Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli onko kaikissa päiväkodeissa näin?

Lapseni päiväkodissa on usein aamupalana vain muroja, maitoa ja hilloa. Minusta aika huono aamupala, varsinkin kun murot on sokeroituja riisimuroja. (kotiin en sellaisia koskaan edes osta)

Voin kuulostaa ylihuolehtivalta hössöltä:)?

Mutta kun lapset tunnetusti ovat nälkäisinä usein kiukkuisia, niin ihmettelen tällaista aamupalaa. Kun ruoka on seuraavan kerran n.4 tunnin päästä aamupalasta, niin luulisi lapsille jo tulevan nälkä siinä ajassa. Tuskin niitä muroja nyt kovin montaa/suurta lautasellista syö kuitenkaan...

Kommentit (6)

Aika outoa. Olen ollut monessa tarhassa töissä ja useinmiten aamupalaksi on puuroa. Ota asia rohkeasti esille johtajan kanssa! Onhan puuro muroja edullisempaakin tosin ehkä vie keittiössä aikaa. Onko kyseessä yksityinen päiväkoti? Laittaako hoitajat itse aamupalan?

pullaa, jäätelöä, kuivakakkua tms herkkua. Se on mielestäni aivan väärin :(

Ja aamupalasta lounaaseen on 3h. Lounas alkaa pk:ssa klo 11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä poika on pph:lla ja siellä on vaihtelevasti eri puuroja aamuisin. Kotona puuron syönti aamuisin tökkii, mutta kaikista vähiten annan itsekään muroja, joista ei ole mitään hyötyä (ja nekin mitä annetaan on kuitupitoisia, joskin aika sokerisia). Ennemmin sitten jos ei puuroa niin voileipää tms.

ja minustakin se on ihan turha. Tiedän ettei meidän 6v pojan nälkä pysy muroilla millään lounaaseen asti.

Onkin saatu soviteltua, että kun pienten puolelle menee puuro joka aamu, niin poikakin sitä aina saa.

Ota rohkeasti puheeksi asia hoidossa!

Lapseni on ihan kunnallisessa päiväkodissa, ja pienten ryhmässä.

Siellä on erikseen keittiöhenkilökunta joka valmistaa ruoat.

Usein onkin puuroa, mutta välillä sitä on niin vähän että se loppuu kesken, ja sitten on taas vaan muroja...

Voisihan lapseni tosin syödä aamupalan kotonakin, mutta kun hänelle ei maistu mikään heti herättyään.

Eli otapa asia reippaasti puheeksi lapsesi hoitopaikassa. Kyllä mielestäni ainakin pienten ryhmässä puuro on ihan ehdoton päiväkotiaamupala. Luulisi, että voisivat tehdä isomman annoksen puuroa, jos kerran loppuu usein kesken. Ja puurohan on halvempaakin, kuin murot, joten luulisi olevan taloudellisestikin järkevää.

Itse olen myös ollut töissä päiväkodissa ja meillä kyllä usein muroaamunakin oli pienten puolella tarjolla puuroa. Tietysti esim. jos keittiötyöntekijä oli sairaana, eikä ollut ketään puuroa laittamassa, niin saattoi kaikilla olla muroja. Ja muroaamuja oli tavallisesti korkeintaan kerran viikossa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat