Vierailija

eikä ajasta ole mitään puhetta, niin kuuluvatko ne ilman muuta tälle lainaajalle siihen asti, että hän on tehnyt kaikki lapsensa (jos vaikka tekee 4 putkeen, niin johan siinä tavarat kuluu aika lailla....) vai pitäisikö sen ensimmäisen jälkeen palauttaa tavarat? iMeillä on juuri tämä tilanne, että miehen siskolla on suuri osa meidän vauvatavaroista, ja kuulemma pian alkavat toista yrittämään. Esikoisensa on nyt pikkuisen vajaa vuoden ikäinen. Meidän on tarkoitus yrittää lasta joskus parin vuoden päästä, mutta en silti haluaisi, että miehen sisko käyttää tässä ajassa puhki kamppeemme....Huoh.

Kommentit (10)

ja oli muistaakseni jo heti alkuunsa puhetta että palauttelevat niitä takaisin kun eivät enää tarvitse niin saadaan ne sitten taas toiselle käyttöön ja sitten vuorostaan olisimme lainanneet niitä taas sinne suuntaa toisella lapselle, tosin nyt ollaankin samaan aikaan raskaana.

Muutaman kerran olen ottanut lainaan pari tavaraa ja olen pitänyt korkeintaan pari kuukautta. Minusta jos tavara viipyy lainaajalla vaikkapa vuoden, eikä edes ole koko ajan käytössä, on tavaran omimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei tuohon mitään sääntöjä ole. Normaali jäårki sanoo, että omistaja saa hakea tavaransa pois milloin vaan, mutta aika tyhmää se olisi jos itse ei tarvitse vielä (eikä kukaan muukaan läheinen, sen toisen ketjun tapauksessa pois hakemisen ymmärtää hyvin, kun tarvitsija on oma veli).

Se, että tavaroita saa käyttää yhdelle mutta ei enää toiselle saman perheen lapselle ihan vaan kulumisen takia on aika nipottamista.

Meillä on ainakin suvussa ja ystäväpiirissä sovittu aina etukäteen kuinka pitkä laina-aika on, ja mitä tehdään, jos lainattava esine/vaate menee rikki. Niin säästytään turhilta murheilta ja erimielisyyksiltä.

sitteriä tarvita. Näin jälkiviisaasti voisi ajatella, ettei kannata lainata sellaista, jonka ei halua toisilla kuluvan. Tottakai voit pyytää takaisin heti kun haluat omat tavarasi, itse en kyllä kehtaisi.

Heti kun tiedän, etten itse enää tarvitse jotain, niin sitten laitan kiertoon. Säilytän vauvatarvikkeita vielä sen aikaa, että teemme sen toisen lapsen ja sen jälkeen voin ihan antaa tavarat jollekin.

Vauvan vaatteita lainasin kyllä serkulle, mutta hän onkin ne jo palauttanut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat