota nyt näistä selvää..

pientä paniikkia ilmassa senki takia ku osa sanoo et ei oo vielä mikään kiire, mut ohjeissa lukee et viimeistään 2kk ennen pitää paperit olla kelassa... ja mun laskujen mukaan äitiyslomaki pitäis alkaa siinä 13.6. eli vajaa 2kk enää (la 24.7.)... eiks se menny nii että lauantaita ei lasketa siihe 30 päivää?

suonenvedot mokomat vaivaa.. nytki tässä tietokoneella meinaa jalat puutuu... tukisukatki jo ostin, tuli niistä ihan mummo-olo ;D

millaste ja " napsu" 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heti alkuun Serelle ja koko perheelle onnittelut pikkuprinsessasta!! Tulehan kirjoittelemaan synnytyskertomusta, kun ehdit ja jaksat!

Viipulille kiitokset ihanista Piksun kuvista! Kylläpä on poika suloisen näköinen!

Kaneli oli ollut vielä yhdessä koossa ennen viikonloppua, mitenkäs nyt?

Ja Leenis joutuu vielä kärvistelemään viime metreillä:( Mut eipä oo enää montaa päivää varmastikaan, ja kyllä tuo ihana ilma piristää mieltä! Jospa se teidän juniori odottelee, että on terassi täysin valmiina... Kohta sullakin on nyytti kainalossa;)

Mooli oli myös käynyt mökkeilemässä. Mekin oltiin koko viikonloppu mökillä, ja kyllä oli hyvät kelit!

En ehtiny koko viikonloppupinoa lukaista läpi, kun on kaikenlaista hommaa tehtävänä. Tulen myöhemmin kommentoimaan enemmän. Nyt täytyy lähtee vähän ulkoilemaan, kun on vielä noin upea ilma! Mukavaa viikonalkua kaikille enskoille!

Hippux ja Hippu 36+2

Heissan vaan kaikille ja ihanan aurinkoista viikon alkua! Täytyy tänään vielä nauttia kauniista ilmasta jos tosiaan loppuviikosta viilenee...

Serelle onnea ja mukavaa varmasti päästä kotiin! Kun jaksat niin kiva on lukea teidän kuulumisia. =)

Leenis, kiva kun kävit kertoilemassa kuulumisia ja EHDOTTOMASTI täällä pitääkin kertoa juuri miltä tuntuu. Ymmärrän että hermot varmasti alkaa olla koetuksella. Kuulosti kuitenkin mukavalta, että energiaa sulla riittää noihin pihanlaittoprojekteihin. Toivottavasti löytyy sopivaa kangasta! Tsemppiä ja vauvalle kovasti, kovasti haluja tulla maailmaan...

Mooli, voi miten ihanalta teidän viikonloppu kuulosti! Odotan kesää ja sitä, että päästään vanhempieni mökille rentoutumaan. Sinne on yli 4 tunnin ajomatka täältä meiltä, joten enää näillä viikoilla ei mökkeily innosta... Kiitos kysymästä, ihan kohtuullisesti täällä on nukuttu. Turvotusta on mutta yön jälkeen ei niin kauheasti kuin illalla. Yritän muistaa juoda vettä paljon. Huomenna aamulla neuvolassa saa sitten urputtaa jos on ihan köntysolo. ;) Toivottavasti sulla paineet on ok!

Cana, suosittelen tyynyvuorta sänkyyn! Nimittäin mullakin lonkat puutuu ja sen takia välillä oon siirtynyt nukkumaan sohvallekin kun sängyssä ei vaan ole hyvä olla. Tyynyt helpottavat varsinkin nukahtamisvaiheessa ainakin minua. =)

Viipulille kiitos ihanista kuvista! Niiiiiin söötti teidän pienokainen. =)

Millaste, muistathan juoda riittävästi?! Tukisukat, riittävästi nesteitä ja kaiketi magnesium ovat ainakin kokeilemisen arvoisia suonenvetoihin.

Oma olo on kohtuullisen ok. Tänään olisi tarkoitus mennä ystäväni kanssa kahville ja huomenna pääsen vierailulle ystäviemme luo joilla on kuukauden ikäinen vauva. Saa nähdä ymmärtäisikö meidän masuasukki rueta haluamaan maailmaan kyläilyn jälkeen... Nimittäin mua on oikeasti ruennut ahdistamaan se, että jos tässä vielä joku raskausmyrkytys tulee tai muuten menee jotain pieleen. =( Olisi niin helpottavaa kun saisi jo vauvan ihan oikeasti hoitaakseen. Pakosti kaikki turvotukset ja oudot olot päässä saa miettimään pahinta mahdollista. No, huomenna tosiaan aamupäivällä neuvola niin saa " todisteita" siitä että kaikki kunnossa.

Nyt siistiytymään, jotta kehtaa ihmisten ilmoille lähteä.

Voikaa hyvin!

t. iida-linnea 38+5

Buuffa kyselit, että joko on nimeä pikkuiselle mietitty. Kylläpä vain:) Ristiäiset ovat 6.5. ja nimi on jo päätetty. Oli kyllä aikas vaikea päättää, minkä nimen tuo meidän rakas raksupaksu saisi, mutta päästiin lopulta yhteisymmärrykseen! Ollaan miehen kanssa kyllä molemmat nyt tosi tyytyväisiä Piksun tulevaan nimeen:)! Kerron nimen sitten heti ristiäisten jälkeen!

Ihana ilma ulkona! Taidetaan lähteä kärryttelemään!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, 2vkoa 5pvää ~ ♥ ~

Paljon onnea Serelle pikku neidistä. :)

Tervetuloa Millaste joukkoon minunkin puolestani. Kiva että saadaan uusia kun ryntäys vauvapuolelle on niin kova.

Viipuli oli käynyt laitamassa uusia kuvia Piksusta. Jokos teillä on muuten nimeä mietitty?

Canalle kiitokset uudesta lakimuutosinffosta. Hyvä tietää tuokin vaikka nyt toista ollakkaan vielä suuniteltu. Kunhan nyt edes tää eka tulis ilman suruja ja murheita maailmaan.

On ollu tänään jotenkin super rankka päivä ja väsytää ja kiukuttaa joten anteeksi että enempää juttua ei irtoa. Tää poistuu nyt ennenkun hermostuksissaan hakkaa tän tietokoneenkin mäsäks.

T:Buuffa ja Nuuro 20+0

Het alkuun, SERELLE ja PERHEELLE ISOSTI ONNEA PIKKU PRINSESSASTA! :) Ihanaa että pääsette nyt kotiin vauva-arjen pariin.

JUSKA, sorry mä en huomannut perjantaina tuota enska-pinoa ollenkaan! On tottunut vielä tarkkailemaan noita kaikenmaailman tähtiä ja väkäsiä tuossa otsakkeessa ja sekin hämäsi kun niitä ei ollutkaan :) Mä aattelinkin jo, että ei voi olla mahdollista....

Mitenkäs MOOLIN viikonloppureissu meni? Ilmat oli ainakin kuin morsian!

NINCA, tuo sun kiputilasi kuulostaa hieman samalta kuin mun nivusten juliminen. Tosin mulla puoli on oikea eikä kestä noin pitkään kerrallaan. Oon huomannut että jos ottaa oikein kunnon sotilasasennon selkä suorassa se menee ohi nopeiten! :)

PEIPPOSKA, itselläni oli samantyyppistä kipuilua kuin mitä kuvailit, ylävatsalla vasemmalla puolella ja itselläni se johtui varmaan kun kohtu kasvoi kylkiluiden kohdalta. Kylkiluut siis jotenkin painoi tosi pahasti. Se oli välillä niin kipeä että jos edes nauroi niin sattui ihan kamalasti. Meni tosin sitten ihan itsekseen ohi. GALLUP: En tiedä milloin vauva on kääntynyt mutta ekan kerran kun oon kuullut sanottavan ääneen että vauva on rt:ssa oli mulla viikkoja muistaakseni vähän yli 30.

MILLASTEELLE tervetuloa joukkoon! Eipä niillä rv:lla niin väliä, tänne mahtuu hyvin messiin! :)

MAMMIKSEN kuulumisia odotellessa... =)

(.) Edelleen siis yhdessä paketissa.... :( Voi ette tiedä miten pettynyt sitä on joka aamu kun herää " ihan normaalisti" . Eilen meni hermot anoppilassa kun vielä kehtaavatkin hössöttää asian takia eikä se todellakaan helpota mun oloa yhtään. Ei jaksa enää edes yrittää etsiä tästä odotuksesta mitään positiivista kun ei se sitä ole. Tai no... AINUT positiivinen juttu on se, että mun puhelimen sim-kortti päätti pe-aamulla sanoa sopimuksensa irti ja kun se on duunin liittymä, ei sitä ole saatu vieläkään korjattua. En siis voi ihan oikeastikaan vastata puhelimeen.. hähä! ;) *vahingoniloinen* Tietää että siellä on varmaan kasapäin kyselyjä vastaajassa onko paketti kainalossa.... Hirvee ihminen oon kun näin ajattelen mutta saanpa edes jostakin revittyä iloa irti! :D

Jos täällä pyörii VAUVAPUOLEN DAAMEJA, teille GALLUPPINA: Miten helposti pääsee YLIAIKAISKONTROLLIIN heti 41-42 viikkojen vaihteessa (itse siis menossa Kättärille synnyttämään)? Harmittaa kun viimeinen lääkärikäynti oli joskus 36 viikolla ja oon kauhean huolestunut miten esim. istukka enää toimii ja minkäkokoinen se vauva oikeasti jo on (ollaan miehen kanssa molemmat synnytty ennen la:aa ja oltu 4100g ja 4500g.), ja onko siellä ihan oikeasti kaikki ok. Tuntuu itseasiassa vähän ihmeelliseltä että yleinen käytäntö ei ole sellainen, että sovittaisiin suoraan lääkäriaikaa kun laskettu aika ylittyy. Tuntuu ihan turhalta mennä neuvolaan terkan jutuille kun tietää että ei se osaa kommentoida oikeasti mitään mitä haluaisin tietää (mulla vaihtui vielä pari viikkoa sitten harjoittelija uudeksi terkaksi).

Pahoittelut että nämä mun tekstit pakkaa nykyään olla tällaisia valitusvirsiä... kyllä sitä asian aina onneksi välillä hetkeksi unohtaakin ja yritän pitää itseni aktiivisena etten muistaisi ajatella koko juttua. Mutta helpottaa niin paljon kun saa tänne purettua pahaa mieltään. Kiitos siis kun jaksatte kuunnella mun ruikutusta. :)

Ihana päivä tulossa jokatapauksessa! Lähden kohtapuoliin liikenteeseen käymään maalikaupassa ja tsekkailemaan kankaita joista saisi hyvän " tuuliverhon" tuohon meidän terdelle. Liian vaikea selittää näin sanoin, mutta puuhasteltavaa siis riittää...

Aurinkoista päivää enskattaret! :)

Leenis & jr 40+6

leenaliinu.. Täällä kokkolassa yliaikaistarkastukseen pääse vasta rv 42!! Jos ei mitään ihmeitä sitä ennen tuu.. Pitkä oli tällä mammalla odotus kun käynnistettiin vasta 42+1 ;) Meillä arvioitiin tytön kokoa rv36 ja rv40.. sf kasvo lopussa usealla sentillä nii tehtii uus arvio!! Samana pysyi molemmilla kerroilla.. arvio oli että jos syntyy rv41 niin painoa olis 3,5kg! syntyessään yliaikaisena rv 42+2 painoi huimat 3230g ja oli 50cm pitkä :)

Ja moolikin jo noin ihanilla viikoilla!!! Mun mielestä se oli nii että kun raskaus on kestäny sen 37 viikkoa voidaan puhua jo täysiaikaisesta jos vauva sillon syntyis :) Ei enää kauaa niin on teilläkin pikkuinen kotona!!

Täytyy tulla ajan kans uudestaa :)

Niamey ja Iso Aino 8kk

Toivottavasti IIDA-LINNEA ja muut unettomuudesta kärsineet ovat nukkuneet hyvin! Otin eilen varuiksi taas unitabun ja kohtuullisesti sain nukuttua - toivon, ettei olis paineet niin korkeet, kun meen 11 tädille mittauttamaan...I-L; mitenkäs turvotus, hellittääkö yhtään? Sitpaitsi, uskon, että hiukan lämpimämmällä säälläkin on osuutta asiaan...mulla ei ole vielä turvotus alkanut, mutta hyvin ehtii vielä...

LEENIS kuulostaa ihanan pirteältä! Ja hyvä toi sun kännyjuttu, kjeh-kjeh!! Ootko millon menossa neuvolaan? Entä, jos soittaisit kättärille siitä ya-kontrollista? Mää kun en osaa oikei neuvoa... mukavaa shoppailua tänään - nautitaan auringonpaisteesta, loppuviikoksi on luvattu vähän viilenevää ja ehkä sateita...

PEIPPOSKALLA tänään synnytysvalmennus - jänskää! Mukavaa, että 3-kymppisiä (rv:t siis:=) on mukana iso liuta, lienette sit seuraavaksi vuorosa mun, HIPPUXIN ja NINCAN jälkeen.

Mahtavan mukava mökkireissu oli, mutta tuli tarvottua maastossa niiiii-iiiin paljon, että meinasi veto ihan loppua...mut ihkua oli, kun saatiin olla miehen kanssa pari päivää tiiviisti kahdestaan ja jutskailla - kotona hän tuijottaa aina sitä töllöä...nyt taas arki ja kyllä mä tästäki tykkään, kun saa rauhassa juoda aamukaffet;=)

MAMMIKSESTA ei ole vielä kuulunut mitään - kuulumia odotellaan!!

Jaahas, lähden valmistautumaan neuvolaan lähtöön ja teen sen jälkeen vasta tän päivän toimintasuunnitelman...siivota tarttis, mut ei ehkä sit tänään, kun on niin kaunista...

Mukavaa ja aurinkoista päivää!

-mooli 36+3

p.s. muuten, eikös olekin niin, että vauva on " täysiaikainen" rv 38 alussa, eli 37+ jotain? Näin mun mielestä ainakin vauvakirjassa sanotaan (siinä minkä saapi nlasta). Miehen kanssa tästä illalla keskusteltiin...

Ihanan lämmin päivä!

Tosin, jalat ja kädet oikein sykkivät kuumuutta, joten siinä mielessä vähän inhottavankin lämmin..:) Mutta ei saa valittaa, kesä ja kärpäset on tulossa!

Serelle hurjasti ONNEA!!!

Millaste: Kannattaa muuten syödä magnesiumia jos kovasti suonta vetelee. Itselläni on ainakin auttanut!:) Minäkin tuskailen myös noitten Kelan papereiden kanssa ja minusta ei ole vielä ollenkaan myöhäistä...itse odottelen, että palautan ne laput vasta toukokuun alussa...la siis heinäkuussa..

Muutenpa ei mitään ihmeempää. Masussa myllerrys käynnissä ja masu myös kasvaa hurjaa vauhtia. Ongelmaksi on muodostunut se, etten tahdo löytää istuvia alushousuja...lähinnä siis ne eivät istu tuosta takaliston/lantion kohdalta...ihmettelenkin sitä, kun olen kuitenkin aika pienikokoinen ihminen ja M-koon alushousut tuntuu hankaloilta...ajattelin, että seuraavaksi ostan XL-kokoiset, eipähän ainakaan purista! :)

Lähdenpäs tästä vähän reippailemaan kun tuli taas nukuttua muutama tunti. Mukavaa maanantaita kaikille!

*greetas 26+4*

[color=2E8B57] Onnea Serelle ja miehelle pikkuisesta!!! Mukavaa vauva-arkea ja rutkasti vauvantuoksuisia hetkiä:)!!!

Onnea myös Naukuliinille vauvelin johdosta! Aurinkoisia hetkiä pikkunyytin kanssa!

Tsemppiä sekä suppareita kovasti toivottelen kaikille loppupääläisille ja iloisia masunkasvatuspäiviä ihan kaikille Enskoille!

Tässäpä linkki tuonne photobucketiin. Siellä onpi muutama uusi kuva meidän Piksusta:) Piksuliini jo kovasti juttelee ja hymyilee meille! Ihana lapsonen!

http://s140.photobucket.com/albums/r8/Viivi82/Vauvakulta/

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, 2 vkoa 5 pvää ~ ♥ ~

Olette varmaan jo huomanneet, etten viitsi paljon viikonloppuisin pinoutua... viikolla sitten sitäkin ahkerammin :)

Hoyt: Haikailet vanhojen liivien perään. Täällä sama homma. Vanhat B/c kupin liivit on niin ihkuja. Toissaviikolla ostamani imetysliivit ovat jo kokoa E, eikä ne mielestäni ole enää yhtään kauniit. Mies on toki aivan innoissaan rintojen valtavasta kasvusta, mutta olisi joku voinut vähän etukäteen varoitella että ne voivat kasvaa näinkin julmasti!

Buffa on ollut jo valmennuksessa. Minäkin älysin viimeksi vähän kysellä niiden valmennusten perään. Neuvolan tätikin vähän säikähti, että pitääpä alkaa järjestelemään. Meillä alkaa valmennukset tämän viikon keskiviikkona useamman kunnan yhteisenä.

ONNITTELUT Serenitylle tyttövauvan johdosta!!!

Yritähän LEENIS jaksaa! Onneksi sinulla on pientä puuhastelua terassin parissa. Tuo puhelijekku sinulle suotakoon :)

(.) Lonkat on ruvenneet puutumaan öisin. Kokeilin täällä kehuttua tyynykikkaa. Taisi vähän auttaa. Unta kyllä tuntuu toistaiseksi vielä riittävän. Keskimäärin tulee vedettyä 9h unia. Kymmeneltä illalla olen jo aivan poikki. Tosin heräilen yöllä vessaan ja aina kun pitää asentoa vaihtaa, mutta onneksi (toistaiseksi ainakin) uni on tullut aina uudestaan... IHANAT ILAMAT!!!

Cana & kirppu 31+0

Onnea SERELLE ja miehelle uudesta tulokkaasta!

PEIPPOSKA: Jep. On varmasti hauskaa kesäkuun puolella kärvistellä täällä palstalla porukassa, kun nuo lasketut ajat osuu niin lähekkäin (viikon sisälle).

Eipä tässä olekaan mitään kummallisempaa ehtinyt eilisen jälkeen sattua. Saatiin ulkoiltua oikein kunnolla ja illalla vielä sain viimeisteltyä vaippahousut valmiiksi. Mitäkähän sitten seuraavaksi ryhtyisi neulomaan tai ompelemaan? Ihan kauhea käsityöhimo on...

t. pikku-Juska

Lauantait lasketaan noihin päiviin, mutta sunnuntait ei. Kelan sivuilla on sellainen laskuri, jolla voit tarkastaa äitiysloma ja vanhempainloma-aikasi. Löytyy os. http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Myös päivärahojen laskemiseen on oma ohjelma:

http://asiakas.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=VR&lang=fi

Toivottavasti saat selkeyttä asioihin! Itse kirosin noita lappuja myös. Onneksi kirjanpitäjäni auttoi. Olen nimittäin sikäli vielä " hankala" asiakas, että minulla on vakityö kuukausipalkalla, mutta lisäksi minulla on toiminimi ja YEL:i, joten ei ne laskemiset olleet ihan yksinkertaisia.

Jos meinaa ahdistus nousta liian suureksi, niin pyydä apua vaikka neuvolasta... tai joltain useamman lapsen äidiltä.

Vielä näistä kela-asisoita: Tiesittekö siskot, että tämän vuoden alusta on tullut kuulemma sellainen lakimuutos, että jos jäämme näiden vauvojen kanssa hoitovapaalle, ja alamme odottamaan toista, jonka laskettu aika on ennen kuin esikoinen täyttää 3 v., saamme uuden tulokkaan äitisy- ja vanhempainrahat esikoisen päätösten mukaisesti!!! Tarkoittaa siis sitä, ettei tarvi mennä ½ vuodeksi töihin että saisi taas ns. " lihavaa" äitiys- ja vanhempain rahaa. Valtio haluaa tällä tavalla tukea lapsiperheitä siinä, että pienet lapset saavat olla äitinsä/ vanhempanasa kanssa kotona, ja lapset tehtäisiin " yhteen kyytiin" .

Cana & kirppu 31+0

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat