Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tietääköhän kukaan aiheesta täällä?

Minulla on vasen koipi kipeä ollut jo pitkään. Sellainen vähän tönkkö, ja uskon sen lähtevän tuosta lantion alueesta, jossa minulla on myös iskiasvaivaa. Ei se elämääni häiritse, mutta ei se normaaliakaan ole.

Kävin rosen-terapeutilla ja hän katsoi kävelyäni. Hän sanoi, että vasen jalkani sojottaa ulospäin kuin balettitanssijalla, ja tämä vaikuttaa koko jalan asentoon ja lantioon ja aiheuttaa ongelmia.

Hän pyysi minua pakottamaan jalan suoraan, kun kävelen. Nyt olen niin tehnyt pari viikkoa, mutta minusta tuntuu kuin lönkyttäisin ja klinkkaisin. Ei se näy ulospäin, mutta oma tunne on, että kävelen nykivästi eikä jalka mene oikein.

Nyt sitten keksin, että jos kävelen kahdeksikkoa, kuin catwalkilla heitän jalkaa toisen eteen ja keikutan takapuoltani, niin tuon nykivä ja klinkaava oloa häviää. Mutta tietääkö kukaan, onko kahdeksikon käveleminen hyvästä vai pahasta lonkkaluille?

Kommentit (1)

Ihmislantio on sen verran joustava ja hyvin kehittynyt keskimäärin, ettei kahdeksikon kävely aiheuta sille kulumia tai muita ongelmia. Lantion yläpuolla sijaitseva pääkoppa sen sijaan voi joutua ylimääräisen stressin vaivaamaksi (kortisolimäärät kehossa lisääntyvät ja vaikuttavat negatiivisesti esimerkiksi immuunijärjestelmään), kun sosiaaliset paineet kahdeksikon kävelemisestä kasvavat. Mikäli tämän kykenee välttämään esimerkiksi terapian avulla, ei kahdeksikon kävelyä kannata välttää. Kuvailemaasi tarkoitukseen sitä voi jopa suositella.

Ainut selkeästi negatiivinen seuraus on se, ettei ikinä pääse kävellen perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat