Seuraa 

Kommentit (17)

Pikaisesti ehdin minäkin pinoutua, tyttö kun on päikkäreillä ja esikoinenkin touhuilee omiaan. Joku muukin kirjoitti tuosta vatsan turvotuksesta. Mulla sama, aamulla ei vielä juurikaan mahaa näy, mutta iltaa kohden paisuu ihan käsittämättömiin mittoihin (varmaan samankokoinen kun esikoista odottaessa ihan raskauden lopussa...) Olo on iltaisin muutenkin tukala. pahoinvointia pukkaa, henkeä ahdistaa tuo valtava vatsa- millainen se mahtaakaan olla 6kk kuluttua??? Vaikeuksia on jo monien housujen kanssa, tekevät niin tiukkaa tuosta vatsan kohdalta. Eka neuvola on mulla vasta vappuaattona, joka minun mielestäni tosi myöhään. Uskovat varmaan että tällainen kolmatta kertaa raskaana oleva muistaa jo kaikki jutut eikä tarvii niin aikaisin sinne mennä. Onneksi viime viikolla oli ultra, kun epäusko iskee voi aina ihailla sitä pikku toukkaa siinä kuvassa...

Hyviä vointeja kaikille!

T.Rypäle ja ihme rv 8+4 (luulisin)

Aloitin myös uuden viestipinon, mutta kirjoittaminen kesti niin kauan (työasiat joskus häiritsevät), että Milennakin oli ehtinyt jo pinon aloittaa. Kopsasin siis alle oman kirjoitukseni toiseen pinoon:

Olenkin ollut muutaman päivän kirjoittelematta mitään. Flunssa ja kuume iskivät ja olo oli (vielä pahoinvointi lisänä) varsin huono. Nyt ensimmäistä päivää töissä ja kaikki fyysiset ponnistelut vaativat veronsa.

Onko kukaan muuten alannut käyttämään Gefilusta? Kun odotin ensimmäistä lastamme v. -98, luin tutkimuksesta, jonka mukaan odottavan äidin käyttämä Gefilus edesauttaa siihen, että vauvan maha toimisi paremmin vauvan synnyttyä kuin sellaisten, joiden äiti ei ole raskausaikanaan nauttinut Gefilusta. Itse olen juonut Gefilusta (yksi Valion Gefilus purkki 100 ml päivässä) kaikissa kolmessa aiemmassa raskaudessa ja kukaan meidän vauvoista ei ole kärsinyt mahavaivoista. Nyt en siis uskalla katkaista tätä traditiota, vaan aloin taas Gefiluskuurille... Tiedä jos se siis ihan oikeasti vaikuttaa:).

11+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitkästä aikaa kirjoittelemassa. Oon lueskellu juttuja joka päivä, mutta energiaa ei oo ollu kirjoittaa. Töitä oli taas seittemän päivän/yön putki, nii eipä siinä sit paljoa jää voimia muuhun. Ollu sen verran kiirusta, ettei oikeastaan jouda istumaan työhukin aikana muutamaa minuuttia enempää. Kesä kolkuttelee jo ovella, nii se vaan lisää kiirusta. Ei auta ku jaksaa. Onneksi on, mitä odottaa =) Kesäloma, gradun valmistuminen, valmistuminen yo:sta, mammaloma ja VAUVA... Siinäpä muutamia.

Huomenna on eka neuvola. Yippee! Jos sydänääniä edes kuunneltais, nii sais varmistuksen maha-asukista. No sen näkee sit huomenna. Turhapa tuota on toisaalta ennalta murehtia, murehtimiseen käytetyn energian voi käyttää paremminkin. Varsinkin ku on näin magee ilma!

Taidanpa lähteä ulos haistelemaan kevään tuulia. Positiivisia ajatuksia kaikille kanssaodottajille =)

Nennuski rv 9+3

Olikohan se Milenna, joka kuvaili painoa tai vastaavaa alavatsassa ja jopa supistelun mahdollisuutta. Jouduin tänään seissoskelemaan reilun puoli tuntia paikallani, kun olimme pyöräkaupassa ja koko ajan oli sellainen tukala paineen tunne alavatsassa. Olin aivan varma siitä, että kohtu siellä painaa. Sellaista jännää puristusta olen myös tuntenut pari kertaa ja olen ajatellut, että se olisi supistus. Kahdella aikaisemmalla kerralla muistelisin, että enemmät supistelut alkoivat viikon 20 paikkeilla. Niistä on siis kokemusta ja tämän kiristelyn yhdistän siihen tunteeseen.

Välillä minulla oli kolme erittäin hyvävointista päivää, eikä olossa nytkään ole suuremmin valittamista. Eilen ja tänään on kuitenkin välillä tulvahtanut paha olo, kun vatsa on ollut liian tyhjä. Housut kiristävät ja iltaisin luulisi, että viikkoja on täynnä 20 eikä 10.

Pepi 9+6

Väsymystä on näköjään muillakin, toivottavasti se kohta helpottaa meillä kaikilla! Mun väsymys on vähän kausittaista, tai no ehkä pikemminkin kuitenkin melko jatkuvaa, mutta sitten välillä tulee ihmeellisiä tarmonpuuskia jolloin jaksaa vaikka mitä! :) Ei ne energiapiikit kovin kauaa kyllä kestä, ja sit taas väsyttää ja tekis mieli vain maata, vaikka sekin on niin tylsää...

Oli kiva viikonloppu. Käytiin yhden ystäväpariskunnan kanssa mökillä, me naiset haravoitiin koko pihamaa ja miehet tekivät polttopuita. Saa sitten taas lämmittää saunaa ja paistaa makkaraa! Tällä pariskunnalla on reilun kahden vuoden ikäinen poika, ja ai että kun oli mukava katella kun se hyöri ja pyöri kaikkien " apulaisena" . :) Sai vain vähän kattoa perään ettei juossut järveen... Aika hyvin ton ikäinen kyllä jo ymmärtääkin kun sanotaan ettei saa mennä jonnekin. Mökillä kyllä saa ajatukset niin hyvin irrotettua arjesta että harvassa paikassa muualla. Se on oma maailmansa melkein, varsinkin näin keväällä kun linnut laulaa ja maasta puskee kaikenlaista pientä vihreetä. Ja järvestä lähtee jäät...

No joo, takaisin asiaan. Gefiluksesta kyseltiin, en oo käyttänyt gefilusjuomaa, mutta muuten syön kyllä päivittäin maitohappobakteereita. Kai ne suunnilleen ajaa saman asian? Siihen uskon kyllä täysin että hyvät bakteerit vaikuttaa positiivisesti niin äitiin kuin vauvaankin.

Ja turvotusta on täällä kans... Nyt ei oo enää sormet niin turvonneet ku ihan raskauden alussa, johtuu varmaan siitä että juon nykyään vettä paljon enemmän. Mutta maha on kyllä turvonnut ku mikäkin pallo! Varsinkin iltaisin... aamulla saattaa näyttää vielä suht normaalilta, mutta iltaa kohti se aina paisuu. Oottelen tässä vain että joku tulee kysymään oonko raskaana, vaikkei sen vielä periaatteessa pitäis mihinkään näkyäkään. :)

Eipä sitten muuta ku auringonpaistetta jokaisen marrasmasun päivään!

toivoopi ama-riia 9+6 (kohta taas viikot paukkuu, jess!)

Onkohan normaalia, kun mulla äsken kaupasta tulomatkalla alkoi eka selkäkipu ja sit siirtyi mahaan ja alamaha tuntui jotenkin painavalta? Olikohan se supistus? Ei kai niitä nyt pitäis vielä olla?Vieläkin alamahaa vähä kipuilee..:(

Kiitos Skunsu ja Nasulina!

Ehdin jo pelästyä, kun sen verran ikävä tunne tuli ja samalla viel tuli semmoinen valumistunnekin, mut onneks mitään ei tullu. En muista et esikon aikaan ois samanlaista ollut, mut voihan se olla, et aika kultaa muistot tälläkin tavalla.

Meni onneks ohi n.puolessa tunnissa, siis että kaikki kivut loppui. Mut auotsta kun nousin niin piti hetkeks pysähtyä ihan kuuntelemaan oloa, ennen kuin uskalsin liikkeelle taas lähteä. Mieskin kysyi et mikäs nyt tuli..

Äkkiä päätin piipahtaa, ollaan just kauppaan lähössä..

Yöllä näin kamalaa unta, ostoskeskusessa alkoi mahakivut ja hirvee vuoto:( En oo pitkiin aikoihin nähnyt niin pahaa unta..

Mulla on alkanut rintoja vihloa taas ja välillä kihelmöi oudosti. Ja mahaa turvottaa ihan hirveesti kans, ei kuitenkaan ihan viel viittis mammahousuja etsiä jalkaan..

No, eikun kirjottelemaan muutkin..

Milenna rv 10+2

Heh, juu...kyllä vain oli tukkaa ja paljon. Takimmat hiukset olivat varmaan 7 cm pitkät =) Olen kuullut ihan saman että närästys kasvattaa vauvan hiuksia =)

Toivottavasti pahoinvointisi hellittää pian, se on kyllä tosi tuskallista paimentaa samalla muita lapsosia kun itsellään on heikko olo. Miun pahoinvointi ei ole näyttäytynyt nyt muutamaan päivään mutta vielähän se ja närästyskin varmasti tulee kuvioihin :/

Tietääkö muuten joku että onko muita " sallittuja" lääkkeitä kuin Rennie tuohon närästykseen...? Se alkaa nimittäin jo pikkuhiljaa maistumaan puulta.

Öitä kaikille!

täytynee välillä itsekkin jotain naputella, lukemassa käyn kyllä päivittäin. Olo on edelleen oireeton, normaalia väsymystä mutta kukapa ei olisi vähän väsy kun viime yönkin unisaldoksi jäi n.6tuntia kolmosen sairastelun vuoksi, edellisyö meni samoilla tuntimäärillä pytyllä istuen, iski joku ihme mahapöpö, lievää kuvotusta havaitsin eilisiltana ohimenevästi.

Alkaa taas olla semmoiset ajat että koko odotusta on vaikea uskoa todeksi, ultrasta alkaa olla jo reilu viikko aikaa ja eka neuvola-aikaankin on vielä viikko, että tämmöinen tylsä välivaihe menossa. Ensi viikon alusta käyn niissä veriseulatesteissäkin.

Turvotusta on uskomattoman paljon, housut kiristää vaikka muuten paino on jopa hiukan laskenut, äitiysfarkkuja en vielä kehtaa vetää jalkaan joten ainoat siedettävät on joustovyötäröiset tuulihousut, niissä sitä joutuu sit tänään menemään kuopuksen kans neuvolaankin=/...

rv 8+3

Moi kaikille! Täällä käyn päivittäin lukemassa, mutta viime viikko oli töissä niin kiirus, etten millään ennättänyt kirjoittaa.

Olen tosi väsy ollu koko viime viikon. Tänään vapaapäivä, sain nukuttua viime yönä ruhtinaalliset 11 tuntia ja siitä virkistyneen oon pessy pyykkiä, siivonnut ja laittanut ruokaa. Mies on ihmeen hyvin jaksanut mun väsymyksen, mutta en ihmettele, jos häntä alkaa välillä ärsyttää mun jatkuva makaaminen. Töissä on vaan pakko jaksaa, kotona ei sitt jaksakaan mitään.

Onko muilla väsymys helpottanut? Niillä, joilla jo kokemusta raskaana olosta, milloin väsymys helpottaa? Vai onko koko raskaus tätä? Tietenkin se on varmaan myös hyvin yksilöllistä.

Vielä viikon, kun jaksaisi töissä, niin sitt olisi viikon loma! Can' t wait!

Ulkona on upea ilma, nyt vaan ulkoilemaan ja nauttimaan auringosta, tai ainakin istumaan tuonne pihalle auringon paisteeseen;-)

Moikka.

Onko muilla mahassa turvotusta iltaisin? Mulla aamulla ja työpäivän aikana maha ihan normaali, mutta illalla tosi iso kumpu. Hassua.

Enää pari viikkoa niin on 12vko täynnä ja vappuna ajattelimme kertoa jo kaveripiirille vauvasta. Muuten saa aika paljon selitellä vappujuomisia.

Tänään lähdenkin töistä jo kahdelta lääkäriin(kuunteleekohan sydänääntä...) ja sitten koiran kanssa lenkille ihanaan kevätsäähän.

t. Glenda+poikanen 10+3

Googletin vähän ja katsoin, että mitä raskaudesta ja Gefiluksesta nyt löytyy. Tämän pelastajabakteerin pitäisi vähentää myös vauvojen allergioita. No, meidän kolmen " Gefilus-lapsen" otoksen mukaan, kenelläkään ei ole minkäänlaista allergiaa.

Eipas ole taas viikkoon kirjoiteltua... olen kylla kaynyt lueskelemassa. Maanantait ovat pojan kanssa vapaapaivia ja suunnitelmissa on kenkakauppaan lahto. Huomasin eilen, etta pojan lenkkareissa on varpaiden paalla sauma ihan auki ja pitanee siis lahtea ostamaan uudet. Ostoskeskuksessa on onneksi lasten leikkipaikka, jonne voimme menna sitten kun oikeat asiat on hoidettu ja poika osaa kayttaytya sita odotellessa. Han viihtyykin siella sitten tunnin verran leikkimassa ja mina saan vaan istua sohvalla... :) Vaihteeksi taas laiskottaa.

Omaa napaa turvottaa, niinkuin monella muullakin. Masun voi viela vetaa sisaan, siispa turvotusta, mutta useimmat housut ovat jo saaneet lahtopassit koska ovat niin epamukavat. Yhdet housut viela kayvat toissa ja verkkarit kotona. Parin viime viikon aikana on tullut mussutettua niin uskomattomia maaria ruokaa, pahaa oloa lievittamaan, etta eikohan tuonne vyotarolle ole ihan aitoa laskiakin kertynyt... Esikoisen aikana pahin oireviikko oli juuri tama 8, joten elattelen etta ensi viikolla alkaa jo helpottamaan. Mies on onneksi ymmartanyt hyvin vasymykseni ja ainaisen nukkumisen.

Milenna: Voivathan nuo krempat olla ihan vaan kropan rasitusta, varsinkin jos olet puuhaillut paljon. Nailla viikoillahan paikat ovat aika kovilla ihan vaan venyessaan ja kasvaessa. Toivottavasti helpotti jo!

Kivaa alkuviikkoa kaikille ja toivottavasti Suomessa jatkuvat hienot kevatsaat!

Skusku 8+6

Voi vitsi miten ihana kevätilma tosiaan tuli! Ja meikä happanee 10 tuntia toimistossa :(

Muistaakseni nim. Carmine1011 kyseli väsymyksestä. No voin kertoa että oma väsyni esikoista odottaessa oli tipotiessään n. viikkojen 12-13 jälkeen. Sen jälkeen olo oli muutenkin mitä mainioin, virkeä eikä ollut pahoinvointia. Muut vaivat alkoivat sitten viikon 30 tietämillä. Lähinnä jäi mieleen ns. liitoskivut ja aivan hirvittävä närästys. Närästys on miulla kuvioissa viikosta 4 viikkoon 40 mutta se loppuajan närästys oli ihan kamalaa. Jouduin nukkumaan istaalleni koska muuten heräsin siihen että sappinesteet oli jo suussa :( No vahingosta viisastuneena meinaan nyt mainita asiasta lääkärille, jospa vaikka joku muu lääke olisi tehokkaampi kuin Rennie.

Maha jo pullahtaa täälläkin iltaisin ihan koomisiin mittoihin :) Ja tänään ex-anoppini katseli vatsanseudulle kysymysmerkin näköisenä....eli arvasi ja kerroinkin sitten uutiset. Joten taitaa olla aika näkyvää jo. Ihmettelen kyllä suuresti miten oon tälläsen turvokin saanut aikaseks :/ Heh, eihän täs olekaan enää kun 30 aikaa lihoo lisää.

Milenna: Miul oli kans viimeeks eilen aika samanlainen tunne kun se mitä kuvailit. Jo päälle vielä mojova vihlaisu.

Miul on tänään erittäin harvinainen ilta: oon ihan yksin kotona! Voi että, tää on aika luksusta. Mut ihana saada huomen kuitenkin tuo esikko kotiinkin :) Miehelle tuli yllätys rekkakeikka, plaah.

Heippa kaikille!

Nasulina: Pakko kysyä tuosta närästyksestä että oliko teidän esikoisella tukka päässä kun syntyi? =) Meinaan vain kun olen itsekkin kärsinyt aivan järkyistä närästyksistä esikoista ja kuopusta odottaessa ja heillä molemmilla oli sellainen 3-4cm pituinen tukka päässä syntyessään =) Ja sellainen uskomuskin on että närästys kasvattaa tukkaa vauvalle, joten ainakin minun kohdalla tämä on pitänyt paikkansa! =)

Täällä yhä jatkuu kamala väsymys ja pahoinvointi, esikoinen ja kuopus aivan ihmeissään kun äippä vain makaa sohvalla ellen sitten kokkaa, syö tai käy vessassa =( Toivottavasti tämä (varsinkin) pahoinvointi loppuis äkkiä, väsymys loppui aikasemmissa raskauksissa siinä 13-14 rvk paikkeilla joten saapa nähdä miten käy tässä raskaudessa. Tämä pahoinvointi onkin sitten uusi tuttavuus joten nähtäväksi jää milloin loppuu saati edes helpottaa!

Ensimmäinen neuvola on vasta 9.5 joten odotusta odotusta..huoh, taidampa kömpiä peiton alle nyt kun rupes niin taas viluttaan.

K & Himpula rv7+3

Pepi; Sepä minua ihmetyttikin, et voiko olla supistus, kun esikon aikaan niitä piti lääkkein auttaa, kun ei muuten alkanut kuulumaan..tyttö meni sit melkeen 2viikkoo yliaikaseks.

Eli muistikuvia suppareista,(ei edes kivuttomista) ei sinällään oo, kun sitten kun ne alkoi niin aika nopeeta laitettiinki epiduraali.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat