Seuraa 

color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sivut

Kommentit (50)

eihän se Senniina ollutkaan saikkua, vaan sitä vuorotteluvapaata.. Meni sekasin, mutta muistelin että sulla oli töihin paluu sillon joku aika sitten. Mutta niin.. Itsellä mennyt tätä nykyä alkuyöt tosi levottomasti, ja herään todella väsyneenä aamulla, vois jatkaa unta vielä monta tuntia..

Koitetaanpas nukkua tänä yönä hyvin,

t. pals

Ylimääränen lääkärineuvola oli eilen. Kohdunkaulantilanne ok ja kilpirauhasarvot ok. Eli ei oikeen muuta päätelmää osannut lääkärikään tehdä mun huonojen olojen syyksi, kuin matala hb, välillä matalat verenpaine ja verensokeri, maha painaa isoja suonia ja työ stressaa ja väsyttää. Hoitona 2 viikkoa sairaslomaa, lepoa, ulkoilua ja mahan kasvattamista rauhassa kotona =D Ja terkkari anto liikkeiden seurantalapun, et nyt kun olen kotona voin alkaa laskemaan liikkeitä.

Viime yö meni taas miten meni. Nukahdin sekunnissa ja sit heräilin pitkin yötä vähän väliä. Oli vessahätää, astianpesukone piipitti, painajaisia ym.ym. Nyt ei kyllä väsytä, mutta iltapäivällä taas. Oon monena päivänä nukkunu iltapäivällä parin tunnin unet.

Tuo loma äitiysloman sisällä kuullostaa aika hullulta, vaikka en niistä oikeen mitään tiedäkkään. Kannattaa varmaan tarkistuttaa jostain.

Ja hurjalta kuullostaa myös tuo Britannian äitiysloman alku vasta 2,5 vk ennen laskettua aikaa. Kun tätä kuukautta ennen alkavaakin jo odottaa kuin kuuta nousevaa.

Meidän hankintalistalla ei juurikaan ole enää muuta kuin sitteri. Jotain pientä toki aina on. Vaatteiden kanssa en oikeen tiedä että tarttisko vielä jotain vaiko ei. On niitä aika paljon mutta että onko riittävästi...

Täytys vissii mennä laittaa pyykkikonetta pyörimään, tehdä jotain hyödyllistä kun kerran kotona on. Ja levätä.

Peetta+ Juuso 29+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heippa kesäheinät!

Vieläkö teidän kanssa mahtuu kirjoittelemaan? :) Olen jo ihan alkuraskaudesta ilmoittautunut joukkoonne, mutta sairastuin vakavasti, ja kirjoittelu jäi. Heinämasuihin on tullut msn:n puolella jonkun verran nyt rustailtua.

Eli täällä kirjoittaa annam, joka pitää nähtävästi ihan listan häntäpäätä, laskettuaika on varmistunut 11.7. Ja jos mennään yhtään samaan malliin kuin esikoisen kanssa, niin yksin pidän varmasti listaa pystyssä vielä tuossa heinäkuun lopussakin. Esikoinen, 1v5 kk, syntyi 9 pvää la:n jälkeen.

Yritän lukea teidän kirjoittamat viestit, ainakin tältä päivältä oikein kunnolla läpi vielä. Nopeasti luin, ja huomasin että ainakin vauvan väristämisestä oli ollut juttua. Minulla esikoinen värisytteli masussa aika useinkin, neuvolantäti oli sitä mieltä, että voi johtua siitä, että vauva pissaa tuolloin. Miniväristyksiä esikolla tulee vieläkin pissatessa, eli voisiko olla sitä? Meillä esikolla on kyllä myös diagnosoitu epilepsia, ja sitäkin on sanottu, että värisytys mahassa on voinut johtua myös siitä. Epilepsia on kyllä toooosi helppohoitoinen, tabut vaan aamulla ja illalla, ja asiaa ei tarvitse muuten edes miettiä.

Odotus on mennyt muuten hyvin, mutta sairastuin tuossa kymppiviikolla autoimmuunisairauteen (luultavasti) joka aiheutti muutamat oikeanpuoleiset halvaukset. Nyt onneksi ollaan kunnossa; kop-kop :) Ja voi siis keskittyä vaan heinäkuun odotteluun ja " keskivartalon" kasvattamiseen.

Mukavaa iltaa kaikille kesäheinille!

annam rv27+5

Nyt kysäisen teiltä viisaammilta :) joilla kokemusta äippälomista ja kesälomista sen tiimoilta, kun työnantajani laittoi viestiä että kesäloma pitäisi ilmoittaa nyt toukokuun aikana, milloin pidän ja suositteli pidettäväksi äitiysloman sisällä !?! Eli tarkoitaako tuo sitä, että mulle vaan maksetaan ne lomarahat, muttei muuten tee mitään poikkeusta äitiyslomaani? Jestas kun tunnen itseni tyhmäksi, enkä viitsis heti lähtee kyseleen tarkempia selityksiä.

Siis mullahan jatkuu nyt sairausloma tonne äitiyslomaan asti, eilen sain lääkäriltä lausunnon. Ei ole tullut töihin menosta mitään ja sanoi ettei enää kannata yrittääkkään vaan jäädä suosiolla lepäämään.

Palaan paremmalla ajalla kirjoittamaan enemmän, terkkuja kaikille!

-s

Huh, mikä työleiri viikko mulla onkaan ollut :) Mies siis " lomalla" . mutta painaa koko ajan hommaa kuin viitapiru. Yhdessä vielä innostuttiin laittamaan yläkertaa uuteen uskoon ja kyllä välillä ottaa mulla jo voimille, kun koko päivän riehuu. Totesinkin jo tuolle ukkokullalle, että nyt tän lomaviikon saat tehdä niin paljon kuin sielu sietää, mutta isyyslomalla on sitten pakko himmata. Että ei se ole mikään remonttiloma. Mutta kyllä se viimeksikin oli kuopuksen synnyttyä onneksi niin hehheellään vauvasta, että keskittyi kyllä ihan oma-aloitteisesti perheeseen :)

Unettomia tai huonosti nukkuvia oli taas monta. Se on kyllä inhottava vaiva. Mulla on tosi vaihtelevia öitä. Välillä nukun kuin tukki, mutta sitten taas välillä näen koko yön niin kummallisia ja todentuntuisia unia, että ne herättelee usein. Tsemppiä kuitenkin kaikille nukkumatin hylkäämille!

Monument, kiva, että tulee muitakin uusia, minäkään en ole ollut alusta asti tässä porukassa. Ja kiva, että saadaan vähän " kansainvälisyyttäkin" tähän joukkoon :) Meille odotellaan viidettä vauvelia, joten taidan olla vähän kummajainen tässä ryhmässä :)

Äippärahoistakin oli ollut juttua. Minä soittelin tänään verotoimistoon, kun tarviin niiden 3 kk:n palkkojen takia uuden verokortin. Ällistys oli suuri, kun täti laski mun prosentiksi 8,5! Kyllähän se sen 3 kk:n jälkeen on ihan ok, kun putoan ihan perus ä-rahalle, mutta että palkastakin noin pienellä prosentilla. No, en valita, kyllä sitä kaikenlaista rahanmenoa kuitenkin tulee, ristiäiset jne.

Senniinan autoilu-episodi sai myös täällä aikaan sen, että tänään vahdin kuin haukka kaikkia ramppeja, kun Tampereelle ajeltiin käymään :) Mietittiin miehen kanssa vaan sitä, että miten on ylipäänsä mahdollista, että joku lähtee motarilla väärään suuntaan?? Mutta aina välillähän niitäkin on...

(. ) sen verran, että tänään meinasi aamupäivästä mullakin jo alkaa supistella. Vein pyykkejä ulos ja useampi kiristys ehti siihenkin aikaan tulla. Onneksi menivät sitten ohi. Aika vähillä harjoitussuppareilla olen tähän asti päässyt. *kop, kop* Välillä vaan miettii, että mitenkä ihmeessä sitä pystyisi täällä kotonakaan olemaan levossa, kun noita lapsia on jo ennestään, jos siis siihen olisi tarvetta :/ Onneksi tuo esikoinen on jo iso ja monessa avuksi.

Juuh, nyt annan vuoron muillekin ja totean, että sataa, sataa, ropisee :(

Misti ja masu rv 28+6

Mulla on itse asiassa kolmekin tukivyötä, joista kaksi on sellaisia vatsaa tukevia, toinen sellainen putkilo ja toinen säädettävää mallia, mutta ne eivät kyllä sitten auta noihin liitoskipuihin, eli sellaisia ei kannata hankkia, jos niistä kärsii. Nyt en äkkiseltään löytänyt sen mun parhaimman tukivyön laatikkoa, liekö tallessakaan, mutta laitapa googlaten esim. Thuasne Ortel® P, SI-vyö -> oikea vyö on se alimmainen, joka siihen sivulle ilmaantuu... Eli se vyö tulee tohon todella alas ja laitetaan tiukkaan :)

Hinnasta: noi SI-vyöt on justiinsa niitä kalliimpia (ne mahaa tukevat vyöthän on n. 15-45¿) ja tuo näyttäis maksavan n. 80¿.. Mä ostin yhdeltä tutulta käytettynä. Eli kannattaa tuollaisiakin tsekata esim. huutonetistä tms. että löytyiskö käytettyä versiota. Toki paras on jos pääsee sovittamaan ennen ostamistaan; mä olin ihan varma, ettei se mun kaverin tukivyö mulle mahdu (kun olin lukenut vyön kokorajat), mutta itse asiassa tuohan on melkein isokin.

Nyt en ehdi muuta kommentoida, huomenna on ruotsin suullinen tentti :( Paremmalla ajalla enemmän :)

Kuutar & E-L. rv29+6

(nuo nimikirjaimet on vähän niinkuin meitin pikkuisen nimikirjaimet :) Jos tuo nimi nyt sitten pitkään säilyy oikeana, meillä oli jo yksi toinen nimi varmaksi valittuna, niin reilun vuorokauden päästä mies sitten sanoikin, ettei se nimi ehkä sittenkään...)

Kirjotin kaiken maailman vastaukset kaikille ja pitkää höpinää muutenkin, sitten palvelin asiakasta jonkin aikaa ja painoin lähetä nappia. Tietenkin koko viesti HÄVIS kun tää kai kirjaa automaattisesti ulos jonkin ajan jälkeen.. Itkettää. Kirjotan illalla jotakii. Nyt tekee liikaa mieli pullaa ;(

-p 30

Kissantassut....päädyin niihin pelkkiin ceroxiin juuri noiden renkaiden vuoksi. Se city cerox on tosiaan uudempi ja citympi malli, tosin oli ihanan kevyt :) mutta otin sen perusmallin, kun työntelen aika paljon tuolla maastossakin.

Mun " loma-ongelmani" ilmeisesti johtuivat siitä, että meillä alkoi töissä yt-neuvottelut, ja syksyyn mennessä duunissa puhaltaneet uudeet tuulet. Menen ensi viikolla kuuntelemaan mistä kyse ja samalla tarkistan ton lomahomman.

Ja munkin puolesta tervetuloa tänne kesäheinien vauvakerhoon, kaikki uudet tulokkaat tai siis uudet-vanhat :)

(.) mulle painoa on tullut 700g viime viikon neuvola-punnituksen mukaan, ekasta käynnistä. Mutta kun mulla on tuota painoa ihan tarpeeksi ennestäänkin, niin ei kuulemma haittaa vaikkei tulekkaan.

Masu oli kasvanut hurjasti ja veteli sf 29 sentissä !!! eli yläkäyrän yläpuolella ja terkka sitä vähän huokaili, mutta ensi viikolla taas kävöisen tayssis, joten eiköhän siellä katsota mis männään. Tosin muistelen mahani käyttäytyneen näillä viikoilla edellisessäkin näin ja sitten tasaantui loppua kohti.

Ja herkuista puheen ollen, mun on alkanut tehdä mieli karkkia!!!

Irtokarkkeja, mutta vielä olen pystynyt himoni hillitsemään. Sokeriarvot ovat pysyneet insuliinin aloituksen jälkeen hyvissä lukemissa.

Mitähän vielä piti kommentoida? En muista...

terkkuja kaikille toivottelee s@ri@ ja peppi-lotta 29+2

Taas yksi työpäivä takana ja 15 aamua edessä, ellen ihan pieleen laskenut. Vähiin käy ennen kuin loppuu.

Hävettää, kun narisin, että äippärahani näyttää pieneltä. Näin työssäkäyvällä luku on kuitenkin nelinumeroinen. Onhan se tietty totta sitten, että menojakin on esim. auto imee vakuutuksineen älyttömän paljon. Yksi erä pelkkää vakuutusta on enemmän kuin opintoraha..Mutta kaikkiin elämäntilanteisiin sitä ihminen sopeutuu ja vuorottelukorvauksellakin pärjäsin ihan hienosti ja aion pärjätä kotihoidontuellakin.

Kauhistelin myös tuota Britannian äippäloman alkua ja että saikku lyhentää äippälomaa. Jokuhan voi joutua tosi aikaisin sairaslomalle.

Kurjaa, että unettomuutta on enemmänkin liikkeellä. Itsellä meni viime yö taas hyvin. Silti tuntuu, että mikään uni ei riitä ja aamulla jää unet joka tapauksessa kesken. Onneksi on viikonloppu edessä. Kuorolla on tosin leiritystä lauantaina ja keikka siihen päälle. Pitää ottaa palli alle varmuudeksi, jos alkaa kesken keikan huippaamaan.

Mullakin on ensi viikolla neuvola ja sittenhän ne käynnit alkavat tihentyä kai parin viikon välisiksi. Aatella, että huhtikuiset saavat vauvojaan nyt, sitten enää toukokuiset ja sitten..

Mina jain myoskin miettimaan viestiasi ponnistamisen vaikutuksesta silmanpohjiin. Itsellani on myos vahvaa miinusta (-10 ja -11), ja sukurasitetta loytyy sen verran, etta isani verkkokalvot ovat repeytyneet hanen ollessa kolmekymppinen johtaen tayteen sokeuteen. Isani siskolla irtosi verkkokalvot myos, mutta hanen nakonsa saatiin leikkauksella pelastettua. Omat silmani olen perinyt heilta :(

Olen kaynyt saannollisissa kontrolleissa, ja verkkokalvoni ovat aina olleet hyvassa kunnossa. Tuon sukurasitteen takia laakari on kuitenkin varoitellut mm harrastamasta laskuvarjohyppya tai sukellusta, tai muuta missa silmiin/paahan kohdistuu kova paine. Synnytyksesta ei ole ikina maininnut mitaan, enka itsekaan ole asiaa aiemmin ajatellut! Mutta nyt tosiaan aion ottaa asian huomenna laakarin kanssa esille, jos vaikka paasisin viela silmanpohjan tarkistukseen ennen synnytysta.

Juttelin asiasta myoskin anopin kanssa, joka kehotti ottamaan asian vakavasti, han oli joutunut ponnistamaan niin kovasti, etta verisuonet oli katkeilleet silmista, kasvoista, kaulasta ja rinnasta. Hui!

Monument 29+0

eli meillä kun voi siirtää myöhempään ajankohtaan ns. vanhoja lomapäiviä vain 12. Mun äippäloma päättyy 29.3.2008 ja vanhat lomat on pidettävä 30.4. mennessä, niin kuusi päivää meinasikin mennä " hukkaan" , koska olin luullut, että äippäloman päälle pidettäväksi saa siirtää kaikki ansaitut lomat. Nyt mun sitten täytyy pitää ne kuusi päivää ennen äitiysloman alkua, koska en aio niitä talollekaan antaa. Jäljellä siis yksi + viisi + kolme + kolme työpäivää!

Kesälomaraha meille tulee aina kesäkuussa, piditpä lomaa sillon tai et eli oletan sunkin saavan normaalisti ensi kesän lomarahan, mutta tarkistutapa ne päivät, ettei men hukkaan siellä äippäloman sisällä. Äitiysvapaata ei voi keskeyttää, vanhempainvapaan voi...

Täällä on ollut ihanan aktiivisia äitejä, joilla on jo kamat kasassa, vaatteet valmiina, kaikki kunnossa - mulla on menossa joku saamattomuusvaihe. Toivottavasti ei käy huonosti, viimeksi kyllä sain vaatteet pestyä ja silitettyä, mutta huoneen laitto jäikin sitten miehelle, kun vaavi päätti tulla ennen " luvattua" aikaa. Nyt illalla on ollut taas tosi tuskaa, eikä tää koneella istuminen varmaan sitä helpota, mut minkäs teet, kun koukussa ollaan?! Tää asukki on jälleen vihlotellut tuolla kohdunsuulla, mutta supistuksia ei ole tullut. Tosi ikävää, kun tuntuu, että se kaivaa tiensä ulos sieltä ihan just.

Senniina kyseli, onko päätöksiä kelasta, eipä ole. Kyllä pitivät kiirusta sen pakkauksen kanssa (alle 2 viikkoa) ja samassa hakemuksessa meni se päiväraha, vaan siitäpä ei ole kuulunut mitään. Tosin mäkin saan sen 72 päivää täyden palkan eli tonne elokuun puoliväliin, että enpä oikein tiedä saanko edes sitä päätöstä tässä vaiheessa, kun korvaushan menee aluksi työnantajalle.

Eiku mukavaa odotusta meille kaikille ja palaillaan =D nikki

Taalla taas yksi mattimyohainen liittymassa Kesaheiniin. Odottelen esikoistani syntyvaksi 5. heinakuuta, meille on tulossa pieni tytto, joista taalla nakojaan oli pulaa.

Kirjoittelen taalta Britanniasta, jossa neuvolatouhu tuntuu olevan suunnilleen samanlaista kuin siella Suomessa, mutta edut yms ovat kylla surkeat. Oma vointini on ollut tosi hyva tahan saakka (koputtaa puuta), enka voi kuin toivoa etta loppuraskauskin sujuisi ilman suurempaa krenkkaa, taalla kun raskauteen liittyva sairasloma on suoraan aitiyslomasta pois, ja aitiyslomani alkaa 2,5 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Sattumoisin nyt huhtikuun alusta aitiysloma taalla nousi 9kk:en 6kk sijaan. Aitiysloman palkka on kyllakin niin surkea, etta monet joutuvat pakostakin lahtemaan tosi aikaisin takaisin toihin. Saas nahda miten meidan kay, tiukille menee!

Erona taalla neuvolassa on ainakin se, etta kohdunkaulaa ei ole ikina tutkittu, eika sita rutiininomaisesti kuulemma tulla katsomaankaan. Kavin Suomen lomallani Helsingissa 4D-ultrassa jossa tuo kohdunkaulan tilanne katsottiin, ja oli onneksi kunnossa vaikka supistuksia (kivuttomia) olen tuntenut jo aika aikaisesta vaiheesta asti, muistaakseni noin 20 viikon tienoilta. Kasittaakseni Suomessa moisesta olisi saanut sairaslomaa aika herkasti, taalla katilo sanoi niiden kuuluvan asiaan.

Mukavaa on se, etta ihan kunnallisen sairaanhoidon piirissa voi itse valita haluaako sairaala- koti- vai ' birth centre' (pehmea keskus jota vetavat katilot, laakareita ei paikalla ole) -synnytyksen. Me taidamme kallistua sairaalan puoleen, vaikka takalaiset sairaalat ovatkin vanhoja ja aika epahygienisia. Mutta on sitten ainakin laakarit ja tehohoidot paikan paalla. Kaytantona on myoskin, etta jos synnytys sujuu hyvin, niin aiti ja vauva kotiutetaan mahdollisimman nopeasti, samana paivana. Katilo tulee sitten kotona kaymaan, tilanteesta riippuen, paivittain jopa 10 paivan ajan. Mielestani tama on kiva kaytanto, mieluummin olen rauhassa kotona tutustumassa vauvaan kuin kiireisella vuodeosastolla jossa tuskin saa juurikaan nukuttua kaikkien niiden vauvojen raakymiselta :)

Tallaisia mietteita taalta. On ollut mukava lukea teidan muiden ajatuksia ja tuntemuksia, saa vahan uutta nakokulmaa omiinkin mietteisiin tassa samalla.

Monument 28+6

Uusi viikko alkoi ja 18 työpäivää jäljellä!

Olin viime viikolla ja tänään NKL:lla tutkittavana tämän oman sydänvian ja aikaisemman tosi voimakkaan likinäön vuoksi. Olen ollut ihan puolisokko (-10,5 diopteria molemmissa silmissä), mutta laser-leikkauksella näkö korjaantui normaaliksi. Verkkokalvot silti vielä tutkitaan, ja arvioidaan silmänpohjaa synnytyksen kannalta. Ja samoin vielä tutkitaan omaa sydäntä vähän lisää. Saapi nyt sitten nähdä, päädytäänkö sektioon vai synnytykseen alateitse. Kunhan vaan Ilmari nyt pysyisi masussa ainakin tutkimustulosten valmistumiseen asti, niin ei tarvitsisi arpoa synnytystapaa ilman kunnon etukäteisarviointia.

Olen kyllä voinut todella hyvin ja aika paljon riittää vielä virtaa. Saan ihan hyvin nukuttua, mikä tietenkin auttaa asiaa. Ilmari potkii kovasti, mutta sehän on tietty vaan positiivista eikä tarvitse ainakaan olla huolissaan.

Kiinnostaisi tietää, onko kellään muulla voimakasta likinäköä ja onko teille koskaan sanottu mitään synnyttämisestä alateitse?

Varsin omanapaista oli juttu, mutta kovasti terkkuja kaikille. Aurinkoista viikon alkua!

Koala ja Ilmari (rv 29+5)

äitiysloman sisällä pidettävä kesäloma nyt sitten meinaa??

Mä olen ihan tumppu näissä asioissa, mutta se kuulostaa siltä, että äitiysloma pitäis katkaista ja pitää lomapäiviä välissä ja jatkaa sitten äippälomaa..Onhan sulla lomarahojen lisäksi niitä ihan konkreettisia lomapäiviä. Se olis ymmärrettävää, että lomat pidetään pois ennen äippälomaa tai sitten äippäloman perään ennen hoitovapaata tai töihinpaluuta. Mulla menee siis siten, että mulle on tehty ns. siirtopäätös niistä lomapäivistä, jotka olis pitänyt pitää nyt 30.4. mennessä. Samoin tehdään niille päiville, jotka ehtivät kertyä seuraavaa lomakautta varten. Mä soitan kinkkisissä tilanteissa aina palkanlaskijalle, kun siellä nää asiat tiedetään.

Tiistaihan se taitaa tänään olla, jotenkin alkaa mennä päivät sekaisin. Tällä viikolla olen joka arkipäivä jossain päin Suomea reissussa :-( Onneksi kohta helpottaa ja saan palata " normaaliin" toimistoarkeen (eli vain 1-2 reissua vkossa). Istuminen autossa/junassa ei ole enää mitenkään miellyttävää. Vaavi liikkuu tosi paljon ja tuntuu että koko maha heiluu mukana. Kaveri oleskelee jännästi mutkalla, niin että pää on vasemmalla puolella alhaalla ja peppu sitten oikealla puolella alhaalla ja jalat jossain mutkilla. Aamuvenyttelyt tuntuu sitten aikasta erikoisilta meikäläiselle :-)

Saatiin sitten miehen kanssa vaunutilaus tehtyä. En tiedä uskallako edes sanoa mihin päädyttiin.. sellaiset juppicitykärryt otettiin, että oksat pois.... Merkki on Bogaboo :-)

ÄP:n vaatteet on nyt pesty, lukuunottamatta peittoa, makuupussia ja toppapukua. Ne kun vielä veivaa, niin sitten on kaikki pestynä. Ostaa joutuu vielä lisää kuteita, sain viikonloppuna vietyä kaikki nykyiset vaatekappaleet exceliin, niin näkee helposti mitä kokoa ja lajia kaapista löytyy (helppoa kun eka vekara, ja tavaraa ei vielä ole juuri ollenkaan :-))

Vaippakuoret (ImseVimse) ostin Jyväskylästä Pikku-Eero nimisestä liikkeestä kun kulutin kaupungilla aikaani. Tampereelta niitä olisi saanut Ruohonjuuresta. Myyjän mukaan nuo ostamani Imse Vimse Organic Cotton (koko newborn 3-6 kg) ovat yhdet suosituimmat mallit. Toivottavasti sopivat, olen ajatellut että alussa mennään näillä kuorilla ja ihan tavallisilla harsoilla kolmiotaitoksella. Sitten kun kokoa tulee lisää, hankitaan taskuvaippoja. Ne on sitten miehellekin mukavammat laittaa.

Liinaa olen kanssa ostamassa. Haluaisin ohuen trikooliinan josta ei tulisi kovin paksua pakettia. Se juppiliina Hug-a-Bub kiinnostaisi, mutta onko markkinoilla vastaavaa halvempaa/suomalaista liinaa?? Tiedättekö?

mutta jees, nyt pitääkin lähteä Kuopion junaan :-)

t. Fiikus

Hirvee keli täällä. Joudun työn puolesta ajelemaan pikkuteitä ja olipa kiva, kun on kesäkumit ja takavetonen pirssi. Ihan kun olisin pellolla ajanut. Mites nää mun jutut nyt niin autoiluun liittyy..

Siitä rahasta vielä, että mullehan se päätös tosiaan jo tuli pari päivää sitten. Työnantajallehan ne ekat menee eli ei sillä sen kummempaa merkitystä. Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut ruveta tappelemaan summista, kun työtilanne on ollut niin selkeä.

Unitilanne ennallaan eli viime yö taas ok, paitsi kesken jäi aamusta. Mies valitteli eilen, että sä et jaksa enää nykyään mitään. Olen väsyneenä sellainen, että en kauheesti välitä jutella tai kosketella tai ylipäätään yhtään mitään. Kämppä on kuin pommituksen jäljiltä. Astiat lojuu sentään puhtaana, mutta koneessa. 14 työaamua, jos sen jälkeen sitten..

joo, tuotakin mietittiin, että jos ensin ajaa ihan oikeaan suuntaan ja sitten kääntyy " väärän suunnan" rampille, niin silloinhan pitää tehdä sellainen käännös, että mulla ei ainakaan pokka riittäis, vaikka olisin kuinka tärkeästä rampista mennyt ohi :/ Huh, huh sentään, kun ajatteleekin...

S@ri@ taisi päätyä näihin, oliko joku muukin? Muistelen, että em. merkistä ja mallista olisi ollut täällä ennenkin puhetta. Käytiin tänään nimittäin katselemassa miehen kanssa ja menetin sydämeni näille vaunuille - kevyt mutta tukeva koppa, runkoon saa kopan sijasta myös ratasosan tai kaukalon kiinni, tuuletus, työntösuunnan vaihtomahdollisuus jne. ja ennen kaikkea ne kääntyvät pyörät. Mies vaan jäi vänkäämään eikä antanut ostaa vaunuja kun hänen mielestään ne kääntyvät pyörät olivat liian pienet. Itsekin jäin miettimään samaa, vaikka ei nyt mitään maastovaunuja meille varmaan tarvitakaan, eikä täällä Helsingissä yleensä juuri paljon lunta kaduilla ole. Mitenköhän mahtavat silti kulkea esim. hiekkatietä, kun käy vauvan kanssa kävelyllä? Saahan toisaalta suunnan vaihdettua ja ne isot pyörät eteen. Ja miten pienet pyörät kestävät kulutusta? Tämä on sen verran uusi malli, että kellään ei siitä varmaan vielä ole pitkäaikaista kokemusta, mutta mielipiteitä kuulisin silti muilta mielelläni.

Kiva kuulla Amalia-Joelistakin, tänne vain!

Kiva kuulla Monumentistakin, tuntuu hurjalle noi brittikuviot äkkiseltään!! Tsemppiä ja jaksamista sinne :)

Odotan rahakauden alkua kun kuuta nousevaa, tulot kaksinkertastuu :D Nyt saan sen 190e opintorahaa, kun äippäloma alkaa niin tulee se vajaa 400 kaikkineen ilmeisesti. Tuntuu luksukselta :D

Huhhuh mitkä mätöt pidettiin kaverin kanssa eilen. Alkupalat, salaatit, tosi tulinen kanawokki ja jälkkärit. Hurjaa! Kylläpä olin täynnä, oli ihan tukala olo mutta kun oli niin hyvää :D

Mukavaa päivää kaikille!!

-pals 29+6

Ihanan paljon taustailleet olette kirjoitelleet! Ihan huippua kuulla ihmisistä, jatkakaa jos vaan jaksatte ja kerkeette :D Ja tietty kaikki muutkin!

Huhhelisheijjaa, aloin miettiä että pitäskö se joku sänky hankkia etukäteen kuiteskii? Ku tarkotus että siitä ÄP:n laatikosta ensi hetkiksi peti, ja sitten meidän välissä voi nukkua sängyssä jos kaikki saa niin nukuttua. Kun saahan sen pinniksen sitten aika äkkiä kotiin jos tarttee.. Kaikki kaupat vieressä ja käytettynä niitä ainakin ilmotellaan jatkuvasti.. Ei vaan innostasi se, kun vie niin paljon tilaa ja sitten vuosikkaan jälkeen pian saakin jo matalan lastensängyn. Kokemuksia aikasemmilta kerroiltanne joilla jo lapsia, tai muut esikoisen odottajat, miten meinaatte tehdä?

ElluP, mietin eilen että onko muhun mennyt joku kamala paholainen, kun riitaa syntyy ja oon niin älyttömän herkkä joka asiaan! Kun raskauduin, niin on tähän asti ollut tavallista tasaisempaa, ei oo itkettänyt yhtään niin paljon.. Nyt pinna palaa sekunnissa, ja oon yleisärtynyt koko ajan.. Ehkä se jotenkin kuuluu aikaan, jos muillakin on?? :D Harmittaa vaan olla semmonen " kamala akka" koko ajan, varsinkin se ärsyttää kun itse sen huomaa.. Jos joku miehelle arka asia, ja siitä tulee kiistaa, niin kyllä on mukavaa..

Hohhoi, eilen en voinut hillitä itseeni, söin kokonaisen suklaalevyn. Ja toissapäivänä :O Hullua, nyt kun alkaa ajatella, oon syönyt joka päivä ihan sairaasti herkkuja!! Yksikin päivä kun pääsi töistä, oli pakko ostaa munkkeja, ja kun pääsin kotiin, en heittänyt edes kenkiä vaan aloin ahmia eteisessä :I Mahoton! Huvittavuutta lisäsi se että koira katsoi ihmeissään minua kun en tullut eteisestä pois vaan söin siellä, ja aloin selitellä sille että äitin on pakko nyt syödä yksi munkki :D Nyt yritän rajottaa!!

Suolasetkin herkut kyllä menee, tein just erittäin maukasta lihaperunalaatikkoa, pakko tätä mättää sitten. Paino oli kyllä tippunut kilon, mutta ei tee hampaille hyvää syödä koko ajan..

Minäkin haluaisin alkaa ommella niitä kestoja, mulla on tosi hyvä pyyhkeitä ja flanelleja jo imuiksi, pitäisi muutamat kuorikankaat jostain hommata. Ja vähän ohjeita, että minkä kokosia..

Ihana sää taas tänään!!

-pals 30 ja 2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat