Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (20)

Jokainen tietysti tekee kuten parhaaksi näkee, mutta jos ulkona nukuttamisesta tulee itsetarkoitus (=sitä on tehtävä vaikkei olisi omaa rauhaisaa pihaa tai parveketta), niin homma voi mennä lapsen kannalta vaaralliseksi kuten tuo Tampereen tapaus osoitti.

takaterassilla oven vieressä ja omakotitalon pihan on vielä aidattu, että ihme on jos sieltä joku hakee. Ei kukaan edes näe sinne että sielä on vaunut.

Taitavat vaan olla katkeria kun asuvat itse sellaisissa kerrostaloissa joissa eivät pysty/ uskalla nukuttaa lasta ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eikös sitä suositella pienten lasten nukuttamista ulkona raittiissa ilmassa. Meillä on kaikki lapset nukkuneet päiväunet ulkona ensimmäiset 2 vuotta.

Ja sitä paitsi meillä tuskin tulee kukaan hakemaan takapihalta oven vierestä lasta kun on seuraava asutus kaukana.

Olipas sinulla kommentti.

Oletpas saanut aika kurjia vastauksia :(

Meillä myös lapset ovat nukkuneet 2-vuotiaiksi ulkona rattaissa. Tällähetkellä 1,6vee:lle laitan päälle ohuen flees puvun ja lakin kun menee nukkumaan. Peitto päälle ja harso " volosuojana" ja hyvin nukkuu.

Sisällä unet kestävät maks. 30min. joten kumpi parempi?

..ja saapahan pienempikin RAITISTA ilmaa riittävästi, vaikka äiti ei jkasaisikaan lähteä kun kerran itse ulkoilemaan.

Tsemppiä ja mukavaa kevättä.

Ulkona lapsi nukkuu 4 tunnin unet, sisällä ehkä puoli tuntia ja sitten on väsynyt ja kiukkuinen. Kumpi parempi.

Tulipahan nyt hyviä neuvoja mitä laittaa ulos päälle. Kiitos.

Meillä tossa varjossa on 20 astetta niin laitoin sisävaatteiden päällä vain gollagetakin missä on huppu ja jalassa villasukat. Päällä vielä peitto. Meillä on koirakin ulkona, joten kai noi naapurit kohta jo soittaa sosiaaliviranomaisille. Omakotitalossa asutaan ja musta tuntuu et ulkona on puhtaampi ilma kuin täällä sisällä, joten rupean imuroimaan ja lähden hiekkakakkukahville ulos :D.

Mun poika nukkui levottomasti vaunuissa kun halusi kääntyä eikä se vaunuissa onnistunut. Vuosikkaasta alkaen nukkui levollisesti sisällä.

Paskasta ja pölyistä se ilma nyt on.

2 maailmansodan jäänteitä ulkona nukuttaminen !

Olet hyvä äiti jos nukutat penskasi ulkona, satoi, paistoi, viimoi tai mitä vaan.

Hankkikaa jättivaunut ja menkää itte sinne koisimaan ! Teltta vaan partsille joo.

Päällä ohut puuvillainen kypärämyssy, kevyttoppapuku (vanupuku siis) ja jalassa paksuhkot sukat. Ei hanskoja, koska repi ne käsistään :)

Vierailija:

Lainaus:

Tsemppiä ja mukavaa kevättä.

Onhan tällä palstalla joitain järkeviäkin käyttäjiä.

Ajattelin jo hetken, että tänne ei kirjoittele kuin jotkut..... hmmmm enpäs sanokaan ääneen. Oikeesti joskus tuntuu, että toivottavasti näillä ihmisillä ei ole perhettä/lapsia jotka vastailee niin fiksuja kuten täälä aikaisemmin. Millaisia lapsia kasvaa tuollaisessa mallissa.

norm. sisävaattet, keväthaalari (fleecevuori) villasukat ja lapaset. Sit talja alle, peitto päälle, tuulensuoja. Ötököitä jonku verran jo ni laitoin varalta sen hyttysverkon

Meillä 1v2kk neiti nukkuu ULKONA ohut fleecepuku päällä, ohut lakki, villasukat sekä vähän jaloilla peittoa.

Ulkovarustuksen alla on body ja sukkikset. Hyttysverkko ja vähän pimennystä antamassa harso.

päällä ohuehkot puolipotkarit ja body, tuulipukumainen kaksiosainen puku, ohuet kudotut tumput repi kädestä, joten ei oo tumppuja eikä pipoa

mä laitan mun tytölle sisävaatteitten päälle haalarin, joko vanu- tai toppa ja sit villasukat ja lapaset ja kypärämyssyn. ja pikkupeitto päälle.

tyttö nukkuu max.4 h eikä ole viluinen.

Ja parvekkeemme on kolmannessa kerroksessa, et nostan hattua sille joka tulee rattaat rahtaamaan sieltä pois.

Vierailija:

Lainaus:

Mun poika nukkui levottomasti vaunuissa kun halusi kääntyä eikä se vaunuissa onnistunut. Vuosikkaasta alkaen nukkui levollisesti sisällä.

Paskasta ja pölyistä se ilma nyt on.

2 maailmansodan jäänteitä ulkona nukuttaminen !

Olet hyvä äiti jos nukutat penskasi ulkona, satoi, paistoi, viimoi tai mitä vaan.

Hankkikaa jättivaunut ja menkää itte sinne koisimaan ! Teltta vaan partsille joo.

Katsos kaikki eivät asu sellaisella alueella missä ilma on paskaista ja pölyistä !!!! Pääkaupunkiseudulla näkyy ilmanlaatu olevan huono, mutta missä me ollaan on ilmanlaatu hyvä !! Ihan tässä kauhistelen usein sitä että miten voi sielä huonon ilmanlaadun alueella koskaan olla lasten kanssa ulkona. Ja sen verran olen itse allerginen siitepölyille, että varmasti huomaan koska niitä täälä ilmassa alkaa olla.

Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä että onko hyvä äiti vai ei Taisit ymmärtää väärin. Ja itsekin sanoit että lapsesi nukkui vuosikkaaksi ulkona, nyt on tämä minunkin lapseni alle vuoden vielä jota nyt ajattelin ulkona nukuttaa.

Vierailija:

Lainaus:

Jokainen tietysti tekee kuten parhaaksi näkee, mutta jos ulkona nukuttamisesta tulee itsetarkoitus (=sitä on tehtävä vaikkei olisi omaa rauhaisaa pihaa tai parveketta), niin homma voi mennä lapsen kannalta vaaralliseksi kuten tuo Tampereen tapaus osoitti.

Jokainen nukuttaa lapsen sielä missä itse kokee sen parhaaksi. Alkuperäinen kysymys tässä ei toki koskenut sitä että missä sitä lasta oikein nukuttaa, vaan mitä laittaa päälle jos on valinnut nukuttaa lapsensa ulkona. Tässä vaan tuntuu että ulkona nukuttaminen tuomittiin täysin hullujen hommaksi.

Täälä palstalla tuntuu että ollaan kamalan jyrkästi jonkun asian kannalla tai sitten täysin sitä vastaan. Ei ole kultaista keskitietä ollenkaan, eikä ajatella että mikä on toiselle hyvä ei ole välttämättä sitä toiselle.

miten teillä on niin hyvin aikaa provoilla täälä palstalla. Teidän lapset nukkuu sisällä päiväuniansa ja teidän on oltavan hiljaa etteivät herää jatkuvasti..... hih hih.

Minä tässä alan imuroimaan ja siivoamaan ja kolisteleen kaikenlaista. Meillä eletään 2. maailmansodan aikaa ja lapsi nukkuu ulkona :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat