Vierailija

apua on tosi vaikeaa saada vaikka asutaankin pk-seudulla.

En erittele juomatapojani, olen työssä eivätkä lapset kärsi. Mutta haluan lopettaa.

Yritin viime viikolla soittaa aa:n palvelevaan puhelimeen. Ns. ' palvelu' oli aika outoa, ongelmaan suhtauduttiin huumorilla (hyvä juttu joissain tapauksissa).

Auttakaa. Miten pääsen eroon ja tunnen silti olevani pätevä ja suht' hyvä ihminen?

Kommentit (9)

vuodessa. Jouduin irtisanotuksi työstäni (siis ihan tuotannollisista syistä) ja mielestäni olen ottanut asian ihan hyvin. Nyt havahduin, että sen jälkeen aloin juomaan viiniä päivittäin. Nykyään haen joka päivä itselleni kuoharia tai jotain vastaavaa ja tissuttelen sitä lasten nukuttua. En ole varsinaisesti humalassa ja aamulla ihan freesi, mutta liika on liikaa. Laskin eilen, että olen juonut viiniä vähintään lasillisin tai kaksi jokainen ilta kuukauden ajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

toja. Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta tosi vaikea uskoa, ettet mistään saisi asiallista apua. Netistä saa myös paljon tietoa ja vinkkejä aiheesta. Lopettamisessa kai paras neuvo on se " päivä kerrallaan" : päätä ettet juo tänään. Mieti mitä tarpeita juominen palvelee, ja millä muulla tavoin voisit niitä tyydyttää. Itse esim juon rentoutuakseni ja olen opetellut rentoutumaan muilla(kin) tavoin.

Voimia sinulle, halu lopettaa on jo puoli voittoa!

Vierailija:

Lainaus:

apua on tosi vaikeaa saada vaikka asutaankin pk-seudulla.

En erittele juomatapojani, olen työssä eivätkä lapset kärsi. Mutta haluan lopettaa.

Yritin viime viikolla soittaa aa:n palvelevaan puhelimeen. Ns. ' palvelu' oli aika outoa, ongelmaan suhtauduttiin huumorilla (hyvä juttu joissain tapauksissa).

Auttakaa. Miten pääsen eroon ja tunnen silti olevani pätevä ja suht' hyvä ihminen?

mun on pakko saada pari siideriä juotua ennen, muuten ei tule mitään... Ja jos on jotain muita juhlia, istun ihan tuppisuuna, en yksinkertaisesti keksi mitään sanottavaa, ellen ole vähän juonut. Kärsin myös sosiaalisesta jännittämisestä, eli kun on tuppisuuna ja kädet täristen juo sitä ekaa viinilasia, niin ei kiva... :-(. Onneksi noita kekkereitä on aika harvoin, mutta tuohon alkoholiin olen jäänyt koukkuun. Joka ilta juon vähän.

voisi auttaa, jos kävisit lääkärillä juttelemassa ja hankkisit lääkityksen noihin tilanteisiin, joissa kaipaat alkoholia rentouttamaan. En siis ehdota, että korvaat yhden riippuvuuden toisella, mutta ainakin alkuun lääkitys voisi auttaa, kun opettelet kohtaamaan nuo tilanteet ilman juomista. Jos tämä ei ole ap:n ongelma, niin neuvo koskee sitä toista kirjoittajaa (en muistanut katsoa numeroa) joka kertoi jännittävänsä seurassa ja tarvitsevansa rohkaisuryyppyä sukujuhliinkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat