Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli rv 19 menossa ja mahaa ei näy lainkaan, samaten vanhat vaatteet menevät oikein hyvin päälle...

Muuten en varmasti asiaa miettisikään, mutta kyseessä kolmas raskaus ja aiemmissa on jo selvästi maha ollut näkyvissä tässä vaiheessa, edellisellä kerralla jo todella isona. Mikä voi tällaisen vaihtelun aiheuttaa?

Kommentit (7)

Itselläni ensimmäisessä raskaudessa maha alkoi näkymään vasta vaatteiden läpi rv30 tienoilla. Siihen asti kukaan ei edes osannut (töissä) epäillä että olen raskaana.

Kavereilleni kun kerroimme rv25, niin hekään eivät olleet osanneet arvata mitään.

Tuolloin minulla ei ns. kertynyt omaa rasvaa lainkaan, vaan päin vastoin laihduin; eli paino pysyi koko raskauden samana. Tämä johtui vain siitä, että söin koko raskausajan hyvin terveellisesti. Ainoastaan siis vauva kasvoi ja minä en. :)

Ennen synnytystä maha oli edelleen aika pieni/siro.

Tyttö syntyi tasan rv40, ja painoa oli 3010g ja pituutta 49cm. Eli hyvin normaalikokoinen vauva.

Toisessa raskaudessa:

Vaikka paino pysyi koko raskauden samassa (kuten edellisessäkin), niin maha näkyi jo rv18 (oli itse asiassa jo aika iso silloin!!! jonka takia jouduinkin seurantaan), ja kasvoi nopeaa tahtia ihan jätti-isoksi! Mutta itse kohtu oli koko raskauden ajan täysin normaalin/oikean kokoinen, kuten vauvakin (+lapsiveden määrä). Kohtu vain kasvoi eri kohdassa;

ylös, eteen ja oli ns. pitkulaisen muotoinen. Eli pullahti todellakin siihen eteen korkealle kasvamaan.

Esikoista odottaessa kohtu taas kasvoi selkeästi selkärankaan päin.

Kuopus syntyi rv39+5, ja tyttö oli kooltaan 3040g ja 49cm.

Eli kaksi raskautta - täysin erilaiset mahat --> kohdun kasvu.

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tai pikemminkin niin päin että lihavan ihmisen raskausmahaa ei niin huomaa...mutta siis se on rakenteesta kiinni pullahtaako maha ja missä vaiheessa.

Vierailija:

[quote]

Ei raskausmaha ole normaalikokoisella naisella vielä tuossa vaiheessa kovin näkyvä, jos ei liho muuten. Itsekin mahduin vielä tuossa vaiheessa normaaleihin vaatteisiini, mitä nyt farkut vähän puristivat.[/

Ei raskausmaha ole normaalikokoisella naisella vielä tuossa vaiheessa kovin näkyvä, jos ei liho muuten. Itsekin mahduin vielä tuossa vaiheessa normaaleihin vaatteisiini, mitä nyt farkut vähän puristivat.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat