Seuraa 

No niin, kirjoitellaanpas nyt sitten oikein ahkerasti!!! :D

Kommentit (12)

Ihanat ilmat oli nyt viikonloppuna ja vielä tänäänkin. Huomenna pitäisi sitten olla jo taas viileämpää, harmi...

Apple80: missäs päin maapalloa asustelette? Ja oletteko kauankin asuneet?

Aloitettiin viime viikolla pojan maitoaltistus, katsellaan että joko on allergia helpottanut. Vähän hankalaa on ollut tulkita oireita kun ne aiemminkin olivat tosi epämääräisiä, hirveitä nuhia, yöikuisuutta ja kovaa kakkaa. Eli sellaisia mitkä voi liittyä vaikka ja mihin asiaan. Nyt on ollut taas pari yötä aika itkuisia, mutta saattaa itkeä poskihampaiden tuloakin kun ikenet on niin turvoksissa. Nenäkin tuhisee mutta toisaalta täällä etelässä tuo hiekka pöllyää. Eniten mietin sitä että eilen kun kakkasi niin se oli sellainen limainen. Puhuin siitä ystävälle ja hän sanoi että sekin on allergian oire. Tietäiskö joku täällä? Alan olla niin väsynyt henkisesti tähän hommaan. Kun noi oireet on niin epämääräisiä ni lääkäritkään ei ala oikein millekään. Siis ainakaan julkisella puolella. Pitäiskö viedä yksityiselle että sais kaikki testit mitä rahalla saa?

No joo, ei jaksa käyttää koko hienoa päivää valittamiseen. Mites muilla, jokos ne ikkunat on kuurattu puhtaaksi? Meillä ei vieläkään. Välillä vetäisen etummaisesta lasista pahimmat sormenjäljet pois, mutta välejä en ole jaksanu pestä. On se kumma että mitä pitempään on kotona ni sitä laiskemmaksi sitä tulee. =)

Mutta nyt pitää kipittää suihkuun ku lapsi nukahti päikkäreille. Kunhan herää ja syödään välipala niin sit lähdetään kauppaan, pitää ostaa joku verkkapuku millä voi leikkiä hiekkalaatikolla.

kevätterkkuja kaikille!!

Reissu takana.. Tunti sitten tulin takaisin Turkuun. Nyt odotan kultaa tulemaan hakemaan mua että menen hakemaan työvuorolistat..

Jos menen kokoukseen käymään niin tarvitsen tietää sitä varten mun vuorot..

KP

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taalla alkaa olla tyopaiva takana pain, klo 17.35. Enaa alle nelja kuukautta ja muutto sinne koto Suomeen on edessa. Aika tuntuu menevan kauheaa vauhtia. Viime viikolla saatiin tietaa, etta paastaan muuttamaan uuteen kotiin viikon sisaan kun tullaan maahan, jees, ei siis tarvii asustella sukulaisten (anopin) nurkissa pitkaan. Muuttokuormasta ei tosin ole tietoa kuinka pian se tulee perille, arvio on noin 3 kk laivalla, joten joskus syyskuussa saadaan huonekalut kotiin. Siita ennen meilla nukutaan patjalla lattialla ja syodaankin varmaan lattialla.. Ai niin, pillerit siis piti meilla tehonsa vaikka muutama ei paassyt vaikuttamaan oikeaan aikaan, tati tuli ihan ajallaan ja haaveilu jatkuu, samoin siis kavi kuten Suvi-Tuulikilla. Jostain syysta mulle tuli levollinen oli kun menkat alkoi, olisi se niin paljon parempi etta vauva saisi alkunsa molempien toiveesta ja jotenkin odotan sita yhteista projektiakin kun oikein yritetaan ja yhdessa miehen kanssa piinaillaan kayko onni miten pian. Sain muuten avattua suunikin tasta vauva kuumeilusta ja selvaksi tuli ettei mies viela ole valmis aloittamaan yritysta. Ymmarran kylla hanta ja tavallaan omakin jarki sanoo ettei nyt ole viela oikea aika, mutta haaveilla aina saa eika se suinkaan ole miehestakaan kiellettya. Hankin haluaa lapsia ja nuo kolmekymppiset jo muutaman vuoden sisaan lahestyy, joten ei tassa pitka aika ole enaa odotella :-)

Pupu00: Pikaisia paranemisia teidan pojalle!

gallie: Meilla oli suunnitelmissa kanssa muuttaa aluksi maahan tullessa vuorkalle kerrostaloon ja alkaa sit ajan kanssa paikan paalla etsimaan sita pysyvampaa kotia. Sitten kuitenkin paatettiin et yritetaan hakea tonttia tonttiarvonnassa ja kavi niin etta oltiin jollain varasijalla 250.. sitten haudattiin asunto asiat joksikin aikaa kunnes alettiin katsomaan netissa ennakkomarkkinoinnissa olevia rivari uudiskohteita ja eipa aikaakaan kun ihastuttiin tahan meidan tulevaan kotiin. Suomessa olevat perheenjasenet toimi apuna ja kaupat tehtiin taalta kasin. Jouluna sit kaytiin Suomessa paikan paalla kattomassa rakennusprojektia ja valitsemassa kalusteita, laattoja jne. Vahan alkuun kauhistutti tehda paatos taalta kasin, mut nyt lopulta ollaan oltu tosi tyytyvaisia. Mut alkuun siis meillakin oli tarkoitus menna vaan jonnekin vuokralle ja hoitaa paikan paalla asiat eteenpain. Omat stressinsa on ollut siinakin kun yrittaa maapallon toiselta puolelta hoidella kaiken maailman asuntoon liittyvia asioita (tarjouspyynnot, sahkosuunnitelmat jne).

Kinttunen: kiva kun taas avasit uuden viikon :-) ja tsemppia siihen opinnayte tyohon. Valmistutko tradenomiksi? Jos nain niin omaan samaisen tutkinnon.

Johan tuli omanapaista tekstia.. nyt vuoro muille haavelijolle!

Hyvaa alkavaa viikkoa!

Milloinhan olenkaan mahtanut viimeksi kirjoitella?! No nyt hyppään taas mukaan.

Puolukanvarpu kyseli ikkunoiden pesusta... no pesemättähän ne täälläkin on. Yksin en ala noita pesee, kun ei pituus riitä, vaikka keikkuisin tuolilla. Ja toisaalta, eka pitäis siirrellä tavarat pois ikkunoiden edestä, että pääsis ikkunan lähelle. Joten odotan sitä hetkeä, jolloin mieskin olis kotona ja halukas ryhtymään tuohon ikkunanpesuprojektiin.

Mulla on, kuulkaas, vauvakuume suorastaan räjähtänyt... Nyt kun oma terveydentilanne alkaa olla jo parempi, niin vauvakuume kohosi hurjasti. Bongaan kadulla KAIKKI vauvamasut, vaunut jne. Kirpparilla käydessä hypistelen pikkiriikkisiä vauvanvaatteita (tietysti varmistan, ettei tuttuja ole näkyvillä ;) ) ja täällä vauva-lehden palstalla tulee usein vierailtua, myös lukemassa noita odotus-puolen juttuja ja haaveilen... Parin viikon kuluttua olen palaamassa töihin ja nyt jo mietin, et " kehtaiskohan" heti aloittaa raskautumisyritykset vai oliskos ensin muutaman kuukauden ihan töissä... Laskeskelen mielessäni, et jos toukokuussa tärppäis, la olis helmikuussa jne... Ihan mieletön vauvakuume!! Mutta, koska aktiivista yritystä ei vielä ole käynnissä, niin ajattelin vielä kirjoitella tähän haaveilijoihin, jos se sopii?!

Mukavaa maanantaita!!

T. Sanjuska

Tosiaan, täällä kello on vasta noin 11 aamulla. Päivän työt vielä edessäpäin, tai siis opiskelut.

Mua ahdistaa vuokralle muutossa se väliaikaisuus, koska aletaan sitten katsella heti omistusasuntoa. Ilman ahdistusta ei taida päästä, muuttaa sitten vuokralle tai omaan. Voin tosiaan kuvitella kaiken sen työmäärän, mikä liittyy vasta valmistuvaan asuntoon. Itse olen " marmattanut" miehelle, etten kestä tätä muuttohässäkkää. Jos kuukaudenkin pituiset muutot lasketaan mukaan, niin olemme viimeisen reilun kolmen vuoden aikana muuttaneet kuusi kertaa!! Vielä olen suht koht järjissäni, mutta tympimään alkaa jo pikku hiljaa. Periaatteessa aina ollaan kyllä saatu uusia ystäviä, joten on muutoissa aina jotain positiivistakin.

Muuten Apple, jännittääkö sua mahdollinen kulttuurishokki tai sopeutuminen Suomen säähän? Pakko tunnustaa, että mua jännittää. Voidaan sitten vaihdella sopeutumiskuulumisia tämän palstan välityksellä:)

Mun vauvakuume on myös kohonnut entisestään. Raskaana olevia näkyy kaikkialla ja vauvan vaatteet ovat niin ihanan värisiä! Hypistelen pikkuruisia vaatteita kyllä ihan estoitta. Eksyn aina taapero-osastolta vastasyntyneiden vaatepuolelle... Nyt jännään, että olenkohan jo raskaana... Yritän palauttaa itseäni maan pinnalle, sillä harvoinhan sitä ekasta kerrasta onnistaa. Esikoisen kohdalla ei tarvinnut kyllä montaa kertaa yrittää.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Mitenkäs viikonloppu sujuu?

Mä kävin tossa just Amarillossa syömässä ja ai ai ku oli taas hyvää. :)

Gallie, mun kummitytöllä on huomenna 6-vee synskät, joten menoa ja meininkiä riittää taas. :) Kummityttö on vielä tosi vilkas tapaus, et saa nähä mitenkä käy kun tää perusvilkkaus reagoi täytekakun ja karkin kans.. ;)

Cerwa! Mä muistan sillon ku kummityttö oli pienempi niin tuli sille ostettua kaikenlaista ihanaa pikku töppöstä ja silleen. Nyt se on niin trenditietoinen nuori nainen, et mä koitan ostaa aina jotain sen mielestä tosi muodikasta. Sillä ei oo koskaan ollut sellasta " haluaa pukeutua prinsessaksi" -kautta vaan tää on kyllä sellanen neiti trendikäs, että. :) Huomenna tosin synttärilahjana on vaan ihan värityskirja ja kynäsetti, koska kummitäti on vielä köyhä opiskelija. :)

ja mitä mä niillä teen? Hypisteltiin kotona mieheni kanssa, ja laitoin kaapin perälle. Eka olin että vien kaverille jonka uutta vauvaa pitäis käydä katsomassa, mutta mies sanoi että eiköhän meillekin joskus niille käyttöä tule... :)

Tämä vauvakuume menee vuoristo rataa... Ihalen kaikkia vauvoja ja vauvamasuja, ja jopa käynyt ihaistelemassa uusa värikkäitä vaunuja...

Mutta kun menkat oli 3 päivää myöhässä, niin iski paniikki ja olin tosi helpottunut kun menkat alkoi. Mutta nyt taas mietityttää että jos kuitenkin taipuis vauvakuumelle... Kumitkin loppu, ja pitäis miehen kanssa päättää ostetaanko lisää vai ei. Ei me oikein niitä olla käytettykään ihan, joten pienellä riskillä oltukin, mutta jos ottais ison riskin?

Mulla nyt on aika levolllinen olo muutenkin. Ja jotenkin varma olo että jaksan vauvan ja meidän kahden dysfasia pojan kanssa. He aloittaa nyt syksyllä 07 esi-eskarin, joten lepo aikaakin olis. :) Kevät taitaa olla ilmassa...

Monella täällä on mutto lähiaikoina, itsekin siitä haaveilen. Asutaan pienessä vuokra kolmiossa, ja jos kolmas lapsi tulis niin vuokra-neliö olis pakollinen. Tässä ei kunnolla mahdu neljästäänkään olemaan.

Kinttunen sait mut hihittamaan tolla kaappikuumeilija kommentilla. Taalla on kanssa toinen samanlainen :-) Taa on vahan hassua kun pitaa salassa kuumeilla, ihan kun olisi kyse jostain pahemmastkin salaisuudesta, hih. Joku paiva tama tasta muuttuu ihan varmasti julkiseksikin asiaksi (viimeistaan kun alkaa maha kasvamaan).

gallie: Tuosta kotimaahan muutto jannityksesta, sita on ollut taalla ilmassa pidemman aikaa. Saman aikaisesti odottaa Suomeen paluuta ja toisaalta pieni paniikki on takaraivossa asian suhteen. Meita siis miehen kanssa kieltamatta janittaa sopeutuminen vaikka toisaalta uskotaan viihtyvamme hyvin ja todella odotetaankin muuttoa (tama muuttoajankohta tuli omasta halusta lahtea kun tulee jo yli 3 vuotta tayteen ulkomailla, olisi ollut mahdollisuus jaada viela pidemmaksi aikaa). Kunnon talvea ei olla koettu vuosiin, joten pakkanen ja lumi varmasti tulee tuntumaan luissa ja ytimissa. Mulla on tyohuoneessakin taalla lammitin kun palelee ilmastoinnin ollessa kovalla... paikallista sakkia huvittaa ajatus musta Suomen talvessa kun en taallakaan tarkene... Janskatetaan yhdessa tota paluumuuttoa! Meilla on muuten kanssa ollut muuttoja vaikka muille jakaa, nelja 3 vuoden sisaan ja nyt sit tulossa taa " ultimate" muutto takaisin kotiin. Muuttofirman valita prosessi meneillaan ja lentoliput jo valmiina, lahtolaskenta on siis alkanut.

Puolukanvarpu: Olen siis asustellut viime vuodet Australiassa, ita-rannikolla. Toivottavasti teidan pojan allergiat selviaa ja helpottuu pian!

Nyt on itsella jokapaivainen haaveilu jaanyt vahan (siis ihan vahan ;-) ) taka-alalle kun on ollut toissa kiirusta ja muutenkin hassakaa naiden muuttojarjestelyjen kanssa. Kun kiireet helpottaa niin saas nahda miten pinnalle tama vauva ajatukset taas nouseekaan.

Hyvaa keskiviikkoa kaikille!

T.Apple

Kinttuselle tiedoksi, että Virginian ampujasta on ainakin saatu enemmän tietoa, etelä-korealainen opiskelija, jolla mielenterveysongelmia aiemminkin... Ollut psykiatrisessa hoidossakin, mutta päästetty sieltä avohoitoon...

Muihin vähän valoisampiin aiheisiin. Mä olen täällä suunnitellut tytölle synttäreitä. Onpa paljon ostettavaa ja muistettavaa! Voisihan sitä helpommallakin päästä, mutta tyttö (kohta 3) rakastaa synttäreitä yli kaiken, joten tekee mieli vähän satsata niihin. Aikaa voisi käyttää muuhunkin, kuten opiskeluun...

Meiltä meni juuri yksi kiva vuokraneliö sivu suun. Ottaa kykllä pattiin!!! Mun stressitaso sen kuin nousee muuton lähestyessä...

Toivottavasti Puolukanvarvun lapsen allergiat selviävät. Mä en osaa neuvoa, sillä meillä ei ole allergioita. Tosin nyt olen alkanut miettimään, josko tytöllä voisi olla laktoosi-intoleranssi, vaikka sehän yleensä alkaa myöhemmällä iällä.

Ikkunat saa jäädä likaisiksi, koska kuukauden päästä muutetaan pois. Onneksi täällä on kaikissa ikkunoissa aurinkohimmentimet, eli ikään kuin hyttysverkot. Ei näy lika niin hyvin:)

Mukavaa viikon jatkoa!

-gallie

Apple, mä voin kuvitella, et on ollut melkoinen projekti hoitaa tollasia asioita toiselta puolelta maapalloa. Muistan kun ite olin vaihdossa Briteissä, et kun piti hoitaa kämpän vuokra-asioita niin se oli ihan hirvee show, vaikka mies olikin niitä Suomessa hoitamassa ja kyse oli vain vuokrakämpästä. :) Laita mies asialle ja mee ite perässä. ;) Ja tradenomihan minusta tulee. :)

Ikkunoita ei oo pesty, mun koko elämä on nyt kuukauden tauolla, että saan tuon helvetin työn pois alta. Mä oon niiiiiin onnellinen sitten kun se on palautettu. Tai tämä eka versio siis. Kovasti on tehtävää jälellä, mut aineisto on valmiina niin tutkimuksesta kuin teoriasta, joten nyt se on vaan kirjotusta ja analysointia. Teoria alkaa oleen aika hyvin jo kunnossa ja aattelin, et keskiviikkona sen pitää olla valmis, et sit saa vielä viimeset litteroinnit vääntää ja alkaa sen analysoinnin. Onnekseni mä toimin paineen alla parhaiten. ;)

Sanjuska, mulla on kans samanlaisia oireita, mut mä oon kyllä viimeseen saakka kaappikuumeilija. Joskus pitää hypistellä jotain sulosia potkupukuja ja silloin todellakin varmistan, et ketään tuttua ei varmasti oo samassa kaupassa. :D Ihan hullua, kuitenki on ihan aikuinen ihminen ja eihän vauvakuumeessa oo mitään pahaa. :)

Kuten monella muullakin niin myös täällä on vauvakuume kivunnut mooonta astetta korkeammalle. Kaksi tuttua on juuri synnyttänyt ja muutenkin noita ihan pieniä tuntuu olevan nyt joka puolella. Mä tahdon kanssa!!

Aivan kamala tuo jenkeissä tapahtunut ammuskelu Virginiassa.. :O Galliehan asusti siellä päin? Onko asiasta kuulunut mitään uutta?

Täällä on edessä taas yksi kirjottamista täynnä oleva päivä.. :/ Tule ONT jo valmiiksi! :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat