Seuraa 

Oikein aurinkoista aamupäivää!

Täällä Pohjois-Savossa aurinko paistaa ja lämmintä on! Ihanaa...

Selkäsärky on alkanut vaivata meikäläistä, samoin tuolla alamasussa juilii aika tavalla.

Antibioottikuurilla olen tällä hetkellä, alkava keuhkoputkentulehdus kun pukkasi päälle :(.

Meidän neiti päätti herätä viime yönä puoli viideltä. Itki kovasti, mutta selkeää syytä ei kyllä miehen kanssa keksitty!! Mistähän voisi johtua? Ei vain saanut nukahdettua uudestaan...

Tyttöistin viikonlloppuna tulevan tytön huonetta, kun kerran to saatiin sukupuoli tietää. Nyt on pienen huone kovasti prinsessamainen, ihan kuin siskonsakin huone :0). Toisaalta ihan tylsää, kun on jo kaikki valmiina odottamassa, enää ei ole mitään tekemistä!!!!!

Mitäs suunnitelmia heiniksille on tälle päivälle/tälle viikolle?

heather, neiti-nessukka 1v8kk ja mötkö-tyttö 28+3

Kommentit (13)

Onpas tuolla ulkona viileää verraten eiliseen reiluun kahteenkytä asteeseen! Onneksipa eilen pesin vaaville vaatteet niin sain hetkessä kuivaksi! 3koneellista oli pientä pyykkiä(50-68cm) Ihania! Milläs pesuaineella te pesette pienen pyykit? Minä pesin nyt ihan tavallisella hajusteellisella, aiemmille pesin hajusteettomalla pulverilla ja huuhteluaineella, mutta nyt en viitsi, pesen sit jos tekee iho-oireita hajustettu!

G: tälle viikolle ei ole muuta suunnitelmia, kuin käydä huomenna neukkarissa ja olla loppu viikko kotona, jos lääkäri kirjoittaa saikkua! Kovasti haluaisin jäädä jo kokonaan pois töistä! Eilen kävi ystäväni kahden pienimmän tyttönsä (5kk ja 3v) kanssa kylässä ja tänään siskoni vajaan 5kk ikäisen tyttönsä kanssa. ihana on ollut jutella aikuisten kanssa välillä =)

G vanhemmat lapset: suhtautuu hyvin tulevaan vauvaan(ainaikin toistaiseksi) poika reagoi tytön syntymään sillo 2v sitten huonontamalla koulun käyntiä, mutta tasoittui kyllä ajan kanssa! Tyttö tuskin kunnolla käsittää vielä että vauva tosiaankin on tulossa meille! Poika toivoo poikaa ja kyselee usein kauanko on heinäkuuhun =)

Herkuttelulakko/vähennys ei ole kyllä vielä lähtenyt rullaamaan =( Olen ihan huomaamattani pistellyt hyvää suuhuni, jospas siis ensi viikolla..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Jaksuja!

tirppis ja elmo 25+6

Täällä Espoossa tuo sää tuntuu jähtyvän...

Tälle viikolle ei ole mitään erityisiä suunnitelmia. Lasten treenejä on lähes joka ilta ja erinäinen määrä autoja on käyty koeajamassa.

Isommat odottavat innokkaasti vauvoja. Pojat haluavat pikkuveljeä ja tyttö pikku siskoa (koska veljiä on jo tarpeeksi). No kaikki tulevat ilmeisesti saamaan haluamansa :) Hyvä äiti toteuttaa lapsensa toiveet...Ainakin tämän kerran.

Kävely on heikentynyt huomattavasti liitoskipujen takia, alkuviikosta meinasin jäädä kauppaan lasten kanssa kun ei pystynyt enää askeltakaan ottamaan. Onneksi kauppakärry on hyvä rollaattori.

Pinnasängyn pehmusteita pitäisi alkaa ommella, viikonloppuna ostettiin ihanaa pupujussikat kangasta sitä varten.

MotherOf4 ja Tiku&Taku rv. 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihana ilma täällä espoossakin. Kävin koirien kassa kävelemässä reilu tunnin ja tuo vanhempi oli ihan puhki en jälkeen kun se ei kestä tuoa kuumaa ollenkaan.

lapset on päiväkodissa vikaa viikkoa..otan ne toukokuun alusta jo pois kokonaan vaikka alunpitäen aattelinkin ottaa vasta kesäkuun alussa. no mutta tuntuu tyhmältä viiä niitä hoitoon jos olen kotona yksin. Nin kuin oletinkin etten vaan voi olla niin. saa nähä syksyllä kun olen vauvan kanssa kotona tuntuuko edelleen tyhmältä. No mutta syksyllä ovat kuitenkin menossa puolipäiväisiksi eli esikoisen eskarin ajaksi.

Ohjemaa tälle viikolle riittää. olisi kuopuksen keskustelu päiväkodissä, oma neuvolakäynti olisi ja esikoisen syntymäpäiviä pitäs ruveta järkkäämään, kutsut yms. Lauantaina olisi agility kilpailu järvenpäässä ja sunnuntaina koiraseuramme talkoot. päivät menee tässä koiria ulkoiluttaen ja kotisivuja pitäs jatkaa kun aloitin niiden teon viimeviikolla.

Minulla juuri loppui antibioottikuuri. multa kun revittiin hammas pois niin lääkkeitä on joutunut popsia. rautaa olen itse lisännyt kahteen tablttiin kun väsymys niin painaa niin aattelin josko jhtuisi siitä. Mutta sehän selviää neuvolassa sitten loppuviikosta.

meillä vauvanvaatteet on pesty ja pitäisi kaappii raivata tilaa. pinnasänky tuotiin sisään jotta muistettaisiin ostaa siihen lakka ja lakata uudestaan. Mitään erityistä valmistelua ei viela ole tehty. saa jäädä kesään. nyt on ollut terassin rakennus puuhat menossaja sitten sen jälkeen nurmikon istutus tulisi aiheeseen.

hauskaa viikon alkua heiniksille!

Liipe ja prinsess rv27+5

Tulee niin harvoin tänne kirjoiteltua, mutta käyn päivittäin lukemassa teidän juttuja.

G: Esikoinen kovasti odottaa vaavia, ainakin hyvinä päivinä. Poika odotti, että olisi saanut pikkusiskon. Nyt kun onkin luultavasti pikkuveikka tulossa, niin enää ei olekaan innoissaan. veikka on kuulemma tyhmä, eikä veikka saa olla äiidin prinssi. Vähän mustis tuntuu olevan. Alkuraskauden aikana 3vee halusi että oltais kaupassa ostettu vaaville jo preinsessamekko :) Toivottavasti tykästyy veikkaan kuitenkin. Nimenkin on keksinyt. Haluaa että vauvasta tulee Vili Apina. Öööh, ei taida tulla :-S.

Mulla on jotenkin kuukaudet sekaisin. Mulla on koko ajan tunne, et vaavi syntyy jo ens kuussa. Esikoinen syntyi toukokuussa. Ja tietty tämän kanssa on tunne, et justhan hän syntyy. Vaikka aikaa on vielä 3,5kk. Tosi pitkä aika. mutta vielä on paljon tekemistä, niin hyvä kai näin.

mulla kuluu aika pihahommissa. Pitäisi saada kaikki tehtyä ennen kun maha kasvaa liian isoksi. haravoiminen on jäänyt ihan taka-alalle kun on pitänyt puita kantaa varastoon. Sain keväällä paljon puskia kaadettua. Nyt olis vielä silppuaminen edessä. sen jätän jollekin muulle.

Kiva kuulla että Sveitsissä on lämmintä! Mä asuin joskus vuonna 93-94 Zurichin lähellä 8kk. muistan kuinka kevät tuli aikaisin ja oli niiiiin mukavaa istua joen rannalla ravintolassa ja juoda olutta :)

Tännän on poika potkinut ihan kunnolla. en tiedä oliko eilen ahertaminen liikaa ja onko nyt joku mielenosoitus päällä. Vai haluaako poika vaan huomiota. olen aika huonosti pojalle jutellut, ihan hävettää miten esikoiselle leperteli ummet ja lammet.

oasis rv25

Mittäri huidellut nyt neljättä päivää kolmenkympin tienoilla, ihan käsittämättömän kuuma ja vasta huhtikuu, mutta niinpä taitaa Suomessakin olla ennätyslämmintä!

Minkähänlainen kesä taas luvassa...??!!

hauska lukea kuinka teillä on jo osalla niin valmista vauvaa varten, minä hinkuan jo laittamaan kaikkea mutta en ihan vielä aloita, että sitten on puuhaa lähempänä =) Meillä kun hankintoja ei tarvitse tehdä, mutta hoitopöytä pitäisi siirtää oikeaan paikkaan ja vaatteita kaivaa kätköistä esille jne. Mutta hiukan vielä maltan mieleni ja sitten kymmenen viikon kuluttua... Mulla kumpikin aikaisempi mennyt yliaikaiseksi ja olen ollut loppuun saakka niin hyvässä kunnossa että pitää jättää mahdollisimman paljon puuhaa sinne ettei olo käy liian malttamattomaksi =) Vaikka sitä ei koskaan tiedä miten tämä raskaus menee, mutta huomaan ajattelevani kokoajan että saman kaavan mukaan....

Meillä tytöt ovat niin innoissaan tulevasta vauvasta, esikoinen 4,5v, käy antamassa pusuja vatsalle ja toivottelee hyviä öitä ja halii ja hellii, lisäksi kyselee päivittäin minkä kokoinen vauva on nyt ja minkä kokoinen sitten kun syntyy jne. Kuopus, 2,5v, kyllä puhuu vauvasta kovasti ja odottaa hänkin, mutta ei tietenkään yhtä hyvin ymmärrä vauvan tuloa kuin esikoinen. Esikoisellahan on jo yksi kokemus pikkusisaren syntymästä. Oli hiukan päälle 2v kun kuopuksemme syntyi ja innolla silloinkin odotti siskon syntymään ja hyvin otti siskon vastaan ja ihanasti häntä hoitelikin alusta lähtien. Mutta nyt on odotus tietenkin toista kun on kasvanut ja ymmärtää enemmän.

Oikein innolla siis koko perhe odotetaan. Kaikki tuttavat kovasti kyselevät esikoiseltamme, että kumpihan sieltä mahtaa tulla, johon esikoinen aina vastaa: " ei sitä tietenkään voi valita, tulee kumpi tulee, mutta varmaankin sisko" .

Meillä onkin rauhallinen viikko edessä, huomenna ajattelin käydä ostamassa kesäkukat ja istuttaa ne ja keskiviikkona mennäänkin katsomaan kaverin pikkuista vauvaa, jota odotankin jo valtavasti =)

Viikonloppuna ajateltiin päättää laskettelukausi ja mennä viimeistä kertaa rinteeseen, minä tietenkin kuvaamaan muuta perhettä. Sunnuntaina saamme lisäksi tuttava perheen vieraksemme.

Nyt hiukan huilailen niin päästään kohta kuopuksen kanssa lenkkeilemään kun heräilee päikkäreiltä ja esikoinen on vielä muutaman tunnin koulussa.

Duracel rv 25+4

G: Meillä pestään ihan tavallisella aineella kaikki pyykki. Ei ole tullunna mitään reaktioita.

Saatiin toissapäivänä tietää, että miehen isällä on keuhkoissa kasvain... Nyt mies ei ole nukkunut kahteen päivään, eikä tuo oikein syökään mitään... Tosi iso shokkihan se oli, mutta nyt lekurit tutkivat, onko se paha vai hyvälaatuinen...

Mun oma isäni kuoli 2002 syöpään, ja eräs hyvä tuttumme on kuollut keuhkosyöpään pari vuotta sitten, joten aihealue on hieman liian tuttu.

Nyt takaisin töitä tekemään!!

Meillä siis hikataan ihan jatkuvalla syötöllä, vauva on tainnut kääntyä, kun kivasti hikkaa tuonne alas.

G: Huomenna olis hammaslääkäri, keskiviikkona pitäis laitella yhden kaverin hiuksia ja torstaina olis illalla liiton kokous, entäs viikonloppu... Pitäis levätä, mutta kun ei ehdi eikä malta. Ihana ilma ja pihalla tuhannesti hommaa 2,5 tuhannen neliön edestä...

G vanhemmat lapset: Vanhin poika meillä kovasti odottaa uutta tulokasta. On ihan varma kuten isänsä, että kolmas poika meille tulee, saas nähdä... On jo sanonut, että: " Minä hoidan sitten toista ja äiti toista." " Äidille jää tietysti vauva, kun sitä täytyy imettää." Ihanaa, kun haluaa niin kovasti auttaa. 1,5 vuotias on ihan innoissaan kaikista vauvoista, äidin masuakin paijaa, vaikka ymmärtääköhän tuo mitään. On vain sanottu, että siellä on vauva, kun muuten pomppisi mahan päällä koko ajan. Nuorempi on meillä ihan suunnattoman vilkas ja haluaa myös hoitaa vauvoja. Taitaa tulla ongelmia rutkasti, kun poika on koko ajan kiipeämässä vauvojen päälle halimaan ja suukottelemaan. Ja tietysti vauvoja täytyy ruokkia omalla maidolla ja ruoalla. Joten en taida uskaltaa jättää nuorimpia silmistäni lainkaan...

Onneksi nuorempi saa vielä vähän kasvaa, keskenmenoa edeltänyt laskettu aika olisi ollut viime viikolla. Silläkin oli varmasti jokin tarkoitus...

Helpa ja pojat 7 ja 1,5v & Sissi 25+4

Tosiaan on nätti ilma, mutta valitettavasti taitaa loppuviikosta kylmetä... :(

Viikonloppuna oltiin likkaporukan kanssa mökillä... ollaan taidettu tulla vanhoiksi kun käytiin kävelyllä ja nukuttiin päiväunet... Onneksi kuitenkin vanhojen aikojen kunniaksi jaksettiin edes hieman myöhempään valvoa, muut viinin, minä karkin voimalla!!

Sainkin siellä ensimmäisen massiivisen harjoitussupistuksen, mutta onneksi ei ollut kivulias. Kuitenkaan esikoisesta en muista että mitään tuollaista olisi ollut.

Mulla on tämä viikko tosi kiireinen, niinkuin on kaikki viikot kesäkuulle saakka. Mutta en ota ressiä, teen mitä kerkeän ja jaksan, loput saa jäädä sitten hamaan tulevaisuuteen mammaloman jälkeen tehtäviksi.

Hyvää viikkoa heinikset!

Kertokaahan muutes ne, joilla on jo lapsia, miten vanhemmat lapset ovat suhtautuneet tulokkaaseen?!

J.E.P 26+2

Pyykin pesustakin kyseltiin, johon ihan unohdin vastata. Itse pesin esikoisen vaatteet aluksi hajusteettomalla pesuaineella ja erikseen, kuopuksenkin vielä pesinvielä hajusteettomalla mutta muun perheen pyykin kanssa yhdessä ja nyt ajattelin pestä hajullisella muun pyykin kanssa =) Mutta vain aluksi, tosi nopeasti siirryttiin taas kaikki hajullisiin.

Mitään allergioita tai yliherkkyyksiä meillä kenelläkään ei ole ikinä ollut, ja katsellaan miten vauva reagoi.

Mukavaa torstaita kaikille!

Duracel rv 26+0

G: Meillä pestään kaikki pyykki hajusteettomalla, koska ainakin minä ja vanhempi poika saamme kunnon ihottumat hajusteista (nuoremmalla ei ole viitsitty edes kokeilla).

Maanantaina oli pikkuisen pinna kireällä, joten lähdin oikein kunnon kävelylle. Muuten olis saanu perheen miehet kärsiä ;-). Taisin sitten hieman liikaa innostua kun ekana yönä särki jalkoja ihan kivasti. Ei siinä mitään, mutta viime yönä sitten vihloi alavatsaa ja -selkää sykäyksittäin kovastikin. Tuntui ikävästi samalta kuin keskenmenossani, joten näinkin koko yön unta siitä, että piti lähteä jo näillä viikoilla synnyttämään. Huh, eipä juuri tullut nukuttua. Täytyy kai jättää tuo kävelykin vähän vähemmälle.

Ikävää kun taas aurinko hävis jonnekin ja piha on yhtä mutalöllyä. Täytyy siis suunnata pidemmälle puistoon tai pysyä sisätiloissa. Vilkkaan ja erityisesti pukemista/riisumista vihaavan puolitoistavuotiaan kanssa ei huvita tällä mahalla ulkoilla, kun mutaa on sitten päästä varpaisiin.

Nyt kai täytyy mennä, kun mies lähtee vanhemman pojan kanssa keilaamaan. Mun lakisääteinen 15 min. on siis käytetty ;-).

Helpa ja pojat 7 ja 1,5v & Sissi 25+6

Täällä tänään tasan rv25..ja mikä ihaninta olen vihdoin viimein alkanut tuntea vauvan liikkeitä ja luultavasti myös sitä hikkailua. Olen ollut jo vähän huolissaan kun ei mitään kuulu, mutta kai nyt kun rupeaa olemaan kokoakin jo vähän niin nyt pitää itsestään jo vähän meteliäkin. Tosi rauhallinen kaveri silti. Että onko tyyntä myrskyn edellä vai olisko näin kiltti sitten kun syntyy...saas nähä.

Ens viikolla on oikeen terveyden ja kauneuden huolto viikko mulla. Saa nähä millon ehtii töihin..sattu kaikkia samalle viikolle: hammaslääkäri, hieroja, kampaaja, sokerirasitus ja 4-d ultra. Kivaa...

Samalla kun mennään ultraan Hesaan niin käydään vaunukaupoilla. Tosi ihanaa päästä ostamaan eka juttu vauvalle. Itse en nimittäin ole hankkinut vielä mitään. Nyt on alettava kyllä jo katsastamaan mitä kaikkea tarvii..

Käyn kyllä päivittäin lueskelemassa muiden kuulumiset mutten kovin paljon ehdi kirjoittamaan kun töissä aika hälinää. Vielä jos pari kuukautta jaksais, sitte mammikselle. Kesälomat jätän sinne loppuun. Onneks työnantajalle sopii niin.

Paljon aurinkoisia odotuspäiviä kaikille masun kasvattajille!!! :)

joo täällä Sveitsissä juuri ilmasto on niin ihanteellinen ja eipä näissä maisemissakaan valittamista ole =)

Mekin asuimme kaksi ekaa vuotta ihan Zürichin tuntumassa, mutta nyt asutaan täällä ihan etelässä raikkaassa alppi-ilmastossa ja tämä on osoittautunut ihan meidän paikaksi, vaikka vanhoissakin asuinpaikoissamme viihdyttiin =)

Onhan nämä mahtavia kokemuksia asua vieraassa maassa ja vieraassa kulttuurissa. Mekin lähdettiin tänne aikoinaan vuodeksi, ja niin sitä nyt seitsemättä vuotta täällä eletään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat