Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

En löytänyt vielä pinoa? Tässä linkki viikonlopun pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10053241&p=2&tmode=1&smode=1

Aurinkoista maanantaita!!

Sivut

Kommentit (28)

Masukki riehkaa välillä niin että masu ihan heiluu :oD Ihanaa tuntea pienen liikkeet. Ja että tämäkin kuukausi on mennyt nopeaan : vastahan kuukausi vaihtui ja kohta ollaan lopussa. Sitten enää touko-, kesä- ja heinäkuut ! Jotenkin tuntuu et eihän tässä mihinkään kiire ole :o) Nautinpa nyt tästä hyvästä raskaudesta kuin se olisi viimeinen (kuten onkin...).

Hyvää viikonjatkoa kaikille eloisille

Rapuäiti ja rakas Lahja 23+6

Täälläkin ollaan menossa sokerirasitukseen. Meidän neuvolassa se on kanssa kaikille joilla bmi 25 tai yli ennen raskautta ja sitten sellasille (niin kuin minä) joilla on noita sokerijuttuja ollut aiemmissa raskauksissa. Kakkosta odottaessa jouduin sokerirasitukseen juuri tuon bmi:n takia ja joku raja-arvohan sieltä sitten löytyi. Olin tiukalla ruokavaliolla ja kävin monta kertaa äitipolilla seurannassa. Välillä tuntui vähän liiottelulta tuo homma, kaikki yhden raja-arvon tähden.. Mutta päätin kuitenkin ottaa asian vakavasti ja saimpa tuolloin vähän tätä painonnousuakin kuriin!! Minulla kun tätä painoa tuntuu aina raskauksissa kerääntyvän ihan kivasti..!!! Imettäessä ne ovat kyllä sitten karisseet, onneksi!!! Mutta nyt täytyy jatkaa aamutouhuja, ei muuta kuin aurinkoista kevätpäivää kaikille!!!!!!!

pönttö-örvelö rv 22+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

moi,

huomenna olisi se ultra ja ylihuomenna neuvola. Jännittää jo senkin puolesta, että tuo kumpu ei ota kasvaakseen, onkohan kaikki ok? Yhä omat housut on käytössä ja kireätkään paidat eivät paljasta salaisuuttamme. Nanin tavoin, kukaan ei vielä tiedä tulevasta yllätyksestämme.

Voi kauhiata tuota keuhkokuumetta (anteeksi, kun nimimerkki hukassa). Olenkin usealta taholta kuullut, että lapset ovat olleet tosi sairaana keuhkokuumeen takia. Kaikille muillekin isoille ja pienille räkäisille paranemista!

Jollakin muulla kevät ja raskaus oli aiheuttanut hyvän energisen yhdistelmän. _o/ Täällä myös on sellainen tarmokäynnissä, että välillä pelottaa. Ulkona olen pyörinyt pyörremyrskynlailla ja piha näyttää nyt enemmänkuin mieleiseltä...eihän tässä vaiheessa puhuta, miltä sisältä näyttää; " kunhan kukaan ei nyt vaan tulisi kylään" .

Raudasta: Olen ollut tässä raskaudessa ilman rautaa. Katsotaan, mitä hb näyttää ylihuomenna. Poikaa odottaessa kokeilin paljon erimerkkisiä rautavalmisteita ja kaikki aiheuttivat " ihanaa" ummetusta. Ummetus taas sai aikaan erittäin kipeitä supistuksia...Onneksi hb:ni ei ole koskaan mennyt alle 110, joten ilmeisesti raudan popsiminen ei ole aivan pakollista.

Sokerirasitus: olen menossa toistamiseen rasitukseen. Poikaa odottaessa olin kaiken maailman testeissä siitä syystä, että ensimmäinen raskauteni päättyi ikävästi vkolla 36+. Nyt joudun sen takia, että poika oli hieman vajaa 4,5kg!!

Niin milläs viikoilla lapsenne ovat syntyneet? Meillä poitsu tuli maailmaan viikolla 42+2, joten hieman hirvittää, jos " Himpulamme" viihtyy yhtä kauan vatsassa.

Nyt täytyisi vissiin laskea tuo kahvikupponen (hyi muo) ja jatkaa hommeloita, ettei loppukesästä iske stressi.

Möykky

Monilla tuntuu tota painetta ilmenevän alapäässä, supistuksia ja selkäkipuja. Oletteko kokeilleet tukivyötä? Mulla ainaki selkäkipu katosi kokonaan ja painon tunne tuolla kun ostin tukivyön. Halpa sijoitus ja toimiva! Mulla siis anitan tukivyö, maksoi 42 euroa.

Tänään oli neuvola taas. Niinkuin arvasinki paino oli noussut reilummin mitä edellisessä neuvolassa (silloin 150 g/vk), 550 g/vk! Hui! Mutta sitä se teettää jatkuva nälkä. Paino siis noussut nyt yhteensä 5 kiloa. Tarttee varmaan vähän alkaa katella mitä suusta alas laittaa =)).

Miten ne sykerajat menikään, siis mikä syke tytöllä mikä pojalla? Mulla itellä on ihan tyttö olo ja syke huiteli 155. Tällä kertaa vauva suostui tovin olemaan paikallaan ja sitten alkoi taas huitelu pitkin mahaa! Ilmeisen vilkas tapaus. Sf mitta oli 19, eli siis keskikäyrällä mennään. Itsestä tuntuu että maha on pompsahtanut esiin ihan pienessä hetkessä.

Hb oli huimat 108 ja sain neuvolasta rautatapletti purkin, retafer merkkisen. Meillä sellaset jaetaan ilmaiseksi. Arvasinkin että se on alhainen kun olo on ollut niin väsynyt ja nääntynyt.

Onko muilla edessä sokerirasitus? Kuulostaa kurjalta se kahden tunnin odottelu.

Hauskaa kesän odotusta ja voikaa paksusti!

S.M.L. rv 22+1

Vitsit että on hyvä olo!

Esikoisen odotusaikana en koennut minkäänlaista energisyyttä tai onnenhuumaa,olin jotenkin kokojan varpaillani ja jännitin kaikkea,ja raskaudessakin oli jotain pieniä vaivoja,mitä nyt en edes laske vaivoiksi.

Ainut miinus tässä on että saa nähdä miten töissä menee taas.Olin nyt pari pv vapaalla,ja tänään taasen työpäivä.Mulla oli viime viikolla töissä alaselkä ihan tulessa,menin kuin vanha mummo.En meinannu saada itseäni mitenkään oikoseksi kun oli jotain asiakasta nostanut.Ja ikinä en ole selkäkivuista kärsinyt.Samaten niitä suppareita tulee ihan kiitettävästi töissä.On se merkillistä!

Eilen olin kaupungilla, kävin jumpassa ja jumpasta vielä kävelin kotiin, hikivaluen,yhteensä siis 7t liikenteessä.Pari supparia tunsin,mutta muuten ei tuntunut sitten yhtään missään.

Ja töissä menen kuin mummeli...

Mulla on neuvola torstaina,joten siellä saa taas sanoa tosta työssä olemisesta/jaksamisesta.

Poika 4v lähti mummulaan sunnuntaina,ja tulee ensi la tai su takaisin kotiin.Ihana ajatella vain itseään,ei tarvi lähteä päiväkotireissulle aamulla,saa tehdä just sitä mitä haluaa,paitsi töissä pitää käydä.

mies on rempannu uutta kotia työnsä lomassa,niin paljon kun vaan ehtii/pystyy.Ihanaa! =D mä hain pahvilaatikoita ja pakkailen tässä pikkuhiljaa.

Masu on ihana vauvamasu =D ja kova jumpse ja liike käy!Jee!

Mä fiksasin kahdet housut äippähousuiksi,voi vitsit kun tuli siitäkin hyvä olo.Ei istuneet sitten mitkään kaupan äippähousut hyvin jalkaa.Nyt ostin kahdella eurolla resoria ja tuunasin kahdet housut, farkut ja kangashousut =D ja tuli kyllä niin hyvät.Ja noi saa taas raskauden jälkeen entisiksi jos haluaa.

Nyt lähden kaupoille TAAS,perustelin miehelle kun säästin kaksissa äippähouissa n.80-100e olen ansainnut jotain muuta =D (ihme että oli samaa mieltä)Että mies remontoi tuskanhiessä ja mä shoppailen,näin karkeasti sanottuna=D

Ajattelin myös tilata kasvohoidon, vielä kun sitä vähän aikaa makaa selällään,ei kuitenkaan pitkiä aikoja,mutta eiköhän ne nosta sen päädyn ylös kun joku naamio vaikuttaa,niin jaksaa hyvin.

Että varsin pirteästi täällä menee,torstain neuvolakuulumia sitten seuraavaksi!

neitiniiskunen rv 21+5

1. lapsi : 41+5 - 3630g

2. lapsi : 39+5 - 3490g

3. lapsi : 41+0 - 3730g

4. lapsi : 40+3 - 3510g

5. lapsi : 40+5 - 3170g

Ja kaikki periaatteessa käynnistettynä syystä tai toisesta. Tämä kuopus siksi että minulla on lääkehoitoinen verenpainetauti ja lääkärin kanssa yhdessä sovimme päivän milloin tulen synnyttämään :o)

Västäräkki: käyn neuvolassa yksityisellä lääkäriasemalla, siellä ultrataan joka kerta. Olen ollut erittäin tyytyväinen heidän palveluunsa, olen ollut asiakkaana siellä myös esikoisen raskauden ajan.

(.) Esimies haastattelee ja testaa parhaillaan mun äitiyslomasijaisiksi hakevia. Ihanaa, juhannukselta kesälomalle ja siitä äitiyslomalle! Aloitan sijaisen perehdyttämisen jo 1.5., joten silloin hieman hellittää täällä töissä, kun voidaan jakaa tätä työpaljoutta.

Minäkin aloittelen Obsidanin ottamisen, kun toi hemppa oli laskenut 115. Toivottavasti maha kestää. Meillä oli eilen vieraita, jotka ihmettelivät isoa mahaani ja sanoivat, että näytän aivan heidän naapurin rouvalta, jonka la on kolmen viikon kuluttua. Joopa joo. Olen kuullut tuon ennenkin - mahani on valtavan kokoinen jo nyt. Vinkki: jos haluatte saada vauvan liikkumaan mahassa, juokaa oikein makeaa mehua ja johan alkaa sätkiminen! Ihanaa kevätpäivää!

Siis sitä flunssanpirullaista takas joka oli viimmeviikolla. Nyt meni jo muutama päivä ettei ollu ees kunnolla nuhaa ja nyt on olo taas ku katujyrä ois yli ajellu muutamaan otteeseen. Aamulla sain onneksi touhuttua vähän kotihommia, mutta nyt alkaa taas olla olo ihan nollissa piti jo tuossa taas nukkuakki ku niin alko väsyttää. Tytsy pisti mahassa potkuharkat pystyyn ku isin äänen kuuli, mut lopetti heti ku isi ois liikkeitä tunnustellu. En tosin tiiä vieläkö se ees kuulee sinne mut aavistelee varmaan jotain kuitenki.

Huomenna on neuvola ja saan varmaan ne kelan paprut ja pitää sitä raskaustodistustaki kysyä jos eivät anna. vaikka eikö ne sen vaadi siihen kelan paprujen mukaanki?

Saa nähdä onko sykkeet samalla tasolla ku viimmeksi siitäku on jo aikaaku niitä on neuvolassa kuunneltu. ja saa nähdä mitä muuta siellä neuvolassa sitten tehdäänkään. No palaan asiaan huomenna neuvola kuulumisten kanssa

Teresa81&Ötökkä 22+0 (Mihin nää viikot ja päivät oikeen katoo)

Taas tuli monen päivän netti-katko ja meniki aikaa lukea teidän juttujanne..

Wintergirl: Mulla on sama juttu, kipeitä suppareita on alkanu ilmaantumaan..ei niinkään öisin, mutta kuitenkin useasti päivässä, varsinkin heti ku yrittää tehdä jotain kuten esim imuroida tai peittoja pöllyytellä...sen verran ovat kyllä kipeitä että täytyy ottaa neuvolassa puheeksi ens viikolla..

Lion76: Mulla on kans ollu painetta tuolla alhaalla ja sisällä, tuntuu että pikkuinen työntää jalkojaan sieltä jo ulos, aika monesti supistelee yhtäaikaa, toivottavasti ei mitään tosiaan pehmentäviä ole vielä..

Rapuäiti: Viittitkö luovuttaa osan tuosta ihanasta tarmostasi tänne päin..Voih olen niin kade ku olet jaksanut touhuta noin kauheasti... Mulla on ikkunat edelleen pesemättä, pihasta on haravoitu vain etupiha (kohta ei tartte takapihaa haravoida ollenkaa ku saa kohta ottaa leikkurin esille, vihertää jo siihen malliin) Mutta on se hienoa että jaksat noin hyvin ku kuitenkin on sulla huolettavaakin, nosta kyllä hattua!

Maakuli: Inhottavia oireita sulle ilmaantunut. Koitahan levätä mahdollisimman paljon, jotta oireet ainakin lieventyisivät. Itse olen ed. raskaudessa kokenut raskausmyrkytyksen, oireet alkoivat turvotuksilla rv21, verenpaineet alkoivat nousta rv29, proteiinit ++ rv31. Olin viikon osastolla hoidossa, lapsi syntyi rv32 ja on terve ja iloinen poika. Nyt mittailen paineita melkein päivittäin sillä jo viikolla 12 paineet oli tuota luokkaa mitä sullaki, nyt ne ovat olleet siinä 115/68 keskimäärin.. Itse en osannut levätä silloin ku piti, osastollakin vain murehdin esikoisen puolesta jolla ei ollut hoitajaa..eli se auttaa jos pystyy rentoutumaan kunnolla...

Neitiniiskunen: onnea omaan kotiin!

Västis ja Teresa81: pikaisia paranemisia flunssasta!

Möykkyräinen: Onnea ultraan!

( . ) Sydän pompii taas kivasti, inhottavia nämä rytmihäiriöt! Välillä sattuuki ihan hirveesti ettei voi edes hengittää..vali vali

Lapsi on jo tosi korkealla, painaa jo keuhkoja kasaan..alhaalla onki sellanen jännä " tyhjiö" .

En tiedä olenko saanu vatsataudin ku maha toimii vähä liianki hyvin, useamman päivän jälkeen ja on muutenki melko ällö olo, meinas ruveta ihan oksettamaan äsken..ja vois menää sänkyyn..vali vali

Eilen kudoin Vilperille myssyn samalla ku mies katto formuloita ja nyt on niin kipeät nivelet että ku pitihän sitä mennä illalla vielä haravoimaan...vali vali

Eilen sai tuta tuosta lämmöstä, hiki virtas ku sisällä lämmöt nousi jo 25:een, sanoinki että mitenkähän sitä kesällä jaksaa ku nyt jo on näin tukalaa...rakas mies aikoi hommata sellasen ilmalämpöpumpun, jotta saatais raitista ilmaa kotiin, meillä on sellanen " tervetalo" , oikea pullo, ilma ei vaihdu ollenkaan, kiitos kunnon höyrysulkumuovien! ..vali vali

Mies lähti työmatkalla vaihteeksi, illalla aattelinki mennä nukkumaan heti yheksältä, niin sais ainaki nukkua kunnolla..olen niin kova ikävöimään että en osaa oikein tehdä mitään ku mies ei tule kotiin..

Missä asennossa te nukutte yöt? Mulle on tullut ongelmia tuosta kylkiasennosta (+tyyny haaruksissa), selkään sattuu ihan kamalasti ja se helpottaa ku menen sitten selälleen..siis ihan oikeasti olen nukkunut noin puolet yöstä aina nyt selälleen..en muista oliko siitä haittaa vauvalle??

Jaahaa eiköhän tässä taas ollut tekstiä kerrakseen (ja vali valia) ..aurinkoista maanantaita!

(Pitäs varmaan pikkuhiljaa alkaa kertomaan vauvasta muillekki...?? Ku kidutan teitä sitten teksteilläni...siis vauvahan tai masu näkyy jo varmaan kilometrin päähän, mutta ku ei meillä käy kukaan ja eikä me käydä missään ku kaikki asuu niin kaukana ja en halua tätä puhelimessa kertoa...meneeköhän tämä niin pitkälle että synnäriltä soittaa vauvauutisista???)

Nani76 ja Vilperi 22+2

joo... samoja tuntemuksia kuin muillakin täällä on ton ilman lämpenemisen suhteen. et jo nyt vähän tuntuu huonolta, niin mites sit kesällä.kai sitä kaikesta selviää kun on pakko.täytyy vaan käyttää kaikki maholliset keinot olonhelpotukseen.semoset 25 astetta max.olis sopiva.

seuraavaan varninaiseen neuvolakäyntiin on viel aikkaa vasta 4.6, yx käynti sitä ennen hb:n mittaus ja kättäriaika 22.5. labraan pitäs taas mennä 25.4.

voi kun toi hb nyt olis ees vähän noussut.

onko muil kokemusta ton obsidanin toimivuudesta? olisko jokin muu vatsaystävällinen ja tehokas.?

palailen taas palstoile. hyviä vointeja kaikille, ja nauttikaa kukkaan puhjenneesta keväästä.

äippä ja masuasukas tänään 23+ tasan.

vielä se et meilki noi ikkunat oikeen huutaa pesijää ,välil on niitä päiviä et jaksaa huhkia mut voi sit kosautua seuraavana et on väsyny olo tila.

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki kunnossa. RR hyvä 116/69, sf 17 cm hieman keskikäyrän alle meneepi. syke 155/min. Painoa on nyt 1. käynnistä tullut 3.7 kg, joten tyytyväinen täytyy olla tuohon painonnousuun. Hb oli parempi kuin ekalla käynnillä 133, vaikka en rautaa ole syönytkään. Sama juttu on ollut joka raskaudessa, että ei ole hb laskenut ja rautaa en ole kertaakaan syönyt.

3 vkon päästä onkin sitten äpkl käynti. Eilen ei onneksi nuo supistelut vaivanneet ja saavatkin pysyä poissa....

Säistä oli puhetta ja viikonlopun ennuste näyttää kyllä aika karulta, että ei tarvitse talvivaatteita vielä kaikkia pois pestä!!!!

wintergirl h 20+6

Niin se on taas tämäki maanantai vierähtäny tässä ihan huomaamatta ja puolet suunnitelluista tekemisistä ainaki vielä tekemättä. No pyykikone on sentään pyörimässä ja kaupassa on käyty, ja äkkiähän tuota leipasee sen suunnitellun suklaapiirakanki ku vaan alkaa,mutta se suunniteltu siivoaminen taas vähän tökkii,

Ulkona on ihanan keväinen ilma käytiin kauppareissulla haukkaa happea samalla ja syötiin jätskit partsilla ku tultiin takas kotiin. Pitäs parvekekki siivota et mahtus vaikka pyykkiä kuivattamaan siellä näin hyvällä ilmalla.

Saa nähdä kauanko nämä nyt kestää nämä ilmat vai vieläkö se yrittää talvi tulla takaisin. Ku pitäs talvivaatteetki pestä pois kuleksimasta jos vois olla varma et niitä ei enää tälle keväälle tartte.

( .) Massussa oli aamulla taas sellanen reeni käynnissä et huh huh. tosin mukavaaha se vaan on et on liikettä tietää kaiken olevan kunnossa.

Tänään tuntuu mamma housut jostain syystä kiristävän kamalasti ja muutenki on ihan ähky puhku olotil,tosin just syötiin et voi osittain johtua siitäkin. Mutta nyt jos ihan hetkeksi kallistuisi ruokalevolle ja alkaisi sitten hommiin

Teresa81& Ötökkä 21+6 ( Hui onko se jo tosiaan noin paljon)

Onhan tuota liikenteessä taas kuumetta , täällä päin ainakin, pitänee vaan toivoo että säästyttäis.

Tänne ei kummempia, ulkoiltu ollaan moneen otteeseen ja huomen ajattelin lähtee vähän shoppailee, kun poitsu menee mummolle, ni pääsisin yksin ihan omassa rauhassa kattelee juttuja. Tai on mulla ostettavaakin, meillä pojan 1v synttärit perjantaina.

Me vaihdettiin järjestystä miehen kans olohuoneessa illalla, ja hirmunen valitus kävi koko ajan, on se kumma että heti ensimmäisenä pitää sanoa se EI, vaikka ei olla vielä kokeiltu eri vaihtoehtoja.

Jos en ois raskaana oisin huonekalut siirrelly itse. Mutta hyvä tuli, nyt on kuin uusi olohuone:)

Itse söin obsidania ekassa raskaudessa, mut mulle se oli hyvä, ja en muista että siitä olisi jotain mahajuttuja siitä ollut.

Muuten masussa voitu hyvin, energiaa riittää vaikka muille jakaa, välillä tietenkin väsy päiviä.

Tänään sain vietyä kelan paperit, piti ne muutamaan otteeseen lukea, että onko nää nyt varmasti oikein kaikki.

Mut nyt rupee käymään masuun tämä istuminen ja huomaan kuinka turvotusta on pikkuhiljaa tullut jos jaloillaan ollaan paljon.

Ei tarvii uusia kesäkenkiä hyvin tänä kesänä ostella:))))

Palaillaan, Vauvanpotkuja paljon kaikille:)

Iivokki 24+3

Inhan kuuloisia sairauskokemuksia lasten kanssa teillä. Ja voin kertoa, että niin täälläkin: Mä alan olla melko piipussa, kun TAAS viikko sitten esikoinen tuli 40 asteen kuumeeseen, ja nyt kuopus on valvottanut neljä yötä tautisena - ja samaan aikaan iski esikoiselle jokin " mä en halua nukkua" -pirulainen: Niin päiväunet, yöunille nukahtaminen kuin itse yöt ovat olleet syvältä. TODELLA syvältä. Milloin kuopus ei hillu, herättää sen hömpötyksellään esikoinen. On kuopuksen vuoro rillutella. Ja kun kuopus rauhoittuu, on esikoinen yllättäen pissannut sänkyynsä tms. AAAAA!!!! Kun tätä mannaa alkaa kasaantua hiukkasen enemmän putkeen, on kyllä oma olo kuin tyhjiin väännetyn rievun. Nytkin kuopus tinttaa tuossa Panadol-supon tuomin uusin voimin. Jos ei helpota, huomisaamusta terveyskeskukseen. Blaah!

Tukivyöstä: Esikoisella ostin samaisen Anitan vyön, mutta aiheuttaa supistelua ja ahdistaa, joten en voi käyttää. Vaan eipä noita pirullisia selkähermosärkytjä ole esikoisen jälkeen edes ilmaantunut, joten pärjään ilmankin.

Ja syntymägallup: Esikoinen rv 40+6, 3760g ja 51cm, poika (sykkeet aina 150-140). Kesto 20h ja rapiat, päättyi imukuppiin. Kuopus rv 42+1, 4690g ja 53cm, tyttö (sykkeet aina 120-130). Kesto 15h 30 min, päättyi imukuppiin sekin lysti. Nyt synnytystapa-arviointiin ja sitä ennen synnärille juttelemaan peloista.

Ja 30.4 sokerirasitustestiin juuri kuopuksen koon vuoksi, en ole ylipainoinen eikä sokereissa koskaan mitään poikkeavaa.

Hmmm, jotain kyseltiin vielä... Sitä energiaa ei ole vieläkään ilmennyt, kun huippaa ja heikottaa (nää paineet kun on matalat, 86/52) eikä saa levätä edes saamari yöllä sitä minimiä (olenkin melko voipunut, mutta hertsu pakkaus tätä nykyä!). Kuitnekin, kun tässä sisäpäiviä on jouduttu sairasteluiden takia pitämään, olen tehnyt Suuria Järjestelyjä lastenhuoneessa: Molemmat muksut " nukkuvat" (eli kiekuvat) nyt siellä, ja hyllyjä tarttis ostaa, vaatteita olen järjestellyt ja pannut syrjään ah, niin hellusia tylleröiden vaatteita, joita olisi yllin kyllin tällekin tulokkaalle. Vaan puepa nyt pieni mies vaaleanpunaiseen kukkahörhelöön! No, näytti noita pojanvaatteitakin olevan aimo määrä.

Ja päivän iloinen edistysaskel: Pieni suloinen uhmaikäisemme sai vielä sunnuntaina kaameita raivareita pyörälläajoa opetellessaan, vaan tänään idolinsa KUMMIN knassa ulkoillessaan hiffasi jutun ja tuli nytkin isukin kanssa Prismasta, jonne oli kuulemma tpolkenut tosi hiensoti. MAhtavaa! Eivät aina taida äidit ja isät olla parhaita opettajia!

Palaan perheen pariin, vaikken totta puhuen jaksaisi!

Terveisin karmean epäkiitollinen äiti Vitanova rv 24+3

Olin aamulla neuvolassa, tänään 20 + 6. Poika kasvanut oikein mukavasti - bm 51 fl 34. Kova meno päällä, kaveri järjesti oikein shown esittelemällä jalkojaan koukussa ja ojennettuna, nappula näkyi jälleen selvänä. Kädet heilui vimmatusti, vauva oli kuvanottohetkellä perätilassa. Juteltiin taas siitä mun synnytyspelosta ja kätilö antoi minulle lääkärin nimen, joka leikkaa pelkotilan vuoksi. Ottaa vastaan yksityisellä lääkäriasemalla ja leikkaa yliopistollisessa keskussairaalassa, aionkin tilata ajan hänelle pikimiten, jotta hieman rauhoittuisin tämän asian kanssa. Aion mennä kesäkuussa pelkopolille joka tapauksessa.

En saanut onneksi moitteita runsaasta painonnoususta vaikka sitä odotinkin. Kätilö sanoi, että painoa on tullut ihan normaali määrä. Katsoin esikoisen neuvolakortista, että silloin näiltä viikoilta synnytykseen tuli vielä 8 kg, saa nähdä kuinka käy tällä kertaa.

Selkäkipu on alkanut vaivata, pitäisi varmaan hankkia sellainen jumppapallo, jonka päällä on hyvä harjoittaa selkälihaksia.

Mukavaa maanantaita!

Omppumamma: onko teidän neuvolassanne mahdollisuus ultrata käynneillä? Kuulostaa luksukselta.

Nani: Toivottavasti rytmihäiriöt pysyisivät kurissa. Minulla taas vauva ihan alhaalla, vaikka ylös joskus tuleekin muksauksia. Itsekin haluaisin meille ilmalämpöpumpun, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Siitä selällään nukkumisesta on kai silloin haittaa, jos vauva painaa niitä isoja verisuonia siten ,että veri ei pääse kiertämään kunnolla. Sen vaivan pitäisi kyllä itsekin huomata. Kertomisesta. Me ollaan kyllä aina kerrottu puhelimessa vanhemmille raskausuutiset. Johtuen pidemmästä matkasta isovanhempien luo ja siitä, että ei mitenkään muuten ehditä suht yhtäaikaan kertoa läheisille.

Luminian perheelle paranemisia. Kuulostaa hurjalta teidän sairastamiset. Myös Falzin perheelle parantumisia. Rautalääkkeiden kanssa on ollut minullakin taiteiluja. Nyt taitaa vatsa kestää vähän paremmin jo obsadania, mutta on tarkkaa milloin sen ottaa. Ei ikinä tyhjään mahaan (siis aamulla).

Kiloista taas. Itseä ihan hirvittää paljonko kiloja on taas tippunut. On ehkä hyvä, että kotona ei ole vaakaa. Vatsa kasvaa muhkean kokoiseksi, liekö oikeaa kohdun kasvua vai muuta vain. Makuuasennossa kohtuni ei ole vielä edes navan ylittänyt, vaikka seisaallaan maha puskee ihan suoraan eteenpäin. Seuraavassa neuvolassa sf-mitta on vieläkään tuskin kovin korkea.

(.) Oma flunssa on siirtynyt toiselle tasolle. Yskiminen sattuu, joten sen vuoksi on oma lääkäri tänään. Tytär aloitti flunssa niiskuttamiset illalla ja nyt on nukuttu huonosti koko porukka. Tämä päivä ollaan ainakin kotona. Katsoo mihin nämä taudit taas kehittyvät. Kuitenkin perusflunssa ei huoleta niin kuin ne korkeat kuumeet, mitä muilla on ollut. Vyöruusu meni onneksi ohi noin parissa viikossa. Vaikka olenkin tyytyväinen, että ihottuma-alue ei tullut kasvoihin. Se on vieläkin aika kurjan näköinen. Vauva potkii jo voimakkaasti. Vatsanpäältä näkee liikkeet joskus. Miehellä on usein huono tuuri tai vauva heti hiljenee, kun mies koettaa saada potkuista tunnetta. Jonkin ajan kuluttua niitä potkuja ei tarvitse kyllä enää metsästää. Pitää laittaa arki pyörimään ja poistua koneelta.

Västis ja Taimi 22+4

Tänään taitaa sitten olla se siivouspäivä. Vielä ainaki tuntuu että vois jaksaakki jotain tehä. Pyykikone on päällä ja huomasin sitte ettei edelliset pyykit olleet ihan kuivia vielä, voi kökkö mihinhän sen tuon koneellisen sitte ripustaa kuivamaan ja vieläki ois lisää pestävää. On se kumma ku se kertyy tuo pyykki, kun voishan sitä pestä vaikka jokapäivä ku kotona olen.

Pitäs tiskatakki ku mies valittaa ku mä jätän aina kaikki tiskit sille, ku oon ite niin laiska tiskaamaan ja muutenki siivoamaan. nyt vois olla hyväpäivö pestä noita ikkunoitaki ku ei tuo aurinko paista ihan niin kirkkaasti.Pitäs ensin vaan siirrellä huonekaluja ja se ois kyllä enempi miehen hommaa jo tässä vaiheessa. Kirjahyllyä vois kyllä ainaki tyhjentää mut ku ei oo tyhjiä laatikoita.( alkaakohan multa kohta tekosyyt ja selitykset loppua).

Jos kipaisis varastosta kattomassa oisko se meidän toinen pyykkiteline vielä siellä vai onko se pantu roskiin, seki ku on meillä mahdollista.

oma( . ) Meillä on nyt tullu tavaksi aloittaa päivä aamujumpalla

(ei mammalla tosin). Musta alkaa iha oikeesti tuntua että mä paisun silmissä tai ainaki mamma housutki alkaa kiristää jo välillä. Tulis nyt vaan äkkiä se kesä niin sais hametta pitää välillä. Mutta taisi luvata vielä melko kylmää tänne ouluun loppuviikoksi.

harmi ku on torilla ne kärppien mestaruuspippalotki huomenna. Tietenki sataa jotai p.... a taivaalta. No pitää kattoa kehtaako sinne ite olla ees menossa ku sinne torille on kuitenki taas ahtautunu yli puoli Oulua. Tosin oisha se itelläki mukava päästä vähän juhlahumuun mukaan.

Mut ei kai tässä muuta taas tällä erää. Pitää sitä pyykitelinettä lähtä metsästää. Tosin jos sitä ei löydy niin ei kai se auta ku antaa pyykkien muhia koneessa koko päivä

Teresa81& Ötökkä 22+0 *poks* viikot vaan paukkuu

Mutta pitää vain olla neljän seinän sisällä töissä. Tylsää, kun aina " valitsen" lomani vähän huonoille ilmoille. Kesällä sitten varmasti sattuu sopiviakin ilmoja loman ja äitiysloman ajaksi. Niitä odotellessa. Eilen sitten en millään ehtinyt tehdä kaikkia suunnitelemiani juttuja, mutta ihanaa on alkaa voimaantumaan. Ikkunat odottavat pesijää ja pihalla ruusupuskat karsimista. Flunssaa on yhä, mutta jaksaa jo eri tavalla tehdä kaikkea. Rapuäidin energia on kyllä ihan uskomatonta. Tuohon en kyllä kykene, kun paikkoja alkaa kivistää. Liitoskipuja ja turvotusta tulee suht helposti. Eilen oli kyllä ihan hauskaa pitkästä aikaa istua hiekkalaatikon reunallakin tekemässä lapsen kanssa hiekkakakkuja. Vapaapäiviä saisi olla perheen kanssa enemmän.

Västis ja Taimi 22+3

Samaa täälläkin, odotellaan ja koitetaan touhuilla keväthommia. Kaunis viikonloppu mökillä piristi, ja eilenkin oli vielä niin kaunista ja lämmintä, että teki mieli ulkoilla pitkään illalla. No, tähänpä se taitaakin loppua taas vähäksi aikaa...

Neuvola oli perjantaina ja taisin kiskaista pohjat painonnousussa: 5 kg 5 viikossa... Osa varmaan oli edellisen illan mässäilyä, oli synttärit ja syötiin raskaasti 12 h ennen punnitusta... Mutta oli ihan hyvä varoitus, pitää vähän rajoittaa herkkuja. Helpompi se on nyt katsoa kuin sitten tuskailla kilojen kanssa.

Ensi viikon perjantaina lähdetäänkin sitten viikoksi Tunisiaan miehen ja 3-vuotiaan poikamme kanssa. Kiva saada vähän aurinkoa ja nähdä uusia paikkoja.

Kotikonttoripäivää vietän, niin ehtii (lue:kehtaa) kirjotella tännekin. Töissä pomo pyörii vieressä, eikä surffailusta tykkää ;)

Luminan poppoolle pikaista paranemista, hurjan kuuloisia tauteja teillä! Ja Västäräkin porukalle myös paranemista. Meillä on onneksi vielä vältetty pahimmat taudit, toivottavasti saataisiin vielä tämä reilu 9 viikkoa tehdä töitä täysillä ennen lomaa ja mammalomaa.

Eli juhannukselta sitten aloittelen ensin pienellä lomanpätkällä ja jatkan sitten mammalomalla (loma, joo-o!). Ilmoitin tänään tarhassa myös, että esikoinen, 4v.-neiti, jää äipän kanssa kotiin, eikä takaisin tule. Eli pitkän pähkäämisen jälkeen päätin näin. Meillä kyllä on myös asuntoasiat kääntymässä sellaiseksi, ettei tuohon tarhaan olla enää muutenkaan menossa. Ja se ihana talous! Pitänee sekin ottaa huomioon...

Minä olen selvinnyt tähän asti sekä edellisessä, että tässä raskaudessa ilman rautalääkitystä, ummetusta on ihan ilmankin :( Tsemppiä lääkkeen popsijoille!

Sokerirasitus odottaa 4.5., eväät mukaan ja vapaapäivä töistä. Inhottava homma! Vapaaehtoinenhan tuo, mutta mennään, kun suosittelevat.

Grv:t Esikoistyttö syntyi 40+3, 3280g, ja 52 cm. 6h40min., ihan ok synnytys, ei pelkoja. Toivottavasti toinen menee yhtä hyvin.

( . ) Täällä masu kans kasvaa, ja liikkeet tuntuu jo mahtavasti, taitaa vaan tällä hetkellä olla selkä masuun päin, kun tuntuu liikkeitä, muttei selviä potkuja :) On se niin ihanaa!! Tämän lapsen tekoon meillä hurahti yli 2,5 vuotta, vieläkään en oikein tahdo uskoa tätä todeksi! Ja neljän kuukauden kuluttua vauva on jo tässä, hui! Pitäisi tosiaan osata nyt nauttia, jäänee meillä viimeiseksi.

Olo on energinen ja onnellinen, asiat on niin hyvin tällä hetkellä :))) Tästä hetkestä pitää osata nauttia!

Voikaa hyvin! Emma 23+4

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat