Seuraa 

Tyttömme on laiska pitämään päätään pystyssä. Esikoinen kannatteli päätään mielestäni jo hyvinkin varhain, neiti ei jaksa/viitsi kannatella, vaikka kuinka houkuttelisi.

Tyttö ei viihdy pitkiä aikoja vatsallaan, olen ehkä pitänytkin liian vähän siinä asennossa. Sylissä ollessaan tuijottaa yleensä lattiaa, eli ei yritäkään nostaa päätään katsoakseen eteenpäin. Sitterissä istuessaan kumartelee eteenpäin tai taivuttaa päätään sivulle ja nyökkii. Eli selällään ollessaan mielellään tekee ikäänkuin vatsalihasliikkeitä ja nostaa päätään, mutta vatsallaan ollessaan vain halailee lattiaa. Meillä on nyt ollut ' jumppakoulua' , mutta edistystä ei ole tapahtunut juurikaan. Jossain näin juuri 4kk:n ikäisen vauvan, jota pidettiin sylissä ja vauva katsoi suoraan eteenpäin. Meillä tyttö pitää samassa asennossa ollessaan pään etukumarassa.

Seuraava neuvola vasta kuukauden päästä, mutta hieman mietityttää tuo hidas neiti. Iloinen tyttö muuten, kova juttelemaan ja nauramaan, mutta...

Kommentit (3)

En usko, että huolta, sillä varmaankin olette juuri käyneet neuvolassa (4kk). Olisihan siellä mainittu, jos jotain todella huolen aihetta. Pienihän vielä teillä vauva on. Tuntuu, että nykyisin monilla vauvat " oppivat" nopeasti... Ihan kuin tämä hektinen ja tavoitteellinen maailma olisi jo vauvoihinkin tarttunut ;P

Meillä vauvat olleet kaikki tosi jänteviä jo syntyessään. Tämä viimeisin on kuitenkin selvästi " laiskempi" liikkuja. Vaikka tosiaan jaksaa masultaankin päätään pitää pitkään ylhäällä, niin silti vielä saattaa vaan huvikseen maata pitkällään :) Ensimmäinen vuosi vauvan kehityksessä on niin huima, että ei sitä edes jaksa kuvitella, millainen kuhina pienen ihmisen päässä käy, kun kaikki on keksittävä ja opittava itse! Ja kun se vuosi on vain 12kk, niin parinkin kuukauden eriaikaisuus taidoissa voi tuntua iäisyydeltä, vaikka on tosiaan aivan normaalia.

Ehkäpä teidän neitinne on tuumailija, seurailija ja muutenkin sosiaalinen ja henkinen tyyppi :) Me olemme erilaisia jo kohdusta saakka, suokaamme se toisillemme ja iloitkaamme lastemme erilaisista taidoista.

oli mukava kuulla, että on muitakin hitaita. Olen kyllä yrittänyt hokea itselleni, että nämä ovat yksilöitä, mutta silti sitä vaan huolestuu...

Yritänpä helpottaa tuota vannetta päässäni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän poika ei kanssa n. 4kk iässä jaksanut pitää päätään ylhäällä vaan köllötteli pää maata vasten vatsallaan, muistan itse olleeni silloin kanssa vähän huolissani asiasta kun muut samanikäiset ja jopa nuoremmat vauvat kannattelivat hienosti päätään. Vatsallaan ei myöskään viihtynyt vaan tuli heti huuto. Nyt poika on 8kk ja pää nousee hienosti ja muuten ei olisikaan kuin vatsallaan. Myös samoihin aikoihin alkoi kammeta itseään istumaan, eli jos oli sitterissä niin piti päätään kohollaan. En tiedä oliko apua mutta kuulosti niin tutulta...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat