Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (21)

Tässä yritän keritä äkkiä kirjottaa, kun Helmi katseleen tuhannen kerran Wallace & Gromitia...

Yritin tuossa äsken etsiä haulla sitä maaliskuisten 2v-neuvola pinoa, mutta vedin vesiperän eli eipä löytynyt. Oisin ihan mielenkiinnosta tsekannut muiden mittoja. Meillä pituutta oli venähtänyt yhtäkkiä kovasti eli nyt Helmi on 90 senttiä pitkä. Mikäli se ennuste pitää paikkansa, että aikuisena on kaksi kertaa niin pitkä kuin 2 -vuotiaana, niin tytöstähän on tulossa 180 senttinen!

Paino olikin sitten murheenkryyni. Sitä oli 11,6 kg. Puolessa vuodessa oli noussut vain 300 g. Mutta eipä se ole mikään ihmekkään tuolla syömisellä. Tai syömättömyydellä. Puolen vuoden päästä (tai aiemmin, mikäli tarpeen) pitäs käydä punnituttamassa taas. Nyt paino menee -13 käyrällä eli on laskenut tasaisesti sieltä +1 käyrältä tämän viime vuoden aikana.

Päässä taas kokoa riittää. Nyt jo 50,5 cm. Aikamoinen kuula!

Näin terkka kirjoitti terveyskorttiin: " Suloinen tyttö. Nyt hiukan ujostaa. Tehtävät suorittaa ikätasoisesti. Puhetta tulee 2-4 sanan lauseita. Nyt sairastellut jonkin verran. Pituuskasvu tasaista. Paino nyt -13%. Helmi syönyt huonommin."

Joo tosiaan, vaikka kotona ja tutussa seurassa juttu luistaa ja ollaan pieniä lavakoomikkoja, niin johan osasi ujostella tuolla neuvolassa. Siellä oli harjoittelijakin ja aina kun jompi kumpi kysyi Helmiltä jotain, laittoin tämä kädet silmille ja oli aivan hiljaa. Sitten taas, kun ei häneen kiinnittänyt mitään huomiota, niin touhusi kaikenlaista.

Tilasin myös samalla reissulla vesirokkorokotteen. Kun jos sitä tautia ei ole pakko sairastaa, niin miksen sitten lasta siltä säästäisi? Hinta on n. 60 euroo, että ei tuosta vielä vararikkoon mennä. Onpahan sekin pois päiväjärjestyksestä.

Kengistä: Talvella oli Viking Goret ja Kuomat sekä vuorelliset kumpparit. Nyt on yhdet, oiskohan ne sitten lenkkarit vai mitkä lie, mitä Helmi pitää ulkoleikeissä. Sellaset varrettomat kevätkengät Dinskosta. Sitten häenllä on yhdet nahkatennarit, joita pidetään parempina kenkinä eli lähinnä, jos mennään jonnelin muualle kuin hiekkikselle tms. Sotten on kumpparit. Vielä en ole ostanut sandaaleja, mutta niitä tulee olemaan ainakin yksi pari kesällä. Ja myös hoidosta otetaan mukaan sellaset kevyemmät kangaskengät, joita on nyt pidetty sisäkenkinä. Koko kengissä on 24 - 25. Tosin nuissa Dinskon 24 kokoisissa kengissä kasvunvaraa on reilu 1,5 cm. Jalan pituus oli 16 cm, kun siellä mittasivat. Eli kengän numero on tosi paljon riippuvainen valmistajasta. Kun yhdet 25 kokoiset kengät taas ovat juuri nyt Helmille sopivat.

Ikävästi tuntuu nielussa siltä, että on joku räkätauti tulossa. Kiva. Imeskelin just yhden Bafusinin, jos se yhtään auttaisi.

Mitähän vielä? Ei varmaan sen kummempaa. Täältä tähän.

lehtovi ja Helmi

Seitsemältä on täällä herätty.Juuso on nyt saanut oman rytminsä takaisin eli nukkuu 21-21.30-7.00.Paitsi että eilen aamulla veti enkat nukkui kahdeksaan!Ja illalla nukahti vasta kymmeneltä kun minäkin hipsin sänkyyn.Olin nimittäin kymmeneen mennessä palauttanut herran sänkyyn kymmeniä kertoja,joten luovuin ajatuksesta " oma aika" ja menin petiin.

Ja sitten taas sairaskertomusta....eilen käytiin Juuson kans taas vaihteeksi lääkärissä.Molemmat korvat taas tulehtuneet...ei antanut mitään kuuria vaan laittoi kiireellisenä Ouluun korvalääkärille.Tää on jo neljäs tulehdus ja vielä ei oo ees huhtikuu loppunut.Poloinenhan tuo on kun kokoajan räkäinen.

Tuulialle, et soita ihmeessä aikaisemmin lääkärille noista kyhmyistä.Eihän se kiva ole jos asia vaan vaivaa ja vaivaa.Mulla oli kans vasemmassa rinnassa kyhmy,kun Juuso oli vielä vauvaikäinen,mut se oli sit kuitenkin matorauhanen ja hävisi itsestään.Vaan kyllä noita rintoja tulee tutkittua ja tarkkailtua nyt ahkerammin.

Jep,vaan nyt lisää kahvia ja jos vaikka pukis itsekin päälle niin selviäis hyvissä ajoin ulkoilemaan.Meillä ois tänään ohjelmassa muskaria iltapäivästä.

Suohomppeli81 ja Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kua: Kiva kuulla kun teillä tuo tuttijuttu alkaa helpottamaan. Ihan tosissaan kauhulla odotan meidän öitä kun se tutti lähtee. Nyt ei ole mitään järkeä vielä ottaa kun mieskin kerkee muutenkin nukkumaan vaan jotain 6 tuntia/yö jos sitäkään...ei varmaan ole enää suotavaa että likka karjuu pää punaisena puoli yötä. Nimittäin niin kävi kun vieroitin hänet yövesipullosta. Raivosi sille nokkamukille monta tuntia.

Tuulia: kiva kuulla että parempi päivä tänään. Monesti itsellänikin on tosi huono äiti fiilikset...varsinkin silloin kun tulee kivahdettua tytölle väsyneenä. Mietin sata kertaa päivässä että miten ihmeessä pärjään sit kahden kanssa kun yksikin tuntuu välillä jäävän ilman äidin huomiota. Pakko vaan heti työpäivän jälkeen käydä ruoan teon kimppuun ja tehdä pakolliset askareet. No, sitten toisen kanssa olen tietysti kotona ja ehkäpä asiat sitten muutenkin lutviutuu omalla painollaan?!

Minun kummityttö muuten nukkuu kans ihan hirmusen vähän ja on muutenkin energiaa täynnä. Ikää hällä kohta 1v ja ei saata nukkua ollenkaan päiväunia! Ei vaan nuku vaikka mitä tekis. Huh! Meidän likka onneksi vielä nukkuu, minusta nähden saa nukkua niitä niin kauan haluaa =)) En laita vastaan.

Tsemppiä sairastupalaisille ja pikaista paranemista!! Nyt en enää muista, ketkä täällä porukassa niiskutti.

Heippa vaan, jatkan töitäni!

Teillä oli tässä taannoin puhetta hermoista, ne joko venyy ja venyy, tai sitten niitä ei ole ollenkaan. Tänään on tosiaankin sellainen päivä, että olen joutunut mennä tärisemään suljettujen ovien taakse.

Mimmi nukkui klo 8 asti, mikä siis todella harvinaista. Hän olikin sitten myös extra kiukkunen. Koko ajan mankuu namia, kitisee, huutaa..no, mitä nyt kaksivuotias keksiikään. Itki varmaan pari tuntia lähes yhtäsoittoa ja ihan syyttä. En olisi saanut imuroida, mennä vessaan, kastella kukkia, vahtia siskoa..joka asiasta otti isot herneet nenään. Lopulta en vaan jaksanut huomioida ja " mökötin" lapselleni. Huono omatunto, kun todellakin en käyttäytynyt aikuisen lailla vaan menin lapsen tasolle. Suoraan sanottuna v*****, kun saatiin rauha ja sovittua, halattua, pussattua, niin sama alkoi taas uudestaan ja uudestaan. Ei kiitos tälläsiä päivä kovinkaan usein ;)

Onneksi vesisade lakkasi ja päästiin ulos. Nyt Mimmi nukkuu rattaissa, hetken rauha. Moona syö tuossa vieressä välipalaa. Moonalla on nyt se vaihe, kun pitää saada syödä sormiruokaa..Mitä ihmettä sormiruokaa tuon ikäinen söikään? Tänään lounaaksi syötiin makaronia, hernemaissipaprikaa ja kanaa. Hyvin söi itse..

KESÄLOMAA ei olla suunniteltu. Ei ole rahaa mihinkään ihmeisiin. Ollaan varmaan siellä isälläni maalla ja mökillä. Toiveissa on että titi-nallea päästäisiin katsomaan..jos sen verran reissattaisiin lasten kanssa.Niin ja korkeasaareen pitää päässä.

Jotain muutakin nyt piti kirjoittaa, mutta ajastus lähti lipettiin Moonan pyytäessä lisää naposteltavaa.

Kyllä tämä taas tästä, tänään oli vaan tälläinen päivä ja huono äiti.

Tuulia

Töistä kotiuduttu ja tenttiin pitäisi lukea ennen kuin haen pojan tarhasta mutta kuinka ollakaan, mä eksyin taas tänne nettiin : )

Talouutisia on odoteltu...Taloasia on aikas hankala. Käytiin siis maanantaina katsomassa sitä taloa. Oli kyllä aikas kiva. On siis kolmikerroksinen rintamamiestalo. Keskikerros oli täysin remontoitu ja oli ihanan valoisa ja siisti. Sille ei tarttis tehdä mitään. Yläkerrassa on tummat puulattia. Niitä pitäis hioa (äh, miten tää kileliopillisesti kirjoitetaan oikein??) ja seinät tapetoida. Sit vaihdettais komeron ovet liukuovellisiin. Ei siis isoa remonttia tarvita ylöskään. Mutta se, mikä mietityttää on sauna. Se pitäis räjäyttää! Oli todella pieni ja ruma. Pitäis varmaan laajentaa ja tehdä uudet lauteet. Kiuas oli sentään kunnossa. Kylpyhuone oli myös remontoitu ja siellä oli valmiina lattialämmitys. Lämmitys on aivan ihana asia mutta se aiheuttaa sen, että kylpyhuone on juuri mieheni korkuinen. Hän kuitenkin meinasi sinne mahtua. Eli kun keittiö, olohuone, pikkuwc ja kylpyhuone on remontoitu, ei isoa remonttia tarvitse tehdä. Piha oli iso ja siellä on marjapuskia ja omenapuita. Muuten paljon nurmikkoa. Pihalla on myös autotalli ja pihasauna (puusauna on kesällä ihana). Puusaunan yhteydessä on iso huone, jonka voi halutessaan kunnostaa vaikka takkahuoneeksi. Ollaan kyllä aika innostuneita tosta talosta. Se sauna on ainoa, joka mietityttää. Se pitäis saada kuntoon. Makuuhuoneita on nyt vaan kaksi mutta keittiön vieressä on todella iso ruokailuhuone. Sen voisi myöhemmin muuttaa makuuhuoneeksi. Keittiöön mahtuu kuitenkin iso pöytä.

No, mennään tänään kuitenkin huvin vuoksi katsomaan kahta muuta taloa. Kyllä tää on jännittävää.

Eilen meillä kävi myös kiinteistönvälittäjä arvioimassa nykyisen asunnon. Oli sitä mieltä, että menee helposti kaupaksi. Uuden talon omistajat olisivat myös valmiita odottamaan kauppoja siihen asti kunnes tää on myyty. Pystyvät lähteämään lyhyellä varoitusajalla. Olis niin ihana päästä muuttamaan viimeistään kesällä niin pääsisi nauttimaan saunomisesta, grillaamisesta, omasta pihasta jne. Kerrostalossa eläneelle ne tuntuu niin luksukselta!

Älä Tuulia murehdi niitä kyhmyjä rinnassa. Voi hyvin olla vielä maitorauhasia. Ja sullahan on toukokuussa aika lääkärille niin näytät niitä siellä. Ovat voineet vaikka hävitä siihen mennessä : )

Kengistä täällä oli myös juttua. Henrillä on nyt vasta lenkkarit ja kumisaappaat. Sandaalit ja siistit kävelykengät olis tarkoitus ostaa vielä.

Olin tänään eilen ja tänään taas uudella osastolla töissä. Tuli niin hyvä mieli kun kehuivat mun pärjäänneen hyvin vaikka eivät paljoa ehtineet opastaa. Oli hieman henkilökuntavajetta.

Nyt en muista, mistä muusta on ollut juttua. Mielessä pyörii vaan noi asuntoasiat. Mennään illalla katsomaan tosiaan tätä maanantaista taloa uudelleen. Anoppi ja appi tulee mukaan. Saa taas kuulla anopilta kaikki negatiiviset kommentit ja niitä riittää. Sille ei mikään kelpaa. Tai on hän lähettänyt sähköpostilla talolinkkejä mutta ne kaikki talot on ollu tosi kalliita. Ei meiän budjetille sopivia. Hienoja kyllä. Ei oikein tajua et mä olen opiskelija vielä...

Tulkaahan joukolla pinoilemaan! Missäs on taas nää kaikki toisen kierroksen maalismammat? Huhuu!!!

Kalamami, Henri ja masuasukki rv 31+3

tänään selvittiin lyhyellä raivoamisella, voiton puolella siis ollaan tutista luopumisessa. JEE. Tarhassakin homma on sujunut mallikkaasti. Mä kovasti ihmettelin kalamamin kirjoitusta siitä, että olivat tarhassa laittaneet tutin pois kysymättä. Eikös sen pitäisi olla vanhempien päätös? Ja olis musta ainakin kiva tietää, että vois sitten ryhtyä puuhaan samaan aikaan molemmissa paikoissa. Kummastuttaa moinen.

Kesäsuunnitelmia ollaan pikkuisen jo tehty. Mä pidän ruhtinaallisen 6 viikon loman, joista miehen kanssa kuitenkin vaan 3 viikkoa samaan aikaan. Ajateltiin laivaristeilyä koko perheen kesken ja sitten haluttaisiin keksiä jotain ihan kaksinkin. Viime vuonna oltiin kylpylässä keväällä ja kesällä Tukholmassa.. jotain uutta tarvis kehittää. Muuten ollaan pääasiassa mökillä koko heinäkuu. Sieltä käsin ajateltiin pistäytyä Muumimaailmassa, muut kiepsuttelupaikat jääkööt väliin tältä kesältä.

Mä tässä tyhjentelin vanhalta tietokoneelta tiedostot ja kuvat ja siirsin tälle uudelle. Appivanhemmat aloittivat tietokonekurssin ja halusivat ottaa meidän vanhan ruoskan siksi aikaa, kunnes saavat hankittua uudemman käytetyn jostain. Anoppi kyllästyi siihen, että " kaikilla muilla on sähköpostiosoite" ja sai miehensäkin houkuteltua kurssille. Saas nähdä kuinka siinä käy. Anopin oppimiskykyyn mä luotan, mutta appiukko saattaa vieläkin soittaessaan omaan vastaajaansa keskustella viestin jättäjän kanssa melko pitkänkin tovin, ennen kuin hoksaa, ettei se oikein onnistukaan..

Jepulis, huomenna mä suuntaan työkeikalle Poriin ja jään sitä myöden perjantain opiskeluja varten sinne. Joten palaan kehiin taas viikonloppuna tai ensi viikon alussa. Kuulumisiin,

kua ja Kaisa

kiitos paranemissäteistä, ovat tehonneet. Ainakaan vielä muita ei ole sairastunut kuin siis toi 5v sen pääsiäisenä alkaneen kuumeiluun.

Rankka viikko puolivälissä. onneksi. Olen tekemässä näyttöviikkoa päiväkodissa. Fyysisesti ei ole rasittavaa, mutta muuten. Maalisneiti on onneksi viihtynyt ja jäänyt aamulla mielellään isoveljen kanssa toiselle pk:lle hymyssä suin.

KenkäG: talvella oli kuomat ja vuorikumpparit. Nyt on vuorettoamt kumpparit, lenkkarit ja nilkkurin tapaiset tukevammat ohuella vuorilla kengät. Sandaalit sitten kesäksi.

Kesäsuunnitelmat: ei ole eikä tule. Vanhempien mökillä käydään ja varmaan jossain " landiassa" . Salaisissa toiveissa olisi myös lapsivapaa vuorokausi..........Siinäpä se, paitsi kylppäriremontti pitäis tehdä. Kunhan löytyis tekijä ja maksaja;-)

eipä tässä muuta, suihkuun ja nukkumaan!

Esikoinen oli 2v1kk kun annettiin tutit pupuille. Mä puhelin tuttien pois antamisesta tytölle pari viikkoa. Tyyliin: jos annettaisiin sun tutit pupu-äidille, jolla on pienet poikaset. Hän empi kovasti, mutta parin viikon päästä oli jo hiukan suostuvainen. Vietiin tutit leikkimökkiin. Hetken päästä käytiin katsomassa, että oliko ne hävinneet. Ja kuinkas ollakkaan, olivat hävinneet. Pupu oli kuitenkin jättänyt tilalle uuden lelun. Eipä hän sen koomin tuttia itkenyt. Muutaman kerran puheli, että pupu vei tutit. Kuin itselleen vakuuttaen, ettei niitä enää ole. Tyytyi kohtaloonsa reippaasti.

Kuomista vielä sen verran, että meillä on sellaiset tarrakiinnitteiset kuomat. Ne eivät ole ahtaat, kuten ne tarrattomat.

Nyt iltatoimiin.

T. lappu

Viime viikolla oli mukavan iso pino. Tuollaisia pinoja lisää : )

Mä täällä nautiskelen melkain vapaasta päivästä. Koulu alkaa vasta neljältä. Ilmoittauduin vapaavalintaiselle kurssille irti tupakasta ryhmän ohjaajan opinnot. Oon varmaan hyvä vetämään tuollaista ryhmää kun en ole koskaanpolttanut itse : )

Aamulla kävin neuvolassa. Kaikki oli kunnossa. Vauva on edelleen poikittain. Muutama viikko olis hällä aikaa vaihtaa asentoa. Tosiaan toivon, että näin tekee. Ei ole ainakaan pelkoa korkeasta verenpaineesta, taas tuli lukemat 100/60. Seuraava käynti toukokuussa kun viikkoja kasassa 34. Sit ruetaan olemaan jo aikas pitkällä. Nyt alkoi 32. viikko.

Eilen olin syöpäosastolla iltavuorossa. Oli aikas raskas ilta. Potilaat on väsyneitä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Huomenna pääsen jälleen omalle vakiosastolle eli sinne sydänosastolle.

Henri meni aamulla tarhaan ihan mielellään vaikka aamulla sanoi mulle " ei mennä tarhaan" . Hänellä on siellä ollut viime viikolla hieman vaikeaa. Ei ole oikein suostunut menemään nukkumaan ja tädit on pitänyt hälle puhuttelun siitä. Olivat ottaneet tutin pois häneltä ennen pääsiäistä ja kotona meillä on edelleen ollut tutti käytössä kun ei edes tiedetty, että ovat ottaneet tutin pois. Onko ihme jos lapsi protestoi? Tuollaisista asioista voisi kertoa myös vanhemmille. Vai mitä mieltä olette?

Mua jännittää kovin. Mies oli eilen ollut veljensä luona ja kuullut, että siinä ihan lähellä tulee talo myyntiin. Olivat käyneet katsomassa ja mies oli taloon ihastunut vaikka siihen remonttia osittain tarvitaankin. Tänään mennään yhdessä katsomaan sitä! Mä olen jo pitkään haaveillut omakotitalosta mutta mies on laitellut jarruja päälle, nyt hän sitten itse innostui kun oli niin kiva pihakin ja kaikkea. Odotan innolla, että pääsen katsomaan.

Tsemppiä tosiaan tutin poisottaneille. Meillä se on vielä edessä ja ei viittis millään aloittaa sitä projektia. Onneksi on jo vuoden päivät ollut pelkkä unitutti käytössä. Ei kai se niin vaarallista ole kuin että jos söisi tuttia koko ajan.

Kalamami, Henri ja masuasukki rv 31

enhän sitä kerennyt eilen kirjoittamaan. Nyt Mimmi nukkuu vielä, joten toivottavasti nukkuu vielä hetken aikaa. Yöllä Mimmi taas huuteli äitiä ja Moonakin valvoskeli. Me käytiin sunnuntaina 60-vuotipäivillä ja tällä rouvalla oli hengitysmaski ja istuu pyörätuolissa. Hän sairastaa parantumatonta lihassurkastumissairautta. Ilmestys oli pelottava ja luulen, sen aiheuttavan Mimmin levottomat unet.

Muuten viikonloppu meni mukavasti isälläni. Mennään nyt ensi viikonlopuksi myös, kun siivoushommat jäi hiemean kesken. Mimmi kävi jo rantasaunassa ja heitti äitin avustamana talviturkinkin pois. Huh, vesi n. 4-5 asteista.

PELOT:Mimmillä ei vielä varsinaisia pelkoja ole, paitsi yhtä veljistäni pelkää kovasti. En tiiä mikä siinä on, hän on vielä Mimmin kummi.

LAPSEN RASVOITTUVA TUKKA: Mimmin tukka on aina likainen..Ei anna pitää sitä kiinni, joten on sitten valtoimenaan. Me joudutaan pessä se joka ilta, ei muuten kehtaa lasta viedä ihmisten ilmoille. Mistähän tämä johtuu? Natusanin lastenshampoota käytetään, tuntuu ettei siinä riitä teho.Välillä pessään ihan meidän omalla shampoolla.Tulee paljon puhtaampi.

EHKÄISYstä taas kirjoitan. Pelottaa..Aloitin taas pillerit. Etsitään sellasta hormoonia mikä sopii nyt. Tällä kertaan on harmonet-merkkiset pillerit kokeilussa. Pelkään, että masennus iskee taas. Lääkäri kuitenkin käski synkistä ajatuksista huolimatta syömään sen 3kk, eikä lopettamaan kesken kaiken. Toivottavasti nämä nyt sopii.

POTTAILU: Mimmi on päivällä tässä kotona ilman vaippaa ja osaa mennä potalle. Eilen oltiin eka kertaan niin, että oli housutkin jalassa. Ennen ei osannut yhdistää jos on housut ettei ole vaippaa. Hyvällä mallilla ollaan siis kohti vaipattomuutta.

NUKKUMINEN KYLÄSSÄ: jos olette reissussa, missä lapsenne nukkuu silloin? Me jos ollaan isovanhemmilla, Mimmi nukkuu meijän välissä ja Moona pinniksessä. Meillä on isälläni oma huone, niin se on aina valmis vastaanottamaan meidät. Meillä on siellä 2 120cm leveää sänkyä vierekkäin. Mietin kuitenkin jos mimmille hommaisi oman sängyn sinnekin. Tykkää nukkua niin miussa kiinni..isällä on sitten lähes koko sänky käytössään. =)

NASULINA kyseli miun voinnista. No, joo päätä ei säre, jos syö särkylääkkeitä. Hartijat on erittäin huonossa jamassa. Hierontaa pääsen vasta 15.5, siitä sitten käyn 5x koko vartalohieronnassa kerran viikossa.

Mahasta kyselit myös, miulla kummastakin tuli maha esiin aikaisessa vaiheessa. Moonasta kun ei tullut niitä kiloja juurikaan, niin pystyin käyttämään aika pitkään omia housuja. ;)

Miksiköhän nään nyt joka yö unta, että odotan kolmatta. Mie en kyllä mielestäni toivo enempää lapisa =). Johtuisko siitä, etttei kohta tarvitse käyttää kortsuja, niin alitajunnassa sitä ajattelee heti tulevan raskaaksi ;) ;)

Harmi, kun tuo ilma taas kylmenee. Eilen oli niiiiiiin ihanan päivä!! Oltiin perhepuistossa parikin tuntia. Moona oli ekaa kertaa hiekkalaatikolla. Voi, sitä elämyksen riemua =) vauvakeinut on myös ihan pop.

Nyt pitää mennä laittamaan Moonalle aamupalaa. Harvinaista, Mimmi nukkuu edelleen. No, kävikin reippaasti ysin jälkeen nukkumaan.

Tuulia

Moi siis!

Joo...tutti....meillä ei vielä edes yritetä eroon. On se niin rakas :/ Hoidossa ei sitä enään tarvitse kun hoitaja oli kait tarpeeksi jämäkkä asian suhteen mutta kotona illalla ainakin KYLLÄ. Ja äitini on niin hentomielinen että antaa sen päivälläkin kun tyttö pyytää :/ Sama juttu pottailun kanssa, turha toivo vielä. Kesällä yritän pitää tytyä vaipattomana mahd. paljon. Nyt istuu potalle mutta eipä sinne mitään tule. Huoh.

Lehtovin Helmelle pikaista paranemista! Kurjaa varmasti kun toinen sairastaa noin usein :/ Itse olen aina ihan rikki kun tyttö on kipeänä, jotenkin vaan raastaa. Hassu minä.

Mitäs muuta ollut puheenaiheena. Fillarit ainakin...meillä ei ole vielä minkäänlaista pyörää. Tarttis varmaan joku ostaa. Ihan ketterä tuo likka nykyisin on noissa liikkeissäänkin.

Onko muilla taaperoilla tullut jotain pelkoja? Siis kun meidän likka pelkäs viikonloppuna ihan HILLITTÖMÄSTI tuulta! Siis vaan huusi ja itki että syliin tai sisään. Muita ei niin kauheasti, välillä huutaa keskellä yötä VALO....Ötököitä rakastaa vielä yli kaiken, eiköhän niitäkin kohta pelätä.

No niin ja nyt salkkareille. Heippa kaikille!

Kyllä eilisestä on toivuttu. Jännä miten sen jo aamusta näkee, miten päivä lähtee rullaamaan..Itkin miehelle, että miten tuollanen pieni kaksivuotias voi saada äidin mielen niin äärimmilleen.

Moonan unet: voi ihan hytvin hypätä yli =) hitisi, mie en ymmärrä miten likka pärjää tälläsillä unilla. Toissa yönä unta 9h, sitten päivällä 30min päikkärit, ja iltapäivllä 40min. Unta yhteensä siis 10h 10min/vrk. Viime yönä unta 8h 15min. Aamu alko klo 5.40.

Enhän mie voi siirtää yksiinkään päiväuniin, kun unet on noin lyhkäset muutenkin päivällä. Ulko tai sisäunille ei ole merkitystä.Onneksi ei kuitenkaan ole kiukkunen vain ihan tyytyväinen lapsi.

Mie oon viel puolisksi yökkärissä, jospa saisin omat aamutoimet loppuun. Tänään näyttää satavan vettä lähes koko päivän. Lähtään kaiketi cittariin etsimään Moonalle kevätpukua. Ja mimmille kenkiä, siitäpä

GAlluppia: monetko kengät teidän lapsilla on? Mimmillä on vain lenkkarit. Nyt pitäs saaha kävelykengät, mitkä menisi mekonkin kanssa ja sitten keväämmällä sandaalit.

Heippa!

Tuulia

unohtui kommentoida.

Koko talvi mentiin yksillä kengillä, ostin loppusyksystä viking coret ja niillä pärjäs loistavasti.

Nyt on kahdet kengät. Ostin huutonetistä semmoiset varsilenkkarit tarrakiinnityksellä, mukavan pehmoiset kun on käytetty. Eilen ostin Prismasta alennuskorista sellaiset " nahkaiset" kävelykengät. Eivät taatusti ole nahkaa siis mutta sen näköiset. Koko on 23 ja neidillä on ainakin 1.5cm varaa kasvattaa jalkaa. Jalan pituus hällä on nyt 13cm =)) Sanoisin että aika pieni. Yhdet käytetyt ja vanhat sisäkengät ovat kokoa 20 ja nekin menee leikkikenkinä ilman sukkaa =)

Onko sitä pian tiedossa muuttouutisia? Kalamami millainen kämppä oli? Miten Terhillä koska on tietoa mahdollisesta Tampereelle muutosta?

Meillä ollaan terveitä, tai siis oltiin jo viikonloppuna ihan kunnossa. Oltiin pihalla aamusta iltaan, vietettiin aikaa jopa terassilla ja pelattiin lasten kanssa pesäpalloa. Lenkillä kävin molempina päivinä. Ja sunnuntaina korjattiin luumme naapuriin ja söimme ja nautimme elosta siellä. Otettiin siis kaikki irti säistä.

Nyt on tosin pientä kurkun karheutta ja niiskutusta ja yskää kaikilla. Jospa sitä ollaan seuraavaksi flunssassa... No nyt kuitenkin ollaan suht ok. Mites alkaako muut sairastupalaiset olla parantuneet?

Muuten meillä ollut normaalia elämää, puistoilua, kauppareissu ja tänään mennään perhekerhoon. Illalla olisi vanhempaintoimikunnan kokous ja vanhin lapsi on menossa ilmottautumaan kesäksi jalkapalloon.

Kesälomia on suunniteltu. Haetaan tuettua lomaa miehen liitosta (tulotkin on kotihoidontuella sen verran pienet että josko saisi) ja mietittiin lisäksi lähtevämme Pärnun (mitenköhän ihmeessä tuo sana taipuu kirjoittaessa), sekin suht halpa matkakohde. Esikoisen kummiperheen kanssa olimme menossa, he peruivat, kun on liitossa taas vaikeaa (heillä aina jonkun vuoden välein, mutta sen jälkeen aina kaikki jatkuu ennallaan). Seura taisi vaihtua naapureihin, jotka olivat joka tapauksessa sinne lähdössä. He vain olisivat pidempään ja me tekisimme lyhyemmän reissun. Lisäksi ollaan lähdössä naapureiden kanssa kesäkuussa laivalle ja vietetään vappua. On kieltämättä outoa kun on joku perhe jonka kanssa voi sopia menoja ja tietää että ne myös tehdään- meillä kun on totuttu tähän " emmä oikein tiedä" -tyyliin tai sitten " lähdetään vaan/lähdettekö sinne" ja sitten meno kuitenkin perutaan.

Enää on juhannussuunnitelmat auki. Siinä mietin josko mies ehtisi mitenkään ja meilllä olisi riittävästi rahaa laittaa uima-allas kuntoon ja pidettäisiin tuttavaperheille allasbileet: Siis koko viikonloppu ja jokainen saa tulla miten haluaa, lapsiperheitä kun kaikki kuitenkin ovat. Ja aika moni ei varmasti haluaisi jäädä yöksi ja meno ei ihan älytöntä olisi. -Olisi kyllä kiva, mutta saas nähdä onnistuuko.

Siis varmaan huomaa että minulla on tapana koordinoida tekemisiä! Tuntuu vaan jossei mitään suunnittele/sovi, niin sitten kykitään itseksemme kotona. Ja nyt olisi aikaa ja halua tehdä vielä asioita, ennen kuin työt alkaa syksyllä. Sitten on hidastettava vauhtia.

Onko muut jo tehneet paljon kesälomasuunnitelmia? Luulisi että nyt kun työpaikoilla on alkaneet pyöriä kesälomalistat, tulisi jo tuo asia mietintään. Meillähän miehellä on vain 3vkoa lomaa kesällä käytettäväksi, kun viikko pitää säästää syyslomaan (saa hoidettua koululaisen ja pienemmät sisarukset samalla). Eli hirveitä ei tuossa ajassa tehdä.

Kivahan noita kesäsuunnitelmia on tehdä kun tuntuu että maaliskuinenkin on sopivan " iso" noihin suunnitelmiin. Ei ole enää vauva, vaan nauttii ja osallistuu myös. Meillähän on puhetta alkanut tulemaan enemmän: Uusia sanoja ja pari jo peräkkäinkin. Tosin taivutusmuodot puuttuu ja puhe on osittain epäselvää, mutta edistystä on. Kuivahan tuo lapsi on ollut pitkään ja tutista ei ole meillä mitään tietoa, kuten ei tuttipullostakaan (tuttipulloa ei ole ollut koskaan käytössä, tuttia ihan vähän vain ekoina kuukausina). Samalla tyylillä kuivuuden/tuttien/tuttipullojen kanssa on edellisilläkin lapsilla ollut, joten meillä ei ole kokemusta muusta.

Polkupyörästä vielä sen verran että meillä on 12" tavallinen apupyörillä, oli jo siis edellisten lasten jäljiltä. On vielä oikeasti liian iso, kun polkiessa joutuisi varvistamaan, eikä siis osaa polkea- tosin jarruttaa hienosti. Ei kuitenkaan yhden kesän takia viitsitty ostaa kolmipyöräistä. Ensi kesänä tuo 12" on jo hyvä menopeli ja polkee varmaan sitten ihan hyvin. Nyt tuo usein vain istuskelee pyörän selässä pihalla ja yrittää polkea, sitten luovuttaa ja työntelee pyörää. Mutta on onnellinen kun on pyörä, ei siitä liikkumisesta niin väliä, kunhan pääsee kiipeämään pyörän päälle ja pois ja osallistumaan muiden puuhiin istuskelemalla pyörän päällä keskellä ajosilmukoita.

Huomenta!

Eilen löydettiin isojen tyttöhen sänky 20eurolla paikallisesta kierrätyspaikasta. Tuli vielä hyäkuntoinen patja ja päiväpeittokin mukaan. Eilen Mimmi sitten sai uuen sängyn ja nukkuikin hienosti klo 21-7. Moona sai Mimmin isomman pinnasängyn. Minä en sitten nukkunut, kun vahdin ja kuuntelin tippuuko/tuleeko Mimmi pois sängystä =)

Tänään ohjelmassa ostamaan tuohon parvekkeelle lattialle puiset laatat ja uudet kalusteet. Nuo muoviset on niin isot, ettei ne mahdu oikein kunnolla. Sitten pitäisi saaha pari hyllyä sinne ja kukkalaatikko. Pidän viikonpäästä 28.4 ne kolmekybäset, niin haluan jotenkuten kuntoon tuon parvekkeen. Rahaa kun vain olisi..;) aina sama virsi.

Myös ulkoillaan, mennään joko tuohon naapuripuistoon tai sitten ihan sinne perhepuistoon. Pitää katsoo onko ystävälläni millainen ohjelma, jos lähtisi mukaan.

Soitin eilen neuvolaan, varasin keskusteluajan. Mie olen tuon Mimmin kanssa sen verran neuvoton, että haluan jotain tukea ja ulkopuolisen näkemyksen asiaan. Mie en ymmärrä, kun en saa likkan marinaa kuriin millään. No, sain ajan sitten 7.5. Että sileen..

Olenko muuten kertonut, että silloin kun kävin tuolla ehkäisyneuvolassa, niin lääkäri löysi kummastakin rinnasta kyhmyn. Käski vaan pitää niitä silmällä jos niihin tulee muutosta. Ne kun voi olla maitorauhasia vielä..Siitä lähtien rintasyöpä on ollut mielessä joka ikinen päivä. Menisin yksityiselle, mutta miulla on sinne kotkaan aika 14.5 kirurgille niin odotan hänen näkemyksen asiaan. Vai pitäskö mennä aikaisemmin, varmuuden vuoksi.. huolia huolia.

nyt tuli mimmi syliin, joten näihin mietteisiin lopettelen.

t

Niin nuista kengistä...kun luin Lapun viestiä niin tajusin että tottahan toki meilläkin on kumpparit =) Ja kesäksi on parit sandaalit. Toiset on semmoiset rantasandaalityyppiset, tarrakiinnitteiset. Toiset sit taas vaaleat ja vähän siistimmät.

Talveksi meillä oli myös kuomat ja yhet toiset kengät mutta en tykännyt niistä yhtään. Kuomissa oli jotenkin hirveen ahdas se jalka-aukko, nuo varrelliset corelenkkarit oli niin kätsyt pistää jalkaan ja pestä. Tosin...kovimmilla pakkasillahan nuo ei ole lämpimät ja sit oli pakko tunkea nuo kuomat jalkaan.

Hei ja nyt kysyn: MITEN olette vieroittaneet tutin näiltä hiukan isommilta lapsilta, 1.5-2.5 vuotiailta siis? Eli kerrasta poikki ja joku tarina päälle...tyyliin että viedään pikkuoraville...??? Meillä olis pakko sekin tehdä kohta, tai nyt kesällä viimeistään. Ei miun mielestä enää tän ikäinen sitä lutkua tarttee ja toisekseen kun vauva tulee niin siihen mennessä pitäis olla ihan selkee että se tutti on vauvan.

Ja taas jatkan töitä...........->

Kirjoitanpas tässä ajankuluksi muutaman rivin.

Minultakin tsempit tuttivieroitukseen! Valitettavasti ei ole Helmi-kohtaista kokemusta asiasta. Hän kun hylkäsi tutin aivan tyystin tuossa 7 kk iässä. Mutta omakohtaista kokemusta on. Olen nääs syönyt melko vanhaksi tuttia, kun vielä itsekin muista karvaasti hetken, kun jouduin tutista (joita minulla oli kylläkin kerrala kaksi käytössä. Toinen suussa ja toisella hieroskelin poskea...) irrottautumaan.

Se kävi näin: Olin vanhempieni ja isosiskon kanssa mustikassa. Vanhemmat jättivät meidät kahden ja menivät noukkimaan marjoja vähän matkan päähän. Antoivat isosiskolle hyttyssuihkeen siltä varalta, että hyttyset alkaisivat kovinkin kiusaamaan. Sisko sai tästä hyvän idean ja suihkutti molemmat tuttini myrkyllä. Toki laitoin tutin suuhuni, mutta maku oli niin kamala, että pakkohan se oli pois sylkäistä. Paruin ankarasti automatkan kotiin, jonne päästyämme vein tutit mummolle, jotta hän pesisi niistä myrkyn pois. Pesihän hän, mutta maku oli imeytynyt tuttiin, jota en kyllä enää voinut suuhuni laittaa.

Että jos jollain ottaa oikein koville tutista eroon pääseminen, niin kokeilkaahan tuota. Heh, no ei vaiskaan!

Sitten meidän sairasrintamalle. Helmillä valuu taas nokka. Tällä viikolla olisi korvakontrolli ja pelkään kyllä pahinta. Keskiviikkona käydään kuitenkin neuvolassa 2v tarkistuksessa, jossa pyydän terkkaria katsomaan ensin korvia. Voihan toki olla, että tulehdus on parantunut ja nyt iski taas jonkun uuden taudin. Että ottaa päähän. Milloinka tää sairastaminen loppuu???? Tyttökin on taas kuin per***een ammuttu. Kauheeta valitusta ja hermojen menetystä jatkuvasti.

Helmi on myös löytänyt DVD:n mielenkiintoisen maailman. Ja mitä hän katsoo? No, Wallace ja Gromit:ia. Joo, todellinen lastenohjelma. Mutta joka aamu tulee levykotelo kädessä mun tai iskän luo, että pitäsi nähdä Lomittia. Osaa jo monia repliikkejäkin ulkoa. Argh! Menee jo vähän pelottavaski, kun pitäis joka päivä saada tuijottaa ties kuinka kauan. Ja aina samaa. No, katsoo hän myös Nemoa ja Ice Ageakin, mutta niiden pitkään tarinaan ei vielä muisti riitä. Olisi meillä Muumi DVD:kin, mutta se ei kiinnosta. Ja ostin vanhan kunnon Myyränkin hänelle. Mutta ei, vaan Lomittia pitää nähdä. Vaikka siinä on vähän pelottaviakin kohtauksia.

Eipä meillä paljon muuta. Samaa hiljaiseloa kuin aina ennenkin. Tö

ihin ja kotiin ja taas töihin ja kotiin. Samaa rataa kulkevat päivät. Viikonloppuisin käydään ulkona leikkimässä ja joskus arki-iltoinakin, kun leikkipaikallemme on tulleet taas keinut ja naapuritkin uskaltautuvat lapsineet ulos. Kahdestaan onkin hieman tylsää ulkoilla.

Ai niin, sellanen ratkaisu tehtiin, että myytiin pinnasänky ja vaunut pois. Eli jos meille joskus mahdollisesti tulee vielä perheenlisäystä, niin kattellaan jostain käytetyt kiesit ja sänky. Ei vaan viittinyt enää varastoida nuita, kun tiedettiin että ottajia olisi.

Eipä kai muuta.

lehtovi ja Helmi

Kummempia ei tässä nyt kerkiäkään.. viikonloppureissun jälkeen pyykkäystä ja koti pitäisi siivota. Ennen seiskaa olen aloittanut ja mitään ei ole tapahahnut. Viikarit pitäneen äidin kiireellisenä.

Moona sanoi pe ensimmäisen sanan, pappa ja eilen oppi tukea vasten nousemaan seisomaan. Joten ei voi päästää juurikaan silmistään. Äsken taas myös kako suustaan ties mitä roskaa..mistä kummasta se ne löytää!!

Sairastupiin paranemissäteitä!! Insinööriäidin perheen se oksennustauti sitten kiersi kuitenkin..

Tutin pois antaneille pikasita tutin unohtamista!!

Nyt tiskaaja on niin märkä, että kuivat vaatteet päälle..palaan jahka kerkiän.

T

itse surffailin koneella matkoja. Sopivasti sitten tulinkin lukemaan päivän pinon ja kesäsuunnitelmista onkin jutusteltu. Eli matkasuunnitelmia on toki ;)) Paitsi että ei oikeastaan kesälle vaan syyslomalle. Alkukesästä sitten Jkl ja Hesa lasten kanssa keskenään ja kunhan mies aloittaa lomansa heinäkuussa käymme Turussa sukuloimassa ja Naantalissa Muumeilemassa. Ja jossain vielä. Minä kovin ole miestä houkutellut Tukholman keikalle, sillä siellä olisi joukko hänen mukavia tätejä, jotka ovat asuneet lähes koko ikänsä Ruotsissa (ja osa juuri Tukholmassa, menivät sotalapsiksi ja jäivät sitten sinne) ja joita olisi mukava nähdä.

Mutta ajatukset melkein jo lokakuussa ja rantalomahaaveissa ;)) Vaikka ei mitään auringonpalvojia ollakaan. Ajateltiin, että kunhan on hyvät lasten uima-altaat niin homma toimii.

Pyörästä: Esikoisella on uusi pyörä ja 12" jäi kuopukselle. Työntelee sitä ja on käynyt kyydissä. Ihailkoon tämän kesän. Meillä pyöräillään nyt esikoisen ehdoilla - hän ajaa omallaan ja me tullaan Topskan kanssa perässä...

Mummolassa ja reissussa Topska nukkuu matkasängyssä ja esikko meidän vieressä, jos ei ole mitään omaa pahnuetta. Usein kyllä niin, että mies nukkuu itekseen ja minä esikoisen vieressä, kun emme kolmestaan mahdu. Rukan reissullahan kävi niin, että esikoinen tippui yksi ilta hirmuisellä röminällä sängystä. Poskeen ja takamukseen tuli pieni mustelma, ei onneksi muuta. Kovasti saa aina miettiä, millaset suojat laittaisi,meidän jätkät kun " tutkivat" öisin petinsä jokaisen neliömillimetrinkin ;))

Asuntouutisia odotellaan!!

Eiköhän Tuuliankin mieli ole jo kepeämpi!? Äitiyteen mahtuu näitä ei-niin-kovin-huippuhetkiä. Tiedän tunteen...

Maalismurmeli itkeskelee. On taas kovin hankala yskä menossa ja heräsi yskäänsä. Menen siis.

P

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat